سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

3 نكته هنگام خريد برنج ايراني

خريد برنج ايراني و برنج شمال به ويژه برنج توليد شده در شمال كشور با همه مشكلات موجود از جمله گراني و تقلب در فروش و ... همچنان از نظر كيفيت اقتصادي است.  قيمت برنج داخلي دلايل خاصي دارد ، اگرچه انبارهاي برنج در استان هاي شمالي و ساير استان ها مملو از برنج است ، اما مشكلات موجود در تامين و سودآوري توزيع كنندگان و فروشندگان باعث شده تا اين محصول در مناطق مختلف كشورمان با قيمت هاي بالا در دسترس مردم باشد ، كه توزيع كنندگان و فروشندگان محصول را با قيمت هاي نامعقول در بازار عرضه مي كنند و محصول را در انبارهاي خود ذخيره مي كنند. مشكل ديگر هنگام خريد برنج شمال اختلاط آن است كه هنوز دلالان و سودجويان در آن دخيل هستند. شناختن مخلوط برنج براي خريداران تقريباً دشوار است و كشاورزان اغلب با مشاهده دانه هاي برنج ، همگني و عدم اختلاط برنج را تشخيص مي دهند.

انواع برنج درجه يك ايراني

 انواع مختلفي از برنج ايراني وجود دارد كه برنج طارم براي همه ايرانيان شناخته شده است. برنج طارم يكي از بهترين و با كيفيت ترين برنج ها در شمال ايران به ويژه در استان سرسبز مازندران است. اين برنج به دليل عطر ، طعم ، بو و ماندگاري بسيار خوب پس از پخت بسيار محبوب است و از بازارپذيري خوبي برخوردار است. از اين برنج در مهماني ها و مجالس استفاده مي شود.

برنج طارم چندين گونه مختلف دارد كه معروف ترين آنها برنج طارم هاشمي ، برنج طارم محلي ، برنج طارم دم سياه و صدري است.

طارم هاشمي در تمام مناطق بيش از ساير برنج هاي زراعي برنج خريداري مي كند. اين برنج بلندتر از طارم محلي است و بيشتر رسيده مي شود. راتون همچنين مي تواند از اين برنج برداشت و دوباره توليد شود. منشا اصلي اين برنج استان سرسبز مازندران است و بيشتر در شهرستانهاي بابل ، بابلسر و فريدونكنار كاشته مي شود.

برنج قديمي بخريم يا جديد ؟

يكي از مواردي كه هنگام خريد برنج بايد به آن توجه داشته باشيد قديمي يا جديد بودن برنج است. هر يك از اين برنج ها مزاياي خود را دارند. اما اگر به دنبال برنج با كيفيت بالاتر هستيد ، فروشگاه برنج ايران رايس ميل ( شاليكوبي دولت آبادي ) برنج قديمي را به شما پيشنهاد مي دهد.

برنجي كه در حدود 5 يا 6 ماه برداشت شود طبخ بهتري دارد و بهتر مي رسد. از طرف ديگر ، برنج جديد طعم و بوي بيشتري دارد ، بنابراين پس از پخت اين طعم باعث افزايش و لذت خوردن مي شود.

هنگام خريد برنج ، برنج بايد يكدست باشد و هيچ برنج ديگري نبايد با اين برنج اساسي مخلوط شود. بسياري از فروشندگان و بازرگانان براي سود بيشتر برنج هاي مختلف را با هم مخلوط مي كنند و آن را با قيمت بالاتر براي برنج مي فروشند.

به عنوان مثال ، برنج ندا و طارم تقريباً شبيه يكديگر هستند و اگر با برنج آشنا نيستيد ، مي توانيد اين دو نوع را اشتباه بگيريد. بنابراين براي خريد برنج حتما از فروشگاه هاي معتبر خريد كنيد.

تفاوت برنج قديمي و برنج جديد

 برنج تازه وقتي بو مي دهد طعم بيشتري دارد.
شفافيت و درخشش بيشتر برنج تازه نسبت به برنج قديمي است.
برنج قديمي از برنج تازه گرانتر است.
برنج قديمي كه يك بار روي دست گذاشته شود ، احساس خشكي مي كند.
برنج قديمي از كيفيت پخت بهتري برخوردار است ، بنابراين برنج تازه پس از پخت شل شده و دانه از هم جدا نمي شود و اين يكي از دلايل محبوب نبودن برنج تازه است.
برنج قديمي برخلاف برنج جديد كه ظاهري شفاف و براق دارد ، ظاهري مات و تيره دارد ، بنابراين اگر آنها را جمع كنيم كاملاً واضح است.
برنج قديمي برخلاف برنج جديد كه خيلي خوب پخته شده ، عطر و طعم خود را از دست مي دهد و اين ممكن است براي برخي از مصرف كنندگان مطلوب نباشد.
به همين دلايل ، برنج قديمي معمولاً گرانتر از برنج جديد است ، زيرا برنج جديد رطوبت را حفظ مي كند ، اما برنج قديمي كاملاً خشك است.

راتون برنج با كيفيت و برداشت دوم

انواع ديگر برنج نيز وجود دارد كه از همان رقم است كه در محصول اول كاشته مي شود ، اما قيمت بالاتري دارد. به عنوان مثال ، قيمت برنج كشت دوم يا با قيمت برنج محصول اول متفاوت است.

برنج راتن پس از برداشت اول و پس از آبياري ساقه هاي برنج جمع شده در زمين توليد مي شود كه يك برنج بسيار مرغوب است و قيمت بالاتري نسبت به برداشت اول دارد. در برداشت دوم برنج ، زمين دوباره شخم زده مي شود و مجدداً پيوند مي شود و معمولاً در برداشت دوم برنج ، از برنج بدون نام استفاده مي شود.

راتون و برنج محصول دوم از كيفيت و عطر بهتري برخوردار هستند ، زيرا در پاييز برداشت مي شوند و گرماي زيادي نمي بينند. كشور ما ايران يكي از بهترين و با كيفيت ترين برنج را توليد مي كند. برنج ايراني نه تنها از نظر كيفيت سالم و توليد برنج بلكه از نظر ارزش غذايي نيز در شرايط مطلوبي قرار دارد. بيشترين ميزان توليد برنج در 3 استان شمالي مازندران ، گيلان و گلستان است.

فروش عمده برنج

اگر قصد خريد عمده برنج را داريد ، بهتر است فضاي ذخيره سازي را فراهم كنيد. محل نگهداري برنج براي جلوگيري از آفات بايد خشك و خنك باشد. اگر برنج را در محيط مرطوب ، يا در معرض آفتاب نگه داريد ، برنج خيلي زود خراب مي شود و برنج را پوك مي كند.

يكي از اصلي ترين مزيت هاي خريد عمده برنج قيمت آن است. هنگام خريد عمده برنج مطمئناً قيمت برنج كمتر خواهد بود و صرفه جويي اقتصادي را براي خريدار فراهم مي كند. براي خريد عمده ، شما بايد از يك تامين كننده قابل اعتماد استفاده كنيد ، زيرا خريد مقادير زياد برنج كمي سخت مي شود و همه كيسه هاي برنج خريداري شده قابل بررسي نيستند. شما مي توانيد با خيال راحت از شاايكوبي دولت آّبادي مرغويترين برنج ايران را دريافت كنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۲:۳۴ توسط:naghmeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :