سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

ATP چيست؟

يكي از مسئله هاي كه دانستن آن براي هر فرد بدنساز لازم و ضروريست اصل تامين انرژيست كه در طول تمرين هزينه ميشود از كجا و چگونه تامين ميشود زمانيكه اين انرژي رو به تمام است بدن انرژي لازم را از چه منبعي تامين خواهد كرد؟ منبع انرژي عضلات و كليه سلول‌هاي بدن atp مي‌باشد يا آدنوزين تري فسفات يك تركيب بيوشيميايي در بدن است كه وظيفه ذخيره انرژي در بدن را برعهده دارد . ATP  معمولاً به عنوان “واحد پول انرژي” سلول شناخته مي شود، زيرا انرژي قابل تخليه را در پيوند بين گروه هاي دوم و سوم فسفات تأمين مي كند. علاوه بر تأمين انرژي، تجزيه ATP از طريق هيدروليز طيف وسيعي از عملكردها را از جمله سيگنالينگ و سنتز DNA / RNA در سلول انجام مي دهد.

بدن يك ارگانيسم پيچيده است و به همين ترتيب براي حفظ عملكرد مناسب انرژي لازم است. آدنوزين تري فسفات (ATP) منبع انرژي براي استفاده و ذخيره سازي در سطح سلولي است. ساختار ATP نوعي نوكلئوزيد تري فسفات است كه متشكل از يك پايه نيتروژني (آدنين)، يك قند ريبوز و سه گروه فسفات پيوندي سري است.

سنتز ATP از انرژي به دست آمده از مكانيسم هاي كاتابوليك متعدد، از جمله تنفس سلولي، اكسيداسيون بتا و كتوز استفاده مي كند. اكثر سنتز ATP در تنفس سلولي درون ماتريس ميتوكندري رخ مي دهد: توليد تقريباً سي و دو مولكول ATP در هر مولكول گلوكز كهاكسيد شده ATP براي انرژي در فرآيندهايي از جمله حمل و نقل يون، انقباض عضله، انتشار تكانه هاي عصبي، فسفوريلاسيون بستر و سنتز شيميايي مصرف مي شود. اين فرايندها و همچنين فرآيندهاي ديگر، تقاضاي زيادي براي ATP ايجاد مي كنند.

Atp مخفف چيست؟

Atp  يا آدنوزين تري فسفات در هر سلول زنده بدن وجود دارد. همچنين به عنوان مكمل غذايي موجود است. آدنوزين و معادله ATPآدنوزين يك مولكول سيگنالينگ خارج سلول است كه عملكردهاي اساسي در زيست شناسي و فيزيولوژي انسان را تسهيل مي كند. از تأمين ستون فقرات براي انتقال انرژي اساسي تا نقش آن در سيگنالينگ سلول، آدنوزين اثرات گسترده اي مانند القا اتساع عروق، تنظيم فعاليت در سيستم عصبي سمپاتيك و كاهش فشار خون و ضربان قلب دارد.

چنين خواصي برخي از دلايل اجراي آدنوزين و مشتقات آن در بسياري از مناطق درماني است.آدنوزين از تجزيه آدنوزين تري فسفات (ATP)، منبع انرژي اوليه سلول ها تشكيل مي شود. از نظر شيميايي، ATP نوكلئوتيد آدنين است كه به سه فسفات متصل است. فراواني انرژي پتانسيل در پيوند بين گروه هاي دوم و سوم فسفات ذخيره مي شود.

اين انرژي را مي توان براي سوخت رساني به واكنش هاي شيميايي مهار كرد. هنگامي كه يك سلول به انرژي نياز دارد، اين پيوند را مي شكند و تشكيل آدنوزين دي فسفات (ADP) و يك مولكول فسفات آزاد مي دهد. در بعضي موارد، گروه دوم فسفات نيز مي تواند بيشتر تجزيه شود و باعث تشكيل آدنوزين مونوفسفات (AMP) شود. هنگامي كه يك سلول انرژي اضافي داشته باشد ، با تشكيل ATP از ADP و فسفات اين انرژي را ذخيره مي كند.

ATP باعث چه واكنش هايي در بدن ورزشكاران مي شود؟

بيان واكنش‌هاي دقيق و مرحله به مرحله تبديل مواد غذايي به atp و تبديل atp به انرژي رايج بدن و عضلات اندكي مشكل است و نياز به داشتن پيش زمينه‌اي در ارتباط با بيوشيمي دارد اما به هر حال مي‌توان اين تبديل را به صورت زير خلاصه نمود:به صورت شيميايي atp يك مولكول آدنين مي‌باشد كه سه پيوند فسفات دارد.روي هر كدام از اين پيوندها فسفاتي انرژي زيادي ذخيره شده است .هنگامي كه يك سلول نياز به انرژي دارد انرژي ذخيره در atp با آزاد كردن يك پيوند انرژي سلول را تأمين مي‌كند و خود به صورت adp يعني مولكول با دو پيوند فسفر در مي‌آيد.براي همه واكنش‌هاي بيوشيميايي عضلات ضروري و واجب است ( از جمله اين واكنش‌ها مي‌توان به انقباض عضلات اشاره نمود.) هنگامي كه كار عضلات زياد مي‌شود و به عبارت ديگر ما از عضلاتمان انرژي بيشتري را طلب مي‌كنيم بدن مابراي تأمين انرژي خود به سراغ سيستم‌هاي انرژي ديگر مي‌رود و جالب است بدانيد بر اساس نوع تمريناتي كه ما انجام مي‌دهيم و مدت زماني كه اين تمرينات دارد سيستم‌هاي انرژي ما نيز تغيير مي‌كند.

Atp چگونه ساخته مي شود؟

ATP نوكلئوتيدي است كه از سه ساختار اصلي تشكيل شده است: پايه نيتروژن، آدنين. شكر، ريبوز و يك زنجيره از سه گروه فسفات متصل به ريبوز. دنباله فسفات ATP منبع واقعي انرژي است كه سلول از آن استفاده مي كنند. انرژي موجود در پيوندهاي بين فسفات ها وجود دارد و با شكستن آن ها آزاد مي شود كه از طريق افزودن مولكول آب (فرآيندي به نام هيدروليز) اتفاق مي افتد. معمولاً فقط فسفات خارجي براي توليد انرژي از ATP خارج مي شود. وقتي اين اتفاق مي افتد ATP به آدنوزين دي فسفات (ADP) تبديل مي شود كه فرم نوكلئوتيد فقط دو فسفات دارد.

از سه نوع سيستم بيوشيميايي مختلف در بدن ما تأمين مي‌شود كه اين سيستم‌ها عبارتند از :

  • سيستم فسفاژن
  • سيستم گليكوژن – اسيد لاكتيك
  • سيستم هوازي

تاثيرات سيستم فسفاژن بر روي ATP

يك سلول در اطراف خود مقداري atp راذخيره مي‌كند كه مي‌تواند در موقع لزوم اين atp ذخيره شده را به سرعت مصرف كند ميزان atp ذخيره شده زياد نمي‌باشد و تنها براي حدوداً 3 ثانيه است و براي پر كردن مجدد اين atp سلول‌هاي عضلاني از يك تركيب متفاوت پر انرژي به نام كراتين فسفات استفاده مي‌كنند . فسفات موجود در تركيب كراتين فسفات توسط آنزيمي به اسم كراتين كيناس جدا شده و به مولكول adp مي‌چسبد ( adp يك مولكول آدنوزين با دو فسفات است ) در نتيجه مجدداً adp به atp ( آدنوزين تري فسفات ) يا همان انرژي رايج عضلات ما تبديل مي‌شود.
اما دامه روند تبديل و مصرف كراتين فسفات ذخيره شده باعث مي‌شود تا اين ذخاير نيز كاهش يابند . اين روش تأمين انرژي atp و كراتين فسفات را سيستم فسفاژن مي‌نامند و سيستم فسفاژن مي‌تواند انرژي رايج عضلات را تا حداكثر 10 ثانيه تأمين كند مثلاً دونده‌هاي دو سرعت ( 100 متر ) از اين سيستم استفاده مي‌كنند اما يك دونده دو ماراتن هرگز نمي‌تواند به اين سيستم تكيه كند.

تاثيرات سيستم گليكوژن – اسيدلاكتيك بر روي ATP

از طرف ديگر عضلات يك منبع ديگر به نام گليكوژن نيز دارند كه از كربوهيدرات‌ها تأمين مي‌شود. در حقيقت گليكوژن شاخه‌اي از مولكول‌هاي گلوكز مي‌باشد . يك سلول در تمرينات بي‌هوازي از اين منبع انرژي استفاده كرده و براي ساختن atp و يك محصول جديدي به نام اسيد لاكتيك از گلوكز وارد عمل مي‌شود . در حدود 12 فعاليت و واكنش شيميايي انجام مي‌شود تا از اين روش atp توليد شود . بنابراين تأمين انرژي در اين سيستم كندتر از سيستم فسفاژن مي‌باشد و اين سيستم مي‌تواند انرژي و atp مورد نيازعضلات را تا يك و نيم دقيقه تأمين نمايد . از آنجا كه اين روش براي تأمين انرژي بدن نيازي به وجود اكسيژن ندارد آن را سيستم تأمين انرژي بي‌هوازي نيز مي‌نامنداما توليد بيش از حد اسيد لاكتيك در بدن باعث كم كردن تنفس عضلات ، صدمه زدن به آن‌ها و احساس خستگي و دردناكي در عضله مي‌گردد ( يك دونده دو 400 متر از اين روش تذمين انرژي استفاده مي‌كند .)

سيستم هوازي چگونه بر ATP تاثير مي گذارد؟

سيستم هوازي يا سيستم تنفس هوازي براي تمرينات بيش از دو دقيقه مي‌باشد و انرژي خود را به كمك اكسيژن تأمين مي‌كند هنگامي كه اكسيژن وجود دارد گلوكز مي‌تواند به طور كامل شكسته شده و به دي اكسيد كربن و آب تبديل گردد و در حين اين تبديل انرژي مناسبي را نيز آزاد كند.گلوكزي كه براي تأمين انرژي عضلات مصرف مي‌گردد از سه جاي مختلف و به سه روش مختلف تأمين مي‌شود :

  • از گليكوژن ذخيره شده در عضلات كه هنوز باقي مانده‌اند.
  • از شكسته شدن گليكوژن ذخيره شده در كبد و تبديل آن به گلوكز كه اين گلوكز در خون آزاد شده و در اختيار عضلات ما قرار مي‌گيرند.
  • از طريق جذب گلوكز از غذاها كه كمك مي‌كند اين گلوكز از طريق جذب روده‌اي وارد سيستم جريان خون ما شده و در اختيار عضلات قرار مي‌گيرد .

اين سيستم انرژي مي‌تواند به جاي گلوكز اسيدهاي چربي كه از منابع چربي بدست مي‌آيند را نيز به عنوان منبع تأمين انرژي استفاده نمايد . همچنين پروتئين و منابع آن مي‌توانند به اسيدهاي آمينه تبديل شده و در توليد atp شركت كنند ( ما به طور كلي سيستم تأمين انرژي هوازي ابتدا از منابع كربوهيدراتي ، سپس از متابع چربي و درآخر از منابع پروتئيني جهت تأمين انرژي همچون دوهاي 25 دقيقه‌اي استفاده مي‌كنيم . از اين روش ابتدا تا 13 يا 14 دقيقه اول كربوهيدرات ذخيره شده در بدن ( گليكوژن ) استفاده شده و پس از آن از 15 تا 25 دقيقه چربي ‌ها به عنوان منبع انرژي مورد استفاده قرار گرفته و مي‌سوزند.

تاثير atp  بر بدن ورزشكار چيست؟

ورزشكاراني كه فرآيندهاي متابوليكي آن ها بايد هر روز در سطح مطلوبي انجام شود، به رژيم غذايي نياز دارند كه شامل ويتامين ها، مواد معدني، مواد مغذي كمياب و پروتئين هاي با كيفيت بالا باشد. مواد غذايي در حالت طبيعي و فرآوري نشده خود را مي توان به مواد مغذي بسيار قابل دسترس و بلوك هاي ساختماني تقسيم كرد.

از آنجا كه ATP براي واكنشهاي بيوشيميايي درگير در هرگونه انقباض عضله مورد نياز است، مقادير بيشتري ATP در دورههايي با نيازهاي عضلاني زياد، مانند ورزش شديد، مصرف مي شود و براي حركت عضلات بايد جايگزين شود.براي تسهيل اين روند، آدنوزين با تحريك سنتز پروستاگلاندين و اكسيد نيتريك به تنظيم جريان خون عضله اسكلتي كمك مي كند.

با تأثير بر تنظيم آنژيوژنز (فرآيند فيزيولوژيكي كه از طريق آن رگهاي خوني جديد از عروق قبلي تشكيل مي شود)، آدنوزين ممكن است تأثير مهمي در پاسخ سازگاري بدن به ورزش داشته باشد. روش هاي مختلف آموزشي رايج ، مانند دوچرخه سواري و تمرين با فاصله، ممكن است سطح آدنوزين را افزايش دهد و در نتيجه ممكن است پاسخ مكانيسم هاي سازگار تحت تأثير آدنوزين را افزايش دهد.

به نظر مي رسد آموزش دوره اي بيشترين فرصت را براي افزايش آدنوزين دارد. توليد آدنوزين به ميزان انرژي و استرس و ميزان آن بستگي داردكه از ATP استفاده مي شود. از آنجا كه اين پديده در طي دوره هاي تمريني متناوب رخ مي دهد، چنين سازگاري هاي ناشي از آدنوزين با گذشت زمان ممكن است عملكرد ورزشي را افزايش دهند.

منبع انرژي سلول چيست؟

در بيشتر سلولهاي حيواني، آدنوزين تري فسفات (ATP)، تركيبي با انرژي پتانسيل بالا، به عنوان حامل اصلي انرژي شيميايي عمل مي كند. به طور كلي، انرژي براي سنتز مولكول هاي ATP بايد از مولكول هاي سوخت پيچيده به دست آيد. بدن انسان از سه نوع مولكول براي تأمين انرژي لازم براي توليد سنتز ATP استفاده مي كند: چربي ها، پروتئين ها و كربوهيدرات ها.

ميتوكندري ها محل اصلي سنتز ATP در پستانداران هستند، اگرچه برخي از ATP ها نيز در سيتوپلاسم سنتز مي شوند. ليپيدها به اسيدهاي چرب، پروتئين ها به اسيدهاي آمينه و كربوهيدرات ها به گلوكز تجزيه مي شوند. از طريق مجموعه اي از واكنش هاي كاهش اكسيداسيون، ميتوكندري اسيدهاي چرب، اسيدهاي آمينه و پيروات (محصول نهايي تخريب گلوكز در سيتوپلاسم) را به چندين تركيب متوسط ​​تبديل مي كند.

همچنين كوآنزيم هاي حامل الكترون كاهش يافته NADH و FADH2 واسطه ها وارد چرخه تريكاربوكسيليك اسيد (TCA) مي شوند و باعث ايجاد NADH و FADH2 مي شوند. اين الكترونها را كاهش مي دهد. حامل ها از طريق زنجيره انتقال الكترون با مصرف همزمان اكسيژن و سنتز ATP اكسيد مي شوند.

اين فرآيند فسفوريلاسيون اكسيداتيو ناميده مي شود. بيش از صد مولكول ATP از اكسيداسيون كامل يك مولكول اسيد چرب سنتز مي شود و تقريباً چهل مولكول ATP از اسيد آمينه و اكسيداسيون پيروات حاصل مي شود. از طريق تبديل مولكول هاي گلوكز به پيروات، دو مولكول ATP در سيتوپلاسم سنتز مي شوند. هم دستگاه (آنزيم ها) و هم محيط فيزيكي لازم براي اكسيداسيون اين مولكول ها در ميتوكندري ها موجود است.

هيدروليز ATP چيست؟

ATP به دليل وجود گروه هاي فسفات كه از طريق پيوندهاي فسفوديستر به هم پيوند مي خورند، يك مولكول ذخيره انرژي عالي است كه به عنوان “ارز” استفاده مي شود. اين پيوندها به دليل وجود بارهاي الكتريكي منفي مرتبط با ايجاد فشار دفع بين گروههاي فسفات، انرژي بالايي دارند. مقدار قابل توجهي انرژي در پيوندهاي فسفات-فسفات ذخيره مي شود. از طريق فرآيندهاي متابوليكي، ATP به ADP يا بيشتر به AMP و به گروههاي فسفات معدني آزاد هيدروليز مي شود.

روند هيدروليز ATP به ADP از لحاظ انرژي مطلوب است و انرژي آزاد گيبس 3/7-كالوس بر مول را به وجود مي آورد. ATP بايد به طور مداوم مورد استفاده مجدد قرار گيرد تا سلول هميشه كار كند. غلظت معمول داخل سلولي ATP 1 تا 10 ميلي آمپر است.  بسياري از مكانيسم هاي بازخورد براي اطمينان از حفظ سطح سازگار ATP در سلول در دسترس هستند.

افزايش يا مهار ATP سنتاز يك مكانيسم تنظيم كننده رايج است. به عنوان مثال، ATP فسفوفروكتوكيناز -1 (PFK1) و پيروات كيناز را مهار مي كند، دو كليدآنزيم ها در گليكوليز، به طور موثر به عنوان يك حلقه بازخورد منفي براي جلوگيري از تجزيه گلوكز در هنگام وجود سلول ATP كافي عمل مي كند.

خريد آب غني شده با اكسيژن اكساب شاپ بهترين هديه براي سلامت خانواده

اكساب شاپ در حال حاضر توانايي ارسال محصول  آب غني شده با  اكسيژن اكساب به نمايندگي هاي سراسر كشور را دارد . جهت ثبت سفارش آب غني شده با اكسيژن اكساب ، تماس با اكساب شاپ در تمامي ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته امكان‌پذير مي‌باشد.

آب غني شده با اكسيژن به راحتي به شما كمك مي كند تا نيازهاي روزانه بدن خود را تأمين كنيد. يك قانون معمول در نوشيدن آب اين است كه حداقل هشت ليوان 8 اونسي (حدود 2 ليتر) در روز آب مصرف كنيد.  با توجه به اينكه بدن ما  را حدود 60٪ آب تشكيل مي دهد، آبرساني كافي براي فرآيندهاي مختلف از جمله تنظيم دما، حفظ فشار خون و عملكرد مناسب مغز مهم است. مصرف آب غني شده با اكسيژن به عنوان بخشي از مايعات مصرفي روزانه مي تواند به شما در رفع نيازهايتان كمك كند.

فروشگاه اكساب با توليد آب غني شده با اكسيژن، امكان ارسال محصول به سراسر ايران را دارد. براي خريد آب غني شده با اكسيژن، مي توانيد با تماس با اكساب شاپ در طول هفته، سفارش خود را ثبت كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۲۸ توسط:naghmeh موضوع:

همه چيز درباره فنگ شويي

فنگ شويي چيست ؟ مفهوم فنگ شويي از ابتدا با ما انسان ها  همراه بوده است. زماني را در نظر بگيريد كه انسان هاي اوليه روي كره زمين بدون داشتن خانه و مأمن زندگي مي كردند و از دست عوامل طبيعي در امان نبودند و به زندگي غارنشيني روي آوردند تا حس امنيت و آرامش را در آنجا تجربه كنند. چينيان باستان لغتي  داشتند تحت اين مفهوم كه سرت را بالا بگير و به آسمان نگاه كن و سرت را پايين بياور و به محيط اطرافت بنگر! اين مفهوم نشان مي دهد كه زندگي ما متاثر از نيروهاي آسمان و نيروهايي است كه روي زمين موجود است. اگر خواهان تغييرات بزرگ و مثبت در زندگي خود هستيد حتما از مشاوره فنگ شويي استفاده كنيد.

فنگ شويي چيست؟

اين روزها  قطعا اصطلاح فنگ شويي به گوش همه مان خورده است كه عده اي فكر مي كنند با جا به جايي اشيا و وسايل منزل ثروت به طرفشان سرازير مي شود. گاهي وارد محيطي مي شويم و حس مي كنيم هواي اتاق يا محيط گرفته است و حس ناخوشايندي به ما منتقل مي شود. اولين كاري كه دلمان مي خواهد انجام دهيم يا انجام مي دهيم اين است كه پرده هاي اتاق را بكشيم. بايد بدانيد كه اين عمل يك قدم كوچك در راستاي فنگ شويي است.

فنگ شويي در راستاي تلاش براي ايجاد تعادل در زندگي ما مفهوم پيدا مي كند.در اين بين ما  انسان ها انرژي هاي زمين و آسمان را به هم وصل مي كنيم و تعادل را به زندگي خود دعوت مي كنيم.

 با فنگ شويي كرونا را شكست دهيد!

فنگ شويي هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري روي حال خوب خودمان است. در شرايط كرونايي كه وقت بيشتري را در خانه مي گذرانيم ديوار، مبل، پرده ها و … بيشتر در ديد ما قرار دارند و از نظر روان شناسي روي روان ما تاثير خواهند گذاشت. با رعايت اصول فنگ شويي در اين ايام به حس و حال بهتر خودمان كمك مي كنيم و رخوت و افسردگي را از خودمان دور مي كنيم. در نتيجه قواي بدني ما تقويت مي شود و ميزبان مهمان ناخوانده نخواهد شد.

تاثير فنگ شويي در زندگي بشريت چيست؟!

 همه ما انسان ها در محيط زندگي و كار خود حس و حال مختلفي داريم. گاهي با ديدن دكور يك خانه حس خفگي پيدا مي كنيم يا با ديزاين دفتر كار حس مي كنيم در اينجا مي شود شكوفا شد. همه اين ها تاثير محيط و پيرامون در روان ماست. با فنگ شويي در تلاش هستيم تا تعادل  ميان همه اجزا را براي رسيدن به آرامش و زندگي بهتر حفظ كنيم.

فنگ شويي معتقد است اگر در كسب و كارمان دچار مشكل شويم اين مشكل به روحيه ما نيز صدمه وارد مي كند و اين آسيب زندگي ما را مختل مي كند و نمي توانيم با ذهني باز كار كنيم و به روال عادي زندگي كنيم. در اين صورت جامعه با يك بي تعادلي و بي نظمي رو به رو مي شود.

به همين خاطر فنگ شويي معتقد است محيط پيرامون ما آماده برقراري ارتباط با ما هستند اگر كه ما نيز آماده برقراي رابطه باشيم.

چرا فنگ شويي محبوب شده است؟

فنگ شويي نيامده است كه بگوييد سبك زندگي شما استباه است. اتفاقا فنگ شويي با احترام به سليقه شما، سعي مي كند در فضايي كه مي پسنديد به شما كمك كند بيشتر از زندگي و اطراف خود انرژي دريافت كنيد و لذت ببريد. فنگ شويي مي گويد چيدمان خانه تان را طوري بچينيدكه بالاترين حد انرژي را دريافت كنيد.

براي فنگ شويي از كجا شروع كنيم؟

وقتي وارد اتاقي با چيدمان منظم ولي شلوغ مي شويم حس خوبي به محيط نداريم اما زماني را تصور كنيد كه وارد اتاقي با دكور خلوت و نامنظم  مي شويم چه حسي داريد؟  در حالت دوم با اينكه محيط نامنظم است اما حس بهتري داريم. جالب است بدانيد مهم ترين و اولين اصل در فنگ شويي اصل خلوت كردن است. هرچقدر كه بتوانيد محيط اطراف خود را خلوت تر كنيد؛ انرژي بهتر درآن جريان دارد.

بنابراين شما از هر زمان و هر كجاي خانه يا محل كارتان كه بخواهيد مي توانيد شروع كنيد. از كشوي لباس ها كه پر است از لباس هايي كه سالي يكبار هم مورد استفاده قرار نمي گيرند. تا  ميز كارتان كه پر شده از كاغذها و خودكارهاي بي مصرف. حتي به شما پيشنهاد مي كنيم از ذهنتان شروع كنيد و نگراني ها و استرس هايي كه سالهاست بيهوده با خود همراه داريد را از ياد ببريد. قصد ما اين نيست كه دچار توهم شويد اما براي شروع نياز است اندكي با ديد مثبت به همه چيز نگاه كنيد. تمركز پيدا كنيد و روزهاي بهتري را تجربه كنيد.

چيدمان منزل با توجه به قوانين فنگ شويي

فنگ شويي به همه ابعاد زندگي مي پردازد و تاثيرش نيز در همه ابعاد زندگي قابل ديدن است. بنابر قوانين فنگ شويي بهترين حالت جريان انرژي در محيط، شكل مربعي يا مستطيلي آن است. هرچقدر خانه شما،  شكل مربعي داشته باشيد حس و حال بهتري در آن جريان خواهد داشت. در مقابل خانه هايي كه داراي راه رو هاي باريك و تاريك هستند، از نگاه قوانين نگ شويي محيط مناسبي براي دريافت انرژي هاي عالي نيستند.

8قانون فنگ شويي كه بايد رعايت كنيد!

قانون اول فنگ شويي

آب در خانه انرژي مثبت را جذب مي كند. بنابراين بهتر است تنگ ماهي، آكواريومي كوچك يا حتي گلي كه در آب رشد مي كند را در محيط خانه خود داشته باشيد تا انرژي مثبت را در محيط تان حفظ كند.

قانون دوم فنگ شويي

از قرار دادن لوازمي مثل حوله و مسواك در محيط دست شويي و حمام خودداري كنيد. زيرا انرژي هاي منفي را جذب مي كنند و شما از اين وسايل براي خشك كردن و مسواك كشيدن استفاده مي كنيد. در صورتيكه جاي مناسبي براي اين و.سايل نداريد آنها را در كمد يا محيطي بسته قرار دهيد يا از مسواك ها در پوش دار استفاده كنيد.

قانون سوم فنگ شويي

كفش هاي اعضاي خانه را پشت در و جلوي مكان ورودي قرار ندهيد. هنگامي در خانه باز مي شود هوا وارد خانه مي شود كه در صورتيكه كفش ها پشت در باشند، هواي آزاد با بوي بد كفش همراه مي شود و حس و حال رخوت را به درون خانه مي آورند.

قانون چهارم فنگشويي

از عناصر طبيعي مثل گل، چوب و سنگ در چيدمان فنگ شويي استفاده كنيد. استفاده از گياهان طبيعي انرژي زيادي را به اعضاي خانواده تزريق مي كنند اما دقت كنيد كه گل هاي مصنوعي را از چيدمان منزل خود دور كنيد چون مثل گياهان طبيعي انرژي مثبت ايجاد نمي كنند.

قانون پنجم فنگ شويي

در فنگ شويي چيدمان، جاي تلويزيون در اتاق خواب نيست. اما اگر عادت داريد قبل خواب تلويزيون ببينيد بهتر است بعد خاموش كردن تلويزيون روي آن را با پوششي پلاستيكي بپوشانيد. حتما از پوششي با جنس پلاستيك استفاده كنيد زيرا جنس هاي ديگر با چيدمان اتاق خواب مغايرت دارد.

قانون ششم فنگ شويي

به محل قرار گيري آينه ها دقت كنيد. آينه ها نبايد اجاق گاز، سرويس بهداشتي و آشپزخانه را نشان دهد. البته قرار دادن آينه بالاي ميز نهار خوري سمبل بركت است. نكته خيلي مهم اينكه از آينه كاري سقف اتاق خواب خود اجتناب كنيد.

قانون هفتم فنگ شويي

در فنگ شويي اصل بر اين است كه از قرارگيري ميزناهارخوري و سرويس بهداشتي و حمام بر حذر باشيم. استفاده از ميزهاي گرد و بيضي نيز توضيه مي شود هر چند كه ميز هاي مربع يا مستطيل شكل محبوبيت بيشتري دارند. در نهايت اگر از ميزهاي مربعي يا مستطيل شكل استفاده مي كنيد چهارگوشه آن را با ربان قرمز ببنديد تا انرژي منفي را به خود جذب كند.

قانون هشتم در فنگ شويي

نمك انرژي منفي را جذب مي كند و توصيه مي شود در كنار پنجره سرويس بهداشتي يك كاسه نمك تصفيه نشده قرار دهيد و ماهي يكبار آن را بشوريد. بهتر است سالي يكبار اين نمك را تعويض كنيد.

تمام سعي فنگ شويي بر اين است كه محيطي فراهم كند تا بتوانيم با حس و حالي بهتر و انرژي بيشتر به زندگي خود بپردازيم. تاثير قوانين فنگ شويي بر هيچ كس پوشيده نيست. اما اگر در اين مورد ترديد داريد مي توانيد با شركت در دوره با آشنايي با اصول و قوانين فنگ شويي، اطمينان حاصل كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۹:۰۶ توسط:naghmeh موضوع:

نحوه خريد زيورآلات نقره مانند حرفه اي ها

زيورآلات نقره به دليل قيمت مناسب ، تنوع طرح و دوام بسيار محبوب هستند. اگر به دنبال خريد يك قطعه نقره هستيد ، نكات ما را در مورد نحوه خريد براي چنين زيورآلات بررسي كنيد. معمولا بين محصولات نقره ، خريد نيمست نقره و انگشتر نقره طرفدرات بسياري دارد. اما براي اينكه سرتان كلاه نروند و هم مانند حرفه اي ها نقره بخريد ، ما در ادامه چند نكته ساده را به شما يادآوري ميكنم ، با فروشگاه زيورآلات استرلينگ همراه ما باشيد. براي ديدن محصولات نقره مي توانيد به صفحه فروشگاه در همين سايت مراجعه كنيد.

نحوه تعيين كيفيت نقره

نقره استرلينگ بايد با ۹۲۵ مهر شود ، يعني ۹۲٫۵٪ نقره خالص است. هر چيزي با محتواي نقره كمتر از آن ممكن است رنگ اصلي خود را حفظ نكند. با توجه به نرم بودن نسبي فلز نقره براي جلوگيري از بروز آسيب‌هاي ناخواسته زيورآلات را به‌صورت تناسبي از تركيب نقره و فلز ديگري (معمولا مس) مي‌سازند. سازندگان موظف هستند، اطلاعاتي نظير ميزان خلوص را به‌روشني روي كالا درج نمايند. بنابراين با تنها يك نگاه مي‌توان از ميزان خلوص يا ناخالصي اين فلزات اطلاعات كاملي را به دست آورد.

به‌عنوان‌مثال درصورتي‌كه روي انگشتري واژه  S925 درج ‌شده باشد، اين كالا از مقياس ۹۲۵ در ۱۰۰۰ نقره بر مبناي استرلينگ ساخته ‌شده است. به‌بيان‌ديگر هراندازه عددي كه مشاهده مي‌نماييد بزرگ‌تر باشد، خلوص نهايي نقره در آن بالاتر بوده و هراندازه عدد درج‌شده پايين‌تر باشد، خلوص كالا كاهش مي‌يابد.

قبل از خريد نقره ، بايد وقت بگذاريد و به دنبال نقص هاي قابل مشاهده باشيد.

قدرت قفل و بست گوشواره را بررسي كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه دستبندها و گردنبندهاي زنجيره اي هيچ گونه گره اي ندارند و به راحتي پاره نمي شوند.

خريد نقره متناسب با سبك شما

نقره استرلينگ به سبك هاي مختلفي ارائه مي شود. هنگام خريد جواهرات نقره  به استايلتان و هدف قطعه اي كه به دنبال آن هستيد ، فكر كنيد.

اگر به دنبال استفاده هر روز هستيد و مي خواهيد اين قطعه با همه چيز ست باشد ، ممكن است يك زنجير نقره اي ساده ، برخي گوشواره هاي حلقه اي نقره اي كلاسيك يا يك دستبند را در نظر داشته باشيد.

اگر مي خواهيد يك رنگ تند به لباس خود اضافه كنيد ، مي توانيد انگشترهاي آويز و سنگهاي قيمتي زيبا و منحصر به فرد را در اندازه هاي مختلف پيدا كنيد.

خريد زيورآلات نقره قابل تعويض

اگر بودجه كافي داريد ، مي توانيد براي جواهرات نقره قابل تعويض خريد كنيد. مجبور نيستيد براي بسياري از قطعات مختلف زياد هزينه كنيد. ممكن است شما در نظر داشته باشيد كه يك گردنبند نقره و چند پلاك خريداري كنيد كه مي توانيد هر روز آن را عوض كنيد و چندين گردنبند جذاب را خريداري كنيد.

خريد اين نوع قطعات قابل تعويض باعث صرفه جويي در هزينه شما مي شود و قابليت انعطاف پذيري در مجموعه نقره شما را افزايش مي دهد.

گزينه هاي خريد نقره

جواهرات نقره در جواهرات ، غرفه ها ، فروشگاه هاي بزرگ و توسط طراحان مستقل جواهرات به فروش مي رسد. خريدها مي توانند به صورت آنلاين نيز انجام شوند.

شما مي توانيد قطعات سفارشي دهيد كه شامل طرحهاي شخصي باشد ( مانند پلاك اسم ) و يا مي توانيد از بين مجموعه هاي موجود در دسترس انتخاب كنيد.

قبل از خريد ، در مورد سياست بازگشت سوال كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه اگر مشكلي پيش آمد ، مي توانيد پول خود را پس بگيريد.اگر جواهرات نقره اي را بصورت آنلاين خريداري مي كنيد ، تحقيق در مورد وب سايت فروشنده آن بسيار مفيد خواهد بود تا مطمئن شويد كه نمايندگي فروش معتبر است. همچنين بايد قبل از وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري ، از ايمن بودن وب سايت اطمينان حاصل كنيد.

نكاتي در مورد مراقبت از نقره

نقره مي تواند لكه دار شود. به محض يافتن و خريد زيورآلات مورد علاقه خود ، حتماً يك تميز كننده خوب براي جواهرات نقره در دست داشته باشيد تا قطعات شما زيبا به نظر برسند.

همچنين ممكن است فكر كنيد كه آنها را در يك كيسه ضد لك كوچك نگهداري كنيد تا بتوانيد خريدهاي مورد علاقه خود را ماندگار كنيد.

زيورآلات نقره را از كجا بخريم؟

فروشگاه اينترنتي زيورآلات استرلينگ يكي از فروشگاههاي معتبر در عرصه ي زيورآلات است كه علاوه بر دارا بودن نماد اعتماد (اينماد)، زيورآلات نقره و برند خود را با گارانتي كتبي و فاكتور همراه با مهر فروشگاه در اختيار شما عزيزان قرار مي دهد. تا شما عزيزان بتوانيد با خيال راحت و سهولت خريدتان را انجام دهيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۷:۰۸ توسط:naghmeh موضوع:

اخذ مجوز چاپ كتاب

چاپ كتاب بدون داشتن شناسنامه ي كتاب و درج آن در صفحه هاي ابتدايي كتاب ارزش و اعتباري نخواهد داشت علاوه بر اين اخذ مجوز هاي قانوني براي كتاب باعث حفظ تمامي حقوق مادي و معنوي آن براي نويسندگان مي‌ شود و اگر كتابي بدون مجوز قانوني چاپ گردد به هيچ عنوان به لحاظ قانوني و مالكيت قابل پيگيري نمي باشد بنابراين اخذ مجوز چاپ كتاب بسيار مهم و حياتي مي باشد . براي چاپ كتاب ما به سه نوع مجوز نياز داريم . اين مجوزها عبارتند از : اخذ شابك ، اخذ فيپا و اخذ مجوز ارشاد .

 اخذ شابك از خانه كتاب – چگونگي اخذ شابك ؟

معمولاً ناشران تعدادي شابك صادر شده دارند و اين امكان را دارند كه هر يك از اين شابك ها را به يك كتاب جديد اختصاص بدهند . به عبارت ديگر مي توان بيان نمود كه ناشران قانوني ، شماره ي شابك را در اختيار دارند و بعد از آماده شدن كتاب به هر كتاب اختصاص مي دهند ( شابك سيستمي براي شماره گذاري كتاب ها در سطح بين المللي مي باشد و از ۱۳ عدد تشكيل شده است كه عدد هاي آن نشان گر مواردي خاص هستند مثلاً ۹۶۴ نشان‌دهنده ي شماره يا شناسنامه ملي ايران است و عددهايي در آن نيز كه مخصوص ناشر مي باشند ) .

كاربرد هاي شابك : براي شناسنامه دار شدن كتاب و اخذ مجوز بعدي ( مجوز فيپا ) ضروري مي باشد – براي ثبت كتاب در كتابخانه هاي بين المللي و سفارش دادن آن ها كاربرد دارد – باي كنترل خودكار موجودي انبارها استفاده مي‌شود .

اخذ فيپا از سازمان اسناد و كتابخانه ي ملي جمهوري اسلامي ايران :

براي اخذ فيپا حداقل ۳۰ درصد از متن كتاب نوشته شده به همراه شابكي كه توسط ناشر به كتاب اختصاص يافته است و به انضمام مدرك شناسايي نويسنده يا نويسندگان و كتابخانه ملي ارسال مي شود ( لازم به ذكر است كه اگر كتابي ترجمه مي باشد بايد مشخصات كتاب اصلي نيز ارسال گردد و در بعضي مواقع لازم مي باشد كتاب يا pdf آن هم ارسال گردد ) . در سايت كتابخانه ي ملي مدت زمان صدور مجوز فيپا ۱۰ روز تعيين شده است اما به دليل ترافيك كاري ممكن است اين زمان دو هفته تا ۲۰ روز به طول بيانجامد . اين شناسنامه اطلاعات زيادي از كتاب را در اختيار خواننده قرار خواهد داد كه عبارتند از : سرشناسه  (نويسنده ي اصلي ) ، شناسه هاي افزوده ( در صورت بودن ساير نويسندگان ) ، شماره ي شابك ، رده بندي كنگره اي و … . ارائه ي كپي كارت ملي نويسنده يا نويسندگان براي اخذ فيپا الزامي مي باشد .

اخذ مجوز ارشاد از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامي :

متن كتاب كه داراي شناسنامه ي كتاب خانه ي ملي است و جلد كتاب در اين مرحله آماده شده است . سه نسخه از كتاب چاپ مي گردد و براي اداره ي فرهنگ و ارشاد فرستاده مي شود و در اداره ي ارشاد از نظر موارد مختلفي از قبيل : مسائل سياسي ، اخلاقي ، مذهبي و غيره مورد بررسي قرار مي‌ گيرد و در صورت اين كه با معيارهاي ذكرشده مغايرت وجود نداشته باشد اين مجوز نيز صادر مي‌ شود و اجازه ي چاپ كتاب داده مي شود بعد از صدور مجوز ارشاد ديگر حق ايجاد هيچ گونه تغييري در متن كتاب و يا جلد وجود ندارد .

نحوه ي اعتبار سنجي مجوز هاي اخذ شده كتاب به چه صورت مي باشد ؟

متاسفانه ديده شده است كه اين روزها برخي از ناشران جعلي اقدام به گرفتن مجوزهاي غير قانوني و جعلي كتاب نموده اند و حتي شابك و فيپاي جعلي در شناسنامه ي كتاب نموده اند اما سوال اينجاست كه چگونه مي توان اين مجوزها را اعتبارسنجي نمود ؟ نويسنده مي‌ تواند براي اطمينان از اصلي بودن فيپا و شابك سه الي چهار روز بعد از اخذ مجوز فيپا به سايت كتابخانه ي ملي مراجعه نمايد و اطلاعات خود و كتابش را مشاهده نمايد در صورت عدم مشاهده ي  اطلاعات خود اطلاعات خود و كتابش مي توان گفت اين مجوزها جعلي مي باشد.

هزينه ي اخذ مجوز چاپ كتاب :

هزينه گرفتن مجوز چاپ كتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد حدوداً ۵۰۰ هزار تومان مي باشد كه براي اخذ شابك، فيپا و مجوز ارشاد صرف مي‌شود.

مدت زمان صدور مجوز ارشاد :

نقشه جهان مدت زمان صادر شدن مجوز ارشاد بين ۱۰ تا ۶ ماه با توجه به موضوع كتاب متفاوت مي باشد. معمولاً كتاب هاي شعر دو تا سه ماه ، كتاب هاي داستان و رمان دو تا چهار ماه ، كتاب هاي حوزه ي علوم انساني يك تا چهار ماه و كتاب‌هاي علمي ، درسي و دانشگاهي كمتر از يك ماه براي اخذ مجوز ارشاد زمان لازم دارند. البته ترافيك كاري نيز عاملي است كه مي‌تواند در كنار موضوع نقشي مهم در تعيين مدت زمان اخذ مجوز ارشاد ايفا مي كند.

چگونگي درج لقب‌هاي دكتر ، مهندس و … در قسمت نويسندگان كتاب:

براي درج اين لقب ها هنگامي كه كتاب را براي اخذ مجوز ارشاد مي فرستيم بايد مدارك معتبري كه نشان دهنده ي اين القاب باشد همراه ساير مدارك ارسال گردد..

مزاياي اخذ مجوز براي كتاب :

چاپ كتاب بدون داشتن شناسنامه ي كتاب و درج آن در صفحه هاي ابتدايي كتاب ارزش و اعتباري نخواهد داشت علاوه بر اين اخذ مجوز هاي قانوني براي كتاب باعث حفظ تمامي حقوق مادي و معنوي آن براي نويسندگان مي‌ شود و اگر كتابي بدون مجوز قانوني چاپ گردد به هيچ عنوان به لحاظ قانوني و مالكيت قابل پيگيري نمي باشد بنابراين اخذ مجوز كتاب بسيار مهم و حياتي مي باشد .

گرفتن شابك براي كتاب الكترونيكي :

گرفتن شابك براي كتب الكترونيكي به تازگي رواج پيدا كرده است . شابك كتب الكترونيكي نيز مانند كتاب هاي فيزيكي در اولين صفحه درج مي گردد . براي شناسايي كتب الكترونيكي و همچنين ثبت رسمي اين آثار مي توان از شماره ي شابك استفاده نمود . براي اين كار بايد به سايت خانه كتاب مراجعه نمود . شماره ي شابك نسخه ي فيزيكي كتاب با نسخه ي الكترونيكي آن تفاوتي ندارد . شرايط اخذ شابك براي آثار الكترونيكي اين است كه اين آثار داراي متن باشند و براي استفاده ي عموم توليد شده باشند و دنباله دار نباشند . در صورت داشتن چند مجموعه ي مرتبط به هر اثر يك شماره شابك اختصاص مي دهند .

استعلام مجوز چاپ كتاب :

نويسنده از كجا مي تواند متوجه  شود كه شابك و مجوز هاي اخذ شده توسط ناشر جعلي مي باشد ؟ نويسندگان مي توانند براي استعلام مجوز چاپ كتاب خود و اطمينان از چاپ قانوني آن به سايت كتابخانه ملي مراجعه كنند. با جستجوي نام كتاب خود در اين سايت، اطلاعات فيپا و شابك كتاب در اختيار شما قرار مي گيرد. كتاب هاي ثبت شده در اين سايت همگي داراي مجوز بوده و معتبر مي باشند. ابتدا بايد به نشاني www.nlai.ir مراجعه كرده و در قسمت جستجوي سايت نام و نام خانوادگي خود را وارد كنيد. پس از وارد كردن نام و نام خانوادگي خود و كليك بر روي گزينه جستجو، تمام آثار ثبتي كه به نام شما هستند در اين سايت باز خواهند شد. با كليك بر روي هر يك از آثار مورد نظر خود مي توانيد اطلاعات كامل مربوط به آن، اعم از شماره شابك، مشخصات جلد، موضوع كتاب و غيره را مشاهده كنيد. كتاب هاي ثبت شده در سايت كتابخانه ملي همگي داراي مجوزهاي معتبر هستند.

نحوه ي اعتبار سنجي مجوز هاي اخذ شده كتاب به چه صورت مي باشد ؟

متاسفانه ديده شده است كه اين روزها برخي از ناشران جعلي اقدام به گرفتن مجوزهاي غير قانوني و جعلي و حتي شابك و فيپاي جعلي در شناسنامه ي كتاب نموده اند اما سوال اينجاست كه چگونه مي توان اين مجوزها را اعتبارسنجي نمود؟ نويسنده مي‌ تواند براي اطمينان از اصلي بودن فيپا و شابك سه الي چهار روز بعد از اخذ مجوز فيپا به سايت كتابخانه ي ملي مراجعه نمايد و اطلاعات خود و كتابش را مشاهده نمايد در صورت عدم مشاهده ي  اطلاعات خود اطلاعات خود و كتابش مي توان گفت اين مجوزها جعلي مي باشد.

هزينه ي اخذ مجوز چاپ كتاب :

هزينه گرفتن مجوز چاپ كتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد حدوداً ۵۰۰ هزار تومان مي باشد كه براي اخذ شابك، فيپا و مجوز ارشاد صرف مي‌شود. كه اين مبلغ متغير مي باشد و حتما بايد با انتشارات كتاب اطلاعات درست را دريافت كنيد.

مدت زمان صدور مجوز ارشاد :

نقشه جهان مدت زمان صادر شدن مجوز ارشاد بين ۱۰ تا ۶ ماه با توجه به موضوع كتاب متفاوت مي باشد. معمولاً كتاب هاي شعر دو تا سه ماه ، كتاب هاي داستان و رمان دو تا چهار ماه ، كتاب هاي حوزه ي علوم انساني يك تا چهار ماه و كتاب‌هاي علمي ، درسي و دانشگاهي كمتر از يك ماه براي اخذ مجوز ارشاد زمان لازم دارند. البته ترافيك كاري نيز عاملي است كه مي‌تواند در كنار موضوع نقشي مهم در تعيين مدت زمان اخذ مجوز ارشاد ايفا مي كند.

چگونگي درج لقب‌هاي دكتر ، مهندس و … در قسمت نويسندگان كتاب:

براي درج اين لقب ها هنگامي كه كتاب را براي اخذ مجوز ارشاد مي فرستيم بايد مدارك معتبري كه نشان دهنده ي اين القاب باشد همراه ساير مدارك ارسال گردد.

هزينه چاپ كتاب :

سوالي كه براي هر نويسنده اي پيش مي‌آيد اين است كه هزينه چاپ كتاب به عواملي بستگي دارد؟

اولين عامل جنس كاغذ مي باشد. كاغذ هاي سپيد تحرير، كاغذ هاي كاهي يا فانتزي و كاغذ گلاسه سه نوع كاغذي هستند كه از ارزان به گران مرتب شده‌اند . دومين عامل قطع كتاب مي باشد. قطع كتاب همان سايز و اندازه ي يك كتاب است و واضح است كه هرچه ابعاد كتاب بزرگتر باشد قيمت آن هم بيشتر مي‌باشد. سومين عامل تيراژ كتاب مي باشد. تيراژ تعداد كتابي است كه چاپ مي شود. طبيعي است كه هر چه قدر تيراژ افزايش يابد نويسنده بايد هزينه بيشتري صرف نمايد. هزينه ي بعد طراحي جلد مي شود كه گرافيست ها هزينه هاي مختلفي را براي طراحي مي گيرند . در رابطه با هزينه هاي دريافت مجوز نيز در بالا صحبت شد. ساير هزينه‌ها مثل تايپ كتاب ، ويراستاري ، چاپ و … كه مربوط به انتشارات و ناشر مي باشد طبق قرارداد با ناشر محاسبه خواهد شد .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۵:۵۰ توسط:naghmeh موضوع:

ويژگي هاي بهترين فروشگاه ساز چيست؟

اين ده معياري است كه مي خواهيم در مورد آنها صحبت كنيم ، كه تقريباً همه فروشگاه ساز هاي حرفه اي و شناخته شده را دارند. بنابراين اولين قدم شما در دستيابي به آنها اين است كه فروشگاه ساز شما نيز از اين ويژگي ها برخوردار باشد. اگر متوجه شديد كه يك فروشگاه ساز همه اين ويژگي ها را دارد ، شكي نيست كه اين بهترين گزينه براي شماست. پيشنهاد ما به شما اين است كه ابتدا از پلتفرم هايي كه فروشگاه ساز رايگان دارند استفاده كنيد، زيرا در اين صورت بدون صرف هزينه اي با نكات مثبت و منفي پلتفرم فروشگاه ساز ها آشنا خواهيد شد. در ابتداي امر يادآوري كنيم كه بهتر از فروشگاه ساز رايگان فارسي استفاده كنيد تا خارجي تا در صورت ارتقا دچار مشكل نشويد.

1.  كار با فروشگاه ساز آسان است

چرا فروشگاه ساز را انتخاب كرديد؟ علاوه بر اين ، شما مي خواهيد در طراحي و كار با سايت هيچ نگراني و پيچيدگي نداشته باشيد؟!

اگرچه ساخت و مديريت سايت تقريباً براي همه سازندگان فروشگاه آسان است. اما طراحي و فضاي آنها كمي متفاوت است. همان تفاوت ، كار با برخي از آنها بسيار ساده و لذت بخش كرده است. با مراجعه به پنل مديريت سايت ، اين موضوع را كاملاً درك خواهيد كرد.

همه چيز در جاي خود مشخص است. ويرايش با يك كليك ، محل عكس ، متن ، قيمت و غيره انجام مي شود. كاملا واضح است به طور خلاصه ، بدون نياز به شخص ديگري ، مي توانيد به راحتي از عهده خود بر بياييد.

2. فروشگاه ساز ها پشتيباني 24 ساعته دارند

اگر تجربه كار با سايت را داريد ، بايد از درگيري ها و مشكلات آن آگاه باشيد. حتي يك فروشگاه ساز نيز گاهي اين مشكلات را دارد. يا ممكن است شما اصلاً تجربه اي با اين سايت نداشته باشيد. شما دائماً با سوالات و ابهاماتي روبرو هستيد. شما نمي دانيد براي ثبت دامنه چه كاري بايد انجام دهيد. در ويرايش سايت ها و الگوها و همچنين ساير مواردي كه همه با آن روبرو هستند گرفتار مي شويد.

حال ، اگر مي دانيد كه فرد يا افرادي هميشه در كنار شما هستند تا همه اين مشكلات و ابهامات را براي شما حل كنند ، چقدر راحت هستيد؟! قطعا اين مورد براي شما قوت قلب است كه تنها نيستيد.

داشتن پشتيباني 24 ساعته يك نعمت است ، زيرا از طرف ديگر ، وقتي مي خواهيد مشكلات سايت را برطرف كنيد ، آنها را صرف كار اصلي خود يعني فروش مي كنيد. بنابراين اين معيار مهم را دست كم نگيريد.

3. امنيت طراح فروشگاه ساز بايد تا حدي تأمين شود

يكي از ترس هايي كه در مورد فروشگاه خود داريم اين است كه در معرض خطر قرار نگيرد و كل سرمايه خود را از دست بدهيم. اين مورد در مورد فروشگاه هاي آنلاين و شايد حتي بيشتر هم صدق مي كند. به عنوان مثال ، براي از دست دادن تمام اطلاعات خود.

ما نمي خواهيم بگوييم كه فروشگاه شما 100٪ ايمن است. نه اما روش هايي براي ايمن نگه داشتن آن وجود دارد. به عنوان مثال ، برخي از طراحان فروشگاه ساز به طور منظم از تمام اطلاعات سايت شما پشتيبان تهيه مي كنند تا چيزي از دست نرود. بنابراين اين مي تواند به طور قابل توجهي ذهن شما را راحت كند. براي انتخاب بهترين فروشگاه ساز ، اين مورد را به ليست چك اضافه كنيد.

4. پيش نيازهاي SEO را داشته باشد

خوب ، ما فروشگاه را راه اندازي كرديم. حالا مشتري چگونه ما را پيدا كند تا از ما خريد كند ؟!

ما بايد كاري كنيم كه فروشگاه ساز ما موقعيت خوبي درGoogle داشته باشد. يعني وقتي مشتري محصول ما را در مرورگر خود وارد مي كند ، در اولين نتايج سايت ما را به ما نشان مي دهد. اين اتفاق زماني مي افتد كه سايت ما اصطلاحاً موتور جستجوگر بهينه شده يا سئو باشد. لبته روش هاي ديگري مانند تبليغات Google يا Google Ads نيز وجود دارد كه بايد هزينه آن را پرداخت كنيد.

براي تقويت SEO براي فروشگاه آنلاين خود ، بايد كاري در سايت خود انجام دهيد. مثلا:

محتواي مناسب را در صفحات محصول بنويسيد

عكس هاي با كيفيت بالا از محصول ارسال كنيد

براي محصولات خود دسته بندي مناسبي در نظر بگيريد

اما سئو همچنين به فاكتورهاي ديگري از جمله سرعت سايت بستگي دارد كه طراحي و كدگذاري اوليه سايت و الگوهاي آن را تعيين مي كند. بنابراين اطمينان حاصل كنيد كه سايت شما مبتني بر SEO است.

5. قالب هاي زيبا و راحتي داشته باشد

با اين حال ، زيبايي فروشگاه دلپذيرتر است! ما قصد نداريم سايت را با رنگ يا لعاب پر كنيم يا آن را شلوغ كنيم. زيبايي به معناي آسان بودن استفاده است. يعني چيدمان محصولات و وسايل نگهداري بايد تأثير خوب و مناسبي داشته باشد؛ شلوغي چشم را اذيت نمي كند ، محصولات داراي رده مناسب و خاصي هستند و ...

يك فروشگاه ساز حرفه اي معمولاً شما را در انتخاب الگوي سايت آزاد مي گذارد و شما مي توانيد يكي از چندين قالب را براي فروشگاه خود انتخاب كنيد. البته ، اضافه كنيم كه شما نبايد خود را زياد درگير ظاهر سايت كنيد. چون قطعاً چيزهاي مهمتري براي فروش داريد.

6. افزونه ها و امكانات مختلف فروشگاه ساز متناسب با نيازهاي شما

پلاگين نوعي برنامه است كه ويژگي خاصي را به فروشگاه شما اضافه مي كند. به عنوان مثال ، شما مي خواهيد يك سيستم پيام كوتاه به فروشگاه خود اضافه كنيد تا هم شما و هم مشتري هنگام سفارش خود پيامك دريافت كنيد. يا يك سيستم ايميل براي آن داشته باشيد تا از نظرات و خبرنامه كاربران مطلع شود و به كاربران اطلاع دهد.

يكي ديگر از موارد مفيد فروشگاه اينترنتي كه ممكن است به آن نياز داشته باشيد ، تحويل محصولات است. به عنوان مثال ، پيوست اتصال به پيك يا پست اين كار را براي شما آسان مي كند. افزونه هاي ديگري مانند چت آنلاين و درگاه هاي بانكي وجود دارد كه همه فروشگاه ساز نمي توانند همه اينها را با هم داشته باشند.

فقط فروشگاه شما بدون اين افزونه ها چيز زيادي ندارد. در دسترس بودن اين امكانات استثنايي است ، كه آن را به يك فروشگاه ساز حرفه اي تبديل مي كند.

7. طراحي فروشگاه ساز حتما واكنش گرا ( ريسپانسيو ) باشد

چرا مشتري ترجيح مي دهد آنلاين خريد كند؟ علاوه بر اين كه مي خواهد خريد آسان تري داشته باشد؟

اين بدان معناست كه بارها و بارها ، هنگام استراحت و نگه داشتن تلفن در دست خود ، وارد سايت شده و كالاي مورد نياز خود را سفارش مي دهد. بيش از 70٪ كاربران با استفاده از تلفن همراه خود اين كار را انجام مي دهند و به كامپيوتر مراجعه نمي كنند.

به همين دليل بسيار مهم است كه وي چگونه كار سايت شما را در دستگاه هاي تلفن همراه مشاهده مي كند. آيا همه بخشها و موارد خوب به نظر مي رسند؟ آيا پست ها خوانا هستند؟ و به طور كلي ، آيا دسك تاپ آن را مي بيند؟

فروشگاه شما شما بايد در هر دستگاهي از جمله تلفن هاي همراه و تبلت ها خوب به نظر برسد. اين طراحي انطباقي سايت است. در مقاله " آيا فروشگاه ساز اينترنتي ريسپانسيو است؟" ما در مورد آن كاملا صحبت كرديم. اين فاكتور مهم و حياتي را حتماً بررسي كنيد.

8. شما در انتخاب نحوه ارسال محصول آزاد هستيد

ارسال محصول مي تواند چندين روش مختلف داشته باشد. به عنوان مثال ، اين كه آيا از طريق پست دولتي ارسال مي شود ، توسط پيك يا او مي خواهد اين كار را با كمك حامل شخصي و وسيله نقليه شخصي خود انجام دهد. يا به عنوان مثال ، شما مي خواهيد محصول را به صورت رايگان به يك منطقه جغرافيايي خاص ارسال كنيد.

اگر فروشگاه ساز شما تمام اين خصوصيات را دارد ، شك نكنيد كه اين بهترين فروشگاه ساز است.

9. مي توانيد به گزارش هاي فروش دسترسي پيدا كنيد

فروشنده اي كه هيچ اطلاعاتي در زمينه فروش ندارد مانند مسافري است كه در جاده اي بدون نقشه راه مي رود. او كه نمي دانست جاده به كجا مي رود و به اطراف نگاه مي كند و به نقشه نگاه مي كند ، به جاده خيره شد و فقط رانندگي كرد. عجيب نيست اگر اين فرد به مقصد مورد نظر نرسد و گم نشود!

گزارش فروش چه اطلاعاتي به شما مي دهد؟

اين گزارش به شما مي گويد كه كدام محصول بيشترين محبوبيت و فروش را داشته است ، كدام يك تقاضاي زيادي نداشته است ، چه تعداد فروش در اين ماه داشته ايد ، در چه دوره اي افت فروش داشته ايد ، كدام شهر يا استان بيشترين فروش ، چند مشتري را داشته ايد از كانال هاي ديگر به فروشگاه شما جذب مي شوند و ...

تمام اين اطلاعات به شما كمك مي كند ، به عنوان مثال ، براي ماه آينده برنامه ريزي بهتري داشته باشيد. زيرا اكنون مي دانيد كه به كدام محصول بيشتر نياز داريد. چه سياست هايي را بايد در موارد مختلف اعمال كنيد ، بيشتر روي كدام كانال تمركز كنيد ، اينستاگرام؟ تلگرام و ...؟

يك فروشگاه ساز حرفه اي تمام اين اطلاعات را به شما مي دهد تا شما نيز بتوانيد بهترين برنامه فروش را داشته باشيد.

10. قابليت ارتقا و گسترش را داشته باشد

ممكن است بخواهيد پس از مدتي فروشگاه خود را افزايش دهيد. به عنوان مثال ، در آغاز شما فقط يك مارك آرايشي داشتيد. بعد از مدتي وضعيت فروش شما بهتر مي شود ، تصميم مي گيريد محصولات بيشتري اضافه كنيد. افزودن محصولات بيشتر و تنوع آنها به طور طبيعي به فضاي بيشتري نياز دارد.

يا بعد از مدتي ، بازديد از فروشگاه شما افزايش مي يابد. يا مثلاً تصميم مي گيريد كه فروشگاه شما بايد از ظرافت بيشتري برخوردار باشد و از ويژگي هاي بيشتري برخوردار باشد. بنابراين شما به فضاي بيشتري و فروشگاه پيشرفته تري نياز داريد. با نگاه به آينده ، يك فروشگاه ساز حرفه اي دست هاي شما را براي ارتقا فروشگاه شما باز مي كند.

خوب ، اين يكي از مهمترين معيارهايي است كه بهترين فروشگاه ساز بايد داشته باشد. اگر فروشگاه سازي با اين ويژگي ها ديديد ، دريغ نكنيد ، كه بهترين گزينه براي شماست.

آخرين حرف؛ پيشنهاد به شما بهترين فروشگاه ساز كدام است!

معيارهايي كه در مورد آنها صحبت كرديم به شما كمك مي كند فروشگاه شما به يك فروشگاه آنلاين حرفه اي نزديك شود. اكنون مي توان چنين فروشگاهي را پيدا كرد؟

يك راه اين است كه چند روز را به جستجوي فروشگاه هاي مختلف ابزار بپردازيد و مدتي با هر يك كار كنيد تا ببينيد آيا متناسب با نيازهاي شما است.

اما راه ديگري وجود دارد! همين حالا بدون هيچ هزينه اي فروشگاه ساز رايگان اوژن را امتحان كنيد. ساخت يك فروشگاه در اوژن كمتر از يك ساعت زمان مي برد. از پشتيباني 24 ساعته ما استفاده كنيد و هر زمان خواستيد فروشگاه خود را ارتقا دهيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۲:۴۱ توسط:naghmeh موضوع:

تفاوت برنج گيلان و مازندارن ، كدام بهتر است؟

هر دو استان شمالي با آب و هواي مطلوب خود اين فرصت را دارند كه برنج با كيفيت را به مشتريان عرضه كنند ، اما ما در پاسخ به تفاوت و مقايسه برنج در استانهاي گيلان و مازندران مقاله اي تهيه كرديم برنج مازندران بهتر است يا برنج گيلان ؟ يكي از سوالات اشتباه خريداران برنج اين است كه آيا برنج گيلان يا مازندران بهتر است؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت كه مشكلي در نوع سوال است ، برنج خوب در اين استانها بستگي به ذائقه يا مزاج خريدار دارد ، استانهاي مازندران و گيلان به دليل بستر مناسب و خاك حاصلخيز هر دو توليد كننده بهترين برنج كشور هستند و حتي برنج اين دو استان به كشورهاي ديگر صادر مي شود به هر حال تصميم گرفتيم در اين مقاله به سوالات شما با جزئيات پاسخ دهيم و بر اساس سليقه خود از اين استانها برنج بخريد

برنج مازندران

استان مازندران در راس كشت و برداشت برنج در كشور قرار دارد ، ماندندران به دليل داشتن مناطق كوهستاني و هموار قادر به پرورش انواع برنج طبع سرد و گرم است. كشاورزان مازندراني با سالها تجربه اجداد خود و استفاده از فناوري هاي روز و علم كشاورزي آنها توانسته اند به بهترين توليد انبوه در كشور دست يابند . در اين استان ، علاوه بر برنج ، اولين برداشت (فروردين تا تير) كشاورزان مي توانند ، با توجه به شرايط هواشناسي ، آنها بايد محصول دوم (مرداد تا آبان) را كشت و برداشت كنند.

گونه هايي برنجي كه بيشتر در استان مازندران كشت مي شوند

(برنج طارم دم سياه ، برنج هاشمي ، برنج بينام ، برنج فجر ، برنج شيرودي ، برنج امراللهي ، برنج طارم ندا و …)

يكي از محبوب ترين گونه ها در استان مازندران ، طارم و هاشمي است . در مناطق مركزي مازندران مانند فريدونكنار ، بابلسر ، محمودآباد ، جويبار در آب و هواي گرم و مرطوب كشت مي شود.

و انواع پر محصول مانند فجر ، شيرودي در مناطق كوهستاني در شهرهاي آمل ، بابل ، ساري ، بهشهر ، نكا در آب و هواي سردتر كشت مي شود.

خريد برنج طارم دم سياه

خريد برنج طارم ندا

خريد برنج فجر

بهترين برنج در مازندران چيست؟

بهترين برنج در استان مازندران برنج كشت دوم است كه به عنوان محصول كشت دوم و چين دوم شناخته مي شود. اين برنج از گونه هايي مانند طارم دم سياه ، هاشمي ، بينام ، امراللهي است كه طبيعت گرم دارند و شهرستانهاي بابلسر و فريدونكنار از بهترين توليد كنندگان برنج دور دوم هستند.

برنج گيلان

استان گيلان دومين توليد كننده بزرگ برنج در كشور است كه استان گيلان به دليل دره ها و دشت هاي خود فرصت پرورش برنج سرد و گرم را دارد. كشاورزان سخت كوش گيلاني هميشه از بهترين كشاورزان بوده اند. آقايان هاشمي و علي كاظمي كه محقق برنج بودند ، در استان گيلان كشاورزان با آغاز فصل كشاورزي در ماه فرودين آنها فرآوري برنج و برداشت آن را در ماه تير آغاز مي كنند

گونه هايي كه كشاورزان گيلاني مي كارند ، برنج (هاشمي ، طارم ، علي كاظمي ، فجر و …) پرمصرف ترين مورد استفاده در استان گيلان هاشمي است ، كه تقريباً در تمام شهرهاي استان گيلان كشت مي شود . برنج گيلان برخلاف استان مازندران در همه شهرها يكسان است و فرقي نمي كند كه در يك منطقه كوهستاني كشت شود يا در يك جلگه ! زيرا در استان گيلان به دليل سرماي زودرس

كشاورزان مي توانند فقط در اولين برداشت محصول كشت و برداشت كنند

بهترين برنج گيلان كدام است؟

بهترين برنج در استان گيلان برنج طارم هاشمي است و شهرت آن در سراسر كشور پيچيده است ، اين برنج طبخ بسيار خوبي دارد و عطر و طعم مطبوعي دارد.

خريد برنج طارم هاشمي اعلا

تفاوت برنج گيلان و مازندران

در پاسخ به تفاوت برنج گيلان و مازندران ، بايد به صورت ساده و با توجه به گفته هاي داده شده گفت:

اگر به دنبال خريد برنج كشت اول با قيمت مناسب هستيد از برنج كشت اول گيلان خريداري كنيد

و اگر به دنبال بهترين برنج كشور هستيد و كيفيت بالا ملاك خريدار است بايد به سراغ برنج كشت دوم مازندارن برويد.

لازم به ذكر است كشت دوم برنج در استان مازندران از نظر قيمت گرانتر از برنج اول است (به دليل تناژ پايين محصول و سختي كشاورزان)

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۸:۴۶ توسط:naghmeh موضوع:

معرفي دمنوش هاي قليايي

مفهوم اصلي در پس يك رژيم غذايي قليايي اين است كه برخي مواد غذايي پس از گوارش مي توانند محصولات جانبي اسيدي در بدن شما توليد كنند. شما مي توانيد اثرات سلامت منفي اين اسيدها را با محدود كردن مواد غذايي توليدكننده اسيد در رژيم غذايي خود و مصرف مواد غذايي كه بدن را قليايي مي سازند، كاهش دهيد. استفاده از برخي دمنوش‌هاي گياهي سبب افزايش گردش خون و گرمايش در بدن مي‌شود. به طور كلي موادي كه طبع سرد دارند، داراي اسيديته بيشتر هستند (اسيدي هستند) و موادي كه طبع گرم دارند، قليايي هستند و اسيديته كمتري دارند.به همين دليل تصميم گرفته ايم تا در اين مقاله به معرفي دمنوش هاي قليايي بپردازيم تا از آنها براي سلامت بدن خود استفاده كنيد،پس تا انتهاي اين مقاله آموزنده همراه ما باشيد:

معرفي دمنوش هاي قليايي

داروخانه طبيعت سرشار از گياهاني است كه هر كدام براي رفع يك يا چندين مشكل مناسب هستند. خوشبختانه تعداد تحقيقات انجام شده روي خواص گياهان دارويي روز به روز بيشتر مي‌شود و افراد بيشتر هم سراغ اين گياهان مي‌روند. اگر به پاكسازي بدنتان وقليايي كردن آن علاقه داريد و دوست داريد سلامتي‌تان را بهبود بخشيد، از اين مقاله كه به معرفي دمنوش هاي قليايي پرداخته ايم براي بهبود عملكرد بدنتان غافل نشويد.لازم است دقت داشته باشيد كه در صورتي كه مبتلا به شرايط خاص سلامت هستيد يا بارداري را تجربه مي‌كنيد، قبل از استفاده از هر دمنوشي با پزشكتان مشورت كنيد.

دمنوش گيلاس

گيلاس يكي از ميوه‌هاي دوست داشتني فصل تابستان است كه طرفداران و خواص بسياري دارد. اين ميوه خوشمزه سرشار از آنتي اكسيدان‌هاست و مي‌تواند مزاياي زيادي همچون بهبود بي خوابي، درد مفاصل و آب كردن چربي شكمي را به همراه داشته باشد. گيلاس سرشار از تركيبات آنتي‌اكسيداني بوده، از اين‌رو روند پيري را به تأخير مي‌اندازد. كاهش احتمال ابتلاء به بيماري‌هاي قلبي عروقي يكي از خواص دارويي گيلاس است. فلاوونووئيدهاي موجود در گيلاس، از ايجاد هر گونه آسيب توسط راديكال‌هاي آزاد پيشگيري مي‌كنند. درمان مناسبي براي آرتريت، رماتيسم، واريس و دردهاي مفصلي است. از گيلاس مي‌توان به عنوان ماسك زيبايي استفاده كرد و چين و چروك‌هاي پوست را كاهش داد. ميوه گيلاس براي كاركرد منظم قلب، روده و معده نيز بسيار مفيد است. از فوايد ميوه گيلاس مي‌توان تقويت قواي فكري را نام برد. فرادي كه زياد گوشت استفاده مي‌كنند و خون آنها اسيدي است مي‌توانند از گيلاس استفاده كنند به دليل اينكه خون را قليايي مي‌كند. گيلاس براي كاهش وزن مفيد است. گيلاس براي كليه‌ها مفيد است و به دفع سموم از بدن كمك مي‌كند. ميوه گيلاس سوخت ساز بدن را افزايش داده و به هضم غذا كمك مي‌كند. سيستم اعصاب را تسكين داده و با توليد هورمون شادي در بدن، احساس بهتري را در ما ايجاد مي‌كند. گيلاس داراي چربي كم و فيبر زياد است و براي تصفيه خون در سيستم گوارشي بسيار مفيد است. ميوه گيلاس داراي مقدار فراواني ويتامين C است. چربي اشباع شده در گيلاس بسيار كم است و كلسترول ندارد. گواتر مزمن با خوردن گيلاس تا حد زيادي كنترل مي‌شود.

دمنوش تركيبي معجزه آسا

دمنوش تركيبي چاي سفيد، هل سبز، هل باد و سنبل الطيب يك دمنوش مفيد زمستاني است و استفاده از دمنوش گل گاوزبان، سنبل الطيب و ليمو اماني به عنوان يك دمنوش آرامشبخش و گرم كننده بدن توصيه مي شود.

دمنوش گل قاصدك ، زنجبيل ، زعفران و لاله

ساير چاي هاي سالم و كم اسيدي را امتحان كنيد شامل گل قاصدك، زنجبيل، زعفران و لاله است.توجه به اين نكته مهم است كه چاي معمولي كه ميوه اي نباشد، مفيد است. اضافه كردن هر چيز ديگري مي تواند سطح اسيديته را تغيير دهد.

استفاده از دمنوش بابا آدم همراه با عسل

استفاده از دمنوش بابا آدم همراه با عسل در فصل سرما بسيار مفيد است. همچنين دمنوش تركيب زعفران، هل، چاي كوهي نوشيدني مفيد در فصل سرما است.

دمنوش كامبوجا

نوشيدني كامبوجا يك تركيب فوق العاده انرژي زا، آرامش بخش و گرم كننده بدن است و همچنين استفاده از تركيب آب گرم و عسل صبح ناشتا به باز شدن صدا، احياي تارهاي صوتي و گرم شدن بدن‌ و قليايي شدن آن كمك مي كند.

دمنوش عسل و آبليمو

به دليل طعم اسيدسيتريك، اكثر مردم تصور مي كنند كه ليموترش به مواد غذايي اسيدي تعلق دارد. اما اين باور كاملاً اشتباه است و ليموترش جزو مواد غذايي قليايي فوق العاده محسوب مي شود

چاي ترش اسيدي است يا قليايي ؟

چاي قرمز داراي ph بين ۵/۵ تا ۷ است و مي شود گفت تقريبا خنثي است .اين چاي داراي طبع سرد و خشك است .مصرف اين چاي به خصوص در افراد داراي طبع گرم توصيه مي شود و علي الخصوص در فصول گرم سال مي تواند به عنوان يك نوشيدني خنك كننده استفاده شود. افرادي كه داراي طبع سرد مي باشند در استفاده از اين چاي احتياط كنند و در صورت تمايل با عسل مصرف كنند و بهتر است اين افراد در فصل هاي سرد سال از نوشيدن اين چاي پرهيز كنند .

آيا چاي از قهوه اسيدي تر است؟

چاي سياه و سبز معمولاً از قهوه كمتر اسيدي است. يك تجزيه و تحليل نشان داد كه قهوه نسبت به چاي ليمو كمتر اسيدي و اسيدي تر از چاي سياه است. مشخص شد كه چاي سياه pH 6.37 دارد، در حالي كه قهوه داراي pH برابر 5/5 است. ميزان اسيديته چاي و قهوه نيز به اين بستگي دارد كه از كجا تهيه مي كنيد.به طور كلي، هرچه چاي ترش تر باشد، اسيدي تر مي شود اما يك مطالعه كشف كرد كه چاي هاي ميوه اي، كه شيرين تر هستند، از چاي گياهي اسيدي تر هستند.

فاكتورهاي ديگري كه بر pH اثر مي گذارد عبارتند از:

• چه مدت چاي خود را دم مي كنيد
• چاي شما چقدر رقيق است
• مواد افزودني مانند عطر و طعم مركبات، شير و گياهان دارويي
افزودن آب بيشتر، كه pH آن برابر با 7 باشد، ممكن است باعث كاهش اسيديته شود.

دمنوش هاي قليايي كننده معده

يك متخصص گياهان دارويي، با اشاره به كاربرد دمنوش هاي گياهي در بهبود بسياري از بيماري‌هاي شايع گوارشي كه روزمره با آن سر و كار داريم، اظهار كرد: دو گياه نعناع و پونه در انواع بيماري‌هاي گوارشي مؤثر بوده و دم كرده آنان موجب هضم غذا مي‌شود اين دمنوش ها در رفع ناراحتي‌هاي معده، نفخ، دل درد و سوءهاضمه مؤثر است.

اين متخصص با بيان اينكه از دم كرده گياه گلپر در انواع ناراحتي‌هاي گوارشي همچون نفخ و دل درد و سوءهاضمه استفاده مي‌شود، افزود: هم خانواده‌هاي گياه گلپر مانند زيره سبز و سياه، رازيانه و انيسون نيز بهبود دهنده گوارشي محسوب مي‌شود. اين دكتراي داروسازي، از ديگر كاربردهاي دمنوش هاي گياهي از خانواده چتريان را در رفع سنگيني معده دانست و گفت: برخي از افراد بعد از صرف غذا احساس سنگيني و هضم نشدن مي‌كنند كه دل درد به همراه دارد. با تاكيد بر اينكه از دم كرده‌هاي گلپر و رازيانه و زيره براي اطفال بالاي شش ماه نيز مي‌توان استفاده كرد، تصريح كرد: نوزادان اغلب با مشكلات گوارشي مانند نفخ و دل درد مواجه هستند و دم كرده‌هاي رازيانه و انيسون و شويد بسيار مؤثر است؛ البته كودكان بايد كمتر از بزرگسالان از دمنوش ها مصرف كنند.

وي با بيان اينكه از جوشانده شيرين بيان نيز مي‌توان در رفع ناراحتي‌هاي معده و انواع زخم‌هاي گوارشي و گاستريت استفاده كرد، افزود: در بسياري از موارد اين گياه مي‌تواند جايگزين داروهاي معده شود.

اين متخصص گياهان دارويي، نعناع فلفلي را يكي از گونه‌هاي نعناع دانست و خاطرنشان كرد: گياه نعناع گونه‌هاي فراواني دارد، اما نعناع فلفلي بسيار معطر بوده و بيشترين كاربردهاي دارويي را دارد. دو گياه نعناع و پونه در انواع بيماري‌هاي گوارشي مؤثر بوده و دم كرده آنان موجب هضم غذا مي‌شود.

وي، با اشاره به اينكه از دمكرده نعناع و پونه مي‌تواند در رفع سردردهاي ناشي از سوءهاضمه نيز استفاده كرد، اظهار كرد: كودكان زير پنج سال نبايد از دمكرده نعناع يا پونه استفاده كنند، زيرا داراي اثرات نامطلوب بر سيستم عصبي آنان است و لذا خانواده‌ها در مصرف اين نوع دمنوش دقت كنند.

ميوه هاي قليايي كننده خون

بيشتر ميوه ها نيز قليايي هستند. در اين ميان، چند استثنا مانند بلوبري، كرنبري، و آلو وجود دارند. اين ميوه ها نشان داده اند كه حالتي اسيدي ايجاد مي كنند.

توصيه شده است ميوه ها خام و نه به صورت پخته، پاستوريزه، يا فرآوري شده مصرف شوند. اين به دليل آن است كه پختن مي تواند موجب از بين رفتن برخي ويتامين ها، مانند ويتامين C، شود.

برخي از بهترين ميوه هاي قليايي شامل ملون، ليمو ترش، خرما، انجير و كشمش مي شوند. آب ميوه و اسموتي هاي تازه نيز گزينه هاي خوبي هستند.

حتي سركه سيب نيز به عنوان ماده اي قليايي‌ساز رده بندي مي شود، كه مي تواند گيج كننده باشد، زيرا سركه آشكارا بسيار اسيدي است. قليايي يا اسيدي بودن يك ماده غذايي بايد بر اساس مقدار ضايعات اسيدي كه هنگام گوارش آن توليد مي شود، مشخص شود. در حقيقت، بدن شما تحت تاثير اين مواد شيميايي زائد و نه اسيديته يك ماده غذايي قرار مي گيرد.

پيشنهاد ما خريد آب قليايي در بسته بندي هاي بزرگ و كوچك است تا در خانه يا در بيرون از خانه، با داشتن آب قليايي در جهت حفظ سلامت بدن خود بكوشيد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۳:۳۴ توسط:naghmeh موضوع:

محاسبه سوزاندن كالري با تردميل

شكي در اين نيست كه دويدن بر روي تردميل، باعث كم‌‌شدن وزن و رسيدن به هدفتان يعني تناسب اندام خواهد شد؛ اما اين نكته مهم را به ياد داشته باشيد كه تنها با در اختيار داشتن اين وسيله به هدفتان نخواهيد رسيد. (چگونه دويدن بر روي تردميل را جذاب كنيم؟) نكات ديگري نيز وجود دارد كه بايد نسبت به آنها آگاهي كامل داشته باشيد.براي كالري سوزي و كاهش وزن، تمرينات ورزشي موثر ضروري ترين بخش برنامه است. ورزش هاي هوازي اگر به درستي و به موقع انجام بشوند با تاثير به سزايي كه بر عملكرد قلبي-عروقي بدن دارند، تمرينات موثري محسوب مي شوند.در اين مقاله مي خواهيم بعد از خريد تردميل به بررسي محاسبه سوزاندن كالري با تردميل بپردازيم.اگر شما مي خواهيد بدانيد از چه برنامه اي در تردميل براي سوزاندن بيشتر كالري بايد استفاده كنيد تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

روش محاسبه سوزاندن كالري با تردميل

دويدن يا راه رفتن بر روي تردميل، يك ورزش هوازي بسيار خوب است كه باعث قوي شدن ماهيچه هاي بدن و سوزاندن كالري اضافه مي شود. كار با تردميل يك نوع ورزش ايروبيك نيز به حساب مي آيد؛ چون ورزش ايروبيك به فعاليتي گفته مي شود كه در مدت زمان طولاني، يك سري حركات ريتميك را به صورت مكرر انجام مي دهند. شما مي توانيد با گوش دادن به موزيك تند ورزشي بر روي تردميل ، به طور ريتميك گام برداريد و از فوايد ورزش ايروبيك بهرمند بشويد. با كار بر روي تردميل مي توانيد با يك ساعت ورزش بيش از 600 كالري بسوزانيد. راه رفتن بر روي اين دستگاه، سبب تقويت و اصلاح عضلات پا، ران ها و باسن مي شود. بسياري از خانم ها در اين مناطق بدن توده هاي چربي زائد دارند.

در اين  قسمت از مقاله ميزان كالري مصرفي در هنگام ورزش با تردميل را به نسبت شيب و سرعت در جدول زير نمايش مي دهيم . البته وزن خود ورزشكار يكي از عوامل موثر ميزان مصرف كالري در استفاده از تردميل مي باشد زيرا شما در هنگام ورزش با تردميل وزن خود را تحمل مي كنيد و اين يك عامل موثر در كالري سوزي با تردميل است جدول زير براي افرادي است كه وزن متناسب دارند تهيه شده است و براي فهميدن ميزان كالري مصرفي نسبت به وزن خود بايد از برنامه هاي مصرف كالري استفاده كنيد كه سعي مي كنيم در مقاله هاي بعدي اين برنامه را در اختيار شما قرار دهيم .

بيشتر سعي كنيد در هنگام استفاده از تردميل سرعت و شيب را تغيير دهيد چون ورزش يك نواخت هم موجب خستگي بيشتر مي شود هم اينكه بدن شما به آن حالت از ورزش عادت كرده و كالري كمتري مصرف مي كند. بهتر است براي تنوع ورزشي از ورزش هاي تركيبي و هم چنين از برنامه هاي ورزشي ذخيره در تردميل خود استفاده كنيد .

محاسبه سوزاندن كالري با تردميل

  • سرعت                11 km/h
  • شيب                      4%
  • ميزان مصرف كالري   320
  • سرعت                 11 km/h
  • شيب               2%
  • ميزان مصرف كالري      298
  • سرعت                 11 km/h
  • شيب                 6%
  • ميزان مصرف كالري       344
  • سرعت                14.5 km/h
  • شيب                 4%
  • ميزان مصرف كالري        421
  • سرعت                12.5 km/h
  • شيب                 2%
  • ميزان مصرف كالري            344
  • سرعت                 12.5 km/h
  • شيب                   4%
  • ميزان مصرف كالري              372
  • سرعت                 12.5 km/h
  • شيب                   6%
  • ميزان مصرف كالري              397
  • سرعت                5.5 km/h
  • شيب                  2%
  • ميزان مصرف كالري              100
  • سرعت                5.5 km/h
  • شيب                  4%
  • ميزان مصرف كالري              121
  • سرعت                5.5 km/h
  • شيب                 6%
  • ميزان مصرف كالري              115
  • سرعت               7 km/h
  • شيب                4%
  • ميزان مصرف كالري              167
  • سرعت               7 km/h
  • شيب               6%
  • ميزان مصرف كالري              181
  • سرعت               7 km/h
  • شيب              2%
  • ميزان مصرف كالري              152
  • سرعت              14.5 km/h
  • شيب              2%
  • ميزان مصرف كالري             391
  • سرعت              7 km/h
  • شيب              0%
  • ميزان مصرف كالري             135
  • سرعت              12.5 km/h
  • شيب              0%
  • ميزان مصرف كالري             312

چگونگي سوزاندن 800 كالري در روز، فقط با تردميل

يك پوند يا 450 گرم، معادل 3500 كالري است و كاهش وزن سالم براي هر هفته، 1 تا 2 پوند، معادل تقريبا 1 كيلوگرم است. شما بايد از طريق ورزش، مانند راه رفتن يا دويدن روي تردميل مقدار زيادي كالري بسوزانيد.

گام 1:

قبل از استفاده از تردميل، 5 تا 10 دقيقه با حركات كششي خودتان را گرم كنيد.

به عنوان مثال:روي تردميل، پياده روي كنيد يا بدويد و سپس بازوها، پاها، ران ها، كمر، بازوها و زانوهايتان را قبل از انجام ورزش بكشيد.

گام 2:

توصيه مي شود كه براي كاهش وزن، روزانه بين 60 تا 90 دقيقه ورزش هاي هوازي انجام دهيد.

اين كار را 5 روز در هفته تكرار كنيد، كه علاوه بر لاغر شدن براي مراقبت از سلامت كلي نيز مفيد است. اين توصيه ها براي بزرگسالان است اما بهتر است كه افراد زير 18 سال ،هر روز 60 دقيقه تمرين و ورزش داشته باشند.

گام3:

روزانه با سرعت 3/5 كيلوتر بر ساعت روي تردميل حركت كنيد، هر شخصي با اين سرعت ، هر يك ساعت حدود 298 كالري مي سوزاند.

كاهش وزن سريع

گام 4:

روزانه با سرعت 5 كيلومتر برساعت بر روي تردميل بدويد، كه باعث مي شود هر يك ساعت، 596 كالري بسوزانيد.

گام 5:

سپس با سرعت 7/5 كيلومتر بر ساعت، بر روي تردميل بدويد، تا حدود 930 كالري در ساعت بسوزانيد.

گام 6:

به تدريج براي افزايش سوزاندن كالري، سرعت خود را بيشتر كنيد.

اگر به طور معمول با سرعت 5 كيلومتر راه مي رفتيد، اكنون به 7 كيلومتر ارتقا دهيد و اين روند را تا جايي بالا ببريد و ادامه دهيد، كه باعث شود در هر ثانيه ، بين 90 تا 120 كالري بسوزانيد.

كالري سنج تردميل

چگونه بفهميم كه ۲۰۰ كالري سوزانده ايم؟ وسايل ورزش و يا برنامه‌هاي فيتنس مي‌توانند مقدار كالري سوزانده شده را تخمين بزنند. اما با اين حال خطا‌هايي در اين موارد وجود دارد، چون ميزان كالري كه هر فرد مي‌سوزاند مي‌تواند متفاوت باشد.

حتي اگر سن، وزن و ... را هم به اين ابزار بدهيد باز هم نمي‌توانند محاسبه دقيقي را انجام دهند، چون مواردي مانند درصد چربي را حساب نمي‌كنند. شايد تردميل‌هاي جديد تخمين زننده كالري دقيق تري داشته باشند، اما با اين حال نمي‌توان گفت: محاسبه‌اي بي خطا دارند.

ديگر مواردي كه روي بهبود وضعيت ورزش تمركز دارند عبارتند از: نوع غذا خوردنتان در طول ورزش. نوع غذايي كه مي‌خوريد در بالا رفتن توان ورزشي و ريكاوري تاثير مستقيم دارد بنابراين بايد حتما به كيفيت كالري كه دريافت مي‌كنيد توجه داشته باشيد.

محاسبه كالري چگونه انجام مي شود؟

شمارش گرهاي كالري از سال ۱۹۷۷ بسيار محبوب شدند، اما شايد ابزار مناسبي براي دستيابي به اهداف شما نباشند. در خيلي از موارد اعداد نشان داده شده از مقدار واقعي فاصله زيادي دارد.

در تحقيقات آزمايشگاهي، محققان از دستگاه هاي اندازه گيري بسيار پيشرفته اي مانند ECG و يا EKG بهره مي گيرند. اين دستگاه ها كه ضربان قلب و همچنين ميزان تبادل اكسيژن را اندازه گيري مي كنند. اين دستگاه هاي پيشرفته ازمايشگاهي ميزان كالري مصرفي را كاملاً درست نشان مي دهند. اما بايد توجه كنيم كه وسايل آزمايشگاهي بسيار گران هستند و در باشگاه ها پيدا نمي شوند.

كالري روي دستگاه هاي هوازي چگونه محاسبه مي شود؟

دستگاه هاي اندازه گيري كالري نصب شده روي دستگاه هاي هوازي بر اندازه گيري هاي ساده تري تكيه مي كنند. مثلاً تردميل، وزن و سن شما و شايد چند پارامتر ديگر را مي پرسد و با توجه به آن پيش بيني مي كند كه چه ميزان كالري در حين دويدن مي سوزانيد و از داده هاي پيچيده تري استفاده نمي كند.

كالري روي دستگاه هاي هوازي بر اساس سن، قد، وزن و سرعت اجراي تمرين شما محاسبه مي شود. هر پارامتري كه دستگاه درباره ي آن سوال نكند، به صورت اتوماتيك و از پيش تعيين شده يك عدد مشخص در نظر مي گيرد. البته اين كار بر مبناي يافته هاي علمي و تحقيقات صورت مي گيرد، اما هنوز هم براي شما ممكن است عدد دقيقي نباشد. از آن جايي كه سوزاندن كالري تحت تاثير عوامل بيشتري از وزن ، جنسيت ، سن ، تركيب بدني و شدت تمرين است، كالري نشان داده شده روي دستگاه ها، ۱۰۰ درصد دقيق نخواهد بود.

كالري نشان داده شده روي تردميل تا چه حد درست است؟

تردميل مانند دستگاه هايي كه ضربان قلب را اندازه گيري مي كنند، از نبض شما براي محاسبه ي ميزان كالري سوزانده شده، استفاده نمي كند. براي محاسبه كالري فقط بر سرعت و همينطور مسافت پيموده شده تكيه مي كند. براي محاسبه كالري روي دستگاه هاي هوازي از جمله تردميل هيچ سوالي درباره اينكه سطح آمادگي جسماني افراد چقدر است وجود ندارد. براي مثال براي محاسبه ميزان كالري روي تردميل يك فرد مبتدي اگر با سرعت ۷ راه برود هيچ فرقي با يك ورزشكار حرفه اي ندارد

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۳۰:۵۷ توسط:naghmeh موضوع:

طراحي فروشگاه اينترنتي عطر و ادكلن

افراد تقريباً همه چيز را در سايتها جستجو مي كنند. آنها همچنين ترجيح داده مي شوند كه همان را از فروشگاه هاي آنلاين مختلف خريداري كنند. به اين دليل كه مصرف كنندگان امروزي ، طبق 80٪ گوگل ، بيشتر به وب اعتماد مي كنند تا مشاغل محلي . شما مي توانيد در آن فروشنده عطر باشيد. اگر حس بويايي واقعي داريد و انتخاب شگفت انگيزي براي رايحه مناسب بدن داريد ، احتمالاً بايد به فكر راه اندازي فروشگاه آنلاين عطر خود باشيد. با داشتن يك فرصت شگفت انگيز از طريق اينترنت ، شروع فروش عطر خود مي توانيد يكي از بهترين گزينه ها براي تأمين هزينه هاي زندگي در صورت داشتن استعداد باشد. درست مثل هر تجارت ديگر ، پيش نيازهاي مختلفي وجود دارد كه بايد قبل از راه اندازي فروشگاه آنلاين عطر خود در ذهن داشته باشيد. برخي از مهمترين نكاتي كه بايد بخاطر بسپاريد به طور خلاصه در زير ذكر شده است. اين تجارت بسيار پوياست. جلب توجه مشتري در اين شغل بسيار اهميت دارد. شما بايد براي عطرهاي خود به بازار عرضه و اعتماد را جلب كنيد من قصد دارم اين تجارت عطر را راه اندازي كنم؟ مشترياني كه خريد مي كنند چه كساني خواهند بود؟ اين محصولات را به كجا مي فروشم؟ اينها مهمترين مواردي هستند كه بايد بدانيد.

با ارقام موجود در بازار مقامات مختلف اين واقعيت را تاييد مي كنند كه صنعت عطر با سرعت بيشتري رشد مي كند و تقاضا به طور مداوم در حال افزايش است. اهميت فزاينده اي به ظاهر شخصي و افزايش هوشياري در مورد بوي بدن داده مي شود. اين امر منجر به تقاضاي فوق العاده عطر در بازار شده است. با اين حال ، شما بايد يك دامنه را انتخاب كنيد كه فروشگاه آنلاين عطر شما بايد آن را تأمين كند.

شما ميتوانيد از فروشگاه ساز اوژن به مدت 7 روز به صورت رايگان استفاده كنيد و همين طور ميتوانيد تغييرات دلخواه را اجرا كنيد . گروه نرم افزاري اوژن بيش از 8 سال است كه در زمينه طراحي سايت فروشگاه اينترنتي فعاليت مي نمايد. در حال حاضر با تمركز بر روي فروشگاه اينترنتي، توانسته است محصولي با استاندارد بالا طراحي و توليد نمايد.
براي مشاوره رايگان با شماره 09116367929  تماس بگيريد

با فروشگاه ساز اوژن يك فروشگاه قابل اطمينان راه‌اندازي كنيد

بازاريابي سايت اينترنتي عطر و ادكلن بايد چگونه باشد؟

با تبليغات فروشگاه عطر آنلاين خود از طريق كانال هاي مناسب ، هياهوي زيادي ايجاد كنيد. از شبكه هاي اجتماعي براي ايجاد كنجكاوي استفاده كنيد و مرتباً پست ارسال كنيد تا خود را در ذهن مردم در سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي ثبت كنيد. براي رشد وب سايت از يك متخصص حرفه اي سئو كمك بگيريد. وبلاگهاي جذاب را به طور منظم براي مشتريان ارسال مي كند و همچنين به شما در رتبه بندي در صفحات جستجوي Google يا Bing كمك مي كند.

ايده‌هاي خلاقانه جهت موفقيت فروشگاه اينترنتي عطر و ادكلن

1. تهيه‌ي پكيج تست عطر:  مشتريان و متقاضيان عطر مايل به بوييدن عطر پيش از خريد هستند كه در خريد اينترنتي تحقق اين مسئله به آساني انجام پذير نيست. اما شما مي‌توانيد با تهيه پكيج‌هاي متشكل از يك گرم از هر عطر و فروش اين پكيج‌ها مشتري را در انتخاب عطر مطلوب ياري كنيد. همچنين مي‌توانيد در كنار ساير سفارشات مشتري يك يا چند عطر تست، به عنوان اشانتيون براي مشتري ارسال كنيد. اين مسئله منجر به وفادارسازي مشتري شده و تمايل به خريدهاي بعدي مشتريان را تا حد قابل توجهي افزايش مي‌دهد.

2. بازاريابي محتوايي از طريق توليد محتواي جامع : تهيه محتواي با كيفيت و جامع در حوزه‌ي عطر و ادكلن مي‌تواند شما را به عنوان يك فروشگاه تخصصي و حرفه‌اي در ذهن مشتري ثبت كند. سعي كنيد محتواي كاملي براي پاسخ به سؤالات احتمالي مشتريانتان پيرامون عطر و ادكلن تهيه كنيد تا به افزايش ميزان مشتريان و فروشتان كمك كنيد.

روش هاي پرداخت در فروشگاه اينترنتي عطر و ادكلن چگونه است؟

فروشگاه هاي اينترنتي معتبر دو روش پرداخت آنلاين و پرداخت در محل را براي راحتي مشتريان ارائه ميدهند. در روش آنلاين مشتري با اتصال به درگاه بانكي رسمي امن و استفاده از رمز دوم مي تواند به راحتي پرداخت خود را به صورت الكترونيكي انجام دهد و بلافاصه و به صورت آنلاين رسيد و شماره پيگيري خود را دريافت نمايد. در روش سنتي و پرداخت در محل نيز مشتريان مي توانند پس از دريافت كالا به صورت نقدي و يا با استفاده از كارت بانكي پرداخت خود را در محل انجام دهند و هيچ گونه محدوديتي از اين لحاظ براي مشتريان وجود ندارد.

مجوزهاي لازم براي راه اندازي فروشگاه اينترنتي عطر و ادكلن

عدم دستيابي به مجوزها و مجوزهاي لازم منجر به جريمه هاي سنگين مي شود و يا حتي باعث مي شود تجارت شما تعطيل شود. از مهم‌ترين مجوزهاي لازم براي فروشگاه اينترنتي، پروانه كسب و كار اينترنتي مي‌باشد. اين پروانه يا همان مجوز صنفي، مجوزي است كه بايد از صنف حوزه فعاليت مربوطه گرفته شود. اگر در حوزه فعاليت شما صنف خاصي وجود ندارد مجوز خود را از اتحاديه كسب و كارهاي مجازي دريافت كنيد.

هزينه طراحي فروشگاه اينترنتي عطر و ادكلن چقدر است؟

مسئله قيمت يكي از مهمترين موارد در زمينه توسعه تجارت الكترونيكي است. به همين دليل در بررسي اين جنبه نياز به توجه ويژه به هر جزئيات دارد. به منظور درك دقيق هزينه واقعي توليد وب سايت عطر ، در زير گردش كار مفصلي براي توسعه وب سايت ارائه مي دهيم.

وقتي صحبت از هزينه طراحي سايت تجارت الكترونيكي مي شود - همه اينها به اين بستگي دارد كه شما ترجيح مي دهيد از يك تم آماده استفاده كنيد يا يك طرح كاملاً سفارشي را پياده كنيد ، زيرا تفاوت قيمت بين اين دو گزينه مي تواند چشمگير باشد.

آيا امكان دوزبانه كردن فروشگاه اينترنتي عطر و ادكلن وجود دارد؟

طراحي سايت چند زبانه در كسب و كار از اهميت بالايي برخوردار است و مي توان كار خود را گسترش داد طراحي سايت چند زبانه بيشتر در جاهايي كه به چند زبان تسلط دارند كارايي دارد. اين روش معمولا در طراحي سايت پزشكي ، طراحي سايت صنعتي ، طراحي سايت شركتي، طراحي سايت فروشگاهي ،‌ طراحي سايت گردشگري ، طراحي سايت خبري ، طراحي سايت پورتال سازماني كاربرد داشته و باعث معرفي و ارائه خدمات در ساير كشور ها و در عرصه ي بين المللي مي شود.

مراحل طراحي فروشگاه اينترنتي عطر و ادكلن چگونه است؟

1. انتخاب محصولات براي فروش

2. انتخاب يك نام براي فروشگاه و برند

3. خريد دامنه وب سايت

4. خريد هاست

5. ساخت فروشگاه اينترنتي توسط يك طراح

6. دريافت مجوز هاي قانوني و درگاه پرداخت

7. تبليغات و بازاريابي

8. سئو سايت و محصولات

برخي از امكانات طراحي فروشگاه اينترنتي عطر و ادكلن اوژن

طراحي ظاهري زيبا و جذاب
معرفي پكيج‌هاي سفارشي و مناسبتي
امكان معرفي كامل فروشگاه عطر و ادكلن
معرفي خدمات عطر و ادكلن
دسته بندي و نمايش تصويري عطر و ادكلن
امكان معرفي نمونه كارهاي انجام شده
ثبت سفارسات عطر و ادكلن
امكان خريد آنلاين محصولات مختلف
پرداخت با درگاه‌ پرداخت الكترونيكي
پشتيباني از كاربران
معرفي كامل انواع عطر و ادكلن
امكان ارتباط با كاربران
قرار دادن آخرين اطلاعيه‌ها و اخبار
ارائه مقالات آموزشي و وبلاگ
سرعت بارگذاري صفحات وب سايت
امكان ثبت پيشنهاد براي هر محصول
نظرسنجي از مشتريان
گالري تصاوير و ويديو
صفحه تماس با ما
صفحه درباره ما
طراحي واكنش‌گرا
بهينه سازي براي موتورهاي جستجو
نمايش آدرس در نقشه گوگل
اتصال شبكه‌هاي اجتماعي به سايت

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۲۹:۱۴ توسط:naghmeh موضوع:

قوانين فنگ شويي چيست ؟

فنگ شويي بدر واژه به عنوان باد و آب تعريف مي شود، زيرا “فنگ” به معني باد و “شوي” به معني آب است. اين عناصر با سلامتي و خوشبختي همراه هستند و استفاده از فنگ شويي در خانه مشتري شما جريان انرژي را بهبود مي بخشد. با اين حال، اين يك عمل چيني باستان است و قوانين فنگ شويي بايد رعايت شود! منظم نگه داشتن خانه و كمك به حال اعضاي خانه هدف از اجرا قوانين فنگ شويي در خانه است. فنگ شويي در همه ابعاد زندگي كاربرد دارد. مانند قوانين فنگ شويي خانه، قوانين فنگ شويي دكوراسيدن، قوانين فنگ شويي معماري، قوانين فنگ شويي ذهن، فنگ شويي ازدواج، فنگ شويي براي لاغري، ازدواج، ثروت و …

فنگ شويي چيست؟

فنگ شويي يك فلسفه باستاني چيني است كه به دنبال يافتن تعادل و هماهنگي بين عناصر است. گنجاندن فنگ شويي فراتر از اصول طراحي غربي از نظر راحتي يا زيبايي است. درعوض تأكيد بر سلامت جسمي و رواني، موفقيت و روابط سالم است كه از طريق جريان مثبت انرژي ايجاد مي شود.

فنگ شويي كه اغلب به عنوان هنر جايگذاري شناخته مي شود، در مورد موقعيت يابي عناصر مختلف براي بهينه سازي “Chi” يا انرژي است. دو عنصر آب و باد در فنگ شويي نه تنها براي وجود انسان اساسي و حياتي هستند، بلكه در سراسر جهان نيز مورد توجه مي باشند.

در حالي كه اصول فنگ شويي در بسياري از عناصر زندگي اعمال مي شود، اما معمولاً در خانه، معماري و دكوراسيون بيشتر رعايت مي شود زيرا ابزارهاي مورد استفاده در تجزيه و تحليل فنگ شويي به راحتي مي توانند در بافت خانه به كار روند.

عناصر فنگ شويي

پنج عنصر مهم فنگ شويي چوب، فلز، خاك، آب و آتش است.

چوب : چوب نماد رشد و نشاط است. قرار دادن وسايل چوبي در فضاي خانه رشد شخصي را ترغيب مي كند. گياهان و مبلمان چوبي روش هاي ساده اي براي افزودن اين عنصر هستند.

فلز : فلز نماد منطق و هوش است و از دانش و وضوح ذهني پشتيباني مي كند. با قاب هاي فلزي يا مجسمه ها اين عنصر را به فضاي خود اضافه كنيد.

زمين : زمين نماد ثبات و تعادل است و به ثبات كمك مي كند. عنصر زمين را با سنگ، كريستال و تصاوير منظره به داخل خانه بياوريد.

آب : آب نماد خرد و آرامش است و به شفافيت و آرامش كمك مي كند. آينه ها، سطوح بازتابنده و آكواريوم ها روش هايي براي افزودن عنصر آب به فضاي خانه شما هستند.

آتش : آتش نماد شور و انرژي است. درواقع آتش نماينده تحول، گسترش و نوسان است. از شمع و اشياي قرمز استفاده كنيد تا فضاي خانه خود را با آتش افزايش دهيد.

قوانين مهم فنگ شويي

  • خانه خود را از شلوغي پاك كنيد

اگرچه به نظر مي رسد اين يك مشكل واضح براي حل و فصل خانه باشد، اما ما همه در جمع كردن چيزهايي كه عملكرد خاصي در خانه ندارند، مقصر هستيم. به گفته بنكو، بهم ريختگي چيزي غير از ناراحت كننده بصري است: او مي گويد: “اين يك لنگر پرانرژي است كه مانع بروز بهترين چيزها در زندگي ما مي شود.” بهم ريختگي زياد مانع از شفافيت فكر مي شود و مي تواند از نظر عاطفي ما را سنگين كند. درواقع اولين اصل فنگ شويي در خلوت كردن فضا و سادگي است.

  • مسير ورودي خانه را خلوت نگه داريد

بنكو مي گويد: “درب جلو در فنگ شويي بسيار مهم است.” به هر حال، اين درگاه اصلي است كه از طريق آن انرژي وارد خانه شما مي شود. براي جلوي در ورودي آينه نصب كنيد.

  • تعادل پنج عنصر را حفظ كنيد

پنج عنصر زمين، چوب، آتش، آب و فلز مي توانند به صورت فيزيكي يا نمادي در خانه شما وجود داشته باشند. به عنوان مثال، شما مي توانيد عنصر آتش را با رنگ هاي گرم مانند قرمز و نارنجي بياوريد  يا مي توانيد آتش واقعي را با يك شومينه يا يك شمع سوزان داشته باشيد.

  • نمادهاي منفي را حذف كنيد

نمادگرايي دائماً ما را بطور روزمره بمباران مي كند. از ادبيات، علائم راهنمايي و رانندگي و فيلم ها هميشه با نمادگرايي هدايت مي شويم. غالباً، ما ناخواسته با داشتن نمادهاي موجود در فضاي خود، چالش هاي موجود در زندگي خود را تقويت مي كنيم.

  • نور طبيعي را به حداكثر برسانيد

تعجب آور نيست كه نور طبيعي مي تواند احساس خوشبختي و مثبت تري در ما ايجاد كند. استفاده از نور طبيعي اغلب براي درمان بسياري از بيماري ها تجويز مي شوند. وقتي مي خواهيد فضايي را گسترش دهيد و نور بيشتري به وجود آوريد از آينه ها كمك بگيريد. نكته كليدي در اينجا اين است كه بسيار مراقب آنچه آينه منعكس مي كنند باشيد. حواستان باشد آينه ها منظره آرام را منعكس كنند نه نماي بهم ريختگي را؟!

قوانين فنگ شويي در دكوراسيون

قوانين فنگ شويي در دكوراسيون نيز استفاده گسترده اي دارد و با رعايت قوانين فنگ شويي مي توان انرژي هاي مثبت را وارد خانه كرد. در ادامه به كلي ترين قوانين فنگ شويي در دكوراسيون مي پردازيم:

  • از رنگ براي فنگ شويي استفاده كنيد

رنگ يك روش بسيار قدرتمند براي انتقال انرژي در فنگ شويي دكوراسيون است. به كمك رنگ مي توانيد سريع تر به نتايج مطلوب خود برسيد.

ممكن است بسياري از آنها را از قبل داشته باشيد يا ممكن است به يك چشمه زيبا و هنرهاي عالي فنگ شويي و يا شايد يك تصوير بودا در دفتر خانه خود براي طراحي دكوراسيون نياز داشته باشيد. تهيه محصولات لازم برا اجراي قوانين فنگ شويي در دكوراسيون قدم مهمي در اين راه است.

  • از دكور مدرن به عنوان درمان فنگ شويي استفاده كنيد

براي انجام درست قوانين فنگ شويي در دكوراسيون بايد بدانيد كه هر عنصر و محصول را در كجاي خانه قرار دهيد تا قوانين فنگ شويي به درستي رعايت شود. در نظر داشته باشيد كه استفاده و جانمايي نادرست عناصر فنگ شويي در دكوراسيون خانه يا محل كار، هيچ تاثير مثبتي ندارد. چه بسا كه تاثيرات منفي هم خواهد داشت.

قوانين فنگ شويي خانه

وقتي نوبت به خانه مي رسد، مي خواهيد با فنگ شويي خانه ثروت يا خوشبختي را به خانه خود بياوريد. در صورتي كه قوانين فنگ شويي در خانه به درستي اعمال شود، مي تواند بر ثروت، شغل، سلامتي و حتي زندگي عاشقانه شما تأثير مثبت بگذارد. فنگ شويي به عنوان يك راهنما براي ايجاد هماهنگي و تعادل بين يين و يانگ، دو انرژي با خواص متفاوت عمل مي كند. اين يك كار پيچيده است، اما نتيجه اي كه دارد به شما در داشتن زندگي آرام كمك مي كند.

قوانين فنگ شويي آشپزخانه

آشپزخانه يكي از سه ستون مهم يك فنگ شويي خوب در خانه است (اتاق خواب و حمام دو ستون ديگر است) زيرا در اين مكان غذاهاي مغذي تهيه و پخته مي شود تا انرژي شما و خانواده شما را تأمين كند. همچنين پنج عنصر فنگ شويي آتش (اجاق گاز)، آب (سينك ظرفشويي و يخچال)، چوب (ميز)، زمين (كاشي) و فلز (دسته هاي فلزي، تجهيزات پخت و پز) را در خود جاي داده است.

از قرار دادن آشپزخانه در قسمت جلوي خانه يا نزديك درب ورودي خودداري كنيد زيرا اين امر مي تواند باعث ايجاد مشكلاتي در غذا خوردن و تغذيه مي شود، در حالي كه اين امر همچنين مهمانان را ترغيب مي كند تا پس از صرف غذا سريعاً از خانه خارج شوند.

قوانين فنگ شويي اتاق خواب

اتاق هاي خواب اصلي بايد انرژي حسي كافي داشته باشند و براي تقويت خواب آرام باشند. بنابراين حواس پرتي مانند تلويزيون، كامپيوتر، وسايل ورزشي، كاغذ بازي و بي نظمي را از بين ببريد.

اتاق هاي خواب بايد از نور كافي برخوردار باشند و براساس مناطق باگوا و عناصر شخصي فنگ شويي رنگ هاي مناسبي داشته باشند. به عنوان مثال، اگر شما به عنصر چوب تعلق داريد، بهتر است از رنگ هاي آتشين مانند قرمز و نارنجي كه به عنصر آتش تعلق دارند خودداري كنيد و به ترتيب به عنوان آبي و قهوه اي به عناصر آب و زمين تعلق بگيريد.

قوانين فنگ شويي حمام

حمام ها نبايد رو به آشپزخانه يا درب ورودي باشند زيرا اين اعمال  را فنگ شويي بد مي داند. براي تقويت چي مثبت در حمام، فضاي حمام را بدون لك و بدون سر و صدا نگه داريد. همچنين، براي زيبا سازي آن ها  از افزودن روغن هاي اساسي و گياهان آروماتراپي استفاده كنيد.

براي رعايت قوانين فنگ شويي نيازي نيست كل وسايل زندگي خود را بفروشيد يا تغييرات اساسي در آن به وجود آوريد، زيرا فنگ شويي در سازگاري با زندگي ما بنا شده است. در عوض، قوانين فنگ شويي در مورد تنظيم چيدمان منزل شما براي بهبود جريان چي است.

شما مي توانيد خانه اي با انرژي قوي فنگ شويي داشته باشيد بدون اينكه سبك طراحي مدرن را از بين ببريد. از همه مهمتر، خانه خود را تميز نگه داريد، از رنگ هاي مناسب استفاده كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه نور زيادي در خانه شما وجود دارد تا به تعادل انرژي فنگ شويي كمك كند زيرا مهم ترين قوانين فنگ شويي سادگي، نظم و استفاده از وسايل ضروري است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۲۵:۱۳ توسط:naghmeh موضوع: