سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

آشنايي با سبك دكوراسيون مينيمال در منزل و محل كار

آشنايي با سبك دكوراسيون مينيمال در منزل و محل كار : در دنياي امروز سبك هاي زيادي وجود دارد تا بتوان محيط اطرافمان را با توجه به سليقه خودمان تغيير دهيم. در اين مورد طراحان دكوراسيون مي توانند به شما كمك كند . اما اگر مايل هستيد كه طراحي داخلي محيط اطرافتان را خودتان انجام دهيد پيشنهاد ما به شما گروه مشاوران آرت كانر و شركت در كارگاه هاي آموزشي دكوراسيون و معماري است. با اين همه خواندن مطالب سايت آرت كانر نيز به شما در طراحي داخلي كمك بسياري مي كند. در اين مطلب قصد داريم تا شما را با سبك دكوراسيون مينيمال آشنا كنيم ، با ما همراه باشيد :

تاريخچه سبك دكوراسيون مينيمال يا ساده گرايي

مينيماليسم از قرن بيستم و تقريبا در سال ۱۹۲۰ با معماري آغاز شد. بعد از جنگ جهاني، مهندس و طراح معمار، لودويگ مايس ون در روهه (Ludwig Mies van der rohe) يكي از اولين اشخاصي بود كه از قوانين مينيماليسم در طراحي هاي خود استفاده كرد. يكي از معروف ترين ابزارهاي مدرن طراحان شيشه، استيل و بتون در كارهاي معماريشان بود. در اجراي طراحي هاي موثر ، ساختمان هايي با طرح مينيمال، كمك بسياري در روش هاي ساخت و ساز كرد.

مينيماليسم (Minimalism) يك مكتب هنري است. اين مكتب، مانند مالويچ با اثر “سفيد روي سفيد” تجربيات هنرمندان روسيه در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ و هنرمندان اروپا و آمريكا مانند مجموعه تابلوهاي تماما سفيد رابرت راشنبرگ جوان و كارهاي تك رنگ ايوكلين ، و سري آكروم پيرو مانتزوني اثر گذار بود.

تعريف سبك مينيمال به طور خلاصه

دكور و دكوراسيوني كه در عين سادگي، زيبايي و استفاده از حداقلي‌ها، كارايي خود را حفظ كرده و حتي در مواردي كارايي بيشتري به ارمغان بياورد. در اين نتيجه كلي قواعد و اصول بر حفظ نظم در عين ساده سازي تاكيد كرده و اين اصول را به بخش‌هاي مختلف نيز تحميل مي‌كنند.

نكات جالب سبك طراحي داخلي مينيمال يا ساده گرايي

پيشگامان اين سبك با استفاده از رويكرد "كمترين، بيشترين است" و با تاكيد بر شكل و ظاهر ساده مبلمان و دكوريجات و ضرورت و كارايي آن ها در چيدمان منزل، فضايي ساده و آرامش بخش و محيطي منظم و بدون هيچ گونه در هم ريختگي به وجود مي آوردند كه مورد توجه خيلي از مردم قرار گرفت.
فضاهاي خالي يكي از عناصر اصلي در دكوراسيون مينيمال است
استفاده از رنگ هاي سرد و نورپردازي سفيد يا آبي در طراحي دكوراسيون منزل، فضاي زيباتري به محيط خانه مي دهد.
فضاهاي گسترده و باز با كم ترين تعداد وسايل ضروري مي تواند محيط خانه را جذاب تر كند.
استفاده از نور طبيعي در طراحي داخلي فضا ، كمك مي كند تا فضاي جالب تري از نور غير طبيعي داشته باشيم.
يكي از ويژگي هاي مهم ديگر سبك مينيمال در دكوراسيون داخلي، كاربرد فراوان شكل هاي هندسي ساده، مانند مربع و مستطيل و خطوط صاف و مستقيم در طراحي مبلمان و وسايل است.
رنگ غالب و ثانويه در سبك مينيمال
انتخاب رنگ هاي خنثي مانند سفيد، كرم، خاكستري و بژ به عنوان رنگ غالب و ثانويه از ديگر ويژگي هاي مهم سبك مينيمال در طراحي داخلي به شمار مي رود.

يك خانه با دكوراسيون مينيمال چه ويژگي‌هايي دارد؟

دكوراسيون مينيمال اغلب ساده و جذاب است، با اين‌حال همه چيز به سليقه شما و ميزان افراط يا تفريط‌ تان بستگي دارد. شما مي‌توانيد مينيمال گرا باشيد، اما حد تعادل را رعايت كنيد. اما چند نكته و ويژگي را بايد مدنظر داشته باشيد.

تعداد مبلمان در طراحي مينيمال

اتاقي كه به صورت مينيمال طراحي شده است، بايد كمترين تعداد مبلمان را داشته باشد. به عنوان مثال، يك اتاق نشيمن مي‌تواند فقط شامل يك نيمكت، يك صندلي، يك ميز قهوه خوري، يك تلويزيون و دو عدد لامپ باشد. يك اتاق خواب شامل يك تخت ساده، كمد و يك قفسه كتاب باشد.

استفاده از لوازم با كيفيت

يك مينيماليست واقعي به جاي اين‌كه ده‌ها وسيله معمولي در خانه خود داشته باشد، چند وسيله بي‌نظير دارد. يعني هر چيزي كه در خانه يك مينيماليست مشاهده مي‌كنيد، فوق‌العاده و شيك است. او به اين وسيله‌ها علاقه بيش از اندازه دارد و از آن‌ها بيشترين استفاده و بهره را مي‌برد.

استفاده از يك رنگ پايه در طراحي مينيمال

با اين‌كه اصل و اساس طراحي مينيمال خلاقيت و نوآوري است، اما اين خلاقيت و نوآوري نبايد موجب تضاد و ناهمگوني شود. در طراحي دكوراسيون‌هاي مينيمال بخش اعظمي از اتاق به يك رنگ است و اغلب از رنگ سفيد، طوسي يا كرم براي اين منظور استفاده مي‌شود. رنگ غالب باعث پيوند كل فضا به يكديگر مي‌شود و يك هارموني مي‌سازد.

هماهنگي ظاهري دكوراسيون در سبك مينيمال

يك شكل بودن وسايل هايي كه انتخاب مي كنيد، بسيار مهم است. هماهنگي و يك شكل بودن لازم است كه در اتاق رعايت شود، زيرا وقتي كه يك شكل با ديگر اشكال همانند نباشد، باعث مي شود كه چشم انسان احساس سردرگمي كند.

شما بايد تمام تلاش‌تان را بكنيد تا ظاهر اتاق‌تان ساده و يكپارچه ديده شود. لازم نيست زياد سخت‌گيري كنيد. كافيست به اشكال وسايلي كه انتخاب مي‌كنيد، دقت كنيد. به فكر شكل هاي ساده مانند مربع و مستطيل باشيد. بعد از آن به خطوط رايج در طراحي مانند خط افقي، عمودي، مورب، زيگزاگ و منحني فكر كنيد.

آشپزخانه سبك مينيمال چه ويژگي هايي دارد ؟

آشپزخانه‌هاي جديد امروزي ناخواسته و به پيروي از مد روز به سمت مينيمال شدن حركت كرده‌اند به طوري كه يك آشپزخانه در طراحي دكوراسيون امروزي تمام المان‌هاي ساده و حداقلي را دارا است. از پنهان كردن تمام لوازم در بطن كابينت‌ها كه هر كدام به ظرافت صورت گرفته است، تا رنگ‌هاي ساده و يكدست خنثي و حتي جيغي كه با شرايط آشپزخانه همخواني دارند. در اين بين مدل‌ها پياده سازي طرح‌هاي مينيمال در آشپزخانه‌ها نيز باعث شده اين سادگي بيشتر به چشم بيايد. مثلاً طرح آشپزخانه جزيره‌اي كه فضاي آشپزخانه را به دو بخش بسيار ساده و زيبا تقسيم مي‌كند به ببيننده القا مي‌كند براي رسيدن به حداقل‌ها شكستن بعضي از اصول كار را جذاب‌تر و جالب‌تر نيز خواهد كرد؛ درست مانند سينك‌ها يا اجاق گازهايي كه در مركز آشپزخانه نصب و مورد استفاده مي‌گردند.

در اين بين، سبك‌هاي خطي نيز در كنار اين ايده‌ها باعث مي‌شوند آشپزخانه‌ها ساده‌تر از آنچه هستند خود را به ما نشان دهند. اين نوع طراحي‌ها باعث شده هيچ فراز و فرودي ميان ابزارها و وسايل آشپزخانه به چشم نخورد و يكپارچگي محيط كاملاً حفظ شود.

طراحي اتاق خواب به سبك مينيمال

استفاده از رنگ‌هاي روشن و به خصوص سفيد از مهم‌ترين نمايه‌هاي اصلي مينيمال است. ديوارهاي ساده و بدون پترن يا الگو؛ معمولاً به منظور جلوگيري از بي نظمي و عدم ايجاد حس ساختگي، اتاق خواب مينيمال را با رنگ‌هاي روشن و ترجيحاً سفيد تزيين مي‌كنند. رنگ‌هاي خنثي نيز نقش مثبتي در اين اتاق‌ها دارا هستند. استفاده از پترن‌ها يا الگوهاي محو نيز در مواردي مشاهده شده است، اما هر چه اتاق و ديوارها ساده‌تر باشند، رعايت اصول دكوراسيون مينيمال نيز بيشتر به چشم خواهند آمد. قاب عكس يا تابلوهاي نقاشي ميانه نسبتاً خوبي با مينيماليست‌ها دارند، به شرط آن كه ديوار را از سادگي خود خارج نكرده و به شلوغي زاويه ديد نيفزايند.

در اتاق خواب مينيمال پنجره‌ها، پرده اتاق خواب و نور آن است. واضح است كه در ميان چشمه‌هاي نور، نور طبيعي در روز اولويت اصلي ما در ايده پردازي و طراحي است.

لوستر براي اتاق خواب مينيمال پيشنهاد جالبي نيست، به همين دليل استفاده از نورهاي نقطه‌اي مانند هالوژن‌ها و همين طور چراغ‌هاي تزييني خاص گزينه ايده آل يك اتاق خواب با دكوراسيون مينيمال است. در مورد پنجره‌ها نيز بايد بگوييم كه اگر پنجره يا نورگير اتاق شما بزرگ و عريض است، خود به خود امتياز اين مورد را به حساب اتاقتان واريز كرده‌ايد و اگر چنين نيست بايد با تغيير فريم و يا كمي سخت‌تر از آن يعني تغيير در ديوار مذكور اندازه اين بخش را افزايش دهيد. پرده‌ها را تا حد امكان از نوع ساده انتخاب كنيد، حتي تورهاي سفيد و نازكي كه هنگام وزش نسيم با اهتزاز در مي‌آيند نيز بسيار مناسب هستند.

در ميان گزينه‌هاي خود براي بخش سرويس خواب، حتماً توجه كنيد كه المان‌هاي مينيماليستي رعايت شده باشد، مثلاً خطوط منظم و شكسته در ساخت آن به كار رفته باشد، رنگ آن با ساير موارد موجود در تضاد فاحش نباشد، از رو تختي‌هاي سفيد و رنگي با رنگ ملايم استفاده شده باشد و ساير متعلقات سرويس خواب كه در اتاق قرار دارند اضافي به نظر نرسند.

طراحي حمام و سرويس بهداشتي به سبك مينيمال

يك آينه بزرگ و عريض در بخش ميز توالت ابتدايي‌ترين كار در رسيدن به هدف نهايي است. اگر فضاي سرويس بهداشتي كوچك است سراغ آينه‌اي بروي كه تمام عرض ديور را بپوشاند؛ اين گونه است كه فضايي بزرگ‌تر از حد معمول در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

لوازم اضافي را درون كشو يا قفسه پشت آينه جاي دهيد يا مكاني براي آن تعبيه كنيد تا در معرض ديد نباشد. به جاي استفاده از زيرپايي هاي مرسوم از پاپوش‌ها يا دمپايي‌هاي سفيد استفاده كنيد تا همرنگي و يكدستي محيط به هم نريزد. بعد از آن نوبت داخل سرويس بهداشتي است تا آن را ساده‌تر از قبل كنيد. اگر از سرويس‌هاي فرنگي استفاده مي‌كنيد، هميشه درپوش و درب آن را بسته نگه داريد و اگر سرويس شما ايراني است كاشي‌ها و سراميك آن را همواره تميز و سفيد نگه بداريد.

براي حمام داستان كمي متفاوت خواهد بود. دكوراسيون مينيمال در حمام به دو دسته حمام بدون وان و حمام داراي وان تقسيم مي‌شود. در حمام وان‌دار هرگز وسيله‌ها و لوازم شست و شو را روي لبه و بدنه وان نچينيد. براي كنار وان يك چهارپايه چوبي ضد آب سفيد تهيه كنيد تا در مواقع لازم از آن استفاده كرده و نماي زيبايي نيز از آن براي حمام به كار بگيريد. اگر از حمام بدون وان استفاده مي‌كنيد، يك نظم دهنده جادار و بزرگ براي حمام خود تهيه كنيد و اولويت با آن‌هايي است كه داراي محفظه‌ي درب‌دار داشته و لوازم را از معرض ديد خارج مي‌كنند. رنگ شيرآلات را حدالامكان سفيد و در صورت عدم وجود، نقره‌اي مات انتخاب كنيد و حوله خشك كن حمام را در راستاي ديوار خروج از حمام قرار دهيد تا منظره‌اي آزار دهنده در فضاي سرويس به وجود نياورد.

طراحي اتاق كار با سبك مينيمال

در ميان ادارات و فضاهاي اداري مرسوم بر اين است كه اتاق‌ها با معيار بهينه بودن نسبت امكانات به افراد چيده و آراسته شوند و اين موضوع باعث شده تا زيبايي فداي مواردي مانند هزينه‌ها و حتي عدم وجود سليقه در چينش شود. اما در شركت‌هاي ذكر شده و دفاتر آن‌ها اصول و مبنا بر اصل زيبايي و راحتي كارمندان است كه سبك مينيمال به دليل كم كردن حواشي و زوائد موجود در محيط حس بهتري را براي آن‌ها به وجود مي‌آورد؛ چرا كه احساس بزرگي فضا و آزادي عمل بيشتر حس مثبتي تلقي مي‌شود.

از نكات و ويژگي‌هاي سبك دكوراسيون مينيمال در فضاهاي اداري به چيدمان اتاق‌هاي كنفرانس، لابي‌ها و استراحتگاه‌ها و همين طور بخش انتظار توجه خاصي مي‌شود، اما اتاق شخصي كارمندان و حتي در مواردي اتاق روسا نيز از ديد طراحي غافل مانده و بدون دكور باقي مي‌ماند. با چند نكته ساده شما نيز مي‌توانيد اتاق شخصي خود را به سبك مينيماليست ها بياراييد. اگر تنها در يك اتاق قرار داريد، سعي كنيد لوازم خود را كاملاً از ديد خارج كنيد. لباس‌ها را بر روي آويزهاي مخفي پشت درب قرار دهيد، فايل‌ها و زونكن‌ها را با دسته بندي‌هاي منظم بچينيد و از كمدهاي مخصوص آن كمك بگيريد. ميز خود را در كنار كمد يا زير پنجر قرار ندهيد تا نماي كلي اتاق بهم نخورد. بهتر است اتاق را با كمترين وسايل ممكن پر كنيد و وسايل ضروري را در باكس‌ها يا كمدها نگه داري كنيد، البته به شرطي كه فضاي اتاق شما كوچك باشد و اگر نيست، نيازي به رعايت جزييات اينچنيني نيست.

اگر در يك اتاق چند نفر حضور دارند، ميزها را در يك راستا قرار دهيد تا به يك نظم كلي دست پيدا كنيد. سپس راهرو به وجود آمده را از لوازم سر راهي پاكسازي كنيد و كمدهاي موجود در اتاق را قرينه سازي كنيد. از طريق يك ارگانيزر لوازم را در يكجا جمع آوري كنيد. روزي ميزها را مرتب نگه داشته و كف اتاق را از آلودگي‌ها پاك كنيد.

دوره آموزشي تخصصي چيدمان و سبك شناسي

مدرسه معماري داخلي آرت كانر اقدام به برگزاري دوره تخصصي چيدمان و سبك شناسي با استفاده از تجربه اساتيد برتر در اين زمينه نموده است و سعي كرده است تا شركت كنندگان در اين دوره ها را با مفاهيم كامل چيدمان و سبك شناسي آشنا نموده و پس از پايان دوره، مدرك معتبر از وزارت علوم ارائه مي دهد تا بتوانند به راحتي وارد بازار كار شوند.ما با برگزاري گارگاه هاي آموزشي حضوري يا آنلاين و محصولات آموزشي به شما كمك مي كنيم تا در حوزه تخصصي خود بي رقيب باشيد.
مدرك دوره آموزشي تخصصي چيدمان و سبك شناسي مدرسه معماري آرت كانر، قابل ترجمه رسمي مورد تاييد قوه قضائيه و وزارت امور خارجه مي باشد. اين مدرك مورد تاييد سازمان ها و شركت هاي خصوصي و دولتي و به عنوان يك Skill Certificate مي تواند به عنوان معرفي مهارت هاي شما و همچنين جز رزومه كاري و مهارتي هنرجو قرار گيرد. همچنين هنرجويان مي توانند بنا به درخواست، مدارك بين المللي از مؤسسات معتبر خارجي اخذ نمايند.
artconnor_com
۰۱۷۳۲۳۳۱۵۱۳

برچسب: كارگاه هاي آموزشي دكوراسيون و معماري، دكوراسيون مينيمال، طراحي حمام و سرويس بهداشتي به سبك مينيمال، مدرسه معماري داخلي آرت كانر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۱:۴۷ توسط:naghmeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :