سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

كود پتاسيم نيترات

كود پتاسيم نيترات در بيشتر محصولات مورد استفاده قرار مي گيرد مخصوصا محصولاتي كه در نواحي خشك كاشت مي شوند. در ادامه از اهميت خريد كود پتاسيم نيترات و نحوه استفاده آن در محصولات مختلف خواهيم پرداخت .

كود پتاسيم نيترات چيست؟

پتاسيم يكي از عناصر غذايي اوليه موجودات زنده جانوري و گياهي است، كودهاي پتاسيم بعد از نيتروژن و فسفر، سومين كود از نظر مصرف هستند، كودها ۹۵% از مصرف پتاسيم را به خود اختصاص داده اند و كمتر از ۱۰ درصد آن به مصرف تهيه مواد شيميايي مي رسد.

كودهاي طبيعي يا شيميايي باعث افزايش توانايي خاك براي رشد و سلامت گياه است كه حاوي نيتروژن، فسفر يا پتاسيم مي باشد و اين عناصرحاصل خيزي خاك را افزايش مي دهند.

پتاسيم فعاليت يا عدم فعاليت آنزيم‌ها، استفادة بهينه از آب، فتوسنتز و انتقال قندها، توليد نشاسته، در تركيبات پرانرژي لازم براي رشد گياهان، مقاومت در برابر بيماري‌ها و اثرات ناشي از خشكسالي، طعم و بوي ميوه‌ها و سبزيجات را در گياهان كنترل مي‌كند.

عرضه پتاسيم نيترات، بيشتر بصورت پتاس و كاني‌هاي پتاسيم‌دار، كانه‌ها و محصولات فرآوري شده (كودهاي آماده براي مصرف، كودهاي تركيبي) صورت مي‌گيرد.

علايم كمبود پتاسيم نيترات در گياهان

از جمله اولين علامت كمبود پتاسيم مي توان به زرد شدن حاشيه ي برگ ها در قسمت مياني و پاييني گياه اشاره كرد.

گياهاني كه داراي كمبود پتاسيم هستند رشد آهسته تري خواهند داشت.زيرا اين عنصر نوعي كاتاليزور مهم در رشد گياه به حساب مي آيد. كمبود اين ماده موجب كاهش حركت آب در گياه مي شود كه خشك شدن آن را در پي خواهد داشت. و باعث حساس شدن گياه به تغييرات خشكسالي و دما مي شود.
كاهش سطح پتاسيم در گياه موجب ريزش برگ ها مي گردد.

پتاسيم نيترات براي چه گياهاني مناسب است؟

اين ماده براي رشد در گياهاني مانند گوجه فرنگي ،پسته، تنباكو،سيب زميني،سبزيجات برگ دار مثل كاهو و انواع كلم ها،مركبات و هلو مناسب استاين ماده به عنوان كودي مناسب در گياهاني كه به كلر حساس هستند و نمي توانند از كود هاي پتاسيم كلريد استفاده كنند بسيار مناسب است.

طرز استفاده كود پتاسيم نيترات

پتاسيم نيترات در آب حل مي شود و به صورت محلول مورد استفاده قرار مي گيرد.

براي گياهان زراعتي مقدار ۲۰۰ الي ۳۰۰ كيلوگرم در هر هكتار و براي مصرف آبياري مقدار ۱۰۰ الي ۲۰۰ كيلوگرم در هر هكتار طي هر مرحله از رشد گياه توصيه مي شود.

مزاياي استفاده از پتاسيم نيترات

افزايش ميزان توليد و بهبود كيفيت محصول

افزايش مقاومت گياه در مقابل خشكي، آفات و بيماري‌ها

زمان مصرف پتاسيم نيترات

نيترات پتاسيم يك كود كاملا محلول درآب است كه مي توان از آن درهرمرحله ازرشد گياه استفاده نمود.ازت موجود دراين كود باعث بهبود رشد رويشي مي شود وپتاسيم آن دربهبود كيفيت،افزايش مقاومت به خشكي،شوري و آفات و بيماريها بسيارموثراست.نيترات پتاسيم كود بسيار مناسبي براي برطرف كردن كمبود پتاسيم در هر مرحله از رشد گياه است.

كود پتاسيم نيترات در بسته بندي هاي مورد نياز شما با هر وزن و مقداري كه بخواهيد موجود و قابل خريد و ارسال است.براي خريد كود پتاسيم نيترات و مشاوره درباره نحوه فروش عمده آن با كارشناسان هيراكود تماس حاصل نماييد.


برچسب: كود پتاسيم نيترات، خريد كود پتاسيم نيترات، قيمت كود پتاسيم نيترات، خريد كود،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۰۵:۵۲ توسط:naghmeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :