سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

چرادستگاه چين كن كاغذ بخريم؟

دستگاه چين كن كاغذ براي افرادي كه در توليد و ساخت فيلتر هوافعاليت دارند مناسب است ،چرا بايد دستگاه چين كن كاغذ بخريم؟ به دليل سود فراوان توليد فيلتر هوا نياز به دستگاه توليد فيلتر هوا است، چين كن كاغذ،تا زدن كاغذ فيلتر هوا را بر عهده دارد اين دستگاه را به طور مستقيم از سگال خريداري نماييد جهت مشاوره و راه اندازي خط توليد فيلتر هوا نيز لطفا با ما تماس بگيريد.

دستگاه چين كن كاغذ

دستگاه چين كن كاغذ، دستگاهي است مكاترونيكي كه در واقع وظيفه چين زدن يا تا زدن كاغذ فيلتر هوا را به عهده دارد.

روش كار در دستگاه چين كن كاغذ فيلتر هوا به اين صورت است كه ابتدا كاغذ با عرض و ضخامت دلخواه را در قسمت رل باز كن دستگاه چين كن قرار مي‌دهيم ارتفاع كاغذ بستگي به غلطك دستگاه چين كن دارد. سپس توسط ميله‌هاي راهنما رل را به سمت غلطك دستگاه هدايت مي‌كنيم.

غلطك در واقع وظيفه علامت گذاري روي كاغذ فيلتر و مشخص نمودن ارتفاع كاغذ و مشخص نمودن كناره هاي كاغذ جهت چسب و در پايان تعداد چين كاغذ فيلتر را به عهده دارد.

اهيمت كيفيت دستگاه چين كن كاغذ

يكي از آيتم هاي بسيار موثر در كيفت كاغذ فيلتر هوا‏، غلطك دستگاه چين كن مي‌باشد. هنگام علامت گذاري، چنانچه غلطك از استانداردهاي ماشين‌كاري بهره نبرده باشد و در كارگاه هاي غير صنعتي مونتاژ و توليد شده باشد، مشكلات بسياري را براي كاغذ فيلتر بوجود مي‌آورد كه باعث ترك زدن يا سوراخ‌هاي بسيار ريز مي‌شود كه خيلي از مواقع حتي با چشم نيز قابل مشاهده نيستند.

ولي هنگامي كه قرار باشد فيلتر هواي شما كه از اين نوع كاغذهاي چين شده تهيه شده است، در آزمايشگاه مورد تاييد قرار گيرد دچار مشكل شده ونمي‌تواند آيتم گرد وغبار كه يكي از آيتم‌هاي مهم در آزمايش كاغذ فيلتر هوا است را با موفقيت بگذراندشايد حالا بهتر متوجه كيفيت دستگاه چين كن كاغذ و كارخانه سازنده آن و قطعات مصرفي دستگاه شده باشيد.

پس از خروج كاغذ از زير غلطك دستگاه توسط كشنده ها و ميله هاي هدايت كن يا همان لاينيير چسب زده مي‌شود. چسب مورد استفاده در كاغذ به علت اين مي‌باشد كه بعد از اين كه كاغذ توسط ماردون كنار هم قرار مي گيرد باز نشود و بطور يكنواخت كنار هم قرار گيرد.

مرحله تا خوردن

بعد از عبور از مرحله چسب ريزي وارد مرحله تا خوردن مي‌شود كه توسط قسمت مكانيكي تا خورده مي شود كه قسمت بسيار حساس و در نوع خود جالب از لحاظ مكانيزم مي‌باشد.

بعد از اين مرحله به قسمت كشنده يعني وارد ماردون دستگاه چين كن كاغذ مي‌شود ماردون همانطور كه از اسمش پيداست يك مارپيچ مي‌باشد كه تطابق كامل با كاغذ از هر لحاظ دارد. جنس ماردون‌ها الزاما بايد خاص و كاملا آلياژي باشد و از روش ماشين‌كاري دقيق و بي نقص بهره برده باشد تا دچار مشكل نشود.

پس ازاين كه از قسمت ماردون عبوركرد تقريبا كار تمام است. حالا توسط اپراتور علامتگذاري يا توسط دستگاه به صورت اتوماتيك برش مي‌خورد. سيستم برش بايد آن‌قدر دقيق و به نوعي بي نقص باشد كه هنگامي كه كاغذ چين شده در حال عبور است به هيچ وجه تداخل پيدا نكند كه باعث ضايعات وخرابي بسيار مي‌گردد.

كاربرد بالاي چين كن كاغذ در ساخت فيلتر هوا

يكي از مهمترين دستگاه هايي كه مي‌تواند تاثير زيادي در پروسه توليد فيلتر هوا و كاغذ فيلتر داشته باشد، دستگاه چين كن كاغذ مي‌باشد. داشتن دستگاه توليد كاغذ فيلتر هوا يكي از عواملي مي‌باشد كه قيمت فيلتر هوا و سود ناشي از آن را براي توليد كننده بهينه مي‌نمايد.
قيمت دستگاه چين كن كاغذ بستگي به عواملي مثل اتوماتيك يا نيمه اتوماتيك بودن برش، يا از لحاظ ساختار انتقال نيرو، تسمه تايم داشتن يا زنجيري بودن دارد.


برچسب: فيلتر هوا، توليد فيلتر هوا، خريد فيلتر هوا، دستگاه چين كن كاغذ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۹:۴۲ توسط:naghmeh موضوع:

دستگاه قالب نان و ماشين آلات پخت نان

در توليد نان به روش صنعتي، نان با استفاده از تكنولوژي روز دنيا، ماشين ­آلات مدرن و به صورت مكانيزه (تمام اتوماتيك) و بدون دخالت دست و در مقياس بالا توليد ميگردد. با آنكه اغلب نانهاي توليدي در اين بخش نانهاي حجيم و نيمه حجيم هستند اما گسترش توليد نان به روش صنعتي به معناي حذف نان سنتي نيست. در حقيقت با استفاده از تكنولوژي روز دنيا مي­توان، نانهاي سنتي را نيز توليد نمود. تا سه ده قبل ، روش تهيه نان در ايران بصورت صد در صد سنتي بوده از آن زمان به بعد ،به تدريج كه در كنار واحدهاي سنتي واحدهاي توليد نان هاي حجيم نيز شروع به كار نمودند ،اين شيوه جديد توليد بدون هيچ پژوهش و برنامه مدون ادامه يافت .در حالي كه تهيه نان خوب نياز به اطلاعات دقيق از" شناخت آرد، روش هاي تهيه خمير ،عمل آوري و دقت در سيستم پخت" دارد.

غلات وفرآورده هاي آن به ويژه نان ،غذاي اصلي بسياري از ملل دنيا را تشكيل مي دهند . نان يكي از قديمي ترين توليدات بشر به شمارمي آيد . ناني كه امروز مصرف مي كنيم تاريخچه اي شش هزار ساله دارد و از دير باز استفاده از خمير ور آمده جهت پخت نان بطور تجربي كشف شده بود. مصريان قديم از اولين اقوامي بودند كه استفاده از خمير ترش را در توليد نان فرا گرفته بودند.
گندم پيش از هر گياه ديگري در جهان كشت مي شود ،تعداد گونه ها و ارقام آن كه روي زمين كاشته مي شود از هر نوع گياه مولد دانه ديگري بيشتر مي باشد . درجهان هيچ ماهي از سال نمي گذرد كه درآن محصول گندم بدست نيامده و يا كشت نشود

در دنياي كنوني ،گندم نه تنها يك ماده غذايي اساسي و مهم است بلكه به لحاظ سياسي نيز از اهميت استراتژيكي هم پايه نفت برخوردار است. بايد گفت سلاح گندم از سلاح نظامي قدرتمندتر است .اهميت سياسي ، اقتصادي غلات به ويژه گندم از آنجا ناشي مي شود كه صادر كنندگان غلات گروهي متشكل و منسجم مي باشند كه اين انسجام منجر به قدرت فزاينده اين كشورها مشهور به "قدرت سبز" شده است كه تحريمهاي غذائي حربه اين قدرت به شمار مي روند. بنابراين در كشورهايي مانند كشور ما با مصرف نان بالا بايد تمام سعي و تلاشمان مبتني بر كشت صحيح گندم ، بالا بردن مرغوبيت دانه،نحوه نگهداري دانه و آسياب آن و در نهايت جلوگيري از ضايعات آن باشد.
نان و فرآوردههاي آردي ،مهمترين منابع غذائي در تغذيه مردم ايران و تامين كنندۀ عمدۀ كالري ،پروتئين و ويتامين هاي گروه ،و از نظر مواد معدني نيز داراي اهميت ويژه اي هستند.

دستگاه قالب نان و ماشين آلات پخت نان

دستگاه توليد مواد غذايي نيز به كمك توليد نان آمدند تا جايي كه حتيدستگاه هاي قالب نان نيز به اين خط توليد اضافه شده اند. بنابراين بديهي است كه نان روز به روز به كيفيتي عالي برسد.
بسته بندي و نگهداري دقيق و صحيح نان نيز زمينه هاي لازم جهت كاهش ضايعات و در نتيجه ،حركت بسوي خود كفائي در توليد و صرفه جوئي در مصرف گندم را مهيا مي سازد .با به كارگيري روش هاي نوين تهيه وعمل آوري خمير ،ماشين آلات مناسب و تكنولوژي مدرن مي توان ناني خوب،با ارزش غذائي بالاتر و از نظر اقتصادي مقرون به صرفه تهيه و توليد نمود تاريخچه توليد و مصرف نان در جهان نشان مي دهد كه ابتدا نان به صورت نازك و مسطح توليد مي گرديده ليكن به تدريج نيمه حجيم و در كشورهاي پيشرفته به شكل كاملا حجيم در آمده است

يكي از اين راهها تهيه نان هاي مخصوص و غني شده با پروتئين ، املاح و ويتامين ها مي باشد. تهيه نان هاي رژيمي يكي ديگر ‏از مواردي است كه بايد بدان توجه خاصي مبذول داشت زيرا سالان ه صدها هزار نفر انسان كه تحت رژيمهاي خاص درماني مي ‏باشند بعلت عدم دسترسي به انواع نانهاي فوق الذكر با مشكلات عديده اي مواجه بوده و متأسفانه هنوز مراكزي جهت تهيه و ‏توليد اين گونه نان ها كه از اهميت حياتي برخوردارند تأسيس نگرديده است.

پختنان در واحد هاي صنعتي

در واحدهاي صنعتي توليد نان از آنجا كه تعداد بسيار زيادي قرص نان در مدت كوتاهي تهيه مي شود. نياز به سطح و فضاي ‏زيادي وجود دارد از اينرو فرهاي متداول د رصنايع را در قسمت ذيل بررسي مي كنيم. با توجه به نوع فر ونان روش چيدن چانه ها ‏در فر متفاوت است.

سرد كردن و بسته بندي

محصول در اين مرحله بايد پس از سرد كردن بسته بندي شود. حتي الامكان بايد سعي گردد،محصولات صنايع پخت با مواد و ‏هزينه كمتر طوري بسته بندي شوند كه كيفيت كالا از نظر مصرف كننده تقليل نيابد.در اين قسمت بايد به قوانين و مقرارات ‏بهداشتي توجه شود. حرارت و رطوبت نسبي هوا بايد حتي الامكان د ر حد پائين باشد. يعني در مورد نانهائي كه برش داده مي ‏شوند حرارت بايد حدود 20- 18 درجه سانتي گراد و رطوبت نسبي حدود 65 درصد باشد. مهمترين موادي كه در بسته بندي نانها ‏استفاده مي شود كاغذ، مقواي نازك، مقواي ضخيم، الياف پارچه اي (پليمري) ، انواع كاغذهاي آلومينيوم و مواد پلاستيكي ‏است. امروزه مواد نايلوني و سلفونها بيشترين كاربرد را در بسته بندي نان دارند.

مقايسه بين روش هاي توليد و عرضه نان (بطور كلي اعم از سنتي و فانتزي ) در كشور ما و سايركشورها نشان ميدهد كه نان ‏در ايران غالبا به شكل سنتي در واحدهاي نانوايي كوچك بوسيله كارگران غيرمتخصص توليد ميشوداز اينرو در فرآيند توليد به ‏نكاتي از جمله رعايت فرمولاسيون دقيق و صحيح براي توليد هر نوع نان ضمن در نظر گرفتن نوسان كيفيت آرد، رعايت شرايط ‏صحيح عمل آوري خمير و در نهايت روشهاي صحيح پخت توجه چنداني نمي شود. البته اين مشكلات در مورد نانهاي سنتي ‏شديد تر است.

نكته ديگر شكل عرضه نان است. در ايران عموما نان به شكل باز و فله عرضه ميشود و اين مسئله تاثير نامطلوبي در زمان ‏ماندگاري آن ميگذارد، درحاليكه در كشورهاي ديگر نان در بسته بندي هاي مناسب با قابليت ماندگاري طولاني به بازار عرضه ‏ميشود. نكته اي كه ذكر آن در اين مقايسه ضروري به نظر ميرسد اين است كه در ايران واحد عرضه نان عدد (در اندازه هاي ‏مشخص ) است، در حاليكه در كشورهاي ديگر نان در بسته بندي هايي با تعداد واوزان متفاوت و متنوع عرضه ميشود لذا مصرف ‏كننده حق انتخاب داشته و ميتواند بسته به نياز خود نان را تهيه كند. اين مسئله تاثير زيادي بر ضايعات نان در ايران دارد.

خط توليد نان

تهيه نان خوب نياز به اطلاعات دقيق در شناخت آرد ، روشهاي تهيه خمير و عمل آوري آن سيستم هاي پخت دارد . ‏علاوه بر اين بسته بندي و سرانجام نگهداري صحيح نان مي تواند زمينه هاي لازم را جهت تقليل ضايعات فراهم آورد و درنتيجه ‏حركت به طرف خودكفايي در توليد و صرفه جويي در مصرف گندم را تسهيل وبالنتيجه از خروج مقادير متنابهي ارز از كشور ‏جلوگيري بعمل آورد.

از طريق بكارگيري روشهاي نوين تهيه و عمل آوري خمير ، ماشين آلات مناسب و تكنولوژي مدرن مي توان نان خوب تهيه ‏و توليد را از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نمود . تهيه و توليد نانهاي نا زك و مسطح و ساير نانهاي فانتري بدون كاربرد تكنولوژي ‏نمي تواند در طويل المدت ادامه يابد. تاريخچه توليد و مصرف نان در جهان نشان داده است كه ابتدا نان به صورت نازك و مسطح ‏توليد مي گرديد لكن به مرور و در كشورهاي پيشرفته جهان به شكل كاملاً حجيم درآمده است . اصولاً تهيه نانهاي نازك و ‏مسطح بدليل آنكه سريعاً خشك و بيات شده و داراي ضايعات زيادي مي باشند صرفه اقتصادي ندارد .

براساس آمار موجود حدود ‏‏50 درصد از مردم جهان از نانهاي حجيم در تغذيه استفاده مي كنند و نيمي ديگر كه در مركز آمريكا و بخش هايي از آمريكاي جنوبي و ‏افريقا و قسمتهايي از شرق و جنوب شرقي آسيا قرار دارند از نان مسطح و نازك نيز تغذيه مي نمايند.

اهميت جايگزيني دستگاه هاي جديد در توليد نان

نانوايي هايي كه در حد ‏سنتي اقدام به توليد نان مي نمايند بايد كم كم تغيير كرده و با استفاده از تكنولوژي جديد و راههاي مناسب، استفاده از آرد را ‏براي تهيه ناني با كيفيت بهتر و خاصيت غذايي بيشتر جايگزين كرد . در ايران يكي از عوامل هدردهنده گندم را بايد شيوۀ پخت ‏نان سنتي برشمرد چرا كه هنوز با شيوه هاي صدساله گذشته و شايد پايينتر ناني با كيفيت پايين كه دورريز آن بطور متوسط ‏حدود 33 درصد است توليد مي گردد. بنابراين با عنايت به مطالب فوق مشخص مي گردد كه زمان آن فرا رسيده تا با تعيين ‏قوانين جديد اين نانواييها را اصلاح و استانداردهاي بين المللي را جايگزين روشهاي فعلي نمود.

 

فرآيند توليد نان به صورت تمام اتوماتيك چگونه است؟

آماده سازي آرد

قبل از توضيح فرايند درخط توليد نان يادآوري اين نكته ضروري به نظر مي رسد كه آرد در صنايع پخت و نانوائي براساس محصول مورد نظر ‏انتخاب مي شود .به عنوان مثال جهت تهيه و توليد نان سنگك از آرد سنگي يا آرد تيره و براي توليد نان بروتشن از آرد روشن ‏استفاده مي شود. اصولاً آرد گندم را بر مبناي خاكستر طبقه بندي مي كنند. از روي ميزان خاكستر مي توان به درجه استخراج ‏آرد ،درجه رنگ و تيرگي يا روشني آرد پي برد و نوع مصرف و مناسب بودن آنرا جهت هر يك از نانها تعيين نمود.
نكته ديگري كه حائز اهميت به نظر مي رسد، مسئله نگهداري آرد با روشهاي مناسب و در شرايط مساعد است آرد را ميتوان در ‏سيلو يا كيسه هاي كتاني ، كاغذي و الياف مصنوعي نگهداري نمود. محل نگهداري آرد بايد تميز، خشك، بدون بو و عاري از ‏حشرات و جوندگان باشد. انبار آرد بايد به راحتي قابل تهويه بوده و در مقابل رطوبت، حرارت و اشعه آفتاب محفوظ باشد. با ‏پيشرفت تكنولوژي، امروزه مي توان آرد را در سيلو نگهداري نمود آرد در سيلوهاي مدرن بصورت معلق درآمده و تحت فشار هوا به ‏راحتي انتقال مي يابد. بهتر است به منظور جلوگيري از تبادل شديد حرارتي ، سيلوهاي آرد در ساختمان يا در محيط بسته تعبيه ‏شوند.
بطور كلي در شرايط معمولي، آرد تيره يا كامل را مي توان حداكثر 10 روز و آرد روشن را بين 2 تا3 ماه نگهداري نمود .شرايط ‏مناسب براي انبار كردن، رطوبت نسبي هواي 60 - 65 درصد و حرارت حداكثر 20 درجه سانتي گراد و تهويه كافي مي باشد كه ‏دراين صورت مي توان آرد تيره يا كامل را حداكثر تا يك ماه و آردهاي روشن را حداكثر تا 6 ماه نگهداري نمود .بنابراين آردهاي ‏روشن بعلت پائين بودن مقدار چربي و آنزيمها مي توانند نسبت به آردهاي تيره به مدت طولاني تري ذخيره شوند. البته پس از ‏نگهداري آرد به مدت طولاني بايد آنرا كنترل و آزمايشهاي لازم را بر روي آن انجام داد.

مراحل آماده سازي در خط توليد نان

  1. الك كردن
  2. اختلاط آرد
  3. رساندن درجه حرارت آرد به حد مطلوب

از طريق الك كردن ميتوان به نتايج زير دست يافت:

  1. ناخالصيهاي آرد جدا مي گردد
  2. بازدهي خمير افزايش مي يابد
  3. ذرات بهم چسبيده آرد از هم جدا مي شوند
  4. مخمرها و باكتري ها تكثير مي يابند
  5. حتمال كپك زدگي آرد كاهش مي يابد
  6. درصد رطوبت آرد به ميزان كمي كاهش مي يابد

براي اين كار از دستگاه الك لرزان استفاده مي شود كه شامل چند الك است كه روي هم قرار گرفته اند. بعلت عدم يكنواختي ‏كيفيت و محدوديت آردهاي توليدي بايد به منظور بهبود كيفيت آرد مورد نياز، آردهاي موجود باهم مخلوط شوند براي مثال آردهاي ‏داراي گلوتن ضعيف با آردهاي داراي گلوتن قوي مخلوط شوند .به اين منظور كارخانجات تهيه كننده نان در هر مرحله آردهاي ‏ورودي را بطور جداگانه در سيلوها نگهداري مي كنند و در صورت لزوم آنها را با يكديگر مخلوط مي كنند .و درصورت وجود نارسائي ‏و ضعف مواد بهبود دهنده به آنها اضافه مي نمايند.
نسبت اختلاط آردهاي مختلف در واحدهاي توليد كننده نان ، اغلب براساس تجارب عملي صورت مي پذيرد. ميكروارگانيزمها تحت ‏تاثير حرارت آرد و آب مصرفي قرار مي گيرند .حرارت مطلوب باعث تشديد فعاليت آنها ميشود .از طريق تنظيم درجه حرارت آب ‏مصرفي مي توان حرارت خمير حاصل را تنظيم و ميكروارگانيزمها را تحت تاثير قرارداد .حرارت آب مصرفي نبايد از 40 درجه ‏سانتيگراد تجاوز نمايد.‏

آماده سازي خمير براي پخت نان

آماده كردن خمير به دو صورت دستي و ماشين امكان پذير است كه روش ماشيني به دو روش پيوسته و غير پيوسته انجام مي ‏شود .در روش غير پيوسته ، ابتدا خمير با وزن كم و مشخص تهيه و پس از طي مراحل مختلف پخت مي شود .حال آنكه در روش ‏پيوسته كليه مواد اوليه و افزودني، آب، نمك ، مخمر و درصورت مصرف شكر روغن و شير يكجا و بصورت اتوماتيك و در يك مرحله ‏اضافه و خمير بدون توقف و زنجيروار تهيه مي شود كه پس از طي مراحل مختلف بصورت پيوسته پخت مي گردد.‏
پيشرفتهاي تكنولوژي در زمينه روشهاي پخت نان ، ضمن كوتاه كردن زمان توليد ، سبب افزايش راندمان و مرغوبيت محصول نيز ‏مي گردد .يكي از روشهاي تهيه خمير استفاده از مخمر است .در اين روش به علت فعاليت آنزيماتيكي قسمتي از قندهاي قابل ‏تخمير توسط سلول مخمر مصرف مي گردد .
در اثر تخمير، كاهش وزن كه اصطلاحاً آنر ا كاهش وزن به روش تخمير مي نامند، به وجود مي آيد .اين كاهش وزن تخمير به مدت ‏زمان تخمير، مواد اوليه، درجه حرارت و ساير عوامل بستگي دارد.
درصد نوسان كاهش وزن تخمير بين 5/0 تا 5 درصد مي باشد، هرچه مدت زمان تخمير كوتاهتر درصد كاهش وزن تخمير كمتر و ‏هر چه طولاني تر باشد درصد كاهش وزن تخمير بيشتر ميشود.

روش تهيه خمير از طريق فعاليت بيولوژيكي مي تواند به دو طريق زير انجام پذيرد:

  1. روش مستقيم ( بدون خمير اوليه )‏
  2. روش غير مستقيم ( با استفاده از خمير اوليه )‏

در روش مستقيم تنها يك خمير تهيه مي شود در حاليكه در روش غيرمستقيم ، دو خمير تحت عنوان خمير اوليه و خميراصلي ‏تهيه مي شود .روش غير مستقيم به دو صورت امكان پذير است :
روش كوتاه مدت و روش طولاني مدت
اصولاً بكارگيري نوع روش تهيه خمير، به واحد توليدي، نوع نان و ساير مشخصات و امكانات بستگي دارد.‏

مخلوط كردن

خمير در خط توليد نان پس از آماده سازي بايد مخلوط شده و زده شود. اين كار با استفاده از مخلوط كن هاي متنوعي انجام مي شود. هدف از ‏كاربرد مخلوط كن ها ، آماده سازي و گسترش خمير است. طرز كار دستگاه مخلوط كن به ساختمان آن بستگي دارد. براي ‏مخلوط كردن موا د اوليه بهتر است با دوركند و جهت زدن خمير وعمل آوري آن از دور سريعتر استفاده نمود.
برخي از دستگاههاي مخلوط كن داراي تغار دوار و برخي ديگر ثابت بوده و از يك يا دو بازو كه بصورت مارپيچ يا كويل هستند ‏مخلوط كن هاي قديمي با دوركم يعني 60- 30 دور دقيقه كار مي گردند تشكيل شده اند. در حاليكه مخلوط كن هاي مدرن ‏امروزي 250 – 80 دور در دقيقه و تعدادي حتي 3000 – 1000 دور در دقيقه مي زنند.
مخلوط كن هايي كه داراي تغار ثابت نبوده و چرخدار مي باشند مي توانند به نقاط مورد نظر انتقال داده شوند . لذا از نظر ‏بهداشتي و كار نسبت به مخلوط كن هايي كه داراي تغار ثابتي هستند ارجحيت دارند.
اندازه، ظرفيت، توان و نوع مخلوط كن بايد براسا س نياز واحد و نوع نان توليدي در نظر گرفته شود .در اثر مخلوط كردن شديد و ‏سريع مواد اوليه جامد با آب، ذرات و اجزاء آرد طي فرآيندي بصورت همگن و يكنواخت متورم شده و حل مي شوند.

مخلوط كردن ‏مواد اوليه زماني پايان مي پذيرد كه :

• اجزاء آرد بصورت اوليه مشاهده نشوند.
‏• آب بصورت متراكم و حتي كم در خمير ديده نشود.
‏• سطح خمير يكنواخت وهمگن نشود و ذرات آرد بصورت دانه دانه و يا نقطه نقطه قابل تشخيص باشند.
‏• خمير درهنگام كشش به آساني پاره شود.
‏• پس از اين مرحله خمير بايد زده شود.
فرآيندي كه در موقع مخلوط كردن خمير در خط توليد نان پيش مي آيد، يعني تورم و حلاليت مواد، طي زدن خمير نيز ادامه يافته، باعث تشكيل ‏خمير مي شود . به همين دليل زدن خمير نيز به منزله مرحله گسترش خمير شناخته ميشود.
به طور كلي فر آيند بهينه مخلوط كردن و زدن خمير زماني پايان مي پذيرد كه:
‏• خمير سفتي يا قوام مطلوبي را حاصل نمايد.
‏• خمير حاوي رطوبت كمي بوده وسطح آن خشك باشد.
‏• خمير از ديواره و بازوي تغار جدا شود.
‏• خمير سطح صاف، همگن و نسبتاً شفافي پيدا كند.
‏• خمير حالت پشمي مانند و يا متخلخلي به خود بگيرد.
‏ پوك كردن خمير

متخلخل كردن به چه صورت انجام مي پذيرد؟

پوك و متخلخل كردن خمير يكي از مهمترين مراحل تهيه نان به شمار مي رود چون خميري كه پوك و متخلخل شود ناني قابل ‏هضم با قابليت نگهداري بالا توليد خواهد كرد در حاليكه خميري كه پوك نشده باشد ناني سنگين، مرطوب و خميري حاصل ‏خواهد كرد كه مزه و قابليت نگهداري و هضم آن در سطح پائيني است.
خمير را به طرق زير ميتوان پوك نمود.
‏• پوك كردن بيولوژيكي( از طريق خميرترش يامخمر )
‏• پوك كردن فيزيكي(مكانيكي)
‏• پوك كردن شيميائي

مهمترين وظيفه مخمرها چيست؟

مهمترين وظيفه اي كه مخمرها در تهيه خمير در خط توليد نان دارند پوك كردن محصول از طريق متابوليسم مخمرها و ايجاد گاز دي اكسيد كربن ‏مي باشد .علاوه بر اين مخمرها، الكل، آلدئيد و اسيدهاي آلي توليد مي كنند كه درتشكيل عطر و بوي نان و محصولات پخت اثر ‏مي گذارند. مخمرها ميكرو ارگانيزمهاي تك سلولي هستند كه جزء قارچها به شمار مي روند و از طريق جوانه زدن تكثير مي ‏شوند.
PH
‏ مناسب براي مخمرهاي خمير ترش 5- 4/4 مي باشد و حرارت مطلوب براي رشد و تكثير مخمرها ي خمير ترش27- 24 درجه ‏س انتي گراد است درحاليكه در حرارتهاي32- 30درجه سانتي گراد عمل تخمير بهتر انجام مي شود...آ نها تا 70 درجه سانتي ‏گراد نيز زنده مي مانند .ليكن در حرارت بيشتر از 35 درجه سانتي گراد از توانايي زنده ماندنشان سريعاً كاسته مي شود.

امكان آلودگي و فساد مخمر تر هميشه وجود دارد . از اين رو بايد مرتبا آنرا تحت كنترل داشت . براي نگهداري بيشترمخمر آنرا ‏بصورت فعال خشك مي كنند . و رطوبت آنرا به 10- 8 درصد مي رسانند. دانه هاي مخمر خشك را مي توان تحت خلا يا در بسته ‏هاي مخصوص كه با گازهاي مختلف پرشده است بمدت طولاني نگهداري كرد. ميزان مصرف مخمر بستگي به كيفيت مخمر، ‏كيفيت آرد، روش تهيه خمير، فرمول تهيه نان،شرايط واحد توليدي و ساير عوامل دارد.‏

بايد توجه داشت كه مصرف زياد مخمر فعال در خط توليد نان ، تاثير نامطبوعي روي طعم و مزه نان دارد لذا بايد به ميزان دقيق مصرف مخمر توجه ‏داشت .همانگونه كه گفته شد پوك كردن خمير فقط از طريق تخميرانجام نمي گيرد .پوك كردن فيزيكي نيز يكي از روشهاي قابل ‏استفاده است .اسيد كربنيك مي تواند ازطريق ديگري نيز در خمير توليد گردد. همچنين گازهاي بي ضرر ديگري مي توانند خمير ‏را بالا آورده و پوك نمايند .اسيد ك ربنيك در مقايسه با هوا كه بعنوان گازپوك كننده مي تواند بكار رود ارجحيت دارد. پوك كردن از ‏طريق هوا و بخار آب و پوك كردن از طريق اسيد كربنيك از روشهاي مهم فيزيكي به حساب مي آيند.

پوك كردن شيميايي چيست؟

پوك كردن شيميائي نيز يكي از روشهاي قابل استفاده است كه عبارت است از فرآيندها ئيكه در آن گازهاي پوك كننده حاصل از ‏موا شيميائي در اثر گرما، رطوبت و يا اسيد آزاد مي شوند .در مواد پوك كننده شيميائي معمولاً نمك هائي استفاده مي شود كه ‏بتوانند دي اكسيد كربن و يا گاز آمونياك را كه بعنوان گاز پوك كننده شناخته شده است را بوجود آورند.

پس از طي اين مراحل و قبل از پخت، خمير بايد كاملاً تخمير شود . تخمير خمير درمفهوم تكنولوژي شامل استراحت خمير ( ‏استراحت اوليه خمير) ، تخمير مياني و تخمير نهائي است.

هدف از استراحت اوليه خمير موارد زير مي باشد :

1-نگهداري گاز در خمير

2-گسترش و تشكيل گاز توسط مخمر يا خمير ترش

3-اصلاح الاستيسيته، فرم پذيري، خشك شدن و رشته رشته شدن خمير

4-تجزيه آنزيماتيكي اجزا تشكيل دهنده

5-تشكيل اسيد لاكتيك و مواد آروماتيك

اين عمليات در خط توليد نانشامل سه مرحله است :

1-توزين و تقسيم خمير (چانه گيري)

2-گرد كردن

3-فرم و شكل دادن

4-چانه گيري

به منظور توزين و تقسيم خمير (چانه گيري )، زماني كه خمير آماده شد براي بريدن و توزين به دستگاه چانه گير منتقل مي ‏شود. در واحدهاي صنعتي از طريق ماشين آلات نيمه اتوماتيك يا تمام اتوماتيك چانه گيري بر مبناي اصول مختلف زيرانجام مي ‏گيرد:
‏1- حجمي
‏2- پيستوني
‏3- محفظه اي (بدون پيستون)
‏4- نواري
پس از چانه گيري خمير بايد گرد شود. از طريق گرد كردن مي توان به نتايج زير دست يافت:
‏• صاف شدن چانه
‏• يكنواخت شدن سطح بريده شده خمير و مسدود شدن منافذ سطحي آن به منظور محبوس•كردن گازها و حبابهاي هوا و ‏جلوگيري از خروج آنها
‏• يكنواخت شدن و بهم پيوستن بافت خمير و برطرف نمودن اختلاف كشش در كليه نقاط چانه به منظور بهبود كيفيت نان
‏• فراهم شدن شرايط مطلوب چانه جهت سهولت عمليات بعدي يا فرم دادن
‏• برطرف شدن حالت چسبندگي چانه

وظيفه دستگاه گردكننده هاي مخروطي در توليد نان چيست؟

گردكننده هاي مختلفي در خط توليد نان وجود دارند كه مهمترين آنها عبارتند از گرد كننده مخروطي، گرد كننده نواري و گرد كننده استوانهاي. از ‏نظر اصول و اساس كار بين گرد كننده مخروطي و استوانه اي اختلافي وجود ندارد تنها مورداستفاده آنها براي تهيه انواع خمير ‏تفاوت دارد .‏

مدت زماني كه چانه گردشده استراحت كرده تا قابليت تبديل به فرم بعدي را پيدا كند، تخميرمياني ميگويند . تخمير مياني خود ‏مي تواند در يك يا چند نوبت صورت گيرد .به همين سبب مراحل مختلف تخمير مياني ممكن است وجود داشته باشد .چنانچه ‏تخمير مياني حذف شود، فرم و شكل خمير و نان حاصل داراي عيوب زيادي خواهد شد. اصولاً مدت زمان تخمير مياني (در مورد ‏نان گندم)8-4 دقيقه بطول مي انجامد .در اين مرحله چانه ها مي توانند در اطاقك هاي تخمير قرارگرفته و يا ازكانالاهاي مخصوص ‏تخمير كه با رطوبت و درجه حرارت تنظيم شده است ، عبورنمايند و بدينوسيله تخمير شده، با طي زمان استراحت آماده فرم ‏پذيري ميشود

پس از اين مرحله بايد چانه ها شكل و فرم مورد نظر را به خود بگيرند .عملياتي از قبيل لوله كردن، تيغ زدن يا خط انداختن، دو يا ‏چند قلو شدن خمير، بافته شدن، گره خوردن يا رويهم قرار گرفتن، شانه زدن و شيارزدن و ساير عمليات فرم دهي در اين مرحله ‏انجام مي شود. بطوركلي فرم وشكل دادن روي ويژگيهاي نان از جنبه ها يي مانند شكل ظاهري، درجه پوكي و خلل فرج ، جم و ‏طعم و مزه تاثير مي گذارد.

پس از اين كه چانه ها فرم و شكل در خط توليد نان گرفتند بايد در اطاقك هاي مخصوص و يا واگنهاي تخميركه بارطوبت و درجه حرارت تنظيم شده ‏اند .قرار گيرند. و بدين طريق تخمير كامل مي شود .طي تخمير نهائي فرآيند هايي به شرح زير انجام مي شود كه باعث رسيدن ‏چانه ها مي شود:

• تورم اجزا ء تشكليل دهنده آرد ادامه مي يابد. (در اثر اين امر، خمير خشك تر شده و حالت مي گيرد)
تجزيه اجزاء تشكليل دهنده آرد در اثر آنزيمهاي آرد و مخمر ادامه مي يابد .(مقدار مواد آروماتيك در چانه زياد شده ، الاستيسيته ‏گلوتن قدري كاهش مي يابد

‏• تخمير قندها در خمير ادامه مي يابد . (مقدار گاز درچانه افزايش يافته، خلل و فرج آن بزرگ شده و ديوار خلل و فرج ظريف تر مي ‏شود).

تخمير نهائي در خط توليد نان زماني بايد متوقف شود كه چانه از نظر وضعيت به حد مطلوب برسد بعبارت ديگر آماده پخت شود و آن زماني است ‏كه چانه به منظور كيفيت مطلوب نان به اندازه كافي متخلخل شود .خمير دراين مرحله نيز ممكن است تحت عملياتي از قبيل خط ‏انداختن (كارد زدن ) نم زدن يا اسپري آب ، شانه زدن يا سوراخ كردن قرار گيرد .خمير در انتهاي اين مرحله آماده وارد شدن به ‏مرحله پخت است.

امروزه خصوصاً در مورد نانهاي صنعتي و فانتزي ديگر از حرارت مستقيم در خط توليد نان براي پخت استفاده نميشود. اساس فرهاي مدرن امروزي ‏برمبناي اشتعال مواد سوختي مانند گاز يا گازوئيل است كه حرارت آن بوسيله كانال مخصوص به درون فضاي داخلي فر هدايت ‏مي شود .يا ممكن است از انرژي الكتريسيته براي تامين حرارت مورد نياز استفاده شود.

ساخت قالب نان

قالب نان را در ابعاد و استاندارد هاي حرفه اي به صورت مهندسي و با كيفيت خريد كنيد، شركت توس ماشين انواع قالب نان را طراحي و توليد مي نمايد.

شركت سازنده انواع ماشين آلات پخت نان و ساخت قالب نان

شركت توس ماشين متخصص و طراح ماشين آلات صنايع غذايي آردي از جمله دستگاه ميكسر 500Z كيلويي، كانواير 101 ، قالب نان،توليد كننده واگن حمل محصول مي باشد، ما انواع مختلفي از قالب نان را طراحي و توليد كرده ايم،براي خريد و اطلاع از قيمت محصولات كافيست با ما تماس بگيريد.


برچسب: ساخت انواع ماشين آلات پخت نان، قالب نان، ساخت قالب نان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۸:۱۶ توسط:naghmeh موضوع:

6 نكته كليدي براي چيدمان بهتر خانه

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستيد كه به دنبال راهي براي چيدمان بهتر منزل خود هستيد به شما توصيه مي كنيم اين مطلب را از دست ندهيد . ما در اين مطلب قصد داريم تا چند نكته در رابطه با چيدمان براي شما بيان نماييم ، پس با ما همراه باشيد . طراحان داخلي چيدمان فضاي داخلي ازهيچ قانون خاص و سختگيرانه اي پيروي نمي كنند. ما بايد خلاقيت ، اكتشافات و تخيل خود را تقويت كنيم.

6 نكته كليدي براي چيدمان بهتر خانه

شايد در اطرافيان و دوستان شما افرادي وجود داشته باشند كه با حداقل امكانات و فضا طرح جذابي براي چيدمان اتاق خواب و منزل خود اجرا مي كنند. نكات ساده و كاربردي در زمينه چيدمان و سبك شناسي منزل وجود دارد كه قصد داريم براي شما بازگو كنيم.

وسايل اضافي را حذف نماييد

فضاي خانه خود را بيش از حد شلوغ نكنيد، سعي كنيد وسايل به اندازه اي باشد كه بتوانيد به راحتي در خانه مانور دهيد . شما نيازي به پر كردن تمام فضاي خانه با تجهيزات را نداريد. پول خود را به جاي تجهيزات ، براي كيفيت خرج كنيد.

وسايل خود را با فرش هماهنگ كنيد

اگر مي خواهيد فضاي منزل شما اشرافي به نظر برسد ، فرش بزرگ را انتخاب كنيد كه تمام سطح زمين را بپوشاند . اگر فضاي شما كوچك است به جاي پهن كردن قاليچه هاي كوچك بهتر است يك فرش متناسب با فضاي خود را پهن كنيد. پايه هاي جلويي صندلي ها را روي فرش قرار دهيد.

جلب توجه كنيد

وسايلي كه براي جلب توجه انتخاب مي كنيد مي تواند يك هود در آشپزخانه ، يك اثر هنري در اتاق خواب ، يك تابلوي باشكوه در نشيمن و هر چيز چشمگير ديگري باشد ، مانند شومينه ، لوستر ، مجسمه و ... . بهترين راه براي جلب توجه ، ساخت ورودي خانه است زيرا همه ابتدا به ورودي خانه نگاه مي كنند.

در وسايل منزل تغيير ايجاد كنيد

اگر وسايلتان با يكديگر و با فضايي كه داريد مطابقت ندارد ، از آنها استفاده نكنيد . آنها را كنار بگذاريد شايد در جاي ديگري به كار آيند.

مقياس ها را در نظر بگيريد

شايد شما چيزي را بسيار دوست داشته باشيد ، اين دليل نمي شود كه از آن در چيدمان خود استفاده نماييد . يك شيء ممكن است براي يك فضا بسيار مناسب باشد ولي در يك فضاي ديگر بسيار بزرگ و يا بسيار كوچك و نامناسب به چشم بيايد . پس در نظر گرفتن مقياس يكي از موارد مهم در چيدمان مي باشد. هماهنگي وسايلي كه با هم متناسب نيستند جلوه زيبايي به منزل نمي دهد، مثل:صندلي مربعي يا يك قفسه كتاب و يك لوستر بزرگ در يك اتاق منظم نتيجه خيلي رضايت بخشي ندارد.

ايجاد تغييرات اساسي در منزل

در اثاث خانه به دنبال خطوط زيبا و خوشايند و فرم محكم و جاندار باشيد. آثار هنري جالبي را كه بيانگر شخصيت شما باشند در گوشه و كنار خانه قرار دهيد. آثار هنري همچنين بهانه بسيار خوبي براي آغاز گفت و گو با مهمان ها هستند.

چيدمان و سبك شناسي در دكوراسيون و معماري

يكي از رشته هاي مهم و پركاربرد در دكوراسيون و معماري چيدمان و سبك شناسي مي باشد . اين رشته از رشته ها و حرفه هاي جذاب براي افرادي است كه از تبديل فضاي خام به فضاي زيبا لذت مي برند . بدون شك ، اين حرفه از محبوب ترين مشاغل در نزد هنرجويان است .
طراحي فضاي داخلي نه تنها بكارگيري خلاقيت است بلكه تركيب آن نيز با مهارت هاي تكنيكي مي باشد . حتي نزديكان شما احتمال دارد بخواهند منزلشان را بازسازي كنند ، مبلمان خود را تعويض كنند و به فضا رنگ و بوي جديدي بدهند .

دوره تخصصي چيدمان و سبك شناسي

مدرسه معماري داخلي آرت كانر اقدام به برگزاري دوره تخصصي چيدمان و سبك شناسي با استفاده از تجربه اساتيد برتر در اين زمينه نموده است و سعي كرده است تا شركت كنندگان در اين دوره ها را با مفاهيم كامل چيدمان و سبك شناسي آشنا نموده و پس از پايان دوره، مدرك معتبر از وزارت علوم ارائه مي دهد تا بتوانند به راحتي وارد بازار كار شوند. مدرسه معماري آرت كانر با برگزاري گارگاه هاي آموزشي حضوري يا آنلاين و محصولات آموزشي به شما كمك ميكنيم تا در حوزه تخصصي خود بي رقيب باشيد.

جهت كسب اطلاعات بيشتردر زمينه چيدمان و سبك شناسي با آرت كانر تماس بگيريد


برچسب: مدرسه معماري، چيدمان و سبك شناسي، دكوراسيون داخلي، چيدمان اتاق خواب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۶:۵۶ توسط:naghmeh موضوع:

كود پتاسيم نيترات

كود پتاسيم نيترات در بيشتر محصولات مورد استفاده قرار مي گيرد مخصوصا محصولاتي كه در نواحي خشك كاشت مي شوند. در ادامه از اهميت خريد كود پتاسيم نيترات و نحوه استفاده آن در محصولات مختلف خواهيم پرداخت .

كود پتاسيم نيترات چيست؟

پتاسيم يكي از عناصر غذايي اوليه موجودات زنده جانوري و گياهي است، كودهاي پتاسيم بعد از نيتروژن و فسفر، سومين كود از نظر مصرف هستند، كودها ۹۵% از مصرف پتاسيم را به خود اختصاص داده اند و كمتر از ۱۰ درصد آن به مصرف تهيه مواد شيميايي مي رسد.

كودهاي طبيعي يا شيميايي باعث افزايش توانايي خاك براي رشد و سلامت گياه است كه حاوي نيتروژن، فسفر يا پتاسيم مي باشد و اين عناصرحاصل خيزي خاك را افزايش مي دهند.

پتاسيم فعاليت يا عدم فعاليت آنزيم‌ها، استفادة بهينه از آب، فتوسنتز و انتقال قندها، توليد نشاسته، در تركيبات پرانرژي لازم براي رشد گياهان، مقاومت در برابر بيماري‌ها و اثرات ناشي از خشكسالي، طعم و بوي ميوه‌ها و سبزيجات را در گياهان كنترل مي‌كند.

عرضه پتاسيم نيترات، بيشتر بصورت پتاس و كاني‌هاي پتاسيم‌دار، كانه‌ها و محصولات فرآوري شده (كودهاي آماده براي مصرف، كودهاي تركيبي) صورت مي‌گيرد.

علايم كمبود پتاسيم نيترات در گياهان

از جمله اولين علامت كمبود پتاسيم مي توان به زرد شدن حاشيه ي برگ ها در قسمت مياني و پاييني گياه اشاره كرد.

گياهاني كه داراي كمبود پتاسيم هستند رشد آهسته تري خواهند داشت.زيرا اين عنصر نوعي كاتاليزور مهم در رشد گياه به حساب مي آيد. كمبود اين ماده موجب كاهش حركت آب در گياه مي شود كه خشك شدن آن را در پي خواهد داشت. و باعث حساس شدن گياه به تغييرات خشكسالي و دما مي شود.
كاهش سطح پتاسيم در گياه موجب ريزش برگ ها مي گردد.

پتاسيم نيترات براي چه گياهاني مناسب است؟

اين ماده براي رشد در گياهاني مانند گوجه فرنگي ،پسته، تنباكو،سيب زميني،سبزيجات برگ دار مثل كاهو و انواع كلم ها،مركبات و هلو مناسب استاين ماده به عنوان كودي مناسب در گياهاني كه به كلر حساس هستند و نمي توانند از كود هاي پتاسيم كلريد استفاده كنند بسيار مناسب است.

طرز استفاده كود پتاسيم نيترات

پتاسيم نيترات در آب حل مي شود و به صورت محلول مورد استفاده قرار مي گيرد.

براي گياهان زراعتي مقدار ۲۰۰ الي ۳۰۰ كيلوگرم در هر هكتار و براي مصرف آبياري مقدار ۱۰۰ الي ۲۰۰ كيلوگرم در هر هكتار طي هر مرحله از رشد گياه توصيه مي شود.

مزاياي استفاده از پتاسيم نيترات

افزايش ميزان توليد و بهبود كيفيت محصول

افزايش مقاومت گياه در مقابل خشكي، آفات و بيماري‌ها

زمان مصرف پتاسيم نيترات

نيترات پتاسيم يك كود كاملا محلول درآب است كه مي توان از آن درهرمرحله ازرشد گياه استفاده نمود.ازت موجود دراين كود باعث بهبود رشد رويشي مي شود وپتاسيم آن دربهبود كيفيت،افزايش مقاومت به خشكي،شوري و آفات و بيماريها بسيارموثراست.نيترات پتاسيم كود بسيار مناسبي براي برطرف كردن كمبود پتاسيم در هر مرحله از رشد گياه است.

كود پتاسيم نيترات در بسته بندي هاي مورد نياز شما با هر وزن و مقداري كه بخواهيد موجود و قابل خريد و ارسال است.براي خريد كود پتاسيم نيترات و مشاوره درباره نحوه فروش عمده آن با كارشناسان هيراكود تماس حاصل نماييد.


برچسب: كود پتاسيم نيترات، خريد كود پتاسيم نيترات، قيمت كود پتاسيم نيترات، خريد كود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۵:۵۲ توسط:naghmeh موضوع:

چاپ ظروف يكبار مصرف سلولزي

آنچه كه امروزه بخش عظيمي از بازار را به خود اختصاص داده است توليد ظروف يكبار مصرف سلولوزي است . سلولز ساختار اوليه ديواره سلولي گياهان را تشكيل مي‌دهد. ظروف سلولزي به دليل مزيت تجزيه پذيري سريع و نداشتن اثرات مخرب براي محيط زيست مورد توجه قرار گرفته است . ظروف سلولزي و گياهي در تماس با نوشيدني و غذاهاي داغ عاري از هرگونه اثرات مضري براي بدن است .

امروزه انواع مختلفي از ظروف سلولزي توليد و روانه بازار مي شود . با كمي جستجو در بازار مي توانيد ظروف مد نظر خود را در طرح و اندازه هاي مختلف بيابيد ، و يا حتي مي توانيد انواع ظروف يكبار مصرف سلولزي را با طرح هاي اختصاصي خود سفارش دهيد.

چاپ ظروف يكبار مصرف سلولزي

شركت توليدي تكوك با تكيه بر تجربه ، كادر متخصص و كارآمد و استفاده از ماشين آلات روز دنيا توانسته با توليد محصولات مرغوب و با كيفيت سلولوزي سهم عمده اي از نياز كشور و نيز كشورهاي خاورميانه را تامين كند. ما به دنبال خلق تجربه اي جديد از طراحي و چاپ و توليد لوازم يك بارمصرف هستيم وتاكنون نيز به اين مهم دست يافته ايم.

در دنيايي كه امروز ما در آن زندگي مي كنيم چاپ و تبليغات سهم عمده اي را به خود اختصاص داده است ، كه در اين بين ظروف يكبار مصرف نيز از عناصر مهم تبليغات به شمار مي روند .

چاپ ظروف يكبار مصرف تبليغاتي يكي از متداول ترين و بهترين تبليغات برند در نمايشگاه ها و فروشگاه ها به شمار مي آيد. ظروف يكبار مصرف سلولوزي تبليغاتي امروز به دليل مفيد بودن براي طبيعت و مقاوم بودن در برابرنفوذ گرما و سرما بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرد.

يكي از پرطرفدار ترين ظروف يكبار مصرف تبليغاتي ليوان هاي تبليغاتي كاغذي مي باشند كه از لايه اي مقاوم در برابر گرما و سرما مجهز مي باشند كه اين پوشش از جنس پلي اتيلن است.اين پلي اتيلن باعث مي شود كه كمترين ميزان الودگي فيزيك و شيميايي به ليوان كاغذي تبليغاتي نفوذ نكند و در بازيافت سريع ليوان كاغذي بسيار مفيد است.

چاپ ظروف يكبار مصرف سلولوزي ارزان

اگر شما نيز به دنبال راهي براي تبليغات بهتر و موثر در اذعان عمومي هستيد و مي خواهيد كمترين ضرر را به انسانها و محيط زيست وارد كنيد ، پيشنهاد ما به شما استفاده از ظروف يكبار مصرف كاغذي و سلولزي است . گروه توليد تكوك با توجه به تجربه چندين ساله خود در زمينه توليد و چاپ ظروف يكبار مصرف سلولزي بهترين گزينه در اين حوزه مي باشد .

مجموعه تكوك با بهره گيري از بهترين تجهيزات و تكنولوژي روز دنيا در زمينه چاپ ظروف يكبار مصرف اين امكان را براي شما فراهم مي كند تا بتوانيد انواع طرح هاي مورد نظر خود را با بهترين كيفيت و مناسب ترين قيمت روي ظروف مورد نظر خود چاپ نماييد .

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده نمونه محصولات توليدي اين شركت به سايت www.tackook.ir مراجعه نماييد. كارشناسان تكوك از طراحي تا توليد ، از سفارش تا تحويل و پشتيباني در خدمت شما هستند، چرا كه اهميت دقايق زندگي شما، براي مجموعه تكوك ارزشمند است.جهت كسب اطلاعات بيشتر درباره خريد ظروف يكبار مصرف تكوك با ما تماس بگيريد


برچسب: ظروف يكبار مصرف، توليد ظروف يكبار مصرف، ليوان كاغذي، ظروف يكبار مصرف سلولزي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۴:۵۹ توسط:naghmeh موضوع:

تشك چه تاثيري بر خواب دارد؟

لذت بردن از يك خواب راحت و آرام، يكي از معيار‌هاي سلامت جسم و روان است. در تحقيقات به عمل آمده توسط پزشكان، ميزان خواب استاندارد براي يك فرد بالغ، حدود ۷ ساعت در شبانه روز مي‌باشد. خواب كافي و باكيفيت مهم‌ترين عامل پر انرژي بودن افراد در طول روز مي‌باشد. انتخاب تشك مناسب براي خوابيدن در اين امر مهم بي تاثير نبوده و استفاده از يك تشك اورجينال و مناسب به شما در رسيدن به يك خواب راحت كمك مي‌كند. در اين مقاله به بررسي تاثيرات مثبت تشك بر روي خواب مي‌پردازيم.

فرآيند خواب

خواب در اصطلاح علمي، كاهش يا فقدان سطح هوشياري انسان است. در زمان خواب فعاليت بدن و ذهن تغيير كرده و رويا جايگزين تصاوير واقعي مي‌شود. خوابيدن باعث سلامت و بازسازي سيستم اعصاب، ايمني و عضلاني است.

خواب در زندگيچه اهميتي دارد؟

طبق تحقيقات و مطالعات انجام شده، خوابيدن باعث مي‌شود ما توانايي‌هاي ادراكي مانند حافظه، صحبت كردن و تفكر خلاق خود را در حد مطلوب نگهداريم. خواب نقش به سزايي در رشد مهارت‌هاي مغزي دارد. بهترين راه براي پي بردن به اهميت خواب نيز بررسي عوارض بي خوابي است.

كمبود خواب سبب كاهش توانايي مغز، و فرد در طول روز سست، فراموش كار، كج خلق و زودرنج مي‌شود، حتي با حالتي از كوفتگي و بدن درد از خواب بيدار مي‌شويد. يك شب بي خوابي به حد زيادي تمركز فرد را كاهش مي‌دهد و فرد نمي‌تواند براي مدت طولاني بر روي موضوعي تمركز كند. بي خوابي مكرر در دراز مدت باعث مي‌شود قسمتي از مغز كه كنترل مهارت‌هاي زباني، حافظه، برنامه ريزي و احساس گذشت زمان را بر عهده دارد تقريبا از كار بيافتد.

تشك چه تاثيري بر خواب دارد؟

همانطور كه گفته شد، خواب در زندگي هر انساني نقش مهم و اساسي دارد بنابراين براي داشتن خواب مناست و كامل بايد تمام شرايط را مهيا كنيم. زيرا هرچه خواب ما كامل و با آرامش باشد سلامتي جسمي و روحي ما درصد تضمين مي‌شود.

يكي از عواملي مهمي كه بر روي خواب ما تاثير مي‌گذارد جاي خواب و تشك مناسباست. با انتخاب تشك مناسب مي‌توانيد يك خواب شيرين و راحت را تجربه كنيد. يك تشك مناسب و خوب نبايد باعث كمردرد و دردهاي عضلاني شما شود.

انتخاب يك تشك مناسب و داشتن يك خواب شبانه مفيد و با كيفيت تاثير به سزايي در يادگيري و تقويت حافظه دارد. خيلي از افراد تصور مي‌كنند كه در هنگام خواب هيچ فرايند در مغز ما انجام نمي‌شود. اما برعكس در زمان خواب مغز ما در حال ذخيره سازي اطلاعات دريافتي كل روز است. در هنگام خواب اطلاعات به صورت موثرتر در حافظه ما ذخيره مي شوند.

خواب مفيد چه تاثيري بر مغز و وزن انسان دارد؟

خواب خوب و مفيد ارتباط مستقيم با كنترل وزن دارد. يكي از تاثيرات خواب راحت و كافي، صرف وعده غذايي در زمان منظم است و تاثير ديگر بر روي هورمون لپتين است كه كمبود اين هورمون باعث گرسنه‌تر شدن شما خواهد شد كه منجر به صرف غذاي بيشتر و بالا رفتن چربي و كلسترول مي‌شود. هورمون لپتين در هنگام خواب در بدن ترشح مي‌شود كه با كمبود خواب، كمبود اين هورمون نيز به وجود خواهد آمد.

بر اساس تحقيقات كارشناسان، خواب راحت و با كيفيت شبانه خلاقيت شما را بيشتر خواهد كرد. بيشتر افراد بالغ به ۷ تا ۸ ساعت خواب نياز دارند. در صورت خوابيدن كمتر از اين زمان در طي دو هفته، اثر ذهني اين امر با سه روز نخوابيدن برابري مي‌كند. كمبود خواب و بي خوابي بر بي حوصله‌گي، عصبانيت و افسردگي شما تاثير به سزايي دارد

مزاياي تشك مناسب بر خواب شامل چه مواردي است؟

استفاده از تشك هاي طبي استاندارد و با كيفيت تاثيرات بسياري در زندگي ما دارد. به طور كل پژوهش‌ها نشان مي‌دهد يك تشك خوب كه منجر به خواب آرام شود مي‌تواند تاثير مستقيمي در جنبه‌هاي مختلف روحي و رواني انسان داشته باشد اين جنبه‌ها شامل:

  • سرحالي و نشاط
  • كاهش استرس
  • درمان افسردگي
  • جلوگيري از چاقي
  • افزايش هوشياري
  • افزايش طول عمر
  • درخشندگي پوست
  • متابوليسم بهتر بدن
  • تقويت حافظه بلندمدت
  • كاهش تنش‌هاي جسمي
  • كاهش بيماري‌هاي قلبي
  • جلوگيري از چروك پوست
  • جلوگيري از پيري زودرس
  • عملكرد بهتر سيستم دفاعي بدن

تشك مناسب براي خواب كدام است؟

در واقع تشك مناسب براي هر كس منحصر به فرد است، بنابراين هيچ راه حل مناسبي براي يك تشك كامل وجود ندارد. چند گزينه براي انتخاب تشك براي خريد وجود دارد. مهمترين عامل، آسايش شما در هنگام خواب است و تنها راه تعيين آن اين است كه در حقيقت روي تشك دراز بكشيد تا آن را آزمايش كنيد و با توجه به شرايط ارگونومي بدن و همچنين شرايط جسماني خود مي توانيد از نظر مشاوران و كارشناسان ما در شركت سورنا صنعت نسبت به نوع انتخاب تشك طبي و يا تشك طبي فنري بهره مند شويد

قيمت تشك خواب در سورنا صنعت

با توجه به متريال هايي كه در ساخت تشك خواب استفاده مي شود و هم چنين ابعاد آن و رويه تشك قيمت اين محصول متغير مي باشد. براي اطلاع بيشتر از قيمت بروز تشك ها مي توانيد به سايت سورنا صنعت www.surenasanat.com مراجعه كنيد.

خريد تشك مناسب

فروشگاه اينترنتي سورنا صنعت در زمينه توليد، تأمين، فروش و توزيع انواع محصولات صنعتي و نيمه صنعتي و خانگي فعاليت ميكند. در حال حاضر با مجموعه اي هدفمند و تيم مديريتي قوي، پاي در عرصه فروشگاه آنلاين گذاشته است. اين مجموعه بيش از 8 سال به صورت سنتي در بازار حضوري قوي داشته است. براي خريد تشك طبي با قيمت مناسب به فروشگاه اينترنتي سورنا صنعت كه در زمينه فروش انواع تشك فعاليت مي كند سر بزنيد.[جهت كسب اطلاعات بيشتر درباره خريد تشك از سورنا صنعت با ما تماس بگيريد

برچسب: خريد تشك مناسب، خريد تشك، قيمت تشك خواب، تشك طبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۳:۳۹ توسط:naghmeh موضوع:

چرا براي بهبود كسب و كار به يك وب سايت نياز داريم؟

وب سايت ها يكي از شاخصه هاي قرن بيست و يك و هزاره سوم محسوب مي شوند. از زماني كه وب سايت ها شروع به كار در حوزه هاي مختلف كردند، صاحبان شركت ها برآن شدند كه براي بهبود كسب و كار خود و همين طور معرفي خود در سطح جهان از وب سايت ها كمك بگيرند. دليل اين همه استقبال را هم مي توان تعداد كاربران اين فضا دانست. كاربران اينترنت براي هر خريد و يا اطلاعات هر چيزي آن را در گوگل سرچ مي كنند. شايد باورتان نشود اما كاربران حتي پارچه ها ، لباس ها و حتي مواد غذايي خود را هم از اينترنت تهيه مي كنند.

در ادامه اين مطلب قصد داريم تا شما را به دلايلي كه باعث مي شود به طراحي وب سايت نياز داشته باشيد ، آشنا مي كنيم

وب سايت چيست؟

وب سايت مجموعه اي از صفحات مرتبط به هم است كه اين صفحات ميتوانند شامل متن، تصوير، صوت، ويدئو و يا هر فايل ديگري باشند. معمولا صفحات در يك سايت به صورتي منظم براي هدفي خاص در كنارهم قرار گرفته و به يك ديگر پيوند داده شده‌اند و هر صفحه مي تواند خدمات خاصي به كاربران ارائه دهد

اين صفحات و فايل ها جهت نمايش داده شدن بايد در يك كامپيوتر متصل به اينترنت قرار بگيرند كه به آن سرور گفته مي شود. سرور ها كامپيتور هاي قدرتمندي هستند كه به كمك شبكه هاي پرسرعت اختصاصي خود به اينترنت متصل شده اند

سرورها نيز به كمك نرم افزار هاي اختصاصي مديريت مي شوند و به فضا هاي كوچك تري تقسيم مي شوند كه به آن ها هاست يا فضاي ميزباني وب گفته مي شود كه درواقع وب سايت ها بر روي اين هاست ها راه اندازي مي شوند.

دلايلي كه شما به وب سايت نياز داريد:

1 . وب سايت شما را به جهان معرفي مي كنند. وب سايت شما ، فقط مختص شهر يا كشور شما نيست، وب سايت ها شما را در سطح جهان و به صورت شبانه روزي معرفي مي كنند.

2 . وب سايت تبليغ شما در هر زمان و هر مكان هستند: در هزينه تبليغات صرفه جويي مي شود، هر بار كه محصولات شما ارتقا پيدا مي كنند چقدر هزينه صرف چاپ مجدد بروشورها، راهنماي محصولات و اطلاع رساني به مشتري هاي قديمي خود مي كنيد! در حاليكه هزينه بروز رساني وب سايت قابل قياس با هزينه هاي چاپ نمي باشد، در عين حال كه گستره وسيع تري را نيز هدف قرار مي دهد. يك ‌سوم مردم جهان از اينترنت استفاده مي‌كنند تبليغات در اينترنت و معرفي وب سايت شما نسبت به ساير رسانه ها مانند راديو، تلويزيون، مجلات و بيلبردها به مراتب ارزانتر مي باشد. فراموش نكنيد كه هرگز قادر به ارائه كالا و خدمات خود به مردم نخواهيد بود مگر اينكه حضور خود را پياپي يادآوري نماييد و با داشتن وب سايت اين كار را با هزينه بسيار كمتري انجام ميدهيد و بازدهي بسيار بهتري خواهيد داشت.

3 . معرفي خدمات و محصولات به تمام جمعيت روي كره زمين : شما براي اينكه خدمات و محصولات خود را معرفي كنيد نياز نداريد كه حتما يك تبليغ تلوزيوني و يا چاپ كاتالوگ داشته باشيد ، وب سايت ها معرف شما به تمام جمعيت جهان هستند.

4. وب سايت ها تعطيلي ندارند: در روزهاي تعطيل كه شما در خواب به سر مي بريد مشتريان مي توانند از خدمات شما استفاده كنند و محصولاتتان را خريداري كنند. پس با طراحي وب سايت راحت تر بخوابيد و بيشتر پول دربياوريد.

5 . جلب اعتماد مشتريان با طراحي سايت : اگر شما به عنوان فروشنده يك محصول و يا ارائه دهنده خدمات مشغول به كار هستيد حتما يك وب سايتن راه اندازي كنيد زيرا مشتريان بيشتر به كساني كه يك وب سايت دارند اعتماد مي كنند تا ديگر شبكه ها اجتماعي مانند اينستاگرام و تلگرام

6 . افزايش مشتري و فروش بيشتر با طراحي يك وب سايت كارآمد: روزانه بيش از ۳ ميليارد نفر از اينترنت استفاده مي كنند كه حدود ۹۰% از آنها خريد كرده و با شركت هاي مختلفي در ارتباط بوده اند. اگر شما وبسايت نداشته باشيد، امتياز ارتباط با اين افراد را از دست خواهيد داد.

7 . ديگر نياز به استخدام بازارياب نخواهيد داشت : وبسايت ميتواند با هزينه هاي كم و با استفاده از تكنيك هاي بازاريابي ديجيتال براي شما مشتري جذب كند. وب سايت شما بازارياب ۲۴ ساعته شماست و موتورهاي جستجو مانند گوگل ، ياهو،… بدون هزينه براي شما بازاريابي مي كنند و شما مي توانيد با توليد محتوا هميشه در نتايج اين موتور هاي جستوجو باشيد.

8 . پشتيباني مشتري : وبسايت شما از سيستم تيكتينگ (پرسش و پاسخ) يا سوالات متداول استفاده مي‌كند كه اين سيستم، هزينه پشتيباني از مشتري را بسيار كاهش مي‌دهد و همچنين رضايت مشتري را بدليل پاسخگويي شفاف در كم‌ترين زمان جلب مي‌كند.

9 . كاهش هزينه ها با طراحي سايت : شما علاوه بر تلفن ، فكس و آدرس پستي يك راه ارتباطي ديگر نيز با مشتريان خود داريد. نمايشگاه بين المللي محصولات شما با كمترين هزينه هميشه برپاست ، بدون اينكه قبض آب ، برق ، ماليات و … داشته باشيد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر درباره طراحي سايت سورنا با ما تماس بگيريد


برچسب: طراحي سايت، طراحي سايت در گرگان، سورنا، طراحي وب سايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۲:۲۵ توسط:naghmeh موضوع:

درب اتوماتيك لولايي

درب اتوماتيك لولايي را مي توان از اولين درب هاي اتوماتيكي نام برد كه در كشور ما به عنوان درب جك پاركينگي رايج شد و مورد استفاده زيادي قرار گرفت. اين درب داراي سيستم جالبي است. در اين سيستم‌ها ابزاري تعبيه شده است كه هدف اين ابزارها افزايش رفاه و راحتي كاربران و بررسي و كنترل آمد و شد ها در ساختمان است. همان طور كه مي‌دانيم در ساختمان‌هاي بزرگ، كنترل آمد و رفت بسيار حائز اهميت است. بنابراين مديران ساختمان‌هايي كه در پي افزايش درصد امنيت براي ساكنين مجتمع خود هستند، مي‌بايست در مورد استفاده از درب اتوماتيك لولايي بيشتر فكر كنند. در ادامه در مورد اين نوع درب ها بيشتر توضيح خواهيم داد. با ما همراه باشيد.

معرفي درب اتوماتيك لولايي

ابن نوع درب ها يكي از انواع درب هاي اتوماتيك مي باشند. درب هاي اتوماتيك لولايي در باز و بسته شدن بسيار راحت و سريع مي باشند و تحت فرمان يك چشم الكترونيكي و گاهي هم دستگاه هاي كارت خوان هستند. درب هاي پاركينگ لولايي همراه با داشتن كارايي زياد از جهت انرژي و مصرف آن نيز مطابق با استاندارد DIN 18650 است و از اين جهت مطمئن است.

درب اتوماتيك لولايي شامل چه اجزايي است؟

درب هاي اتوماتيك بسته به انواع كاربردهايي كه دارند، از اجزاي متفاوتي نيز ساخته شده اند. از جمله اجزاي متفاوت اين گونه درب‌ها مي‌توان به تابلوي فرمان و يا مولد درب‌هاي خودكار فلاشرها و چشم‌هاي الكترونيك و انواع قفل‌ها اعم از قفل برقي و يا قفل مكانيكي مخصوص اين درب اشاره كرد. همين طور نمي‌بايست نقش ريموت كنترل را ناديده گرفت. چون عملكرد بسيار مهمي در كاربرد و استفاده از آن به صورت مشتري پسندانه دارد.

ويژگي‌ها ي درب اتوماتيك لولايي چيست؟

  • مناسب فضاهايي با عرض محدود
  • سهولت در عبور
  • حركت بي صدا و سريع
  • ممانعت از هدررفتن انرژي
  • قابليت تنظيم سرعت باز و بسته شدن براساس ميزان استفاده

انواع درب اتوماتيك لولايي

اين درب ها معمولاً با استفاده از جك كار مي‌كند و باز و بسته مي‌شود و مي‌توانند يك لنگه يا دو لنگه داشته باشند.

۱- درب اتوماتيك لولايي تك لنگه

اين نوع درب ها از يك لنگه درب تشكيل شده كه به طرف راست يا چپ باز مي شود. درب هاي تك لنگه يك فضاي نود درجه اي را كاملا باز مي نمايد و امكان رفت و آمد اتومبيل را در مسير پاركينگ راحت تر مي كند. بايد اضافه كرد كه استفاده از قفل برقي يا مغناطيستي در درب هاي اتوماتيك تك لنگه الزامي است و در صورت نبود قفل برقي احتمال اينكه كه درب با فشار زياد باز شود بالا است.

۲- درب اتوماتيك لولايي دو لنگه

درب اتوماتيك لولايي با دو لنگه، كاربرد بيشتري دارد. به صورت معمول حدود ۹۰ درصد از اين نوع درب‌ها، با دو لنگه كار مي‌كنند. اين گونه از درب‌ها را مي‌توان بيشتر براي پاركينگ‌ها استفاده نمود. قالب و فرم اين دربها به اين صورت است كه دو لنگه درب در كنار هم قرار گرفته و باز شدن دربها توسط جك ها فضاي خوبي را براي تردد وسايل نقليه فراهم مي سازد. دربهاي دولنگه بيشترين استفاده را دارد و مي توان گفت بيش از ۸۰ درصد دربهايي كه در كشور وجود دارد ازاين نوع مي باشد. درب اتوماتيك دو لنگه در ساختمان هاي مسقف و يا حياط دار استفاده مي شود و به اندازه ي طول هر لنگه درب، بايد فضا داخلي آن را آزاد گذاشت تا جاي خالي براي باز و بسته شدن درب وجود داشته باشد.

درب اتوماتيك لولايي در چه مواردي كاربرد دارد؟

از درب اتوماتيك پاركينگ لولايي در منزل هاي شخصي و يا مراكزي كه بيشتر براي افراد سن دار و سالمند و كم توان جسمي و يا ناتوان جسمي است ، استفاده مي شود به اين ترتيب انها ديگر مشكلي براي باز كردن درب ندارند زيرا آنها ممكن است نتوانند به راحتي از دست خود براي باز و بسته كردن درب استفاده كنند و اين موضوع برايشان مشكل باشد پس اين نوع از درب هاي اتوماتيك گزينه خوب و بسيار مناسبي به شمار مي آيد.

البته استفاده اين درب ها فقط به اين جا ختم نمي شود و درب ها در جا و مكان ديگري هم قابل استفاده هستند و از انها كمك گرفته مي شود همانند مدارس مختلف و يا فروشگاهها و مراكزي با رفت و امد زياد ( بيمارستان ها ) و ايستگاههاي قطار و جاهاي مختلف ديگر كه بسته به نوع نيازشان از اين درب ها استفاده مي كنند.

انواع جك درب اتوماتيك لولايي

جكهاي براي درب لولايي بطور كلي به ۲ دسته تقسيم مي شوند.

۱- جك هاي الكترو مكانيكي

براي درب هاي سبك، با رفت وآمد پايين و با عرض كم استفاده مي شود ( ساختمان هاي مسكوني با تعداد واحد پايين ) و به وسيله ي نيروي مكانيكي و چرخ دنده كار مي كند.

۲- جك هاي هيدروليكي

براي درب هاي سنگين، با رفت وآمد بالا و با عرض زياد استفاده مي شود (مجتمع هاي مسكوني،اماكن صنعتي و…) و به وسيله فشار روغن كار مي كند. در درب هاي هيدروليكي براي امنيت بيشتر و جفت شدن لنگه ها بر روي هم از قفل برقي استفاده مي شود.

قيمت درب اتوماتيك لولايي

درب اتوماتيك لولايي بسته به نوع آلياژ و مواد به كار رفته، نحوه ساخت و برند آن قيمت هاي متنوعي دارد. براي اطلاع از قيمت روز درب اتوماتيك لولايي مي توانيد با كارشناسان ما در شركت هوشمند در ارتباط برقرار كنيد.

خريد درب اتوماتيك از شركت هوشمندر

درب هاي اتوماتيك مدل هاي مختلفي دارند. براي خريد درب اتوماتيك كافي است با هوشمند در شركت ارائه خدمات راهبند در تهران تماس گرفته تا با توجه به كارايي مورد نظر و همچنين بازديد از محل (مكان انجام كار) بتوانيد به بهترين حالت اقدام به خريد نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درب اتوماتيك با ما تماس بگيريد. همچنين شما مي توانيد به آدرس اين سايت www.hoshmanddoor.com نيز مراجعه فرماييد.


برچسب: درب اتوماتيك، خريد درب اتوماتيك، درب اتوماتيك لولايي، خريد درب اتوماتيك لولايي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۱:۱۶ توسط:naghmeh موضوع:

ديوار پيش ساخته آجري

هر آنچه كه براي پوشاندن فضاي بيروني منزل خود از آن استفاده مي كنيد ، نقش مهمي را در جذابيت خانه ي شما دارد. امروزه صاحبان خانه ، معماران و طراحان ساختماني گزينه هاي زيادي را براي انتخاب دارند ، كه انتخاب را كمي دشوار مي كند .

مواردي كه بايد در انتخاب مصالح درست مورد توجه قرار گيرد شامل ظاهر ، دوام ، نگهداري و هزينه است .  ممكن است بسياري از مالكان خانه كه به دنبال گزينه اي جذاب و با دوام هستند ، آجر را در نظر بگيرند ، اما خوب است كه نماي فايبرسمنت را نيز در نظر بگيرند.

نماي ساختمان خود را با آجر بسازيم يا فايبرسمنت؟

آجر از ظاهري بسيار متمايز برخوردار است كه مورد توجه بسياري از افراد قرار مي گيرد ، اما متأسفانه اين پوشش خانه جذابيت جهاني ندارد. در مقابل نماي فايبرسمنت بسيار متنوع تر است.  نماي فايبرسمنت به دليل قابليت تنوع رنگ و رنگ پذيري و همچنين تنوع طرح جذابيت و طرفداران بيشتري را به خود جلب كرده است.

فايبرسمنت در قالب چوب و آجر طبيعي شكل مي گيرد و جلوه اي از چوب و آجر طبيعي را به نماي ساختمان شما مي بخشد. اين بدان معني است كه نماي فايبرسمنت مي تواند طيف گسترده تري از سبك هاي مختلف معماري را تكميل كند ، در حالي كه آجر فقط تعداد كمي از آنها را تكميل مي كند.

يكي از دلايلي كه ممكن است بسياري از مالكان خانه نماي فايبرسمنت آجري را در نظر بگيرند دوام اين محصول در برابر رطوبت و حشرات ، حرارات ، آتش و .... مي باشد.

فايبرسمنت يك انتخاب عالي براي بازسازي نماي ساختمان شما

 اجراي نماي فايبرسمنت بسيار ساده تر و ارزانتر است . اين امر باعث مي شود كه نماي فايبرسمنت يك انتخاب عالي براي بازسازي باشد ، بخصوص براي خانه هايي كه نماي بيروني آن بايد در يك بازه زماني خاص به روز شود .

يكي از عوامل ديگري كه هميشه در انتخاب نوع نماي ساختمان مورد توجه قرارا مي گيرد هزينه است .  نماي فايبرسمنت  گزينه كم هزينه اي است كه مي تواند يك پس انداز فوق العاده باشد.

در حالي كه آجر براي برخي از سبك هاي معماري يك پوشش جذاب و بادوام است ، اما بسياري از خصوصيات فايبرسمنت را در خود ندارد.  افرادي كه به دنبال يك تعمير و نگهداري كم ، نصب آسان و نماي جذاب براي خانه هاي خود هستند ، ممكن است بخواهند به جاي آجر ، فايبر سنت را در نظر بگيرند.

در طي سال هاي اخير شركت كناميت توانسته فايبر سمنت را با طراحي هاي جديد و نوين به بازار عرضه كنند. تا هم از استحكام و سبكي كافي برخوردار باشد وهم زيبايي هاي ويژه براي طراحان و معماران ايجاد كند . واحد تحقيقاتي اين شركت توانسته با پيروي از فرهنگ غني اين سرزمين دو نوع طراحي جديد نماي چوبي و آجري جهت نماسازي و كارهاي دكوراتيو با كيفيت مطلوب توليد كند.

 نماي طرح چوب فايبرسمنت كناميت

براي توليد نماي چوبي كناميت از فناوري خاصي استفاده مي شود و ظاهر اين نماها از چوب طبيعي مدل برداري و قالبسازي شده و مي تواند خاطره طبيعت را در ذهن ها تداعي كند. اين محصول معايب چوب مانند پوسيدگي در اثر قارچ ها، كرم خوردگي، آفتابزدگي را ندارد و مي تواند سال هاي سال با زيبايي و كمترين آسيب دوام داشته و از نظر مكانيكي نيز مقاوم در مقابل حوادث طبيعي مانند باران، زلزله و باد باشد.

 نماي طرح آجر فايبرسمنت كناميت

 در حالي كه اجرچيني در ايران قدمت حدود ۹۰۰۰ ساله دارد اما در معماري هاي كنوني نمي توان نماهاي زيبايي از آجر يافت به طور كلي استفاده از آجرنما به علت سنگيني نيازمند پشتيبان با ديوار نگهدارند است در اين ميان ديوارهاي سنگين در برابر حوادث طبيعي مانند زلزله و باران هاي شديد ايمن نبوده و مشاهده مي شود پس از مدتي آجرها به دليل نصب ناصحيح يا سنگيني ديوار از محل اصلي جدا شده و باعث خطرات و مشكلاتي مي شود و علاوه بر اين استفاده از ديوار نگهدارند بسيار گران و زمان بر است. بر اين اساس واحد كناميت با طراحي صفحات آجرنماي برجسته كه بند كشي شده و در رنگ ها و طرح هاي مختلف توليد مي شود توانسته گامهاي مطلوبي در ايجاد نماي آجري طبيعي ايجاد كند.

در نماي آجري اين شركت يك پنل با حدود ۱۲ ميليمتر ضخامت با طرح آجر برجسته و بند كشي شده و سبك و مستحكم ارائه مي شود كه دست طراحان و معماران ساختمان را در انتخاب و تنوع ساخت باز مي گذارد يادآور مي شود استفاده از فايبر سمنت آجري مي تواند به علت دوجداره بودن مسئله محل عبور لوله هاي تاسيسات را حل كند همچنين شركت كناميت توانايي دارد در آينده نزديك در صورت تمايل طراحان به بازگشت به معماري سنتي طرح هاي مختلف آجرچيني اسلامي را تقديم معماران كند كه بتوانند در داخل ساختمان به صورت دكوراتيو و در خارج ساختمان ديوارهايي با تنوع بسيار زيباي آجرچيني ايجاد كنند. در اين روش علاوه بر سيكي، زيبايي و استحكام بسيار خوب در معماري مدرن و مي تواند زيباي شگفت انگيز و متنوع داشته باشيم.

مزاياي طرح آجري فايبرسمنت برد كناميت

  • تنوع در رنگ، شكل و سايز
  • نانوپوش، آبگريز و قابل تنفس بودن آجرسمنت كه آن را سازگار با شرايط جوي مختلف مي كند
  • مقاوم در برابر زلزله به دليل سبك بودن
  • ماندگاري و طول عمر بيشتري نسبت به محصولات مشابه
  • سرعت اجراي بسيار بالا
  • عدم ايجاد ضايعات ساختماني و سرو صداي زياد هنگام تخريب
  • كاهش هزينه ساخت وساز به دليل سبكي وسرعت بالاي اجرا
  • اجراي آسان بويژه براي ساختمانهاي مرتفع

شما عزيزان در هر كجا كه باشيد مي توانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ديوار پيش ساخته آجري كناميت با كارشناسان اين شركت تماس گرفته 01734338423 و 01734339476  و يا به سايت konamit.com مراجعه و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد.

 

 


برچسب: مزاياي طرح آجري فايبرسمنت برد، فايبرسمنت برد، نماسازي ساختمان، نماي اجري فايبرسمنت برد، فايبرسمنت آجري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۷:۲۹ توسط:naghmeh موضوع: