سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

با اصطلاحات حرفه اي رزين اپوكسي بيشتر آشنا شويد

امروزه رزين اپوكسي به عنوان مواد اصلي در ساخت بسياري از وسايل استفاده مي شود كه با قيمت هاي بالايي در بازار عرضه مي شود به همين دليل افرادي هستند كه علاقه دارند تا با آموزش حرفه كار با رزين تبديل به يك توليد كننده و سازنده انواع وسايل رزين شوندتا با فروش هنر دست خود هم به استقلال مالي در زمينه رزين برسند هم صاغحب سبك و برند در توليد لوازم رزيني.براي كار با رزين اپوكسي بايد با اصطلاحاتي كه در اين حرفه رايج مي باشد آشنا شويد بههمين دليل تصميم گرفته ايم در اين مقاله به بيان اصطلاحات حرفه اي رزين اپوكسي بپردازيم و شما را با اصطلاحات حرفه اي رزين اپوكسي بيشتر آشنا كنيم.اگر شما عزيزان از علاقه مندان به كار با رزين مي باشيد مي توانيد در كلاس هاي آموزش مدرسه معماري آرت كانر ثبت نام كنيد تا با آموزش دوره هاي مختلف كار با رزين در اين رشته تحت نظر اساتيد بزرگ تمامي نكات كار با رزين را آموزش ببينيد و همچنين اگر مي خواهيد با اصطلاحات حرفه اي رزين اپوكسي بيشتر آشنا شويد تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد:

با اصطلاحات حرفه اي رزين اپوكسي بيشتر آشنا شويد

در حين كار با رزين اپوكسي لازم است كه اصطلاحات به كار رفته در انجام كار را بدانيد كه در اين مطلب برخي از اصطلاحات رايج در رزين اپوكسي را توضيح داده ايم. زمانيكه رزين اپوكسي را با هاردنر مخلوط مي كنيم در واقع شروع يك واكنش شيميايي را رقم زده ايم كه طي اين فرآيند از حالت مايع به جامد تبديل مي گردد. كه به كل اين مدت زمان curing time يا زمان پخت شدن يا سخت شدن مي گويند. به وضعيتي كه حد فاصل بين مايع و سخت شدن است نيز وضعيت ژل شدن مي گويند.

اصطلاحات رايج رزين اپوكسي در مراحل پخت

پخت رزين اپوكسي شامل سه مرحله مي باشد كه اين سه مرحله عبارتند از:

  • زمان قابل اعمال
  • پخت اوليه
  • پخت نهايي

به زمان قابل اعمال زمان حالت مايع نيز گفته مي شود كه اين زمان همان مدت زماني است كه مخلوط رزين اپوكسي همچنان مايع است و ويسكوزيته ي آن افزايش نيافته و مي شود در محل كار آن را اعمال كرد كه به شكل قالب و ظرف در مي آيد. توجه داشته باشيد كه كليه فرآيند مربوط به اعمال بايد در همين بازه زماني انجام شود تا در نهايت يك پيوند پليمري مستحكم بدست بيايد.

حالت ژل يا پخت اوليه

در اين مرحله هاردنر و رزين اپوكسي شروع به سفت شدن مي كند و توانايي اعمال و كاركردن را از دست مي دهد، به گونه اي كه حالت چسبناكي به خود گرفته و ديگر قابل شكل گرفتن نيست. اگر نياز به اعمال كردن لايه دوم و يا بيشتر باشد، به گونه اي كه به شكل شيميايي به لايه اوليه چسبانده شود، همه و همه بايد در همين مرحله انجام شود چرا كه هنوز واكنش شيميايي مربوط به مخلوط اپوكسي تمام نشده است.

حالت جامد يا پخت نهايي

در اين وضعيت مخلوط آپوكسي به شكل جامد در مي آيد كه قابليت شكل دهي را دارد. در اين مرحله از انجام كار، امكان فرو كردن ناخن انگشت در سطح مورد نظر وجود ندارد و مخلوط اپوكسي بعد از گذشت ۷ روز به ۹۵ درصد مقاومت نهايي خود مي رسد. به همين دليل در اين مرحله امكان جدا كردن تمام گيره ها و فيكسچر ها وجود دارد. بعد از گذشت هفت روز مي توان ۵ درصد باقي مانده از استحكام را نيز بدست آورد.

دقت داشته باشيد كه در اين مرحله لازم است كه لايه دوم و بيشتر از آن باشد. اين مخلوط جديد كه بوجود آمده است مي تواند به صورت شيميايي به لايه اول نخواهد چسبيد و بايد حتما تمامي مراحل آماده سازي و تميز كردن سطح بر روي سطح اول انجام مي شود و در نهايت اقدام مي شود.

اصطلاح curing time يا زمان پخت به چه معناست؟

بيشترين زمان كار با اپوكسي مربوط به زمان سخت شدن و اعمال آن مي باشد. زمان اعمال شامل مدت زمان در دسترس براي اختلاط، هموار سازي (Leveling)، اعمال، مونتاژ، شكل دهي و تثبيت مي باشد. اگر زمان سخت شدن اپوكسي تعيين كننده موارد ذيل باشد، از اهميت بالايي برخوردار است:

  • مدت زمان مربوط به زمان انتظار براي باز كردن فيكسچر ها و بست ها
  • زمان انتظاري كه براي سمباده زني، ساب زدن و اعمال سطح جديد يا مرحله بعدي

در زمان كار با مخلوط اپوكسي و همچنين پخت آن دو عامل مهم و تعيين كننده وجود دارد كه شامل دماي اپوكسي و سرعت پخت كنندگي هاردنر مي باشد.

سرعت پخت كنندگي مربوط به هاردنر

هر هاردنري از يك دماي ايده آل سخت كنندگي برخوردار مي باشد. به عبارتي مي توان گفت به صورت تقريبي در بازه زماني +۱۵ تمامي مخلوط هاردنر و اپوكسي فرآيندي كه در بالا گفته شد را طي خواهد كرد ولي سرعت واكنش مربوط به آنها به دماي محيط وابسته مي باشد. در انتخاب نوع هاردنر بايد به وضعيت و دماي كار، نوع كار توجه شود چرا كه مي تواند زمان اعمال مناسبي را در اختيار قرار دهد. امروزه محصولاتي كه در بازار وجود دارد، داراي ليبلي مي باشد كه اطلاعات محصول بر روي آن ليبل ثبت شده است و در قسمت Pot life قابل مشاهده مي باشد.

اصطاح Pot life

از اين اصطلاح براي مقايسه كردن پخت هاردنرهاي متفاوت استفاده مي گردد. در اصطلاح به واحدي از زمان گفته مي شود كه ميزان مشخصي از مخلوط اپوكسي در دماي معمول و به صورت مايع باقي مي ماند. زمان Pot life از زمان قابل اعمال به مراتب كمتر مي باشد چرا كه در اندازه گيري Pot life حجم و مقدار مشخصي از مخلوط هاردنر و اپوكسي به كار گرفته مي شود.

كارگاه سازه هاي چوب و رزين (وودگلس)

يكي از دوره هايي كه علاوه بر جذابيت زياد، امكان كار و استخدام در آن زياد به چشم مي خورد گرايش سازه هاي چوب و رزين(وودگلس) ، است . آكادمي معماري داخلي آرت كانر با برگزاري كارگاه سازه هاي چوب و رزين(وودگلس) به افرادي كه اين دوره را به صورت كامل و موفق بگذرانند و نمونه كار نهايي قابل قبول به اساتيد دوره ارائه دهند ، پس از پايان دوره ، مدرك معتبر از وزارت علوم ارائه مي دهد تا بتوانند به راحتي وارد بازار كار شوند

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۲:۳۵ توسط:naghmeh موضوع:

نحوه كار كردن با دستگاه فيلتر هوا

در بازار امروز بسياري از مشاغل هستند كه يا سود انچناني ندارند و يا در فروش محصولات خود دچار مشكل هستند . اما توليد فيلتر هوا با توجه به تعداد بالاي خودرو ها و افزايش روز افزون آنها مي تواند شغلي پر سود و زود بازده باشد به شرط آنكه شما به طور درست آموزش توليد فيلتر هوا فرا گرفته باشيد و از مواد اوليه مرغوب در ساخت فيلتر هوا بهره گرفته باشيد .زيرا بسياري از شركت ها هستند كه با فروش مواد اوليه فليتر هوا ارزان قيمت ، كالايي به كيفيت را به شما تحويل مي دهند ، اين مواد در توليد فيلتر هوا استفاده مي شود و باعث از دست دادن اعتماد مشتري به برند شما و همين طور از دست دادن بازار مي شود . پس تا اينجا وجود دو شرط در فروش فيلتر هوا باعث سود شما مي شود : ۱ . شركت در كلاس هاي آموزش فيلتر هوا . ۲ . خريد مواد اوليه فيلتر هوا از نوع مرغوب و درجه يك .در اين مطلب قصد داريم تا شما را با نحوه كار كردن با دستگاه فيلتر هوا آشنا كنيم .تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

صفر تا صد نحوه كار كردن با دستگاه فيلتر هوا

قبل از راه اندازي و آموزش كار با دستگاه فيلتر هوا نكاتي از لحاظ فني وجود دارد كه بايد در نظر گرفت.

۱- حتما هنگام نصب جهت ارت دستگاه فيلتر هوا اقدام نماييد به خصوص شهرهايي كه هوايي مرطوب دارند.

۲- حتما هنگام روشن كردن دستگاه فيلتر خودرو از محافظ ۱۵ آمپري تك فاز استفاده نماييد كه در صورت نوسانات برق به دستگاه توليد فيلتر خودرو آسيبي وارد نشود.

۳-با توجه به اينكه يكي از قطعات مهم در دستگاه توليد فيلتر هوا هدميكس تزريق مواد پلي و ايزو مي باشد و پس از مدتي تزريق مواد و اتمام تزريق نياز به شستشو پيدا مي‌كند قبل از راه اندازي حتما پمپ باد تهيه نماييد كه مي‌توانيد از مارك پمپ كدخدايي كه مارك بسيار مرغوبي به همراه خدمات پس از فروش عالي است استفاده نماييد. پمپ باد مناسب جهت كار با دستگاه توليد فيلتر هوا پمپ ۵۰ كيلو به بالا مي‌باشد.

۴-يكي از عوامل بسيار مهم در فرآيند توليد فيلتر هوا، بحث دماي مواد ايزو و پلي و بحث دماي محيط است. ماشين سازي نوين فيلتر سپاهان به تمام مشتريان عزيز پيشنهاد دارد از دستگاه‌ها و مدل‌هايي كه داراي سيستم گردش آب و خنك كننده هستند استفاده نمايند و قبل از شروع به كار در حد امكان دماي محيط را پايين آورند. بهترين دما جهت اين فرآيند در بيرون و محيط ۲۷ درجه سانتي گراد مي‌باشد.

۵-مواد پلي يورتان كه يكي از مواد مهم مصرفي در دستگاه توليد فيلتر هوا و فرآيند خط توليد فيلتر خودرو مي‌باشد به صورت دو جزيي است و توصيه مي‌شود الزاما قبل از ريختن پلي در مخزن دستگاه، خوب هم زده و چنانچه به صورت صنعتي از دستگاه‌هاي با توليد فيلتر انبوه استفاده مي‌كنيد حتما ميكسر مخصوص تهيه فرماييد تا دچار مشكل نشويد و هنگام ريختن پلي در دستگاه از قيف مناسب توري دار استفاده نماييد.

۶- هنگام راه اندازي خط توليد فيلتر هوا و دستگاه چين كن كاغذ، ابتدا مي‌بايد قالب فيلتر هوا را جهت خط توليد فيلتر تميز نمود. چون هنگامي كه فوم تزريق شده توسط هدميكس دستگاه فيلتر هوا با الاينده و يا جسم خارجي مخلوط گردد باعث بي‌كيفيت شدن فوم توليد شده در خط توليد مي‌گردد.

صفر تا صد توليد فيلتر هوا

وجود فيلتر هوا در خودرو به عنوان يكي از اجزاي اصلي سيستم خودرو به شمار مي آيد. همانطور كه مي دانيد فيلتر هوا براي جلوگيري از عبور گرد و خاك به داخل موتور مورد استفاده قرار مي گيرد . اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستيد كه به دنبال شغلي آسان با درآمد بالا هستيد ما به شما پيشنهاد مي كنيم تا درباره توليد فيلتر هوا بيشتر بدانيد. همينطور ما در اين مقاله به نحوه دريافت مجوز فيلتر هوا ، آشنايي با دستگاه توليد فيلتر هوا ، هزينه راه اندازي كارگاه توليد فيلتر هوا ، درآمد ماهايانه توليد فيلتر هوا و مواد لازم براي توليد فيلتر هوا آشنا خواهيم كرد، هزينه راه اندازي كارگاه توليد فيلتر هوا زياد نيست و جوانان جوياي كار مي توانند با خريد دستگاه توليد فيلتر هوا، اين كار را در محيطي كوچك شروع كنند و به عنوان شغل دوم، درآمد مستقلي از آن داشه باشند. براي توليد فيلتر هوا دو ماده اوليه براي توليد فيلتر هوا به صورت دستي و طبق فرمولي خاص با هم تركيب مي شوند و به وسيله ميكسر صنعتي مواد را با هم مخلوط مي كنيم. سپس در قسمت مواد ريز قالب هاي پلاستيكي مي ريزيم و پس از گذشت چند دقيقه يك فيلتر هوا توليد كرده ايم. در توليد فيلتر هوا به آب يا گاز احتياجي نداريم.

نحوه كار دستگاه توليد فيلتر هوا

دستگاه خط توليد فيلتر هواي خودرو مواد مصرفي را پس از ذوب كردن به صورت اتوماتيك در قالب ها تزريق كرده سپس در حين خروج مواد از هد دستگاه ميز سي ان سي اقدام به هم زدن و تكان دادن مواد داخل قالب مي نمايد پس از آن كاغذ چين خودرو را داخل قالب چفت كرده و پس از گذشت زمان مورد نياز براي خشك شدن مواد داخل قالب، فيلتر هواي توليد شده را از داخل قالب خارج مي نمايد.

در ساخت خط توليد فيلتر هوا دو ماده اوليه به صورت دستي طبق فرمول خاصي تركيب و با ميكسر صنعتي دستي مخلوط و در قسمت مواد ريز قالب هاي پلاستيكي ريخته مي شوند و بعد از گذشت چند دقيقه تبديل به فيلتر هوا مي شود (اين تكنولوژي جديد بوده و نياز به گاز يا آب ندارد). از لحاظ كيفيت توليد فيلتر هوا هيچ فرقي با دستگاه هاي ديگر ندارد فقط سرعت عمل فرق مي كند كه با ۱۰۰ عدد قالب ميتوانيد در ۸ ساعت كاري حدوداً ۴۰۰ عدد فيلتر هوا به صورت حقيقي توليد كنيد.

قيمت دستگاه چين كن كاغذ فيلتر هوا

كاغذ خام توسط دستگاه چين كن ، چين مي شود. به اين صورت كه كاغذ خام (رول كاغذ) در ابتداي دستگاه نصب مي شود و در انتها كاغذ چين شده تحويل مي دهد.براي خريد دستگاه چين كن كاغذ فيلتر هوا بايد از شركت هاي معتبر اقدام كنيد و همچنين با توجهربه نوسانات ارز در بازار براي اطلاع دقيق از قيمت دستگاه چين كن كاغذ فيلتر هوا مي توانيد با كارشناسان فروش ما در تماس باشيد و از آنها راهنمايي بگيريد.

قيمت دستگاه تمام اتوماتيك فيلتر هوا

 اين نوع دستگاه هاي فيلتر هوا به صورت اتوماتيك كار تزريق فوم را انجام مي دهد.اين دستگاه ها داراي شير و هد متحرك هستند و به هيچ وجه از ميز CNC استفاده نمي شود.دستگاه هاي تمام اتوماتيك همان دستگاه هاي نيمه اتوماتيك تزريق فوم PU داراي ميز CNC ميباشند كه با اضافه كردن قطعاتي همانند، ميز، تسمه و موتور، تبديل به دستگاه به اصطلاح تمام اتوماتيك شده اند.بر اي خريد و اطلاع دقيق از قيمت دستگاه تمام اتوماتيك فيلتر هوا مي توانيد با كارشناسان فروش ما در ارتباط باشيد و سوالات خود را براي انتخاب دقيق دستگاه توليد فيلتر هوا بازگو كنيد و همكاران ما ضمن راهنمايي كامل به شما ،شما را در خريد بهترين دستگاه تمام اتوماتيك فيلتر هوا كمك خواهند كرد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۳:۱۶ توسط:naghmeh موضوع:

صندلي مديريتي مدل RICO MR890 داتيس

صندلي مديريتي مدل RICO MR890 داتيس  از جمله مدل هاي محبوب صندلي مديريتي و صندلي اداري مي باشد كه  براي فروش در فروشگاه اينترنتي وي چوب در 20 رنگ براي خريد قابل عرضه است. تنوع رنگ در اين محصول اين قابليت را به مصرف كننده مي دهد تا در زمان خريد صندلي مديريتي، متناسب با طراحي داخلي اتاق و رنگ ميزهاي استفاده شده در محل بهترين انتخاب را داشته باشد. اين صندلي اداري از قيمت مناسبي برخوردار است و به همين دليل مي توان آن را در دسته بندي صندلي هاي مديريتي مقرون به صرفه قرارداد.

توضيحات خريد صندلي مديريتي در وي چوب

طراحي زيبا، مدرن، كاربردي و متناسب با اصول ارگونومي
قابليت ارائه با روكش هاي پارچه مخصوص براي نشيمن
استفاده از روكش مش در پشتي كه باعث افزايش زيبايي و مانع تعرق مي شود
داراي پيچ تنظيم نيروي وارد بر پشتي مطابق با وزن كاربر بر روي مكانيزم
استفاده از جك گازي با كورس اسمي 10سانتيمتر و آبكاري نيكل-كرم براي تنظيم ارتفاع نشيمن
پشتي با قابليت تا شدن بر روي نشيمن به منظور كاهش فضاي اشغالي و قرارگيري آسان در زير ميزها
استفاده از پروفيل فولادي با آبكاري نيكل-كرم در ساخت پنج پر به منظور افزايش زيبايي و استحكام محصول
استفاده از مكانيزم  كفي آهني با قابليت حركت همزمان نشيمن و پشتي نسبت به همديگر وقفل پشتي در چهارحالت مختلف
استراكچر نشيمن و پشتي ساخته شده از پلاستيك با استحكام بالا وروكش فوم سرد قالبي با دانسيته كنترل شده جهت افزايش راحتي

فروشگاه اينترنتي مبلمان اداري وي چوب

يك صندلي مديريتي مناسب بايد به گونه اي باشد كه چهار ناحيه ستون فقرات (گردن، پشت، كمر و دنبالچه) را پوشش دهد. در خريد يك صندلي مديريتي مناسب به اين نكته دقت كنيد كه ارتفاع آن قابل تنظيم باشد.

مجموعه وي چوب با ايجاد شبكه‌اي سيستماتيك اين امكان را فراهم كرده كه عرضه‌كنندگان كالا و ارائه‌كنندگان خدمات به‌آساني با مخاطبان و مصرف‌كنندگان خود ارتباط مؤثر و دوسويه برقرار نمايند.
وي چوب يك فروشگاه بزرگ اينترنتي محصولات حوزه تجهيزات اداري مي باشد  كه امكان مشاهده ، انتخاب و خريداري كالاي مبلمان اداري ، صندلي هاي اداري و ... از برندهاي مختلف را به متقاضي اين كالاها مي‌دهد.
ما هر روز در تلاشيم بهترين تجربه خريد را، با بيشترين حق انتخاب و مناسب ترين قيمت براي مشتريان فراهم آوريم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۱:۱۳ توسط:naghmeh موضوع:

جديدترين مدل روشنايي فوق العاده شيك و امروزي

نورپردازي داخلي يكي از جنبه هاي اصلي طراحي خانه شما است. شما مي توانيد فضاي خانه خود را فقط با نحوه قرار دادن نور و نوع وسايل مورد استفاده خود دستكاري كنيد. طراحي روشنايي نيز از اتاق به اتاق ديگر تغيير مي كند. آنچه در اتاق نشيمن كار مي كند لزوما در آشپزخانه يا اتاق خواب كار نخواهد كرد. نور بايد عملكردها و احساس هر فضا را منعكس كند. مانند هر قسمت ديگر از دكوراسيون داخلي ، طراحي روشنايي مدام تغيير مي كند. فناوري يكي از دلايل اين تغييرات است. 

جديدترين مدل روشنايي فوق العاده شيك و امروزي

لوستر وسيله اي نوري است كه از سقف آويزان است. در حالي كه بيشتر در اتاق ناهار خوري استفاده مي شود ، مي توان از لوسترها در هر اتاق مانند اتاق نشيمن ، اتاق خواب و پاسيو استفاده كرد. لوسترها داراي چندين لامپ هستند كه اغلب در چند طبقه هستند و براي روشنايي محيط استفاده مي شوند. تفاوت بين چراغ هاي آويز و لوسترها هنگام مقايسه آويزهاي با اندازه بزرگتر بسيار مبهم است. براي بيشتر افراد ، يك چراغ آويز بزرگتر به طور گسترده تر به عنوان يك لوستر شناخته مي شود حتي اگر از نظر فني ، ممكن است يك چراغ آويز باشد. اگرچه تصوير يك لوستر سنتي اغلب كاملاً مشخص است ، طراحي لوستر مدرن و معاصر مفهوم سنتي لوسترها را به روش هاي جديد و ابتكاري تغيير ميدهد.

مجموعه اسپرلوس دكور با سالها تجربه در طراحي و ساخت دكوراسيون داخلي و خارجي و ساخت انواع لوازم چوبي و فلزي مي تواند بهترين طرح ها را با بهترين كيفيت براي شما اجرا كند. با خريد و يا ساخت محصولات چوبي، شما يك فضاي زندگي لذت بخش داريد كه تمام ايده ها و خلاقيت هاي دكوراسيون منزل چوبي شما را نشان مي دهد. بهترين چيز در مورد تزئينات چوبي اين است كه مي توانيد به راحتي دكوراسيون خود را آنگونه كه مي خواهيد ايجاد كنيد. لازم نيست كه طرح ها به صورت پيچيده باشند. فقط چيزي ايجاد كنيد كه متناسب با دكوراسيون فعلي فضاي زندگي شما باشد.

ايده هاي دكوراسيون منزل و طراحي داخلي

دراسپرلوس دكور شما مي توانيد ايده هاي عالي براي دكوراسيون منزل خود را مشاهده كنيد. يكي از ويژگي هاي اسپرلوس دكور اين است كه مي توانيد طرح ها را با رنگ بندي مختلف و همچنين در سايز و ابعاد اختصاصي خودتان سفارش دهيد.
شما مي توانيد با گردش در اسپرلوس دكور ، از ايده ها موجود لذت ببريد و نظرات خود را در مورد تزئينات چوبي منزل با ما در ميان بگذاريد. همچنين  براي سفارش و ساخت محصولاتي كه در تصاوير مي بينيد، با ما تماس بگيريد.
در حال حاضر در اسپرلوس دكور انواع تي وي ست ، ميز ناهارخوري ، كتابخانه ، ميز مديريتي ، كمد و قفسه و تخت خواب  طراحي و ساخته مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۹:۳۴ توسط:naghmeh موضوع:

اصول اوليه براي نقاشي فانتزي

جالب است بدانيد كه نقاشي يكي از اولين هنرهاي بشر مي باشد كه از ديرباز براي بيان احساسات و شرح حوادث از آن استفاده شده است. بعضي از قديمي‌ترين تصويرهايي كه بر لوح‌هاي سنگي در اماكن باستاني و يا غارها ثبت‌شده، نشان مي‌دهد كه حتي انسان‌هاي اوليه نيز از اين هنر استفاده مي‌كرده‌اند. برخي از افراد قدمت نقاشي را از زبان نيز بيشتر مي‌دانند. نقاشي كشدن روش هاي مختلفي دارد كه هر يك از اين نوع تكنيك ها به نام خاصي معروف مي باشند اما امروز در اين مقاله تصميم گرفته ايم تا درباره نقاشي فانتزي مطالب جالبي را براي شما بيان كنيم و به تعريف آن بپردازيم و به بررسي اصول اوليه براي نقاشي فانتزي نيز خواهيم پرداخت. اگر شما هم نيز علاقه مند به مبحث نقاشي فانتزي مي باشيد تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

منظور از نقاشي فانتزي چيست؟

نقاشي سبك‌ها و روش‌هاي مختلفي دارد كه براي منظورهاي مختلف استفاده مي‌شود. اما يكي از اين نوع نقاشي‌ها، نقاشي فانتزي است كه در سال‌هاي اخير ابداع شده و شايد بتوان گفت منشأ پيدايش آن را شرق آسيا مي باشد.

نقاشي فانتزي مثل برخي سبك ها در آموزش موسيقي نوين است و با ايجاد نوآوري تلاش دارد تا مسيرهاي جديدي را خلق كند. در اين سبك نقاشي، اجزاي طرح به‌صورت سمبليك اما غيرواقعي نقاشي مي‌شود. كارتون‌هاي آسيايي را قطعاً ديده‌ايد، شخصيت‌هايي با چشم‌هاي گرد، موهاي متفاوت و اندامي شبيه انسان كه جزئيات آن تغيير كرده است. يكي از نام‌هايي كه روي اين سبك نقاشي مي‌گذارند انيمه ‌Anime است. انيمه در حقيقت يك سبك طراحي با دست يا كامپيوتر است كه ابداع آن از ژاپن شروع شده است.

با ديدن يك نقاشي فانتزي مي‌توانيد پي ببريد كه به يك انسان نگاه مي‌كنيد يا يك حيوان. شايد حتي نوع حيوان را نيز بتوانيد حدس بزنيد، اما ازنظر جزئيات با نقاشي رئال آن تفاوت‌هاي بسياري دارد.

توجه داشته باشيد كه از ديد اهالي هنر، نقاشي فانتزي ممكن است تعاريف مختلفي داشته باشد، اما چيزي كه امروز در دنياي مجازي مطرح شده و كاربران در پي آن هستند، اين دست نقاشي‌هاست كه به انيمه نزديك است.حال در ادامه به بيان اصول اوليه براي نقاشي فانتزي بپردازيم.

اصول اوليه براي نقاشي فانتزي

طراحي كاراكتر و نقاشي فانتزي فرآيندي است كه بعد از شخصيت پردازي صورت مي گيرد و شامل تعريف كاراكتر از طريق ويژگي هاي ظاهري آن مي باشد.بايد كاراكتر ها را چه انساني باشند و يا غير انساني، تا حدي خيالي در نظر بگيريم. و هدف اصلي جلب رضايت خالق آن و همينطور عموم مخاطبين باشد.
در حاليكه طراحي كاراكتر اوليه از اين موجودات خيالي ( علايق، ترس ها، و رفتارها) ممكن است نياز به تلاش ذهنيي كمتري داشته باشد، فرآيند تحقق بصري اين موجودات نبايد ساده باشند.

به همين دليل است كه بسياري از نويسندگان و خالقان كاراكتر ترجيح مي دهند بر افراد حرفه اي و متخصص تكيه كنند.

همه چيز را ساده كنيد

اگر درباره‌ي كشيدن كاريكاتور چيزي شنيده باشيد مطمئنا با اين پيشنهاد موافق هستيد. شايد متوجه شويد شخصيت كارتوني كه مي‌خواهيد نقاشي كنيد جزئيات زيادي دارد و گاهي كپي كردن همه‌چيز غيرممكن است. خبر خوب اين است كه براي كشيدن يك شخصيت كارتوني زيبا و فوق‌العاده مجبور نيستيد اين كار را بكنيد، بلكه بايد روي شكل‌ها، خطوط، جزئيات و سايه‌هاي ساده‌تر تمركز كنيد. علت‌اش اين است كه كشيدن شخصيت‌هاي كارتوني با ترسيم خطوط ساده بهتر جواب مي‌دهد.

بسياري از آدم‌ها با افزودن هرچه بيش‌تر جزئيات به نقاشي‌شان وقت زيادي را تلف مي‌كنند اما در نهايت تصويري شلوغ و آشفته به دست مي‌آورند. چيزهايي مانند چين و چروك‌هاي كوچك، يا هر تار مو نقاشي شما را بهتر نمي‌كند. براي همين لطفا تمام تلاش خود را بكنيد تا خطوط و اشكال را ساده نگه داريد. در نهايت كمي سايه بزنيد تا نقاشي‌تان تميزتر شود.

اشيا را از داخل ترسيم كنيد

ممكن است وقتي براي اولين به اين عنوان نگاه مي‌كنيد فكر كنيد منظور ما نيرويي ماورايي است كه شما را قادر مي‌سازد به‌طور فيزيكي داخل اشيا برويد، درست است؟ خوب، از آن‌جا كه درباره‌ي نقاشي صحبت مي‌كنيم، منظور من اين است كه قبل از شروع نقاشي بايد حداقل تصويري واضح از پيكره (فيگور) كارتون داشته‌باشيم تا بتوانيم تناسب اجزاي مختلف را حفظ كنيم. مثل اين‌كه ما استخوان‌ها و عضلات هر فرد را نمي‌بينيم اما وجود دارند. مهم است بتوانيد هر بخش از پيكره‌ي كارتون را تخمين بزنيد.

براي روشن‌تر شده مفهوم مي‌توانم يك مثال ساده بزنم. ترسيم يك شخصيت كارتوني را مانند ساختن يك خانه تصور كنيد. همه‌چيز بايد به ترتيب انجام شود. شما نمي‌توانيد قبل از ساختن ديوارها يا كف، سقف را بسازيد. بلكه ديوار را مي‌سازيد و بعد از آن طراحي داخلي را اجرا مي‌كنيد. براي اين‌كه همه‌چيز را تحت كنترل داشته‌باشيد بايد اول يك طرح خام از شخصيت كارتوني داشته‌باشيد. اين مانند يك برنامه براي طرح نهايي است. اگر واقعا نمي‌توانيد نسبت اجزاي پيكره‌ي كارتون را به خوبي تخمين بزنيد، دوره‌ي طراحي آناتومي را بگذرانيد تا قبل از شروع كشيدن كارتون پيش‌زمينه داشته‌باشيد.

اغراق كنيد

من مطمئنم مادرتان هيچ وقت چيزي درباره‌ي دروغ گفتن به شما ياد نمي‌دهد، اما اغراق در طراحي يعني شما مجبور نيستيد شخصيت كارتوني را مانند يك فردي عادي ترسيم كنيد. به قول پيكاسو “هنر دروغي است كه حقيقت را مي‌گويد”،‌كه البته معني‌اش اين است تصوير بازنمايي از واقعيت است. اين دقيقا زماني اثبات مي‌شود كه پرتره‌ي افراد را ترسيم مي‌كنيد. برخي آدم‌ها تصويري را مي‌خواهند كه يك هنرمند مشهور نقاشي كرده‌باشد، تصويري كه هنرمند در آن برخي از ويژگي‌هاي زشت چهره‌شان را حذف مي‌كند تا زيبا به نظر برسند. بر همين اساس شخصيت كارتوني هم بايد يك واقعيت اغراق‌شده باشد. از اين رو خلاقيت اين‌جا بسيار مهم است.

مثلا گاهي يك شخصيت با ۳ انگشت براي كودكان ستودني‌تر و دوست‌داشتني‌تر به نظر مي‌رسد. مطمئنا اين سوال به ذهن مخاطب مي‌رسد كه چرا براي چنين شخصيتي ۳ انگشت طراحي مي‌كنيد؟ جواب آن بسيار ساده است: “چون خيلي بهتر به نظر مي‌رسد”.

دوباره ترسيم كنيد

اين آخرين مرحله است كه بايد تغييرات جزيي بسياري را اعمال كنيد تا نقاشي‌تان تميزتر به نظر برسد. حتي مي‌توانيد اشيا را بچرخانيد تا تركيب بهتري به دست بياوريد يا طرح كلي و جزييات ديگر را دوباره ترسيم كنيد. هم‌چنين مي‌توانيد قبل از شروع طرح اوليه تركيب جزئيات را آماده كنيد تا براي نقاشي‌تان پيش‌زمينه‌اي فوق‌العاده داشته‌باشيد.

آموزش نقاشي فانتزي

قدم اول

وقتي شخصيتي به ذهن‌تان مي‌رسد، براي ترسيم طرح كلي بايد از سر شروع كنيد. تمام چيزي كه نياز داريد يك دايره است. دايره به شما كمك مي‌كند نسبت سر به ديگر اعضاي بدن را تعيين كنيد.وقتي دايره تمام شد، با ۲ خط عمودي و افقي كه مانند تصوير زير يك‌ديگر را قطع مي‌كنند، محورهاي صورت را ترسيم كنيد. اين خيلي مهم است چون به شما كمك مي‌كند از عدم تقارن چشم‌ها، بيني و لب اجتناب كنيد.

قدم دوم

براي شروع چشم‌ها، ۲ بيضي ترسيم كنيد كه به سمت پايين محور عمودي متمايل است. فراموش نكنيد بين چشم‌ها فاصله بگذاريد تا بعدا براي كشيدن بيني فضا داشته‌باشيد. اين فاصله بايد به اندازه‌ي يك بيضي چشم باشد. در اين مرحله شما يك چشم ديگر در وسط ترسيم مي‌كنيد تا برآورد بهتري داشته‌باشيد.

قدم سوم

مي‌توانيد بالاي چشم را كمي كلفت‌تر كنيد تا مژه‌هاي شخصيت را بسازيد. پس از آن، مي‌توانيد سراغ ترسيم ابروها برويد. نقش ابرو بسيار مهم است چون حالت روحي شخصيت را بيان مي‌كند. در اين تصوير مي‌خواهيم تعجب را بيان كنيم، پس ابتداي ابروها را به سمت بالا ترسيم مي‌كنيم كه به محور عمودي نزديك‌تر است. در آخر، وقتي مردمك چشم‌ها را ترسيم مي‌كنيد، يك فوت كوزه‌گري كه همه‌ي كارتونيست‌ها از آن استفاده مي‌كنند اين است كه مردمك‌ها را به سمت محور عمودي متمايل كنيد تا شخصيت بامزه به نظر برسد.

يك فوت كوزه‌گري ديگر: شما مي‌توانيد با اضافه كردن يك خط كوچك زير مردمك، حالت چهره‌ي شخصيت را نمايان‌تر كنيد. اين نوعي چين و چروك است.

قدم چهارم

اين مرحله‌اي مهم است كه شما آزاد هستيد هر طور مي‌خواهيد شخصيت‌تان را طراحي كنيد. چهره‌ي يك شخصيت كارتوني در اصل از ۲ مولفه تشكيل شده كه لب و چشم‌هاي شخصيت است. اما بخشي كه سن شخصيت را تعيين مي‌كند فك است. فك تعيين مي‌كند شخصيت پير است يا جوان. در مثال پايين قرار است شخصيت جوان باشد.

قدم پنجم

به نظر مي‌رسد ترسيم بيني كمي مهارت لازم داشته‌باشد. من توصيه مي‌كنم جزئيات را ترسيم نكنيد. كمي تغيير در نوك بيني تاثيري شگفت‌انگيز خواهدداشت. هم‌چنين مي‌توانيد فقط يك طرف بيني را ترسيم كنيد. علت‌اش سايه‌اي است كه در سمت مخالف نور ايجاد مي‌شود.

قدم ششم

حالا سراغ ترسيم دهان مي‌رويم. در طراحي كارتون، دهان كاملا با دهان انسان متفاوت است. به جاي ترسيم لب بالا و پايين مي‌توانيد به سادگي يك منحني ترسيم كنيد كه حالت شخصيت را در حد كفايت نشان مي‌دهد. من در اين مثال مي‌خواهم يك كودك معصوم داشته‌باشم، پس يك خط منحني رو به پايين يك اين كار را به خوبي انجام مي‌دهد.

قدم هفتم

گوش‌ها از رو به رو ديده مي‌شوند، پس شما حفره‌هاي داخل گوش را نمي‌بينيد. شايد براي ترسيم گوش به كمي تمرين نياز داشته‌باشيد، چون ظاهرا گوش در مقايسه با ديگر اجزاي صورت جزئيات بيش‌تري دارد و مهارت بيش‌تري را از سوي كارتونيست مي‌طلبد. اما به هر حال باز هم با خطوط ساده ترسيم مي‌شود.

قدم هشتم

اكنون شما همه‌چيز را، به جز مو، ترسيم كرده‌ايد. اين آخرين قدم براي ترسيم چهره است. نترسيد، چون موي شخصيت كارتوني به سختي موي انسان واقعي نيست. من در اين مثال موي بچگانه‌ي يك پسربچه را مي‌خواهم، پس با دقت انحناها را در اطراف سر طراحي مي‌كنم تا بخش مو با بقيه‌ي چهره متناسب بماند.

براي هر شخصيت كارتوني كه چهره‌اش از رو به رو ديده مي‌شود، مي‌توانيد اين مراحل را طي كنيد. شما مي‌توانيد از اين راهنما براي ترسيم شخصيت‌هاي مانگايي كه دوست داريد، استفاده كنيد. اين‌جا خلاقيت شما بسيار مهم است چون براي خلق شخصيت‌هاي ديگر شايد لازم باشد، بيرون از چارچوب هميشگي فكر كنيد.

پس از خواندن اين راهنماي قدم به قدم نقاشي فانتزي را تمرين كنيد،تا فرايند طراحي را به خوبي درك كنيد. پس از آن خودتان مي‌توانيد شخصيت‌هاي ديگري را، مانند جادوگر، يك دختربچه يا يك پيرزن خلق كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۶:۵۰ توسط:naghmeh موضوع:

ترفند هاي فروش ملك فوري

چگونه مشتري ملك پيدا كنيم؟ فوت و فن خريد و فروش ملك چيست؟ چگونه ملك خود را سريع بفروشيم؟ اين هاي سوالاتي است كه در فروش سريع ملك ذهن تان را مشغول خواهد كرد. اگر مي خواهيد خانه خود را به سرعت بفروشيد يا براي فروش مشكل داريد، ترفند هاي فروش ملك فوري ما مي تواند در فروش سريع ملك شما موثر باشد! فروش خانه مي تواند استرس زا باشد، اما اگر دچار مشكل شديد زماني شويد، حتي ممكن است اعصاب خردكن باشد. چه بخاطر يك شغل جديد، چه به دلايل مالي و چه به دليل شرايط شخصي، بايد ملك خود را سريع بفروشيد، چند تاكتيك وجود دارد كه مي توانيد براي افزايش بازاريابي در فروش خانه، كاهش زمان حضور در بازار و جذب پيشنهادات قوي استفاده كنيد. در اينجا ترفند هاي فروش ملك فوري را آورده ايم.

ترفند هاي فروش ملك فوري

  1. تميز و مرتب سازي فضاي داخلي

استراتژي هاي زيادي براي فروش سريع يك خانه وجود دارد، اما وقتي كمبود وقت داريد، يك الزام قطعي اين است كه فضاي داخلي خانه، نظر خريداران را به سمت ملك شما هرچه بيشتر جلب كند. يك اتاق را انتخاب كنيد و هرگونه وسايل اضافي يا وسايل بزرگ را كه باعث مي شود اتاق ها شلوغ ، كوچك يا بهم ريخته به وجود بياورند، بسته بندي كنيد.

كمد ها را مرتب كنيد. خريداران به دنبال فضاي ذخيره سازي هستند، بنابراين قطعاً مي خواهند در كمد، كابينت و انبارها را  نگاه كنند. وسايل شخصي مانند عكس هاي خانوادگي، يادگاري ها و وسايل مذهبي باعث حواس پرتي خريداران مي شود و مانع از اين مي شود كه آنها به خانه توجه كنند. تميز كردن عميق هر اتاق از خانه، از جمله اتاق پذيرايي، كابينت آشپزخانه، كاشي حمام و فرش ها را انجام دهيد. از آنجا كه وقت كافي نداريد مي توانيد با شركت هاي خدماتي تماس بگيريد.

  1. يك نماينده استخدام كنيد

نكته مثبت در استخدام يك مشاور املاك حرفه اي اين است كه آنها مي دانند چه كاري براي فروش سريع خانه در منطقه شما لازم است. آنها مواردي مانند كار آماده سازي قرارداد، مذاكرات، امضا و بسته شدن را ساده مي كنند. مطمئناً بايد در ازاي خدماتشان به آنها ۳ درصد پورسانت بپردازيد.

  1. روش هاي جايگزين براي فروش سريع خانه خود

اگر مي خواهيد آماده سازي لازم براي فروش سريع خانه خود را دور بزنيد، اين راهكارهاي جايگزين را در نظر بگيريد:

فروش به يك سرمايه گذار كه قصد دارد از خانه براي منبع سرماهي استفاده كند. در اين روش ملك خود را سريع مي فروشيد اما با قيمتي كمتر.

فروش در حراج شما مي توانيد با حراج خانه خود به سرعت، اما با قيمت پايين تري نسبت به بازار محلي بفروشيد.

  1. قيمت براي فروش سريع ملك

طبق گزارشات موجود، ۲۱ درصد فروشندگان گفتند كه بزرگترين چالش آنها فروش در چارچوب زماني مورد نظرشان است. حتي اگر در بازار فروشندگان مي فروشيد، جايي كه خريداران زيادي براي خانه هاي كمتري رقابت مي كنند، فروش سريع خانه شما تضميني نيست.

چيزي كه مي تواند روند فروش شما را سرعت ببخشد، قيمت گذاري خانه شما به صورت رقابتي است. قيمت پايين منجر به حضور بيشتر در بازار مي شود و در نهايت، خانه خود را سريع مي فروشيد.

  1. يك جدول زماني براي كاهش قيمت تعيين كنيد

قبل از فهرست كردن، به جدول زماني خود نگاهي دقيق بيندازيد و درصورتيكه پيشنهادي دريافت نكرده ايد، روزي تصميم بگيريد كه قيمت خود را كاهش دهيد. مبلغي را كه تخفيف مي دهيد بعداً تصميم مي گيريد، زيرا ممكن است براساس بازخوردي كه از تورهاي خانگي دريافت مي كنيد تغيير كند، اما حداقل بايد يك تاريخ را در ذهن داشته باشيد و اگر آن زمان فرا رسيد، بهتر است سريع اقدام كنيد.

مشوق هاي فروش را در نظر بگيريد

اگر مي دانيد خانه شما فروش سختي خواهد داشت، يا به دليل ويژگي غيرمعمول و يا اينكه در بازار كندي مي فروشيد، گاهي اوقات ارائه ارزش جهت انگيزه به خريداران بالقوه براي فروش سريع ملك موثر است. به عنوان مثال مي توان به اعتبارات اوليه، تعمير يا بهبود يا ارائه مواردي مانند وسايل خانه اشاره كرد كه هميشه در فروش موجود نيستند.

  1. تعميرات سريع را انجام دهيد

اگرچه وقت براي بازسازي اساسي نداريد، اما مي توانيد تعميرات جزئي كه در نگاه اول مورد توجه است را انجام دهيد: لكه هايي كه زيبايي ديوار را زير سوال مي برند را رفع كنيد، كاشي هاي شكسته را تعمير كنيد، دستگيره هاي شل درب را سفت كنيد و  شيرهاي نشتي را محكم كنيد.

همچنين مي توانيد تعميرات اساسي تري انجام دهيد تا خانه شما سريع تر به فروش برسد: ديوار هاي خانه را رنگ بزنيد، وسايل حمام و يا آشپزخانه را تعمير كنيد و وسايل روشنايي قديمي يا منسوخ را عوض كنيد.

  1. نماي بيروني خانه را دست كم نگيريد

نماي بيروني خانه شما اولين نگاه حضوري خريداران بالقوه از خانه شما است، بنابراين مهم است كه در نگاه ان ها خوب و خوشايند بيايد. براي جذابيت نماي خانه مي توانيد از روش هاي زير كمك بگيريد:

  • گل ها، بوته ها و شاخه هاي درختان بزرگ را اصلاح كنيد.
  • مسير هاي پله يا باغ را تميز كنيد.
  • پنجره ها و دستگيره هاي در را تميز كنيد.
  • تار عنكبوت و آوار را از ايوان جلوي خانه پاك كنيد.
  • چراغ هاي خراب يا صندوق هاي پستي را جايگزين كنيد.
  • درب ورودي را رنگ كنيد.
  • گل بكاريد.
  1. يك عكاس حرفه اي استخدام كنيد

عكس گرفتن از نماي داخلي وخارجي خانه مي تواند به فروش سريع ملك شما كمك كند. با پرداخت هزينه عكاسي مي توانيد ملك خود را با قيمت بالاتري به فروش برسانيد. حتي مي توانيد با گوشي موبايل خود عكس هاي زيبايي از فضاي داخلي منزل خود را براي ارائه به مشتري آماده كنيد. براي گرفتن عكس هاي زيبا و شيك از منزل خود، به نور اتاق توجه كنيد و حواستان باشد كه پرده هاي اتاق را بكشيد  تا نور طبيعي بر كيفيت عكس هاي شما موثر باشد.

  1. يك شرح عالي بنويسيد

هنگامي كه قيمت را انتخاب كرديد و خانه شما مرتب شد، مي خواهيد يك متن فروش آماده كنيد كه به شما كمك كند خانه خود را سريع تر بفروشيد. اگر خودتان براي فروش ملك اقدام كرده ايد اين نكته خيلي به شما كمك خواهد كرد.

اگر از  آژانس هاي خريد و فروش ملك يا بنگاه ها كمك مي گيريد، احتمالاً او توضيحات را براي شما مي نويسد، اما هنوز هم مهم است كه توضيحات ليست خوب را ايجاد كنيد. با استفاده از كلمات كليدي كارآمد كه از نظر خريداران برجسته هستند، بهترين ويژگي هاي خانه خود را در توضيحات ليست برجسته كنيد. از مواردي كه محله شما را مطلوب مي كند مانند منطقه مدرسه، مجاورت با وسايل حمل و نقل عمومي يا رستوران ها و پارك هاي محلي استفاده كنيد.

  1. براي ديدن خانه منعطف باشيد

هدف شما فروش سريع ملك است؛ پس با درخواست هايي مبني بر بازديد از ملك در ساعت يا زماني كه از نظر شما ديروقت است موافقت كنيد. اگر بخواهيد كه مشتريان درچارچوب زمان بندي شما براي بازديد از خانه مراجعه كنند، فروش خانه شما به سختي انجام خواهد شد. زيرا از چندين مشتري كه در زمان هي مختلف براي ديدن از خانه مي آيند، يك نفر ثطعا مشتري شما خواهد بود.

  1. در اينترنت فعاليت كنيد

براي فروش سريع ملك با خانه مي توانيد عكس هايي از خانه تان به همراه توضيحاتي را در سايت هاي فروش ملك يا نرم افزار هاي خريد و فروش املاك قرار دهيد. زيرا در حال حاضر، بسياري از افراد براي خريد و فروش ملك از بستر اينترنت اقدام مي كنند.

اين موارد تنها گوشه اي از كارهايي است كه به فروش سريع ملك شما كمك خواهد كرد. شما مي توانيد با به كارگيري ساير راهكارهايي كه در ذهن شماست، نظر مشتري را به ملك خود جلب كنيد و سريع ترين راه فروش خانه خود را پيدا كنيد.

خريد و فروش ملك

مهارت داشتن در خريد و فروش املاك در مدت زمان كوتاه و بازاريابي در اين شغل يك استعداد ذاتي و نهادينه در هر فرد نيست ، اين مهارت با آموزش و تجربه بدست مي آيد.  امروزه با فراهم شدن بستر هاي فضاي مجازي امكان خريد و فروش ملك براي هر شخص به صورت مستقل فراهم شده است و هر فرد حتي با دانش كم مي تواند وارد اين حوزه شود. سايت هاي درج آگهي املاك و مستغلات در دهه اخير بسيار مورد استقبال واقع شده اند.

از طرفي با افزايش استفاده روزانه از موبايل و اينترنت، اولين جايي كه افراد به دنبال رفع نياز خود هستند، فضاي آنلاين و سايت هاي اينترنتي است. از اين رو ثبت آگهي در سايت هاي املاكي از راه هاي موثر در خريد و فروش املاك و مستغلات است.

سايت درج آگهي چانچو

سايت درج آگهي چانچو نيز با توجه به نياز هاي همه افراد جامعه در اين حوزه فعاليت خود را به صورت حرفه اي آغاز كرده است. شما مي توانيد با درج آگهي خود حال چه مالك يا بنگاه باشيد، بسيار سريع خريدار واقعي خود را پيدا كنيد و با در نظر داشتن موارد امنيتي وارد معامله شويد.

سايت چانچو خدمات درج آگهي املاك خود را به صورت حرفه اي و مجزا در دسته هاي ذيل فراهم كرده است، چنانچه شما قصد ، خريد يا فروش ، اجاره ، رهن ، تهاتر و مشاركت داشته باشيد مي توانيد از طريق لينك هاي زير به صفحه مورد نظر برويد :

آپارتمان

ملك كلنگي

خانه ي ويلايي

باغ ويلا

اتاق و سوئيت

اداري و تجاري

مغازه و غرفه

دفتر كار و مطب

زمين مسكوني و تجاري

زمين كشاورزي

زمين باغي

گلخانه و سردخانه

املاك صنعتي

انبار ، سوله ، سالن و پاركينگ

املاك دامداري ، طيور و آبزيان

رستوران ، تالار و سفره خانه

هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مسافرخانه

كارخانه و كارگاه

معدن

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۴:۰۰ توسط:naghmeh موضوع:

طرح هاي هندسي و مدل هاي ويژه سقف كناف

در مورد سقف سازي با كناف بايد چند نكته اساسي را بخاطر بسپاريد. كناف سقف زينتي براي خانه هايي كه ممكن است ارتفاع زمين تا سقف بسيار كم باشد عملي نيست. زيرا طرح اين شكل از سقف باعث كوتاه شدن سقف مي شود. سقف كناف در خانه هايي با سقف متوسط يا بلند از دوام بالاتري برخوردار است. شما بايد با توجه به ارتفاع سقف و ساير موارد ، طرح مناسب سقف خود را انتخاب كنيد. علاوه بر اين بايد بدانيد كه در كدام بخش از فضاي خانه قصد داريد سقف كناف مدرن را قرار دهيد. زيرا با تكيه بر نوع اتاق ، ابعاد و طراحي ، كناف كاري بايد ظاهري انحصاري داشته باشد تا ملك شما زيبا جلوه كند. براي اجراي مدرن كناف سقف به مراتب بهتر است از يك طراح داخلي بخواهيد تا شما را در اين زمينه راهنمايي كند.

يك راهكار خوب و ايده آل براي طراحي سقف كناف، هماهنگ بودن طرح سقف با ديگر قسمت هاي خانه مي باشد. همچنين شما مي توانيد با نصب حباب و لوسترهاي كوچك و زيبا نور بيشتري را اعمال كنيد. با نصب نورهاي مخفي در قسمت پشت كناف، جلوه و شكوه منزل خود را بيشتر كنيد.

طرح هاي هندسي و مدل هاي ويژه سقف كناف

اجراي كناف در دور سقف مي تواند در ايجاد فضايي ساده و شيك موثر باشد. از طرح هاي مستطيلي كناف براي ايجاد سبكي مدرن استفاده مي شود. با اجراي كناف خانه اي با سبك مدرن و ساده و در عين حال چشمگير و مجلل ايجاد كرده كنيد.

اجراي كناف بايد توسط افراد باتجربه و متخصص انجام شود . افراد حرفه اي و باتجربه نظارت مستقيمي بر كل پروژه كناف كاري دارند و با كنترل كامل ، آنها مي توانند كار شما را به سرعت انجام دهند. با انجام اين كار ، ديگر ممكن است شاهد نقص در سازه نباشيد ، و مشكلات همراه با شكاف در پارتيشن ها و سقف ، عدم تعادل ، عدم انطباق ، ايجاد امواج و برجستگي ها و… ديگر براي شما ايجاد نمي شود. يك حرفه اي مي تواند كاري انجام دهد تا وزن سقف كناف فشار مستقيمي بر شكل اوليه ايجاد نكند. 

اجراي كناف ارزان يكي از فعاليت هايي است كه در شركت مدرن سازان راديس بصورت ويژه ارائه مي شود . كناف يا تايل هاي گچي، سالهاست كه در طراحي داخلي مدرن مورد استفاده قرار مي گيرند. قيمت مناسب و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادي نسبت به ديگر متريال ها، فرم پذيري، سبك بودن در كنار استحكام، قابليت كار روي ديوار و سقف و ….. از جمله دلايلي هستند كه باعث محبوبيت اين محصول شده است .

سقف هاي كاذب كناف ارزان‌ترين نوع در بين سقف‌هاي كاذب هستن و قيمت كمتري نسبت به سقف‌هاي يكپارچه و دكوراتيو دارند. هر چه مصالح قيمت كمتري داشته باشند مي توانند در بازار مواد و مصالح محبوب تر باشند، مخصوصا اگر اين قيمت پايين با كيفيت بالا تركيب شود. كناف نه تنها موجب كاهش قابل توجه هزينه ها مي‌گردد بلكه در تسريع فرايند ساخت نيز تاثيرگذار است.

ليست قيمت كناف

شماعزيزان مي توانيد جهت اطلاع از طرح و نمونه اجراي كناف و همچنين قيمت كناف با كارشناسان و مشاورين شركت مدرن سازان راديس تماس گرفته و يا با مراجعه به آدرس اينترنتي radiscompany.com پاسخ تمامي سوالات خود را دريافت نماييد. شما را در انتخاب سقف و ديوار كناف مناسب راهنمايي مي نماييم. با ما تماس بگيريد.

اميدواريم با ديدن نمونه هاي اجرا شده سقف كاذب كناف كه توسط اين مجموعه جمع آوري شده اند توانسته باشيم ايده هاي مناسبي براي اجراي هر چه بهتر كناف در منزل و محل كار شما ايجاد كرده باشيم. ما در ادامه اين مطلب عكس هايي از مدل هاي جديد و متنوع كناف را براي الگوبرداري شما قرار داده ايم.

طرح هاي هندسي و مدل هاي ويژه سقف كناف  طرح هاي هندسي و مدل هاي ويژه سقف كناف 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۱:۵۹ توسط:naghmeh موضوع:

نحوه ثبت پايان نامه در ايرانداك

جالب است بدانيد كه يكي از مراحل انجام پايان‌نامه نحوه ثبت پايان نامه در ايران داك مي باشد. علت انجام ثبت پايان نامه به دليل جلوگيري از نوشتن پايان نامه با موضوع تكراري مي باشد كه با ثبت پايان نامه در ايرانداك به دانشجو اطلاع داده مي شود كه موضوع انتخابي آن تكراري مي باشد ياخير. در اين مقاله سعي داريم به چگونگي نحوه ثبت پايان نامه در ايرانداك بپردازيم همچنين به معرفي پايگاه اطلاعاتي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران ( ايرانداك) خواهيم پرداخت. اين پايگاه اطلاعاتي زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فعاليت مي كند. در اين پايگاه چندين سامانه گوناگون وجود دارند كه در ادامه كاربردي ترين سامانه ها معرفي مي شوند.پس تا  انتهاي اين مقاله كاربردي همراه ما باشيد:

نحوه ثبت پايان نامه در ايرانداك

دانستن ثبت پايان نامه در ايرانداك مي تواند شما دانشجويان را در انجام نگارش پايان نامه تا حد زيادي كمك كند. يكي از كاركردهاي اين سامانه ثبت موضوع براي جلوگيري از نوشتن موضوعات تكراري است.دقت داشته باشيد كه قبل از نوشتن ساختار پروپوزال لازم است كه به ايرانداك مراجعه كنيد.

ايرانداك ثبت پايان نامه

قبل از هر چيز براي انجام پايان نامه بايد در سايت ايرانداك ثبت نام كنيد. براي اين كار وارد قسمت «ثبت نام» شده و اطلاعات خواسته شده را در فيلدهاي مربوطه وارد مي كنيد. بعد از تاييد شما رسمابه عنوان يكي از اعضا اين سايت شناخته مي شويد. اين سايت از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده است. در ادامه به توضيح بيشتر اين سامانه مي پردازيم.

ثبت نام در ايرانداك

اين بخش از پايگاه اطلاعاتي براي بررسي يكتايي موضوعات پژوهشي و تكراري نبودن موضوع پايان نامه در ايرانداك مورد استفاده قرار مي گيرد. براساس آيين نامه آموزشي، تصويب موضوع پايان نامه علاوه بر ارائه يك نسخه از پروپوزال نياز به ارائه گواهي در خواست پيشينه از سامانه ايرانداك نيز دارد.

براي اين منظور نياز است دانشجو درخواست خود را در سامانه ايرانداك به همراه اطلاعات تحصيلي و كد ملي ثبت كند. سامانه با بررسي اطلاعات ثبت شده در قسمت ثبت پايان نامه، جواب را ظرف مدت حدود ۴۸ ساعت براي او ارسال كند. زمان ارسال درخواست يك ايميل را در اين سايت ثبت مي كنيد. سپس سامانه به صورت خودكار پاسخ شما را در ايميل مي دهد.

در گواهي ارسال شده از طرف سامانه ايرانداك، ليست موضوعات با شباهت با موضوع درخواست شده نيز ارسال مي شود.

استعلام موضوع پايان نامه در ايرانداك

اين بخش از پايگاه اطلاعاتي ايران داك، «همانندجو» نام دارد. در مراحل ارائه پايان نامه ارشد و دكتري در بسياري از دانشگاه هاي آزاد و دولتي نياز است كه ميزان يكسان بودن متون پايان نامه با پايان نامه هاي ثبت شده بررسي شود. اين فعاليت از زمان نگارش تا دفاع پايان نامه توسط دانشجو و يا در زمان ارائه پايان نامه به كتابخانه توسط مسئول مربوطه انجام مي شود.

ميزان حداكثر مجاز يكسان بودن متن پايان نامه با پايان نامه هاي قيلي ثبت شده در سامانه %۳۰ است. بيش از اين مقدار، براي همسان كردن متون دانشجو بايد اصلاحات لازم را انجام دهد تا اين ميزان به كمتر از %۳۰ برسد.

تكراري نبودن موضوع پايان نامه در ايران داك به شما كمك مي كند از انجام يك پايان نامه با موضوع تكراري خودداري كنيد. حتي مي توانيد پايان نامه هايي را كه شبيه شما كار كرده اند، پيدا كنيد. در اين صورت نام آنها را ثبت كنيد. در زمان نوشتن پرپروپزال به ذكر منبع نياز داريد. مي توانيد اين موضوعات را نيز ذكر كنيد.

مراحل ثبت پايان نامه در ايرانداك

اين بخش از پايگاه ايران داك، به ثبت اطلاعات پايان نامه ها و پروپوزال ها مي پردازد. اين موضوع مي تواند توسط مسئول بخش كتابخانه دانشگاه ها و همين طور خود دانشجو انجام شود. نحوه ثبت پايان نامه در ايران داك به اين صورت است كه متقاضي مي تواند با ارائه متن پايان نامه به همراه گواهي نمره قبولي، پايان نامه خود را ثبت كند.

جستجو در پايگاه اطلاعات علمي ايران

در اين بخش متقاضي مي تواند موضوع خود را جستجو كند و منابع مرتبط را بيابد. با عضويت در اين قسمت از سامانه مي توان در طول ۷ روز، متن ۵ پايان نامه ثبت شده در سامانه را دريافت كرد. اين بخش شامل جامع ترين پايگاه اطلاعاتي پايان نامه هاي تحصيلي در سراسر كشور مي باشد.

سامانه پرسش نامه ساز

در اين مرحله از ثبت پايان نامه در ايرانداك ، مي توان با ارائه اطلاعات از خدمات ساخت پرسش نامه توسط سامانه استفاده كرد. پرسش نامه ابزاري براي جمع آوري اطلاعات ميداني در بسياري از پژوهش هاست. به همين دليل ساخت پرسش نامه به شكل مناسب در بدست آوردن اطلاعات دقيق اهميت زيادي دارد. دانشجويان براي اين منظور از اين سامانه در كنار نظر استاد راهنما و منابع علمي مي توانند كمك بگيرند.

راهنماي ثبت پروپوزال پايان نامه در ايرانداك

 اولين گام براي شروع پروسه انجام پايان نامه، ورود و ثبت نام در سايت ايرانداك براي عضويت و ورود اطلاعات پروپوزال پايان نامه مي باشد.براي ثبت پروپوزال پايان نامه در ايرانداك لازم است تا مراحلي را كه شامل موارد زير مي باشد را بگذرانيد:

۱٫ ابتدا وارد آدرس سايت ايران داك شويد. چنانچه از قبل در سيستم عضو شده ايد از قسمت ورود به سامانه وارد سايت مورد نظر شويد و در غير اين صورت بر روي گزينه نام نويسي كليك نمائيد.

۲٫ در مرحله نام نويسي تمامي اطلاعات خواسته شده را به صورت كامل وارد نمائيد.

۳٫ پس از تكميل اطلاعات شخصي جهت نام نويسي، پيامي تحت عنوان “براي تاييد حساب كاربري به رايانامه خود برويد و روي لينك ارسالي كليك نمائيد” براي شما نمايش داده ميشود.

۴٫ به رايانامه خود برويد و روي لينك ارسالي جهت تكميل ثبت نام كليك كنيد.

۵٫ حال از قسمت ورود به سامانه با رايانامه و گذرواژه مشخص شده وارد سامانه ثبت شويد.

۶٫ بعد از وارد شدن به سامانه و ورود به پروفايل مخصوص خود، در مرحله اول بر روي پيشنهاده (پروپوزال) كليك نمائيد.

۷٫ در اين مرحله بايد اطلاعات شخصي و تحصيلي خود را با دقت وارد و سپس اطلاعات مربوط به پروپوزال را تكميل كنيد.

۸٫ در اين مرحله اطلاعات مربوط به اساتيد راهنما و مشاور در سيستم ثبت مي شود.

۹٫ با تكميل اطلاعات اساتيد راهنما و مشاور اطلاعات پروپوزال تكميل شده است و در مرحله بعد بايد اطلاعات محتواي پروپوزال توسط دانشجو در سيستم ثبت شود.

۱۰٫ پس از تكميل اطلاعات پروپوزال، وارد مرحله بعدي شده و فايل هاي متني پايان نامه يا رساله خود را به دو صورت WORD و PDF در سايت بارگذاري كنيد.

۱۱٫ بعد از اين مرحله بايد گزينه ثبت پرداخت را انتخاب كنيد. براي پرداخت هزينه ثبت پروپوزال خود در سامانه، بايد مشخصات فردي و حساب بانكي خود را در اين بخش وارد نماييد و هزينه را پرداخت كنيد.

۱۲٫ .بعد از واريز هزينه، در نهايت يك كد رهگيري به نشانه اتمام انجام كار براي شما ارسال و پروپوزال شما ثبت مي شود كه براي پيگيري بعدي بايد از آن استفاده كنيد.

۱۳٫پس از دريافت كد رهگيري از سامانه، فايل هاي pdf و Word دريافت شده از دانشجويان، براي بررسي در اختيار كارشناسان ايرانداك گذاشته شده و پس از ۷۲ ساعت بعد از تاييد دانشگاه از سوي سيستم ايران داك ايميلي مبني بر گواهي پذيرش پروپوزال دانشجو به ايميل دانشجو ،ايميلي كه در پروفايل شخصي خود در سامانه وارد نموده ايد، ارسال ميشود. اين گواهي به منزله مجوز شروع كار براي نگارش پايان نامه است.

ويرايش اطلاعات پايان نامه در ايرانداك

اﻣﮑﺎن وﯾﺮاﯾﺶ اﻃﻼﻋﺎت و ﻓﺎﯾﻞ ﻫﺎي ارﺳﺎﻟﯽﺑﻪ ﺟﺰ ﺷﻤﺎره ﻣﻠﯽ و اﯾﻤﯿﻞ ﺗﻮﺳﻂ داﻧﺸﺠﻮ ﺗﺎ ﻗﺒﻞ از ﺗﺎﯾﯿﺪ داﻧﺸﮕﺎه وﺟﻮد دارد. ﺑﺮاي وﯾﺮاﯾﺶ اﻃﻼﻋﺎت ﭘﺲ از ورود ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖ، ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ درﺧﻮاﺳﺖ ﻫﺎي ﮔﺬﺷﺘﻪ وارد ﺷﺪه و ﮔﺰﯾﻨﻪ وﯾﺮاﯾﺶ اﻃﻼﻋﺎت را اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﯿﺪ.

هزينه ثبت پايان نامه در ايرانداك

با توجه به اينكه ثبت پايان نامه در ايرانداك بايد انجام شود بسياري از داشجويان نگران هزينه پرداختي آن مي باشد كه بايد بگوييم با توجه به مدرك شما هزينه ثبت پايان نامه شما در ايرانداك محاسبه مي شودونحوه پرداهت هزينه ثبت پايان نامه در ايرانداك به صورت زير مي باشد:

براي پرداخت هزينه ثبت پايان نامه خود در سامانه، بايد مشخصات فردي و حساب بانكي خود را در اين بخش وارد نماييد و هزينه را پرداخت كنيد.بعد از واريز هزينه، در نهايت يك كد رهگيري به نشانه اتمام انجام كار براي شما ارسال و پايان نامه شما ثبت مي شود كه براي پيگيري بعدي بايد از آن استفاده كنيد.

مشاوره انجام رساله دكتري

گروه پژوهشي نگارشگران برتر يكي از قديمي ترين و قوي ترين مجموعه ها در حيطه امور پژوهشي و تحقيقاتي من الجمله مشاوره در انجام رساله دكتري ، انجام پايان نامه ارشد و انواع پژوهش ها ديگر در سطح كشور مي باشد. گروه تحقيقاتي ما در سطح ملي و بين المللي به دانشجويان در رشته و گرايش هاي مختلفي چون علوم انسانى، فني و مهندسي، علوم پايه، هنر، علوم پزشكى، دامپزشكي و … خدمات علمي و پژوهشي، ارائه مي دهد. مراحل مشاوره انجام پايان نامه ارشد و انجام رساله دكتري از صفر تا صد مي باشد. كافيست با ما تماس بگيريد.

مشاوره انجام پايان نامه ارزان

اگر شما دانشجوي كارشناسي ارشد و دكتري باشيد احتمالا انجام پايان نامه يكي از دغدغه هاي شماست. انجام پايان نامه علاوه بر مشكلاتي كه براي نگارش ، انتخاب موضوع پايان نامه و نوشتن پروپزال دارد ، جنبه مالي آن نيز يكي از مشكلات دانشجويان است. نگارش پايان نامه از ابتدا تا انتها شامل هزينه هايي است كه شايد برخي از دانشجويان توان پرداخت آن را نداشته باشند. بنابراين ما در نگارشگران برتر با استفاده از برترين مشاوران كشور سعي كرده ايم تا هزينه هاي اضافي را كسر و انجام پايان نامه براي شما ارزان تمام شود. كافيست تا با مشاورين ما تماس بگيريد تا شما در انجام پايان نامه ارزان راهنمايي كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۳۸:۵۰ توسط:naghmeh موضوع:

ارقام پرمحصول برنج شمال

برنج هاي ايراني باتوجه به كيفت پخت و عطر و طعمي كه دارند اغلب كم محصول مي باشند .به همين دليل محققان به فكر توليد برنج هاي پر محصول افتادند.اما برخي از اين نوع برنج هاي پر محصول نتوانسته است رضايت مشتريان ايراني را براي پخت و عطر جلب كند و همين امر باعث شد تا مهندسين كشاورزي و محققان به فكر اصلاح و تركيب برنج هاي كم محصول با كيفيت با برنج هاي پر محصول بي كيفيت بيافتند كه ادغام اين دو نوع برنج توانست باعث توليد برنج هاي پر محصول با كيفت و خوش پخت شود.شايد شما از آن دست افرادي باشيد كه خيلي با برنج هاي پر محصول آشنايي نداشته باشيد به همين دليل در اين مقاله تصميم گرفته ايم تا به بيان و معرفي ارقام پر محصول برنج شمال در اين مقاله بپردازيم.تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

برنج پر محصول چيست؟

منظور از برنج پرمحصول در واقع اشاره به ميزان محصول برداشت شده در هر متر مربع از شاليزار است. برخي از برنج هاي ايراني در مقايسه با برنج هاي ديگر، محصول بيشتري در يك هكتار مي دهند. به اين برنج ها، برنج هاي پرمحصول مي گويند.

ارقام پر محصول برنج شمال

برنج هاي محلي داراي كيفيت پخت و خوراك بسيار خوبي هستند و عموما عطر و طعم مطلوبي دارند اما از نظر عملكرد، بازدهي كمي داشته كه حداكثر به ۳ تن در هر هكتار مي رسد.از طرف ديگر برنج هاي اصلاح شده كيفيت پخت و خوراك خوبي ندارند و اكثرا فاقد عطر و طعم بوده و نظر مصرف كننده ايراني را جلب نمي كنند.اما اين برنج ها از عملكرد و بازدهي خوبي برخوردار هستند.همين مسئله باعث شد تا محققان برنج كشور به فكر تلاقي برنج هاي محلي با برنج هاي پر محصول بيفتند تا منجر به ايجاد برنج هايي با عملكرد و پخت خوب بشوند.به اين نوع برنج ها برنج پرمحصول مي گويند كه در ادامه به معرفي انواع آن مي پردازيم.

ممكن است گونه هاي مختلفي از برنج هاي پرمحصول در شمال وجود داشته باشد ولي سه نوع برنج پرمحصول در شمال كشت مي شود كه از اصلي ترين و پرطرفدارترين برنج هاي پرمحصول شمال است:

برنج پرمحصول فجر

برنج پرمحصول فجر هم از لحاظ عطر و هم از لحاظ پخت، بهترين برنج پرمحصول مازندران مي باشد كه به آن برنج فجر محلي گفته مي شود. برنج فجر محلي جويبار در ميان برنج فجر شهرهاي ديگر از پخت و عطر بهتري برخوردار است.

اين برنج بخاطر پخت عالي به عنوان برنج رستوراني شناخته مي شود كه اغلب رستوران ها از اين برنج براي رستوران استفاده مي كنند.برنج فجر برنجي است كه توسط محققان حوزه برنج با ايجاد تغييرات ژنتيكي بر روي برنج هاي با كيفيت

جهت بهره برداري بيشتر كشاورزان توليد شده است .اين برنج در دسته برنج هاي پرمحصول قرار دارد و از طبع سرد برخوردار استبرنج فجر پرفروش ترين برنج در بين برنج هاي دسته سرد بوده كه بيشتر توسطرستوران، شركت، ادارات بدليل قيمت پايين و مقرون بصرفه بودن مورد استفاده قرار مي گيرد رنج فجر متعلق به منطقه خاصي نيست و بدليل ديررس بودن معمولا در مناطق كوهستاني و سرد مورد كشت قرار ميگيرد

اين برنج نخستين بار در استان مازندران كشت و برداشت شده است ولي امروزه بيشتر در استان گلستان كشت و برداشت مي شود.

برنج پرمحصول شيرودي

برنج پرمحصول شيرودي از برنج هاي رده پايين مازندران است كه عطر و بوي خاصي ندارد. برنج شيرودي با اينكه هنگام پخت شكسته و خرد نمي شود ولي نيم ساعت بعد از پخت اگر مصرف نشود كاملا خشك شده و نرمي خود را از دست مي دهد.

برنج پر محصول ندا

برنج هاي پرمحصول معمولا از ادغام چند رقم محلي و تغيير ساختار آن به وجود مي آيند. برنج ندا نيز از تركيب سه نوع سنگي طارم ، حسن سرايي و آمل سه به وجود آمده است كه سنگي طارم و حسن سرايي از برنج هاي محلي و باكيفيت و آمل سه پرمحصول است.برنج ندا نوعي برنج پرمحصول مي باشد كه از لحاظ كيفيت عطر و پخت به برنج شيرودي نزديك است. اين برنج در حال منسوخ شدن است بطوري كه برنج هاي فجر و شيرودي جاي خود را به اين برنج داده اند.اين برنج در سال ۱۳۷۶ توسط سازمان تحقيقات برنج استان مازندران معرفي و در بيش از ۵۰ هزار هكتار از زمين هاي استان مازندان كاشته شد. البته تحقيقات ابتدايي در خصوص آن را سال ۱۳۶۴ ميدانند.نام ديگر اين برنج شمشيري است البته به دليل ويژگي هاي ظاهري نزديك به طارم به آن طارم ندا هم گفته ميشود.

برنج پر محصول تيسا

رقم تيسا برنج كيفي و پرمحصولي است كه از طريق يك رقم محلي و يك لاين پرمحصول از موسسه بين‌المللي تحقيقات برنج توليد شده است اين رقم با عملكرد حدود 7 تن در هكتار كيفيت مطلوب پخت دارد و ارتفاع بوته آن حدود 110 سانتيمتر است. درباره ديگر مشخصات اين نوع رقم برنج آمده است كه مقاومت كامل به بيماري بلاس و مقاومت نسبي و آفات و بيماري‌هاي مثل كرم ساقه‌پا، شيت‌بلايت و لكه قهوه‌اي دارد طول كاشت تا برداشت آن حدود 92 تا 95 روز است و با ارقام بومي مثل طارم و يا هاشمي 4 تا 5 روز تفاوت دارد لذا به قالب برداشت منطقه نزديك بوده و زمان برداشت ارقام بومي در صورت تاريخ كشت‌هاي مشابه معيار خوبي براي برداشت اين رقم محسوب مي‌شود.

برنج پر محصول خزر

از خصوصيت بارز رقم برنج خزر تيپ بوته خاص اين رقم است. ارتفاع بوته مناسب، رنگ برگ سبز تيره و شلتوك آجري رنگ بدون ريشك، زوايه برگ ها و پنجه ها و ساقه كلفت و متحمل به ورس نيز از خصوصيات ويژه اين رقم است. دانه سفيد رقم خزر بسيار شبيه ارقام محلي ايراني است و در صورت اختلاط به سختي مي‌توان آنها را از هم تشخيص داد. رقم خزر نسبت به ارقام معرفي شده تاسال 62 داراي بهترين كيفيت پخت نيز بود. رقم خزر حاصل تلاقي ژنوم ارقام خارجي است كه تركيب آنها منجر به معرفي رقم سازگار با شرايط مختلف آب و هوايي مناطق مختلف برنج خيز كشور شد. شايد بتوان گفت رقم خزر از بهترين ارقام معرفي شده برنج درايران است و مهمترين خصوصيت آن هم پايداري كشت آن در طي 32 سال گذشته است.

دربرخي از مناطق نزديك به ساحل صرفا ميتوان رقم خزر را كشت كرد و ساير ارقام ازعملكرد خوبي برخوردار نيستند. ركورد 8 تن شلتوك درهر هكتار براي اين رقم نيز مربوط به ناحيه آبكنار در استان گيلان مي باشد. ولي رقم خزر تقريبا درهمه ايران مورد كشت و كار قرار مي گيرد و همچنان انتخاب بسياري از كشاورزان است برنج خزر از جمله ارقام پر محصول برنج است كه ازتغيير ژنتيكي برنج هاي ايراني به دست آورده شده است. اين برنج از لحاظ ظاهري بسيار شبيه به برنج هاي صدري است. قيمت بسيار پايين تر آن موجب شده مشتريان زيادي را جذب كند. اما پخت با كيفيت پايين آن يكي از ضعف هاي اساسي اين برنج است.

قيمت برنج ايراني پرمحصول

روشن است برنج هاي پرمحصول بخاطر كيفيت پايين تر نسبت به كيفيت برنج هاي كم محصول (كشت دوم بينام، دونوج طارم، طارم هاشمي و طارم محلي) از قيمت كمتري برخوردار مي باشند. هر ساله با توجه به ميزان عرضه و تقاضا، قيمت برنج هاي پرمحصول نسبت به برنج كيفي طارم در مازندران سنجيده مي شود. اختلاف قيمت برنج هاي پرمحصول با برنج هاي كم محصول فقط به ميزان تقاضا و عرضه آن بستگي دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۳۷:۰۵ توسط:naghmeh موضوع:

برنج گرده چيست؟

شايد شما هم به هنگام خريد برنج با واژه اي مانند برنج گرده آشنا شده باشيد و به گوشتان خورده باشد.آيا تا كنون برنج گرده خريداري كرده ايد و مي دانيد چه كاربردي دارد؟آيا مي دانيد برنج گرده چيست؟جالب است بدانيد برنج ها با توجه به نوع و نامي كه دارند براي پخت غذاهاي ويژه اي از آن استفاده مي شود.اگرمي خواهيد درباره برنج گرده بيشتر بدانيد تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

برنج گرده چيست ؟

برنج گرده، برنج نيم دانه، برنج ريزه و سبوس برنج از محصولات جانبي كشاورزان برنج كار است.برنج گرده را مي توان به عنوان ضايعات و اجزايي از توليدات برنج در نظر گرفت كه بايستي آنها را از توليد اصلي و باكيفيت جدا كرد، چرا كه وجود برنج گرده در ميان دانه هاي محصول اصلي سبب افت كيفيت و در نتيجه افت قيمت محصول اصلي مي شود.به طور كلي ميتوان گفت اگر شاليكار بذر مناسبي انتخاب نكند، درصدي از توليد نهايي از نوع برنج گرده خواهد بود.

انواع نام برنج گرده

نام هاي ديگر برنج گرده عبارتند از:

  • دلك
  • شاهك
  • قلوه برنج
  • نرك

برنج گرده از ارقام محلي آمل مي باشد و بيشتر در منطقه امامزاده عبداله كشت مي شود.

برنج گرده چه مصارفي دارد؟

  • كارگاه هاي شيريني پزي
  • كارخانجات مواد غذايي
  • توليد آرد برنج
  • صنايع كيك و بيسكويت
  • كارخانجات توليد كننده ماكاروني
  • مصارف خانگي از قبيل آش، كته و شيريني
  • پخت شله زرد و شيربرنچ

برنج گرده چه ويژگي هايي دارد؟

مقاوم به سرما: برنج گرده به دليل اين ويژگي در مناطق كوهستاني نيز كشت ميشود.

وضعيت بوته: باز

متوسط ارتفاع بوته: ۱۲۳ سانتي متر

رنگ ساقه: سبز روشن

فرم دانه: كوتاه

شكل دانه: نسبتا متوسط

دانه هاي برنج گرده كوتاه و اندازه آنها كمتر از ۶ ميلي متر است.

مقاومت بالا به آفات

مقاومت به بيماري هاي برنج از جمله شيت بلايت

مقاوم به كم آبي

سازگار با شرايط نامساعد جوي

انواع برنج گرده كدامند؟

برنج گرده مازندران: پرآوازه ترين نوع برنج گرده، نوع مازندراني آنست و به رنگ هاي سفيد و شيري يافت مي شود، انواع سفيد را سفيدك نيز مي نامند.

گرده مولائي

گرده كلات

گرده زرك

برنج گرده هاشمي: اين نوع برنج گرده از الك كردن برنج هاشمي به دست مي آيد.

برنج گرده لنجان

مناطق كشت برنج گرده كجاست؟

بهتر است بدانيد كه برنج گرده در استان هايي مانند مازندران به ويژه شهرستان آمل و ايلام و زنجان و استان آذربايجان شرقي به ويژه در شهرستان ميانه و استان كردستان كشت مي شود و مي توان گفت از بهترين برنج هاي گرده مي باشد.

برنج گرده چه خواصي دارد؟

از آنجائيكه برنج گرده محصول جانبي شاليكاران بوده و از غربال و سورتينگ برنج اصلي و مرغوب به دست مي آيد، خواص آن نيز تابعي از خواص محصول اصلي است.به عنوان مثال برنج گرده هاشمي خواصي مشابه برنج هاشمي دارد يا مثلا برنج گرده چمپا خواصي مشابه برنج چمپا دارد و..

قيمت برنج گرده چقدره؟

برنج گرده از لحاظ قيمت جزو برنج هاي ارزان بوده و بيشتر با عنوان برنج آش خريد و فروش مي شود. به طور كلي ميتوان گفت قيمت اين برنج تابعي از قيمت برنج اصلي و باكيفيت است.

با برنج گرده چي بپزيم؟

همانطور كه در قسمت بالاي مقاله براي شما بيان كرديم از برنج گرده در شيريني پزي و پخت انواع آش و كته و استفاده مي شود.به همين دليل تصميمگرفته ايمتا در اين قسمت از مقاله به بيان شيوه هاي پخت و استفاده از برنج گرده در آشپزي بپردازيم.اگر شما از آن دست بانواني هستيد كه به پخت برنج گرده علاقه مند مي باشيد اين قسمت از مقاله رااز دست ندهيد زيرا آموزش هاي ساده و آساني را براي شما آورده ايم:

نحوه پخت كته با برنج گرده

مواد لازم:

  • چهار فنجان برنج گرده
  • آب
  • نصف قاشق غذاخوري نمك
  • پنج قاشق غذاخوري روغن

دستور تهيه كته با برنج گرده

برنج را به خوبي زير آب سرد بشوئيد، تا جايي كه آب برنج شفاف باقي بماند.به اندازه اي آب به برنج اضافه كنيد كه به اندازه دو سانتي متر آب روي برنج باقي بماند.نمك و دو قاشق غذاخوري روغن را به برنج اضافه كرده و هم بزنيد.ظرف موردنظر را روي شعله زياد گاز قرار دهيد.حرارت دهي را تا جايي ادامه دهيد كه آب بجوش آمده و جذب شود.وقتي حباب هايي روي برنج پديد آمد سه قاشق غذاخوري روغن را به برنج اضافه كنيد.شعله را كم كرده و شعله پخش كن را زير قابلمه قرار دهيد.

سپس در قابلمه را در يك پارچه ضخيم با جذب بالا يا يك حوله تميز بپيچيد يا دم كني بگذاريد.حرارت دهي را تا بيست دقيقه ديگر ادامه دهيد سپس شعله را خاموش كرده و نوش جان كنيد.

نحوه پخت آش ماست با برنج گرده

مواد لازم:

  • سه عدد هويج متوسط
  • يك فنجان برنج گرده
  • يك فنجان بلغور گندم
  • پياز به ميزان دلخواه
  • سبزي آش (شامل اسفناج، گشنيز، جعفري، تره و تلخون) به مقدار يك كيلو
  • يك ليتر ماست
  • يك پيمانه لپه
  • يك عدد فلفل سبز تند

دستور تهيه آش ماست با برنج گرده

پيازها را به شكل نگيني يا هلالي خرد كرده و سرخ كنيد.برنج و بلغور و لپه را كه از چند ساعت پيش خيس كرده ايد به همراه ۶ الي ۸ ليوان آب در قابلمه بريزيد و روي حرارت متوسط گاز قرار دهيد.نيمي از پيازداغ را به محتويات ظرف اضافه كنيد.

هويج را به شكل نگيني خرد كرده و به همراه فلفل به مواد قبلي اضافه كنيد.پس از اينكه محتويات آش به جوش آمد، سبزي آش را كه به خوبي شسته و خرد كرده ايد به آش اضافه كنيد. پس از اينكه آب آش جذب شد مقداري از مواد آش را بچشيد اگر به خوبي پخته شده باشد شعله را خاموش كنيد در غير اينصورت مقدار يك ليوان ديگر آب اضافه كنيد. پس از جا افتادن آش شعله را خاموش كرده و كمي صبر كنيد تا دماي آش متعادل گردد. ماست را به آش افزوده و با پيازداغ و نعناع داغ تزئين كنيد.

نحوه پخت شيربرنج با برنج گرده

مواد لازم:

  • دو پيمانه برنج گرده
  • يك ليتر شير
  • نمك
  • شكر يا مربا

دستور تهيه شيربرنج با برنج گرده

برنج را به خوبي شسته و در يك قابلمه بريزيد.شير را به برنج اضافه كنيد.تركيب شير و برنج را با شعله كم حرارت بدهيد.
پس از اينكه برنج داخل شير به خوبي پخته و نرم شد مقدار يك قاشق چايخوري نمك به آن افزوده و چند دقيقه حرارت بدهيد سپس شعله را خاموش كنيد.طبق سليقه شخصي شيربرنج خود را با نمك يا مربا ميل كنيد.

طرز تهيه شيريني برنجي

مواد لازم:

  • ۵۰۰ گرم آرد برنج
  • ۱۸۰ گرم پودر قند
  • ۴ قاشق غذاخوري گلاب
  • پودر دارچين
  • ۳۰ گرم روغن جامد
  • ۲ عدد زرده تخم مرغ
  • گردو

دستور تهيه

روغن جامد و پودر قند را به خوبي هم بزنيد تا جائيكه به رنگ سفيد درآيد.پودر دارچين، زرده هاي تخم مرغ و گلاب را اضافه كرده و دوباره هم بزنيد.آرد برنج را الك كرده و ضمن اينكه مواد قبلي را هم ميزنيد به طور تدريجي اضافه كنيد.پس از اينكه خمير به دست آمد آن را در يك پلاستيك پيچيده و ۲۴ ساعت در دماي خارج از يخچال قرار دهيد.يك قالب با شكل دلخواه را انتخاب كرده و شيريني هاي خود را به شكل دلخواه قالب گيري كنيد.روي شيريني ها را با گردو يا سياه دانه تزئين كنيد.
سيني فر را با كاغذ روغني پوشانده و فر را در دماي ۱۶۰ درجه تنظيم كنيد.شيريني ها را روي سيني چيده و به مدت ۱۵ دقيقه در فر بگذاريد.پس از خارج كردن شيريني ها از فر مدتي منتظر بمانيد تا شيريني ها خنك شوند.شيريني ها را از سيني برداشته و نوش جان كنيد.

طرز تهيه آرد برنج از برنج گرده

برنج را به مدت چند ساعت خيس كنيد.پس از چند ساعت برنج را آبكشي كرده و در زير آفتاب، روي دستمالي پهن كنيد تا خشك شوند. (توجه داشته باشيد كه منظور خشكي كامل نيست و كمي رطوبت در دانه هاي برنج باقي مانده باشد.)
دانه هاي برنج خشك شده را آسياب و سپس دو يا سه بار الك كنيد.آرد حاصل را مدتي در ظرف در باز ميگذاريم تا به طور كامل خشك شود، سپس در ظرف را بسته و در جاي تاريك و خنك نگهداري كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۲۹:۱۹ توسط:naghmeh موضوع: