سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

برنج طارم دم سياه درجه يك 10 كيلو گرمي

اين نوع طارم از ارقام كم محصول است كه به همين دليل از طارم محلي پرمحصول گرانتر است و جزو برنج هاي رده متوسط به بالا به حساب مي آيد.
بسياري از مصرف كننده ها بخاطر تشابه اسمي طارم دمسياه محلي را با دمسياه آستانه اشرفيه اشتباه مي گيرند،دمسياه آستانه اشرفيه داراي قلم بلندتر و كشيدتراست و از ارقام نادر و كم محصول است. اين نوع طارم داراي طعم و پخت خوب مي باشد

معرفي برنج طارم دم سياه درجه يك

برنج دمسياه از مرغوب ترين برنج هاي استان گيلان محسوب مي شود و عطر و طعم آن شهرت بسياري دارد. برنج دم سياه كه به آن طارم دمسياه هم گفته مي شود از جمله برنج هاي مرغوب ايرانيست كه در استان گيلان كاشته و برداشت مي شود. اين برنج جز محصولات كيفي و خوش عطر شمال ايران بوده و مختص شهرهاي رشت، آستانه اشرفيه، لاهيجان و حومه اين شهرها مي باشد. ميزان بهره وري اين برنج نسبت به مدل هاي با كيفيت مشابه پايين بوده و به همين دليل كاشت آن در سال هاي گذشته به دليل به صرفه نبودن براي كشاورزان، با كاهش مواجه بوده است.

ويژگي ظاهري برنج طارم دم سياه

اين برنج عطري بعد از پخت، نرم بوده و شكل ظاهري آن مناسب و از نظر مزه، بسيار خوش طعم محسوب مي شود. رنگ دانه آن سفيد مايل به كرم مي باشد و طول دانه خام برنج دمسياه 7.5 ميلي متر، طول دانه پخته آن 12.15 ميلي متر و عرض دانه خام آن 1.87 ميلي متر است.

ظاهر اين برنج خيلي شبيه برنج هاشمي مي باشد وبه سختي از ظاهر برنج ميشود تفاوت ان را با برنج هاشمي احساس كرد. عطر اين نوع برنح به نسبت برنج هاشمي ممتاز كمتر است واز عطر متوسطي برخوردار است. اين نوع برنج حتي بعد از گرم كردن مجدد كيفيت اوليه خود را دارد.

اين برنج براي استفاده در مهماني ها و مجالس شما مناسب مي باشد و از قيمت بالاتري نيز نسبت به اقلام پر محصول برخوردار است. چنانچه قصد خريد برنج از استان گيلان را داريد، اين برنج پيشنهاد مي شود. در مقايسه با برنج طارم فريدونكنار نيز اين برنج، هم تراز با آن محسوب شده، اما بسيار بهتر از برنج هاي پر محصول مانند برنج شيرودي است.

قبل از مصرف بهتر است به مدت دو ساعت در آب نمك خيسانده شود اين زمان براي برنج تازه توليد شده به مقدار يك ساعت كفايت مي كند.

بهترين روش پخت برنج طارم دم سياه درجه يك

  • روش آبكش: برنج را يك تا دو ساعت در آب ولرم (و نه سرد) و مقداري نمك قراردهيد. سپس آب برنج را تخليه كرده و برنج خيس خورده را درون آب در حال جوش بريزيد. پس از نيم پز شدن برنج، آن را درون آبكش ريخته و يك ليوان آب سرد روي برنج بريزيد. پس از اينكه آب برنج كاملا كشيده شد و به حالت تقريبا خشك درآمد، برنج را درون قابلمه بريزيد و آن را روي شعله كم قرار دهيد. پس از حدود ۳۰ دقيقه برنج شما حاضر خواهد بود.
  • روش كته: ابتدا برنج را يك و نيم تا دو ساعت در آب ولرم (و نه سرد) و مقداري نمك قراردهيد. به ازاي هر پيمانه برنج كهنه، يك و نيم پيمانه آب و به ازاي هر پيمانه برنج نو، يك پيمانه آب بريزيد. برنج را روي شعله زياد قرار داده و كمي روغن اضافه كنيد. حرارت زياد تا زماني ادامه مي يابد كه آب برنج كاملا تبخير شود (اين مدت زمان حدود پانزده دقيقه پس از جوش آمدن آب است). سپس شعله گاز را كم كنيد تا برنج كاملا دم بكشد. حدود سي دقيقه (بدون ته ديگ) و حدود چهل دقيقه (با ته ديگ).

توجه: برنج نو كه تازه برداشت شده، نبايد بيش از نيم ساعت خيس بخورد و بايستي كمتر از حد معمول جوش بخورد.

خريد برنج طارم دم سياه درجه يك مرغوب بخريم؟

 براي خريد برنج طارم دمسياه درجه يك مي توانيد همانند صدري با ماليدن برنج ميان دو كف دست چرب بودن را ميتوانيد احساس كنيد. برنج طارم انواع مختلفي دارد از جمله طارم هاشمي،طارم سنگي،طارم دم سياه و…

قيمت برنج طارم دم سياه درجه يك 10 كيلوگرمي

اين برنج براي استفاده در مهماني ها و مجالس شما مناسب مي باشد و از قيمت بالاتري نيز نسبت به اقلام پر محصول برخوردار است. قيمت بالاي برنج طارم دمسياه به دليل كم محصول بودن ن است. چنانچه قصد خريد برنج از استان گيلان را داريد، اين برنج پيشنهاد مي شود. در مقايسه با برنج طارم فريدونكنار نيز اين برنج، هم تراز با آن محسوب شده، اما بسيار بهتر از برنج هاي پر محصول مانند برنج شيرودي است.قيمت برنج شيرودي درجه يك توليد روز 10 كيلو گرمي در فروشگاه آرتا رحيمي 199000 تومان مي باشد. با خريد از فروشگاه آرتا رحيمي ديگر نگران كيفيت و قيمت نباشيد. زيرا برنج مورد نياز خود را در نوع مرغوب آن با  مناسب ترين قيمت مي توانيد تهيه كنيد.

فروشگاه اينترنتي برنج طارم دم سياه درجه يك

برنج آرتا رحيمي سال هاي متوالي است كه در زمينه توليد و عرضه برنج طارم دمسياه درجه يك در سطح استان گلستان مشغول فعاليت مي باشد. با ظهور اينترنت و ايجاد زير ساخت هاي توزيع و بسته بندي و ارسال در فضاي مجازي، چندين سالي است كه در اين حوزه فعاليت مي نمايند.

خريد و فروش برنج طارم دم سياه درجه يك

خريد و فروش عمده  برنج طارم دمسياه درجه يك آرتا رحيمي در سراسر ايران آغاز شده است. محصولات ما از جمله برنج شيرودي، برنج طارم دمسياه ،برنج طارم سنگي، برنج عنبر بو، برنج ندا, برنج فجر و سبوس برنج مي توان با دفتر مركز فروش برنج تماس گرفت.

خريد برنج ايراني

در حال حاضر شركت برنج آرتارحيمي انواع برنج محلي شمالي و برنج ايراني و ديگر برنج ها را توليد و بسته بندي و در بسته هاي زيبا و محكم به صورت عمده و تك فروشي ارسال مي نمايد. هدف ما ارسال بهترين محصولات با قيمتي مناسب به دست شما مشتريان عزيز مي باشد.

ارسال برنج طارم دم سياه درجه يك

با توجه به مساحت و بازار متنوع برنج در ديگر شهرهاي ايران، هزينه هاي جابجايي و پيداكردن بهترين برنج طارم دمسياه درجه يك، كاري بسيار سخت و گاهي نشدني مي باشد. با توجه به وجود سايت هاي فروشگاهي برنج و برنج هاي تقلبي كه در بازار عرضه مي شود. پيدا كردن برنج مرغوب طارم دمسياه درجه يك كاري بسيار دشوارتر است. اما ما به شما اين اطمينان را مي دهيم كه برنج فرستاده شده براي شما كاملا اصل بوده است چون ما از توليدات خود مطمئن هستيم. هموطنان عزيز در در سراسر ايران مي توانند تنها با يك تماس و مشاوره تلفني محصول مورد نظر خود را انتخاب نموده و در محل خود تحويل بگيرند.

ارسال برنج طارم دمسياه درجه يك 10 كيلوگرمي با طعم دلپذير و عطر مطلوب مناسب براي ذائقه هر ايران به سراسر ايران

خريد اينترنتي ارزان برنج طارم دم سياه درجه يك

اگر به دنبال خريد برنج طارم دمسياه درجه يك با قيمت مناسب هستيد، حتي يك ثانيه را هم از دست ندهيد. ما به شما برنج آرتا رحيمي را پيشنهاد مي كنيم. بسياري از مردم در زمينه تشخيص برنج خوب و با كيفيت تخصص و توانايي ندارد. همچنين خريد اين محصول به صورت مستقيم از شاليزار و خود كشاورز هزينه، زمان و زحمت زيادي را به دنبال دارد. ما همين كار را براي شما با هزينه كمتر و صرف كمترين زمان انجام مي دهند. شما مي توانيد انواع برنج شمال را به صورت اصل و خالص از ما خريداري كرده و از طعم و عطر آن لذت ببريد.

برخي از محصولات فروشگاه برنج ايراني:

برنج ايراني طارم دم سياه مرغوب را از كجا بخريم؟

با توجه به اينكه دلالان اين حرفه بسيار زياد شده اند و براي افزايش فروش برنج مرغوب و با كيفيت را با نمونه پايين تر تركيب مي كنند و قيمت برنج را پايين تر مي فروشند. با اين اوصاف ما به شما پيشنهاد مي كنيم كه خريد برنج خود را از برنج آراتا رحيمي انجام دهيد كه تمامي محصولات آن با كيفيت و مرغوب مي باشد و با استاندارد هاي لازمه توليد و بسته بندي مي شود.


برچسب: برنج ايراني، قيمت برنج، خريد اينترنتي ارزان برنج، خريد برنج، برنج مرغوب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۴:۱۳ توسط:naghmeh موضوع:

تجهيزات فست فود سيار

با توجه به مشغله هاي كاري كه امروز افراد دارند مردم بيشتر به فست فودها روي مي آورند و علاقه مند به استفاده از اين نوع غذاها مي باشند كه هم بصورت سريع آماده مي شود و اتالاف وقت ندارد هم مي توانند در محل كار خود و يا در هنگام رفت و آمد خود بدون دردسر سرو كنند. شايد براي شما هم اتفاق جذابي باشد كه ببينيد ماشين قديمي را ديزاين كرده و تبديل به يك تهيه غذا سريع كرده اند بله درست حدس زديد منظورما همان فست فود سيار است كه قابليت حمل و نقل و جابه جايي را نيز دارد. بسياري از افراد باتوجه به سودي كه اين حرفه دارد علاقه مند به راه اندازي فست فود سيار مي باشند زيرا سرمايه اوليه نسبت به فست فود هاي مكاني كمتر مي باشد و جذابيت بيشتري را نيز براي مشتري دارد. به همين دليل در اين مقاله تصميم گرفته ايم تا درباره راه اندازي فست فود سيار، مجوز آن و ميزان درآمد فست فود سيار و تجهيزات فست فود سيار براي شما مطالب آموزنده اي را بيان كنيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد:

تجهيزات فست فود سيار

تجهيزات فست فود سيار

بهترين راهكار براي راه اندازي فست فود سيار

امروزه با توجه به رونق فست فودها و علاقه ي روز افزون مردم به غذاهاي فست فود، شاهد راه اندازي و تأسيس فست فودهاي متنوع و پيشرفته در كل جهان هستيم. همچنين در كشور عزيزمان ايران نيز هر ساله به تعداد فست فودها افزوده مي شود و دليل اين امر كسب درآمد بسيار زياد از اين كسب و كار مي باشد. امروزه با پيشرفت تكنولوژي و فناوري راه اندازي فست فود سيار بسيار مد نظر افراد واقع شده است. براي انجام اين كار بايد يك سري اطلاعات و نكات ضروري در اين زمينه بدست آوريد.

  • يكي از مهم ترين مواردي كه جهت راه اندازي فست فود سيار بايد در اختيار داشته باشيد، سرمايه ي كافي براي اين كار مي باشد.
  • مورد ديگر داشتن مجوز از سازمان هاي مربوطه براي راه اندازي فست فود سيار است.
  • داشتن مهار و توانايي كافي جهت كسب رضايت مشتري
  • اگر شما تصميم داريد يك فست فودي را راه اندازي كنيد بايد با شرايط آن آشنايي يابيد. يا بهتر است بگوييم آموزش هاي لازم براي تهيه غذاهاي سريع در فست فود سيار
  • هزينه ون
  • تجهيزات موردنياز پخت غذاهاي فست فودي
  • هزينه خريد مواد اوليه

اين مواردي كه گفته شداز جمله مواردي هستند كه حتما بايد هزينه آن در مقدار هزينه تمام شده و سرمايه موردنياز راه اندازي فست فود سيار در نظر گرفته شود.

چگونه مجوز فست فود سيار بگيريم؟

شايد يكي از مجوز هاي كسب وكاري كه در روزهاي شيوع كرونا و شرايط اقتصادي نامناسب متقاضي زيادي دارد مجوز فست فود سيار است. از آنجا كه اين روزها به دليل شيوع ويروس كرونا ، وزارت بهداشت توصيه اكيدي بر عدم صرف غذا در محيط رستوران دارد فست فود هاي سيار با استقبال بيشتري توسط مردم روبرو شده اند. به طور كلي ، براساس آمار موسسه All Business صنعت خوراكي يكي از دشوارترين حوزه ها براي شروع كسب و كار جديد است. بايد بدانيد كه شروع به كار يك فست فود حتي از نوع سيارش به مانند هر كسب و كار ديگري نيازمند برخي كاغذبازي هاي رايج است. كسب مجوزهاي لازم و پروانه هاي ضروري از مهم ترين اقدامات پيش از شروع به كار رسمي است. در غير اين صورت به احتمال زياد با جريمه هاي سنگين دولتي مواجه خواهيد شد.

كسب مجوزهاي لازم اقدام براي اخذ پروانه آشپزي است. شايد شما دستپخت خوبي داشته باشيد، اما اين امر براي شروع كارتان به عنوان آشپز كافي نيست. بر اين اساس بايد اقدام به اخذ پروانه آشپزي كرد. اين امر معمولا نيازمند طي دوره هاي آموزشي است.  فقط بايد آموزش هاي اوليه در مورد بهداشت محيط آشپزخانه و پخت استاندارد غذاها به شما داده شود.

براي دريافت مجوز فست فود سيار در ابتدا بايد يك پروانه بهداشت از وزارت درمان و آموزش پزشكي دريافت كنيم .

مدارك مورد نياز جهت صدور صلاحيت و پروانه بهداشت فست فود سيار :

  • ارائه استعلام يا درخواست كتبي متقاضي
  • ارائه تعهد نامه محضري واحد پشتيبان مبني بر پشتيباني از واحد يا واحد هاي سيار توسط مالك ، متصدي يا مدير
  • ارائه تعهد نامه محضري مالك ، مدير يا متصدي واحد سيار مبني بر دسترسي به واحد پشتيبان
  • ارائه كارت بهداشت معتبر براي شاغلين در واحد عرضه سيار و واحد پشتيبان
  • ارائه گواهينامه معتبر از اموزشگاه هاي بهداشت اصناف داراي مجوز
  • ارائه برنامه كنترل بهداشتي بر اساس سيستم HACCP
  • تاييديه از پليس راهنمايي و رانندگي ، شهرداري و ساير دستگاه هايي كه به موجب قانون براي اينگونه فعاليت ها تاييديه صادر مي كنند .
  • ارائه تعهد محضري مبني بر عدم عرضه ، نگهداري و استعمال مواد دخاني و پذيرش مسئوليت عواقب ناشي از آن .

كسب مجوز براي محل خودرو فست فود سيار

  • در صورتي كه بخواهيد ون خود را رو به روي مركز خريد يا مكان نيمه خصوصي، استقرار دهيد ، بايد با مسئولين آن مكان هماهنگي هاي لازم را انجام دهيد و در بعضي موارد مبلغي هم پرداخت كنيد.
  • اما فعاليت در پارك ها و خيابان هاي عمومي معمولا بلا مانع است. و حتي شهرداري براي رونق بعضي خيابان ها به شما پيشنهاد همكاري مي دهد.
  • لازم به ذكر است كه كسب مجوز اماكن نيز براي برقراري امنيت ماشين و خريداران، ضروري است.

مهم ترين تجهيزات فست فود سيار كه بايد خريداري شود :

تجهيزات فست فود سيار بسيار قابل اهميت است و به جرات مي توان گفت كه مهم ترين عامل براي داشتن يك فست فودي سيار موفق مي باشد. قبل از اينكه لوازم فست فود سيار را خريداري كنيد بايد تعيين نماييد كه مي خواهيد چه غذاهايي را ارائه دهيد. همچنين بايد توجه داشته باشيد كه سايز آن ها بايد در اندازه هاي كوچكي باشد تا در ون مورد نظر شما به خوبي جا داده شود و مانع از رفت وآمد و پخت غذاهاي شما نشود. تجهيزات فست فود سيار شامل مواردي مي باشد كه در قسمت زير به بيان آن ها و قيمت هاي تقريب آن پرداخته ايم:

فر ساندويچ

  • دستگاه فر ساندويچ‌، داراي جايگاه بسيار قوي در ليست تجهيزات فست فود سيار است. معمولا شاهد آن هستيم كه بيشتر سفارش‌هاي فست فودهاي سيار، حول انواع و اقسام ساندويچ‌ها بوده و از اين روي حتما بايد از امكان ارسال تجهيزات فست فود سيار به تمام نقاط كشور استفاده كرده و يك فر ساندويچ براي راه‌اندازي فست فود سيار خود سفارش دهيد.
  • قيمت فر ساندويچ: قيمت فر ساندويچ در ليست قيمت تجهيزات فست فود سيار، بين چيزي از ۳ تا ۷ ميليون تومان، متغير خواهد بود.

سرخ كن سيب زميني

  • سيب زميني سرخ كرده، هميشه در منوي انواع فست فودها و رستوران‌ها جايگاه خود را دارد. حين راه‌اندازي فست فود سيار نيز بايد به تهيه سرخ كن سيب زميني توجه داشته و حتما اين مورد را در فهرست ليست تجهيزات فست فود سيار قرار دهيد.
  • قيمت سرخ كن سيب زميني: قيمت سرخ كن سيب زميني از ۲ تا ۵ ميليون تومان خواهد بود.

اجاق گريل روميزي

  • اجاق گريل روميزي براي آماده‌سازي و طبخ انواع و اقسام غذاهاي فست فودي از جمله استيك و غيره كارايي دارد. با اين همه در صورتي كه منوي غذايي شما بسيار محدود باشد، امكان حذف اين مورد را خواهيد داشت.
  • قيمت اجاق گريل روميزي: قيمت اجاق گريل روميزي بين ۳ تا ۷ ميليون تومان برآورد مي‌شود.

فر پيتزا صندوقي

  • فر پيتزا صندوقي در ابعاد مختلف عرضه شده و شما بايد مطابق با فضا و تخمين از ميزان سفارش‌هاي خود، نسبت به خريد آن اقدام نماييد. البته اين در صورتي جايگاه خواهد داشت كه در منوي فست فود سيار خود، حداقل يك نوع پيتزا را جاي داده باشيد.
  • قيمت فر پيتزا صندوقي: با نگاهي به ليست قيمت تجهيزات فست فود سيار، قيمت فر پيتزا صندوقي با توجه به ابعاد و ظرفيت آن را، بين ۴ تا ۱۲ ميليون تومان هزينه مي‌يابيم.

كپسول گاز

  • با توجه به نياز به اتصال گاز و اين كه غالبا در فست فودهاي سيار، دسترسي به انشعاب گاز شهري نداريم، بايد كپسول گاز تهيه نماييد. البته هميشه لازم است كه نكات ايمني را حين استفاده از كپسول گاز، به خوبي رعايت كنيد.
  • قيمت كپسول گاز: قيمت كپسول گاز چيزي كمتر از ۵۰۰ هزار تومان است.

يخچال ويترين‌دار ايستاده

  • با توجه به ضرورت نگهداري از مواد اوليه، به هيچ وجه نمي‌توانيد يخچال يا فريزر را از ليست تجهيزات فست فود سيار حذف كنيد. از اين جهت بهترين انتخاب براي شما، يخچال ويترين‌دار ايستاده است. اين نوع از يخچال جاي كمتري گرفته و در ضمن به شما اين امكان را مي‌دهد كه داخل يخچال را به خوبي مشاهده نماييد.
  • قيمت يخچال ايستاده ويترين‌دار: قيمت يخچال ايستاده ويترين‌دار با توجه به اندازه و ابعاد آن، بين ۵ تا ۱۲ ميليون تومان خواهد بود.

فريزر صندوقي

  • معمولا براي راه‌اندازي فست فود سيار، از فريزر صندوقي استفاده مي‌شود كه هم فضاي كمتري به خود اختصاص مي‌دهد و هم از سطح قيمتي پايين‌تري برخوردار است.
  • قيمت فريزر صندوقي: فريزر صندوقي را با توجه به ابعاد آن، مي‌توانيد از ۴ تا ۱۰ ميليون تومان خريداري كنيد.

تاپينگ روميزي چند لگنه

  • تاپينگ هاي روميزي داراي تعداد لگن‌هاي مختلف هستند. شما با توجه به ميزان فضاي در اختيار خود در يك فست فود سيار، مي‌توانيد از تاپينگ روميزي با تعداد لگن كم يا زياد استفاده كنيد. در بيشتر مواقع، در صورت داشتن فضاي كافي، خريداري كردن تاپينگ روميزي با تعداد لگن بالاتر، مناسب خواهد بود. اين به شما كمك مي‌كند تا تاپينگ‌هاي مختلف را در لگن‌هاي جداگانه قرار داده و به راحتي از آن‌ها استفاده نماييد.
  • قيمت تاپينگ روميزي: قيمت تاپينگ روميزي با تعداد لگن كم از ميان ليست قيمت تجهيزات فست فود سيار، (به طور مثال تاپينگ روميزي ۴ لگنه)، چيزي بين ۳ تا ۵ ميليون تومان خواهد بود. از طرفي ديگر قيمت تاپينگ ۱۰ لگنه مي‌تواند در بازه ۷ تا ۱۱ ميليون تومان شناور باشد.

دستگاه برگر ذغالي

  • برگر ذغالي از بهترين تجهيزات فست فود سيار به حساب مي‌آيد و با توجه به علاقه زياد مشتري‌ها به خريد برگر ذغالي و بدون روغن، نبايد اين قلم را از دست بدهيد. اين دستگاه‌ها غالبا از ورق استيل و چدن مشبك ساخته شده و در طول‌هاي مختلفي عرضه مي‌شوند.
  • قيمت دستگاه برگر ذغالي: دستگاه برگر ذغالي با سايز كوچك و مناسب فست فودهاي ساير، مي‌تواند چيزي بين ۲ تا ۴ ميليون تومان هزينه داشته باشد.

دستگاه بخارپز ذرت مكزيكي

  • ذرت مكزيكي يكي از گزينه‌هاي هميشگي فست فودهاي سيار است و از آن جايي كه در شمار موارد ارزان قيمت نيز محسوب مي‌شود، هميشه مي‌تواند فروش خوبي داشته باشد. از اين روي با خريد يك دستگاه بخارپز ذرت مكزيكي، مي‌توانيد به فست فود سيار خود رونق ببخشيد.
  • قيمت دستگاه بخارپز ذرت مكزيكي: قيمت اين دستگاه بخارپز چيزي بين ۱ تا ۳ ميليون تومان متغير است.

۴ نكته طلايي براي افزايش درآمد فست فود سيار

  1. نماي بيروني فست فود سيار از اهميت بسيار بالايي برخودار است و شما اصلا نبايد اهميت آن را دست كم بگيريد. توصيه ما به شما اين است كه از رنگ هاي شاد وجذاب و طرح هاي دوست داشتني در بيرون ماشين خود استفاده كنيد.
  2. شما بايد مكان درستي را براي ارائه غذاهاي فست فودي خود در نظر بگيريد. مراكز خريد، پارك ها و محل هاي شلوغ انتخاب مناسبي براي اينكار به شمار مي رود.
  3. اهميت تبليغات را اصلا نبايد دست كم گرفت. البته بايد اين نكته را افزود كه نيازي به تبليغات گرون قيمت نيست.
  4. مهم ترين نكته اي كه اما بايد در راه اندازي فست فود سيار در نظر بگيريد ارائه غذاهاي با كيفيت است و اصلا نبايد فراموش كنيد كه غذاهاي تازه و خوشمزه هست كه باعث سود و پيشرفت شما خواهد شد.

برچسب: فست فود سيار، دستگاه برگر ذغالي، تجهيزات فست فود، تجهيزات فست فود سيار، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۸:۵۵ توسط:naghmeh موضوع:

خريد تفنگ مناسب شكار

شناخت اصولي و آشنايي با استاندارد هاي لازم براي اسلحه مناسب شكار يكي از موارد مهم در خريد تفنگ مناسب شكار مي باشد. طبق قوانين، اسلحه هاي شكاري عادي و نيمه خودكار جزو ادوات نظامي محسوب نمي شوند. ولي با اين حال خريد، فروش و حمل و نقل آن تابع قوانين مشخص و سخت گيرانه اي است. در اين مقاله مي خواهيم درباره خريد تفنگ مناسب شكار مطالبي را براي شما بيان كنيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد:

10 نكته مهم در خريد تفنگ مناسب شكار براي حيوانات كوچك و بزرگ

قبل از هر چيز براي خريد يك اسلحه مناسب شكار بايد هدف خود را براي صيد و شكار حيوانات مشخص نماييد. به طور مثال مي خواهيد از سلاح خود در صيد پرندگان، پستانداران كوچك، حيوانات بزرگ و... استفاده نماييد. مرحله بعدي براي خريد اسلحه مناسب مراجعه به مراكز معتبر فروش اسلحه و انتخاب يك سلاح مجاز تاييد شده از سوي نيروي انتظامي جهت دريافت مجوز حمل سلاح مي باشد. از جمله نكات مهمي كه بايد در هنگام خريد اسلحه مناسب شكار در نظر داشته و رعايت نماييد موارد زير مي باشد:

خريد تفنگ مناسب شكار

1. از فروشگاه هاي مجاز و معتبر خريد نماييد

2. اگر در انتخاب اسلحه مبتدي هستيد يك نفر آشنا به مشخصات فني اسلحه را به همراه داشته باشيد.

3. از جمله راه هاي شناخت يك اسلحه مناسب شكار و استاندارد تطبيق شماره لوله تفنگ با پيش قنداق آن مي باشد.

4. يك تفنگ مناسب براي شكار را با توجه به فيزيك بدني و راحتي خود خريداري نماييد. به طور مثال خوش دست باشد، قنداق آن بر روي شانه فرد به خوبي جاگير شود و براي دقت در شكار دچار مشكل نباشد.

5. تفنگ شكاري را در فروشگاه تست كنيد و با توجه به نوع هدف خود برگزينيد.

6. ايمني ضامن اسلحه مناسب شكار با كوبيدن تفنگ خالي امتحان نماييد. ضامن شل و بدون استاندارد فرد را دچار خسارت هاي جبران ناپذيري مي سازد.

7. دقت و هدف گيري متمركز در سلاح با طول بدنه بلند بيشتر است.

8. يك معيار مهم در خريد اسلحه وزن و قابليت حمل آن مي باشد، انواع قنداق فلزي، چوبي و كامپوزيتي براي اين مورد در نظر گرفته شده اند.

از جمله برند هاي معروف در ساخت اسلحه سبك براي شكار برند تفنگ بادي ديانا ، تفنگ بادي گامو و وارخ مي باشند.

9. انتخاب اسلحه دوربين دار براي مسافت هاي دور تر و شليك به هدف توصيه مي گردد.

10. موارد مهمي همچون قدرت كشتار، افت گلوله، قدرت شليك، لگد اسلحه، صداي شليك، نوع مهمات و كيفيت اسلحه مناسب شكار را در هنگام خريد مد نظر داشته باشيد.

تفنگ شكاري كدام برند بهتر است؟

از جمله برند هاي اسلحه سازي معروف در جهان مي توان به برند هاي وينچستر، برتا، بنلي، فرنچي-بروونينگ-بالت اكشن، والتر ، هاتسان ، گامو و ... اشاره نمود كه ساخت كشور هايي همچون روسيه، آلمان، تركيه، انگليس، ايران، اسپانيا و چين مي باشند.

انواع تقنگ مناسب شكار

شناخت انواع سلاح هاي رايج در شكار و انتخاب و بكارگيري آنها تأثير بسياري در يك صيد مناسب و تقويت مهارت هاي مربوط به ان دارد. از جمله انواع سلاح مناسب براي شكار در دو نوع تفنگ ساچمه زني و تفنگ گلوله زني خلاصه مي گردد. انتخاب نوع سلاح و بكارگيري آن در مورد صيد حيوانات يك عامل مهم در تفريح شكار مي باشد. هر كدام از اين سلاح ها داراي مشخصه ها و ويژگي هاي خاص خود مي باشند كه افراد علاقه مند مي توانند با توجه به نياز خود آن ها را برگزينند. به طور خلاصه مشخصات فني و كاربرد اين نوع از سلاح هاي مناسب شكار موارد زير مي باشند:

تفنگ ساچمه زني: اين نوع از سلاح قدرت پرتاپ چند تير را به سوي صيد ريز همانند پرندگان و پستانداران كوچك همانند كبك، تيهو، قرقاول و...را دارا مي باشد. تنوع كاليبر در آن پايين است و پيشنهاد مي شود افرادي كه به تازگي به شكار علاقه مند گشته اند در ابتدا با اين اسلحه مناسب شكار استفاده نمايند. كاليبر رايج اين اسلحه نمره 12 و 16 در ايران مي باشد.
تفنگ گلوله زني: اين اسلحه مناسب شكار براي پستانداران بزرگ همانند گراز ف كل، آهو، گوزن و قوچ و... مي باشد. در هر شليك يك تير به سوي حيوان شكار مي گردد و تنوع نمره كاليبر در آن متنوع مي باشد. دقت، قدرت كشتار و انرژي گلوله در اين نوع از اسلحه شكاري بسيار بالا بوده و گلوله هاي آن قدرت تخريب بيشتري نسبت به باقي گلوله ها و مهمات دارد.

از تفنگ شكاري چگونه استفاده كنيم؟

از جمله موارد مهم در هنگام تفنگ شكاري مناسب را مي توان در موارد زير عنوان نمود:

بهترين حالت براي نگه داري تفنگ، ايستاده-قائم و روبه بالا مي باشد.

بهترين حالت براي شليك نشسته و دراز كشيده مي باشد.

براي شليك يك تكيه گاه مناسب و نرم داشته باشيد.

شليك مناسب براي صيد نشانه گرفتن نقاط حياتي حيوان همانند شش و قلب مي باشد.

نحوه نگهداري تفنگ شكاري

بعد از خريد تفنگ مناسب شكار نحوه نگهداري از آن و مراقبت از تفنگ بسيار مهم و كاربردي مي باشد. از جمله موارد مهم در نگهداري سلاح مواد زير مي باشد:

? به هيچ عنوان با سلاح شكاري براي شوخي يا خنده استفاده نكنيد. حتي يك تفنگ ساچمه زني با قدرت شليك كم نيز توانايي كشتن يك انسان را دارد.

? در شكار حيوان دست به نفله كشي يا شكار كشي نزنيد. اين مسئله محيط زيست را حساس كرده و جواز شما را باطل مي سازد.

? هرگز گلوله، مسير عبور آن در لوله تفنگ و سيلندر اسلحه را با مواد نفتي چرب نكنيد. اين كار موجب تراكم دما و انفجار اسلحه مي گردد.

? اسلحه خود را به فرد ديگر و يا كودكان نسپاريد. اين موارد موجب نزول حسن شهرت شما و لغو مجوز پروانه شكار مي گردد.


برچسب: خريد تفنگ، تفنگ شكاري، تفنگ ساچمه زني، تفنگ بادي ديانا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۳:۲۴ توسط:naghmeh موضوع:

كدام تشك براي سبك خواب شما بهترين است؟

هنگام خريد تشك عالي موارد زيادي وجود دارد كه بايد در نظر گرفت. يك تشك خيلي نرم بود ، يك تشك خيلي سخت و يك تشك هم متوسط بود. اما ، آيا مي دانيد يكي از مهمترين عواملي كه بايد در انتخاب بهترين تشك براي شما در نظر گرفت موقعيت خواب شماست؟ در اين مقاله مي خواهيم به بررسي انواع موقعيت هاي خواب و اينكه كدام تشك براي سبك خواب شما بهترين است؟ بپردازيم. پس تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد:

كدام تشك براي سبك خواب شما بهترين است؟

همه در موقعيت هاي مختلف مي خوابند. هر يك از ما هنگام رفتن به رختخواب به يكي از موقعيت هاي خواب عادت داريم و به همان صورت نيز مي خوابيم. برخي از رايج ترين سبك هاي خواب شامل  خوابيدن به پشت، پهلو ، جنين ، روي شكم يا تركيبي از همه موارد نام برده شده است. ممكن است بهترين وضعيت خواب وجود نداشته باشد ، اما مطمئنا بهترين تشك براي وضعيت خواب شما وجود دارد. سوال در مورد چگونگي انتخاب تشك هميشه دشوار است ، اما افزودن موقعيت هاي خواب به اين معادله باعث سردرگمي بيشتر اوقات مي شود.
وضعيت خواب خود را در زير پيدا كنيد و  بيابيد كدام تشك براي شما بهترين است.

كدام تشك براي سبك خواب شما بهترين است؟

بهترين تشك براي به پهلو خوابيدن

با توجه به اينكه به پهلو خوابيدن رايج ترين موقعيت خواب است ، بسياري از توليدكنندگان تشك هنگام طراحي محصولات خود شما را به خاطر دارند. علاوه بر اين ، كساني كه به پهلو مي خواباند كمتر خرخر مي كنند. اين وضعيت همچنين باعث مواظبت از ستون فقرات مي شود و از بروز كمردرد مي كاهد. خوابيدن به پهلو داراي مجموعه اي از مزاياي سلامتي مانند كاهش ريفلاكس اسيد است. با اين حال ، اگر در انتخاب تشك خود دقت نكنيد ، خوابيدن به پلو مي تواند باعث درد گردن و شانه شود. بنابراين ، مهم است كه هنگام انتخاب بهترين تشك براي خوابيدن به پهلو ، موارد خاصي را در ذهن داشته باشيد.

تشك هاي بهاري سنتي براي افرادي كه به پهلو مي خواباند مناسب نيستند. آنها مي توانند نقاط حساس بدن را مورد فشارقرار دهند ، باعث درد مفاصل مي شوند ، و افرادي كه به پهلو مي خوابند بايد فشار شانه ها و باسن خود را كاهش دهند. تشك هاي نرم مانند تشك رويال مدل اسليپ دريم براي خواب هاي جانبي توصيه مي شوند ، زيرا فشار را كاهش مي دهند اما ستون فقرات را به صورت مرتب نگه مي دارند.

بهترين تشك براي خوابيدن به پشت

كاملاً غيرمعمول است ، خوابيدن به پشت وضعيت بسيار سالمي است و اغلب بهترين حالت خواب محسوب مي شود. اين امكان را براي تراز طبيعي گردن ، ستون فقرات و لگن فراهم مي كند ، كه مي تواند درد در نقاط حساس بدن را به حداقل برساند. وقفه تنفسي در خواب مي تواند با خواب پشت بدتر شود

به منظور كاهش خروپف ، بالش هاي ضخيم تر و پشتيباني بيشتري توصيه مي شوند. خوابيدن در پشت باعث ايجاد شكاف بين كمرتان و تشك مي شود كه بايد پشتيباني شود. تشك هاي تا حدودي نرمتر با لايه راحتي تقريباً دو اينچ به اندازه كافي براي خواب پشت حمايت مي شوند و خطر فشار و درد را كاهش مي دهند. افرادي كه به پشت مي خوابند بايد تشك هايي مانند تشك طبي دنلپ مدل Stella را در نظر بگيرند كه ضمانت 5 ساله آنها به شما امكان مي دهد از مناسب بودن اين تشك مطمئن باشيد.

كدام تشك براي افرادي كه بر روي شكم مي خوابند بهتر است؟

خوابيدن به روي شكم از كمترين موقعيت خواب است. تنها فايده اي كه ممكن است داشته باشد كاهش خروپف است. به دليل خاصيت اين وضعيت ، افرادي كه بر روي شكم مي خوابند براي تنفس بايد سر خود را برگردانند. اين مي تواند فشار قابل توجهي بر گردن و شانه ها ايجاد كند. اگر از بالش استفاده مي كنيد ، كمر نيز كمي به عقب خم مي شود و باعث فشار و اغلب درد در آن ناحيه مي شود. اينكه كدام تشك براي افرادي كه بر روي شكم مي خوابند بهتر است كاملاً واضح است. آنها فاقد فاصله هايي هستند كه مانند موقعيت هاي ديگر به حمايت نياز دارند و بنابراين به لايه هاي راحتي و ضخيم راحتي نيز احتياج ندارند. افرادي كه بر روي شكم مي خوابند بهترين كار را با تشك هاي محكم تر مانند تشك رويال مدل كامفورتر انجام مي دهند ، كه اين باعث منحرف شدن انحناهاي غيرطبيعي پشت مي شود.

بهترين تشك براي موقعيت خواب جنيني

وضعيت خواب جنين شبيه خواب پهلو است ، اما پاها خم شده و سينه شما به سمت زانوها خم شده است. اين وضعيت حتي مي تواند فشار بيشتري نسبت به خوابيدن در حالت عادي در پهلو ايجاد كند و كاهش فشار بسيار مهم است. كشيدگي مكرر روي شانه ها و باسن شما مي تواند باعث درد طولاني مدت شود و هنگام خوابيدن در وضعيت جنين ، فاصله اي بين شما و تشك شما ايجاد مي شود. بهترين تشك براي وضعيت خواب جنين ، تشكي است كه به اندازه كافي نرم باشد و بتواند يك گهواره حمايتي براي پر كردن اين فاصله ها ايجاد كند و فشار شانه و مفصل ران را برطرف كند. افرادي كه بصورت جنيني مي خوابند بايد به دنبال تشك هايي با لايه راحتي باشند كه حداقل سه اينچ ضخامت مانند تشك طبي ژل مموري ريكو مدل Perfect medical داشته باشد.

بهترين تشك براي خواب هاي تركيبي

خواب هاي تركيبي افرادي هستند كه به صورت شبانه بين خواب بر روي شكم ، كمر و پهلو جابجا مي شوند. تعداد زيادي از افراد به اين حالت مي خوابند ، بعضي از آنها موقعيتي را ترجيح مي دهند ، در حالي كه ديگران مي توانند به طور مداوم در حركت باشند. اين امر خصوصاً براي افرادي كه گردش خون ضعيفي دارند بسيار سالم در نظر گرفته مي شود ، زيرا حركت مداوم باعث افزايش جريان خون در طول چرخه خواب شما مي شود. افرادي كه داراي خواب تركيبي هستند براي انتخاب تشك جزء سخت ترين افراد محسوب مي شوند ، زيرا تشك انتخابي آ نها بايد براي موقعيت هاي مختلف مناسب باشد.

افرادي كه داراي خواب تركيبي هستند به تشكي نياز دارند كه بدون توجه به موقعيتي كه در آن قرار دارد راحت باشد. ايده خوبي است كه در نظر بگيريد در عميق ترين خواب خود چه موقعيتي را انتخاب مي كنيد. اگر عمدتاً به پشت و پهلو مي خوابيد ، يك لايه راحتي ضخيم در حدود 3 براي شما خوب است.

اگر به هنگام خواب بيشتر بر را روي شكم خود مي خوابيد ، يك لايه راحتي سه اينچي شما را بيدار خواهد كرد. بهترين تشك براي افرادي كه تمامي حالات خوابي را دارند تشك هايي مي باشد كه نه خيلي نرم است و نه خيلي سفت.

اگر شما و همسرتان موقعيت خواب متفاوتي داشته باشيد ، چگونه بهترين تشك را انتخاب مي كنيد؟

ممكن است شما يك تشك محكم را دوست داشته باشيد ، در حالي كه همسرتان ممكن است نرم باشد. ممكن است شما خواب بر روي شكم را ترجيح بدهيد ، در حالي كه همسر شما از افرادي باشد كه خواب جنيني را ترجيح دهد. به زوج هايي كه در موقعيت مشابه يكديگر نخوابند توصيه مي شود تشكي مناسب براي خواب هاي تركيبي تهيه كنند. بهترين تشك ها را مي توانيد از فروشگاه ايننترنتي آقاي تشك خريداري نماييد. همچنين مي توانيد از راهنماي خريد تشك دو نفره براي زوج ها نيز بهره ببريد.

حال كدام تشك براي شما بهتر است؟

وضعيت خوابيدن از مهمترين مواردي است كه بايد هنگام خريد تشك به آن توجه كنيد. تشك مناسب براي وضعيت خواب شما فاصله هاي طبيعي بين شما و تشك را پر مي كند ، مفاصل شما را به آرامي نگه مي دارد تا از احساس درد جلوگيري كند و خواب كامل شب را به شما نويد مي دهد. شما مي توانيد با توجه به عادت خوابي خود و ميزان هزينه اي كه براي خريد تشك در نظر گرفته ايد از فروشگاه اينترنتي آقاي تشك انواع تشك را بصورت آنلاين خريداري نماييد. تمامي محصولات اين فروشگاه داراي گارانتي مي باشد كه نشان از كيفيت بالاي تشك هاي موجود در آقاي تشك دارد. با خريد اينترنتي تشك از فروشگاه آقاي تشك تجربه اي نو از خريد تشك را داشته باشيد.


برچسب: بهترين تشك، تشك رويال، خريد تشك دو نفره، خريد تشك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۵:۰۰ توسط:naghmeh موضوع:

فيلتر هوا خودرو و فيلتر هوا محيط چه تفاوتي با هم دارند؟

فيلتر هوا يك لغت عمومي مي باشد كه هم در خودرو ها كارايي دارد هم براي تصفيه كننده هاي هواي محيط براي بسياري از افراد اين سوال مطرح مي باشد كه فيلتر هوا خودرو چه تفاوتي با فيلتر هوا محيط دارد؟براي پاسخ دادن به اين سوال لازم است كه تعريفي از هر دو موضوع داشته باشيم و بعد به بيان تفاوت اين دو نوع فيلتر هوا بپردازيم. اگر مي خواهيد بداني فيلتر هول خودرو با فيلتر هوا محيط چه تفاوتي دارد تا پايان اين مقاله ما را همراهي كنيد.

نقش فيلتر هوا در خودرو چيست؟

فيلتر هوا از تجهيزات لازم و ضروري در خودرو است. « فيلتر هوا » به موجب داشتن خاصيت جذب ذرات موجود در هوا، مانع ورود گرد و غبار و ذرات آلوده موجود در هوا به داخل موتور اتومبيل مي شود. در حالت طبيعي موتور اتومبيل در قبال هر گالن سوخت از هزار گالن هوا استفاده مي كند. در اين صورت براي سوخت صحيح خودرو بايد از «فيلتر هوا» استفاده كنيم.

نقش عمده فيلتر هوا در اتومبيل، تصفيه هواي ورودي به سيستم احتراق و سوخت ميباشد. با اينكه قيمت فيلتر هوا در مقايسه با ساير قطعات اتومبيل بسيار كم و ارزان ميباشد اما عدم توجه به آن مي تواند مشكلات بزرگ و هزينه هاي بالايي را به دنبال داشته باشد.

با توجه به نقش و تاثيربسزاي فيلتر هوا در اتومبيل بايد در نگهداري و تعويض به موقع آن دقت كنيد.

جنس فيلتر هوا خودرو از چيست؟

فيلتر هواي مورد استفاده در خودرو ها معمولا از نوع فيلتر هواي كاغذي ميباشد كه قيمت پاييني دارد و تعويض آن كار ساده اي است و شما مي توانيد بدون نياز به كمك گرفتن از مكانيك، خودتان اين كار را براحتي انجام دهيد. با اين وجود بايد به فيلتر هوا در ماشين خود توجه ويژه اي داشته باشيد.

فيلتر هوا محيط چيست؟

بسياري از افراد كه داراي بيماري هايي مثل آلرژي يا آسم هستند در منزل يا محل كار خود از  دستگاه تهويه هوا استفاده مي كنند تا از ورود ذرات گرد و غبار به سيستم تنفسي خود جلوگيري كنند. درون اين سيبستم هاي تصفيه هوا فيلترهايي وجود دارد كه نقش صافي را دارن و ذرات گردوغبار را به خود مبي گيرند.دستگاه هاي تصفيه هوا از فيلتر هاي متفاوتي براي تصفيه هوا استفاده مي كنند. در ادامه به معرفي اين فيلتر ها مي پردازيم:

فيلتر هوا اوليه، نخستين سد محكم دستگاه تصفيه هوا

فيلتر هاي اوليه معمولا اولين سد در راه ذرات آلاينده وارد شده به دستگاه هستند. اين فيلتر ها وظيفه جذب ذرات بسيار بزرگ را بر عهده دارند. اين فيلتر ها با جذب ذرات بسيار درشت مانند پرز و مو و آلرژن ها در مرحله اول فيلتراسيون، باعث طولاني تر شدن عمر فيلتر هاي هپا و كربن اكتيو در مراحل بعدي مي شوند. عمده ي ذراتي كه در اين مرحله جذب مي شوند از نوع PM 10 هستند.

فيلتر هپا ، قلب دستگاه تصفيه هوا

متداول ترين نوع فيلتر كه در بيشتر دستگاه هاي باكفيفيت موجود در بازار به كار گرفته مي شود. اين فيلتر معمولا از پنبه، فايبرگلاس، فيبر و يا موادي با شبيه به آن ها است. اين فيلتر قادر به جذب ذراتي ك است كه با چشم قابل مشاهده نمي باشند. ذرات PM.25 كه چيزي در حدود ۳ ميكرون هستند. چشم انسان تنها ذرات بزرگتر از ۱۰ ميكرون را مي بيند. اين ذرات شامل ويروس ها، باكتري ها و ذراتي از اين نوع نيز مي شود. فيلتر هپا ظرفيت مشخصي دارد و در پايان عمرش نياز به تعويض خواهد داشت.

مهمترين مزيت فيلتر هوا

قابل شست و شو بودن فيلتر ها ي هپا جز مزيت آن حساب مي شود. يك فيلتر هپا باكيفيت با ظرفيت بالا بايد چيزي در حدود ۱۷۰۰۰ ساعت كار كند. چيزي در حدود دو سال. بسياري از دستگاه هاي تصفيه هوا از فيلتر هايي استفاده مي كنند كه به دليل حجم پايينشان هر ۴-۵ ماه نياز به تعويض دارند. دستگاهي با فيلتر هپاي باكيفيت انتخاب كنيد. فيلتر هاي هپا، قلب دستگاه هاي تصفيه هوا هستند.

فيلتر هوا كربن اكتيو، جذب كننده آلاينده هاي شيميايي

فيلترهاي كربن اكتيو شكلي از كربن هستند كه در فرآيند توليد با ايجاد منفذ هاي متعدد آماده جذب ذرات آلاينده شدند. داستان استفاده از كربن اكتيو به سال هاي ابتدايي ۱۹۰۰ برمي گردد، زماني كه از اين نوع فليتر ها به عنوان ماده اي براي تصفيه آب استفاده مي شد. پس از آن با آغاز جنگ جهاني دوم كشف شد كه كربن اكتيو در ماسك هاي سربازان براي حفاظت از آن ها مي توان استفاده كرد. همچنين براي تصفيه آب و هوا. ذراتي كه توسط فيلتر هاي كربن اكتيو جذب مي شود، به هيچ عنوان به هوا باز نمي گردند. ويژگي اي كه اين فيلتر را به يكي از موثرترين فيلتر هاي تصفيه هوا تبديل مي كند.

مهمترين ويژگي فيلتر هوا كربن اكتيو

اين فيلتر ها كمك بسيار بزرگي به افراد مبتلا به آسم و آلرژي، كودكان و سالمندان و ديگر گروه هاي حساس مي كند. چرا كه وظيفه اصلي اين فيلتر ها حذف عوامل شيميايي موجود در محيط است. بسياري از دستگاه هاي تصفيه هوا موجود در بازار از مقادير بسيار كمي از جاذب كربن استفاد مي كنند. به طور مثال دستگاهي كه تنها از ۱۰۰ گرم كربن اكيتو استفاده مي كنند. حجم پايين فيلتر ها باعث كاركرد ضعيف آن ها و تمام شدنشان در بازه هاي زماني نزديك به هم است. اتفاقي كه به معني نياز هاي مكرر دستگاه به تعويض اين فيلتر ها است. دستگاهي را انتخاب كنيد كه دست كم از يك كيلوگرم كربن اكتيو مرغوب استفاده كرده باشد و حتما درباره ي اين موضوع از فروشنده سوال كنيد.

فيلتر هوا ماشين و فيلتر هوا محيط چه تفاوتي با هم دارند؟

مي توان گفت اين دو محصول در اصل هر دو براي يك كار واحد توليد شده اند اما محل بكارگيري آنها متفاوت مي باشد. يكي ديگر از تفاوتهاي فيلتر هوا خودرو با فيلتر هوا محيط از نظر شكل ظاهري مي باشد و ديگر تفاوت آنها زمان تعويضشان مي باشد كه زمان تعويض فيلتر هوا محيط طولاني تر مي باشد. در كل مي توان گفت يك محصول براي دو مكان مي باشند . برخي از فيلتر هوا محيط نياز به تعويض ندارند و قابل شستشو مي باشند در صورتي كه فيلتر هوا خودرو حتما بايد تعويض شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۲:۱۱ توسط:naghmeh موضوع:

آيا لاستيك ماشين را بايد در هواي سرد باد كرد؟

اگر به دنبال اين هستيد كه بفهميد لاستيك هاي ماشين را در آب و هواي سرد بايد باد كرد يا خير؟ جواب اين پرسش بله است. دماي پايين اغلب به معناي كم بودن فشار باد لاستيك است و كم بودن فشار باد لاستيك مي تواند باعث رانندگي هاي خطرناك شود. در اين مقاله قصد داريم در مورد رانندگي و محافظت از فشار باد لاستيك در فصل زمستان و آب و هواي سرد صحبت كنيم.

چگونه آب و هواي سر بر روي فشار باد لاستيك تاثير مي گذارد؟  

زماني كه دماي هوا كاهش پيدا مي كند، مولكول هاي هوا آهسته تر حركت مي كنند و روي هم انباشته مي شوند. زماني كه دما افزايش پيدا مي كند، مولكول هاي هوا سريع تر حركت مي كنند و بيشتر از هم فاصله مي گيرند. اين موضوع را مي توانيد خودتان آزمايش كنيد. يك توپ بسكتبال را در هواي آزاد بگذاريد و منتظر بمانيد. باد توب در هواي سرد صبحگاهي خالي مي شود و دوباره در گرماي بعدازظهر باد مي شود. زماني كه اين موضوع بر روي لاستيك هاي شما اتفاق مي افتد، مي تواند بر روي فشار باد لاستيك اتومبيلتان تاثير بگذارد. به اين دليل كه به ازاي هر 10 درجه تغيير دمايي كه ايجاد مي شود، لاستيك ها حدود 1 تا 2 پوند در اينچ مربع كاهش يا افزايش مي يابند.

كاهش فشار باد لاستيك چه مشكلاتي را به همراه دارد؟

كاهش فشار باد لاستيك مي تواند باعث افزايش زمان توقف شود. لاستيك هايي كه بادشان خالي شده است مي توانند زمان ترمز كردن را افزايش دهند و در خيابان هاي خيس به راحتي مي لغزند. از سوي ديگر، كاهش فشار باد لاستيك مي تواند اقتصاد سوخت را تضعيف كند. لاستيك هايي كه بادشان خالي شده است مي توانند ميزان گاز را حدود 2 درصد كاهش دهند. يكي ديگر از مسائلي كه كاهش فشار باد لاستيك به همراه دارد اين است كه طول عمر لاستيك كاهش مي يابد. كاهش فشار باد لاستيك مي تواند طول عمر لاستيك ها را كاهش دهد و آن ها را در معرض آسيب بيشتري قرار مي دهد.

چگونه فشار باد لاستيك را بررسي كنيم؟

كاهش جزئي در فشار باد لاستيك را نمي تواند با چشم تشخيص داد، اما مي تواند بر روي رانندگي شما تاثير بگذارد. باد لاستيك ها حتي در زماني كه دماي هوا در طول زمستان ثابت است، كاهش مي يابد. براي اينكه رانندگي ايمني داشته باشد، توصيه مي كنيم كه فشار باد لاستيك را در هر زماني كه پمپ را بررسي مي كنيد، مخصوصا در زماني كه نور سيستم كنترل فشار باد لاستيك روشن مي شود، بازررسي كنيد.

فشار باد لاستيك توصيه شده خود را پيدا كنيد.

ميزان فشار باد لاستيك براي خودرويتان را مي توانيد از روي كتابچه راهنماي كاربر يا از روي برچسبي كه به لبه درب، جعبه دستكش يا دريچه سوخت نصب شده، پيدا كنيد. فشار باد توصيه شده معمولا بين 30-35 پوند بر اينچ مربع مي باشد.  

قبل از رانندگي فشار باد لاستيك خود را بررسي كنيد.

براي محاسبه ميزان باد لاستيك به روش درست، قبل از رانندگي ميزان فشار باد لاستيك را اندازه بگيريد. اگر فشار باد لاستيك خودروي شما 32 پوند بر اينچ مربع مي باشد، اين ميزان فشار براي قبل از زماني است كه چرخ شما در جاده حركت مي كند.

فشارسنج باد لاستيك را خريداري كنيد.

فشار سنج باد لاستيك را مي توانيد با چند دلار از خرده فروشان تهيه كنيد. فشارسنج هاي باد لاستيك كه به شكل مدادي هستند ارزان ترين نوع آن مي باشند و داراي چوبي مي باشند كه با خواندن فشار باد لاستيك بيرون مي افتد. استفاده از فشارسنج هاي ديجيتالي باد لاستيك راحت تر است ولي گران تر هستند.

درپوش دريچه سوپاپ لاستيك را شل كنيد.

يك پيچ كلاهدار مشكي يا نقره اي رنگ است كه بر روي ديواره لاستيك قرار دارد. اين پيچ بايد كاملا از بيرون ماشين شما قابل مشاهده باشد.

فشارسنج باد لاستيك را به دريچه سوپاپ لاستيك متصل كنيد.

از دستورالعمل هايي كه در مورد فشارسنج فشار باد لاستيك آمده است، پيروي كنيد. اگر زماني كه فشارسنج را وارد مي كنيد، صداي هيس مانندي را مي شنويد، ممكن است به درستي تراز نشده باشد. زاويه فشارسنج را دوباره تراز كنيد تا زماني كه صداي هيس مانند از بين برود. فشار باد لاستيكتان در چه حدي است؟ آيا نياز است كه لاستيك هايتان را باد كنيد؟  

خريد لاستيك از دكتر خودرو

دكتر خودرو متشكل از مجموعه فروشگاه هاي تعويض لاستيك مي باشد و در هر نقطه اي كه شما بخواهيد براي خريد لاستيك و نصب انواع لاستيك ميشلن،  لاستيك فالكن، لاستيك بارز  و لاستيك گلدستون ... در خدمت شماست. شما مي توانيد جهت دريافت قيمت روز لاستيك به سايت doctorkhodro.com مراجعه نماييد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۹:۵۹ توسط:naghmeh موضوع:

خريد آب قليايي در سرخرود

آب قليايي لوكساب علاوه بر خريد آب قليايي از مراكز فروش و نمايندگي ها امكان خريد آنلاين آب قليايي را نيز فراهم آورده است . شما مي توانيد جهت خريد آب قليايي يا دريافت اشتراك براي ارسال روزانه يا ماهانه به صفحه ثبت سفارش مراجعه كنيد.

در ادامه اين مطلب به برخي از ويژگي ها و مزاياي آب قليايي براي آن دسته از دوستاني كه فرصت مطالعه تمام مطالب را نداشته اند اشاره خواهيم كرد، با ما همراه باشيد :

آب قليايي چيست ؟

ممكن است شما ادعاي بهداشتي مختلفي در مورد آب قليايي داشته باشيد و يا شنيده باشيد. برخي مي گويند آب قليايي مي تواند به كاهش روند پيري، تنظيم pH بدن شما و جلوگيري از بيماري هاي مزمن مانند سرطان كمك كند. اما دقيقا آب قليايي چيست و به چه دليل توجه همه در جامعه سلامت و عموم مردم به آن جلب شده است ؟

"قليايي" در آب قليايي به سطح PH آن اشاره دارد. سطح pH يك عدد است كه ميزان اسيديته يا قليايي ماده را در مقياس 0 تا 14 اندازه گيري مي كند. به عنوان مثال، چيزي با pH 1 بسيار اسيدي است و چيزي با pH 13 بسيار قليايي خواهد بود.

به چه آبي قليايي مي گويند ؟

آب قليايي pH بالاتر از آب آشاميدني معمولي دارد. به همين دليل برخي از طرفداران آب قليايي معتقدند كه مي تواند اسيد را در بدن شما خنثي كند.

آب آشاميدني معمولي به طور كلي داراي pH خنثي از 7 است. آب قليايي معمولا داراي pH 8 يا 9 است. با اين حال، PH به تنهايي براي افزودن قليايي قابل توجهي به آب نيست.

آب قليايي نيز بايد حاوي مواد معدني قليايي و پتانسيل كاهش اكسايش منفي (ORP) باشد. ORP توانايي آب به عنوان يك پروتئين يا آنتي اكسيدان است. هرچه مقدار ORP منفي باشد، آنتي اكسيد كننده تر آن است.

آيا واقعا آب قليايي شفابخش است؟

آب قليايي تا حدودي بحث برانگيز است بسياري از متخصصان سلامت مي گويند تحقيقات كافي براي حمايت از بسياري از ادعاهاي سلامتي توسط كاربران و فروشندگان وجود دارد. تفاوت در يافته هاي تحقيق ممكن است مربوط به انواع مطالعات آب قليايي باشد.

به گفته كلينيك مايو، آب معمولي براي اكثر مردم بهتر است و مردم بهتر است با مشورت پزشك خود درمان با آب قليايي را شروع كنند .با اين حال، مطالعات متعددي وجود دارد كه نشان مي دهد آب قليايي براي شرايط خاص مفيد است.

به عنوان مثال، يك مطالعه در سال  2012 stud Trusted Source دريافت كه آب آشاميدني به طور طبيعي گازدار با قليايي با pH 8.8 ممكن است به پپسين، يعني آنزيم اصلي كه موجب ريفلاكس اسيد معده مي شود، را غيرفعال كند.

مطالعه ديگري نشان داد كه مصرف آب قليايي يونيزه ممكن است براي افراد داراي فشار خون بالا، ديابت و كلسترول بالا مفيد باشد.

يك مطالعه اخير كه شامل 100 نفر بود، پس از مصرف آب با pH بالا نسبت به آب معمولي پس از يك تمرين شديد، اختلاف قابل توجهي در ويسكوزيته كل خون داشت. ويسكوزيته اندازه گيري مستقيم اين است كه چگونه جريان خون به طور موثر از طريق عروق جريان مي يابد.

كساني كه آب با pH بالا مصرف مي كنند ويسكوزيته را با 6.3 درصد كاهش مي دهد در مقايسه با 36.3 درصد با آب آشاميدني استاندارد شده. اين بدان معني است كه جريان خون با آب قليايي موثرتر مي شود. اين مي تواند تحويل اكسيژن را در سراسر بدن افزايش دهد.

طول عمر با آب قليايي

مطالعه اي كه در سال 2016 منتشر شد، به بررسي تأثير مصرف آب قليايي بر روي 150 موش در طي 3 سال پرداخت.

نتايج نشان مي دهد كه افرادي كه آب قليايي را مي خورند علائم طول عمر بيشتري داشته اند، به عبارت ديگر، آنها سال ها كمتر و بيشتر احتمال دارد كه طول عمر بيشتري داشته باشند.

در قلب، كبد، كليه ها، مغز و روده گروه هاي مورد مطالعه اختلاف معني داري مشاهده نشد و آسيب ديده نبود اما تفاوت در نحوه موش و ارگان هاي بدن آنها بود

آيا آب قليايي باعث كاهش وزن مي شود؟

آب قليايي براي سلامتي عمومي و متابوليسم مزاياي بيشماري دارد. تحقيقات بسياري در زمينه كاهش وزن و تناسب اندام با آب قليايي انجام شده است . اما اب قليايي به صورت يكسان بر روي همه تاثير ندارد پس ممكن است اگر دليل چاقي شما اسيدي بودن بدن و استفاده از مواد غذايي اسيدي ، مي توانيد نوشيدن آب قليايي را براي كاهش وزن امتحان كنيد.

خلاصه فوايد بهداشتي و سلامتي آب قليايي روي بدن و سلامت انسان  :

آب قليايي يونيزه شده براي آشاميدن و پخت و پز استفاده مي شود و براي مصرف كنندگان چندين حسن دارد:
قليايي كردن : بازگرداندن موازنه PH با كاهش درجه اسيد
خواص آنتي اكسيدان : كمك به خنثي كردن راديكالهاي آزاد كه باعث جلوگيري از صدمه به سلول ها و DNA مي شود.
سوپر هيدراتاسيون (نفوذ پذيري و آبرساني بالا) : كوچكتر بودن اندازه مولكولهاي آب (حالت خوشه اي) كه اجازه نفوز بيشتر آب را به سلول ها مي دهد.
 غني سازي معدني : شامل غلظت هاي بالائي از مواد معدني قليايي شامل كلسيم و پتاسيم مي باشد كه براي سلامتي انساني حياتي هستند.
غني سازي اكسيژن : ميزان اكسيژن محلول خون را افزايش مي دهد.
 سم زدايي : از بين بردن مخاط ساخته شده در ديواره روده بزرگ كه اين عمل باعث افزايش توانايي بدن در جذب مواد مغذي مي شود.
پاكسازي : كمك به شستشو و دفع و دفع مواد زائد اسيدي و سمي كه بيشتر نقاط بدن تجمع پيدا مي كنند.
انرژي زايي : يون هيدروكسيل (OH) با بار منفي در افزايش انرژي ، هوشياري ذهني و بالا بردن سطح كل هوشياري بدن كمك مي كند.
كاهش وزن
حذف آفت كش ها : آب قليايي قوي با PH بالاي 10.5 به حذف آفت كش ها از ميوه ها و سبزيجات كمك مي كند

خريد آب قليايي در سرخرود

آب قليايي را مي توان در بسياري از فروشگاه هاي مواد غذايي و بهداشت مواد غذايي خريداري كرد. همچنين مي توانيد آنلاين آن را خريداري نماييد.

آب قليايي لوكساب در بسياري از فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگ نيز به فروش مي رسد.لازم به ذكر است آب قليايي لوكساب اولين و تنها آب قليايي در ايران است . در توليد آب قليايي شركت خوش نوشان مشرق زمين تمام استاندارد هاي جهاني رعايت شده و دستگاه هاي توليد آب قليايي تمام وارداتي هستند.


برچسب: طول عمر با آب قليايي،خريد عمده آب قليايي ،قيمت آب قليايي،خريد آب قليايي اينترنتي در سرخرود،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۸:۰۴ توسط:naghmeh موضوع:

برنج شمال در بورس سيگنال ندارد

توليد سالانه ۷.۵ ميليون تن محصولات كشاورزي در مازندران درحالي است كه بهره نبردن از تكنولوژي‌هاي روز و پلتفرم هاي ديجيتال و وضعيت ناپايدار بازارهاي كشاورزي، اميد به عرضه در بورس را بيش از پيش بيشتر كرده است. مازندران در توليد ۱۹ محصول كشاورزي از جمله برنج و مركبات رتبه برتر كشوري را دارد اما اكنون محصولات نوابرانه باغي آن يا برروي درخت و فرايند برداشت، انبار و فروش و قبل از رسيدن به سفره مي پوسد و هدر مي رود و يا سود هنگفت تجارت آن نصيب دلالان و واسطه ها مي شود و رنج و خستگي زحمت توليد بر دوش و تن باغدار مي نشيند.

حال و روز برنج مازندران هم مشخص است، همزمان با فصل كشت و برداشت، زمزمه هاي واردات بي رويه، تيشه به ريشه شاليزارها مي زند و شاليكار خسته و دلزده از هزينه هاي بالاي توليدي و قيمت پايين محصول، بر دوراهي فروش برنج زارها و يا ويلاسازي قرار مي گيرد و سرانجام در رقابت نابرابر با بسازبفروش ها، زمينش را از دست مي دهد و دست آخر به سرايدار ويلاهاي بناشده در دل شاليزارها تبديل مي شود.

وضعيت كنوني بازار محصولات كشاورزي و ناپدار بودن آن، لزوم عرضه و ورود به بازارهاي بورس و سرمايه را الزامي مي سازد. اما گشتي در بازار بورس كالاي ايران نشان مي دهد كه رقم برنج هاي عرضه هاي شده در اين بازار از نوع وارداتي و خارجي بوده و جاي رقم هاي پرمحصول و محلي روئيده از دل شاليزارهاي شمال در اين بازار خالي و كمرنگ است.

از سوي ديگر كارشناسان و فعالان اقتصادي براين باور هستند كه شركت بازرگاني بايد اقددام به عرضه عمده برنج به ويژه برنج داخلي در بورس كالا كند تا اين محصول با قيمت عادلانه و شفاف عرضه شود.

كارشناس بازار كشاورزي با اشاره به عرضه كم رنگ محصول برنج در بازار بورس در گفتگو با خبرنگار بازار مي گويد: تجربه عرضه و معاملات شكر در بورس كالا ثمرات فراواني داشته و بايد از اين تجربه براي رقم هاي مختلف برنج نيز بهره گيري شود.

دست كوتاه دلالان در بازار بورس

محمد جعفري با بيان اينكه ورود وعرضه برنج در بازار بورس مي توانند آينده اين محصول را روشن و دست دلالان و واسطه ها را كوتاه كند، ادامه داد: در حال حاضر شاهد آن هستيم كه واسطه ها و دلالان با پيش خريد محصولات كشاورزي به قيمت ناچيز و با چك هاي بلندمدت و طولاني، دسترنج شاليكاران را به يغما مي برند و با عرضه شفاف برنج داخلي و ايراني در بازار هم دست دلالان و واسطه ها حذف و هم به توليدكننده و كشاورز كمك خواهد شد.

وي با اشاره به چرخه و معامله نابرابر قيمت برنج در بازارهاي مختلف اظهار داشت: در حال حاضر نرخ برنج بومي و محلي در شمال در مراكز توليد كمتر از پايتخت و جاهاي ديگر است و اگر اين محصول از طريق بورس و يا فروشگاه هاي زنجيره اي و بزرگ عرضه شود، ديگر هر كسي نمي تواند به هر قيمتي برنج را بفروشد و سودجويي در اين بازار به حداقل خواهد رسيد.

به گفته اين كارشناس فاصله زياد قيمتي بين عمده فروشي و فروشي از چالش هاي فراروي بازار مصرف برنج است كه بورسي شدن برنج به شفافيت بازار اين محصول كمك مي كند.

عطر برنج شمال در بورس به مشام مي رسد

هرازگاهي عطر و طعم برنج ايران و شمالي در بازار بورس به مشام مي رسد و در تالار كشاورزي انواع رقم هاي برنج نظير هاشمي، طارم، شيرودي معامله مي شود و عرضه فراگير اين محصولات در بورس كالا بازار برنج را متعادل خواهد كرد.

در حال حاضر حجم پاييني از توليدات برنج شمال براي عرضه روي تابلوهاي بورس قرار مي گيرد و به تاكيد كارشناسان اقتصادي براي تعادل و تنظيم بازار بايد تمامي توليدات كشاورزي و برنج از طريق بورس عرضه شود.از سوي ديگر هم اكنون بيشتر برنج هاي خارجي و پاكستاني در بازار بورس مبادله مي شود درحالي كه براي جهش توليد در حوزه كشاورزي، عرضه و معامله برنج هاي محلي و شمالي نيز در بازار بورس بايد رونق گيرد.

علي اكبري استاد دانشگاه كشاورزي و فعال اقتصادي مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با تاكيد براينكه بورس فضايي سالم و شفاف براي حمايت از محصولات ايراني و توليدات داخلي است و قطعا يكي از ابزارها و لازمه هاي جهش توليد، بازار سرمايه به شمار مي رود، اظهار داشت: بايد فضايي شفاف براي كشاورزان براي عرضه محصولات آماده كنيم و دلالي در بخش كشاورزي بايد جاي خود را فضاي بورسي و رقابتي دهد.

وي با بيان اينكه مهيا شدن شرايط براي توليد محصولات كشاورزي و حمايت از كشاورزان منجر به رونق توليد مي شود، يادآور شد:اگر عرضه محصولات كشاورزي وبرنج را در بورس كالا رونق دهيم، كشاورز با انگيزه بيشتري به توليد خواهد پرداخت زيرا بورس كالا فضاي رقابتي ايجاد خواهد كرد.

به گفته اين استاد دانشگاه، در حال حاضر كشاورزان با مشكل كاهش قيمت محصولات كشاورزي و برنج در فصل برداشت و حضور دلالان و واسطه ها مواجه هستند و بورسي شدن برنج مي تواند سود واقعي را به جاي دلالان به جيب كشاورزان برساند.

سيدتقي جعفريان رئيس هيئت مديره شاليكوبي داران مازندارن و عضو انجمن برنج نيز با بين اينكه برنج تلاش هاي زيادي براي ورود برنج به بازار بورس شده است، در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در حال حاضر بيشتر برنج هاي عرضه شده در بازار بورس وارداتي و خارجي است و براي عرضه برنج هاي داخلي بايد فرهنگ سازي و برنامه ريزي صورت گيرد.

وي همچنين با بيان اينكه برنج شمال و محلي هيچ وقت روي دست كسي باقي نمانده، افزود: ناآشنايي كشاورزان و توليدكننده با بازار بورس سبب مي شود تا براي حضور در اين بازار ريسك نكنند و رغبتي نداشته باشند.

وي ادامه داد: بازار برنج در شمال حالت خودبورسي دارد و بين عرضه و تقاضا تعادل ايجاد مي شود، اما براي ايجاد شفافيت و دستيابي به سودمنطقي و كوتاه كردن دست دلالان و واسطه ها بايد از ظرفيت هاي بازار بورس كالا در توليدات شاليزاري بهره گيريم.

سالانه بيش از يك ميليون و ۴۰۰ هزار تن برنج در شاليزارهاي مازندران توليد مي شود و همچنان بخشي زيادي از اين محصولات در قالب سنتي و چرخه معيوب دلال و واسطه، كشاورز و خريدار معامله مي شود و برنج شمالي و محلي مازندران در آرزوي دم كشيدن در بازار بورس و سرمايه است تا طعم برنج ايراني اصل بر مشام بازار بنشيند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۵:۵۸ توسط:naghmeh موضوع:

برنج شمال در بورس سيگنال ندارد

توليد سالانه ۷.۵ ميليون تن محصولات كشاورزي در مازندران درحالي است كه بهره نبردن از تكنولوژي‌هاي روز و پلتفرم هاي ديجيتال و وضعيت ناپايدار بازارهاي كشاورزي، اميد به عرضه در بورس را بيش از پيش بيشتر كرده است. مازندران در توليد ۱۹ محصول كشاورزي از جمله برنج و مركبات رتبه برتر كشوري را دارد اما اكنون محصولات نوابرانه باغي آن يا برروي درخت و فرايند برداشت، انبار و فروش و قبل از رسيدن به سفره مي پوسد و هدر مي رود و يا سود هنگفت تجارت آن نصيب دلالان و واسطه ها مي شود و رنج و خستگي زحمت توليد بر دوش و تن باغدار مي نشيند.

حال و روز برنج مازندران هم مشخص است، همزمان با فصل كشت و برداشت، زمزمه هاي واردات بي رويه، تيشه به ريشه شاليزارها مي زند و شاليكار خسته و دلزده از هزينه هاي بالاي توليدي و قيمت پايين محصول، بر دوراهي فروش برنج زارها و يا ويلاسازي قرار مي گيرد و سرانجام در رقابت نابرابر با بسازبفروش ها، زمينش را از دست مي دهد و دست آخر به سرايدار ويلاهاي بناشده در دل شاليزارها تبديل مي شود.

وضعيت كنوني بازار محصولات كشاورزي و ناپدار بودن آن، لزوم عرضه و ورود به بازارهاي بورس و سرمايه را الزامي مي سازد. اما گشتي در بازار بورس كالاي ايران نشان مي دهد كه رقم برنج هاي عرضه هاي شده در اين بازار از نوع وارداتي و خارجي بوده و جاي رقم هاي پرمحصول و محلي روئيده از دل شاليزارهاي شمال در اين بازار خالي و كمرنگ است.

از سوي ديگر كارشناسان و فعالان اقتصادي براين باور هستند كه شركت بازرگاني بايد اقددام به عرضه عمده برنج به ويژه برنج داخلي در بورس كالا كند تا اين محصول با قيمت عادلانه و شفاف عرضه شود.

كارشناس بازار كشاورزي با اشاره به عرضه كم رنگ محصول برنج در بازار بورس در گفتگو با خبرنگار بازار مي گويد: تجربه عرضه و معاملات شكر در بورس كالا ثمرات فراواني داشته و بايد از اين تجربه براي رقم هاي مختلف برنج نيز بهره گيري شود.

دست كوتاه دلالان در بازار بورس

محمد جعفري با بيان اينكه ورود وعرضه برنج در بازار بورس مي توانند آينده اين محصول را روشن و دست دلالان و واسطه ها را كوتاه كند، ادامه داد: در حال حاضر شاهد آن هستيم كه واسطه ها و دلالان با پيش خريد محصولات كشاورزي به قيمت ناچيز و با چك هاي بلندمدت و طولاني، دسترنج شاليكاران را به يغما مي برند و با عرضه شفاف برنج داخلي و ايراني در بازار هم دست دلالان و واسطه ها حذف و هم به توليدكننده و كشاورز كمك خواهد شد.

وي با اشاره به چرخه و معامله نابرابر قيمت برنج در بازارهاي مختلف اظهار داشت: در حال حاضر نرخ برنج بومي و محلي در شمال در مراكز توليد كمتر از پايتخت و جاهاي ديگر است و اگر اين محصول از طريق بورس و يا فروشگاه هاي زنجيره اي و بزرگ عرضه شود، ديگر هر كسي نمي تواند به هر قيمتي برنج را بفروشد و سودجويي در اين بازار به حداقل خواهد رسيد.

به گفته اين كارشناس فاصله زياد قيمتي بين عمده فروشي و فروشي از چالش هاي فراروي بازار مصرف برنج است كه بورسي شدن برنج به شفافيت بازار اين محصول كمك مي كند.

عطر برنج شمال در بورس به مشام مي رسد

هرازگاهي عطر و طعم برنج ايران و شمالي در بازار بورس به مشام مي رسد و در تالار كشاورزي انواع رقم هاي برنج نظير هاشمي، طارم، شيرودي معامله مي شود و عرضه فراگير اين محصولات در بورس كالا بازار برنج را متعادل خواهد كرد.

در حال حاضر حجم پاييني از توليدات برنج شمال براي عرضه روي تابلوهاي بورس قرار مي گيرد و به تاكيد كارشناسان اقتصادي براي تعادل و تنظيم بازار بايد تمامي توليدات كشاورزي و برنج از طريق بورس عرضه شود.از سوي ديگر هم اكنون بيشتر برنج هاي خارجي و پاكستاني در بازار بورس مبادله مي شود درحالي كه براي جهش توليد در حوزه كشاورزي، عرضه و معامله برنج هاي محلي و شمالي نيز در بازار بورس بايد رونق گيرد.

علي اكبري استاد دانشگاه كشاورزي و فعال اقتصادي مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با تاكيد براينكه بورس فضايي سالم و شفاف براي حمايت از محصولات ايراني و توليدات داخلي است و قطعا يكي از ابزارها و لازمه هاي جهش توليد، بازار سرمايه به شمار مي رود، اظهار داشت: بايد فضايي شفاف براي كشاورزان براي عرضه محصولات آماده كنيم و دلالي در بخش كشاورزي بايد جاي خود را فضاي بورسي و رقابتي دهد.

وي با بيان اينكه مهيا شدن شرايط براي توليد محصولات كشاورزي و حمايت از كشاورزان منجر به رونق توليد مي شود، يادآور شد:اگر عرضه محصولات كشاورزي وبرنج را در بورس كالا رونق دهيم، كشاورز با انگيزه بيشتري به توليد خواهد پرداخت زيرا بورس كالا فضاي رقابتي ايجاد خواهد كرد.

به گفته اين استاد دانشگاه، در حال حاضر كشاورزان با مشكل كاهش قيمت محصولات كشاورزي و برنج در فصل برداشت و حضور دلالان و واسطه ها مواجه هستند و بورسي شدن برنج مي تواند سود واقعي را به جاي دلالان به جيب كشاورزان برساند.

سيدتقي جعفريان رئيس هيئت مديره شاليكوبي داران مازندارن و عضو انجمن برنج نيز با بين اينكه برنج تلاش هاي زيادي براي ورود برنج به بازار بورس شده است، در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در حال حاضر بيشتر برنج هاي عرضه شده در بازار بورس وارداتي و خارجي است و براي عرضه برنج هاي داخلي بايد فرهنگ سازي و برنامه ريزي صورت گيرد.

وي همچنين با بيان اينكه برنج شمال و محلي هيچ وقت روي دست كسي باقي نمانده، افزود: ناآشنايي كشاورزان و توليدكننده با بازار بورس سبب مي شود تا براي حضور در اين بازار ريسك نكنند و رغبتي نداشته باشند.

وي ادامه داد: بازار برنج در شمال حالت خودبورسي دارد و بين عرضه و تقاضا تعادل ايجاد مي شود، اما براي ايجاد شفافيت و دستيابي به سودمنطقي و كوتاه كردن دست دلالان و واسطه ها بايد از ظرفيت هاي بازار بورس كالا در توليدات شاليزاري بهره گيريم.

سالانه بيش از يك ميليون و ۴۰۰ هزار تن برنج در شاليزارهاي مازندران توليد مي شود و همچنان بخشي زيادي از اين محصولات در قالب سنتي و چرخه معيوب دلال و واسطه، كشاورز و خريدار معامله مي شود و برنج شمالي و محلي مازندران در آرزوي دم كشيدن در بازار بورس و سرمايه است تا طعم برنج ايراني اصل بر مشام بازار بنشيند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۵:۳۴ توسط:naghmeh موضوع:

چرا نماي فايبر سمنت برد در مناطق ساحلي محبوبيت دارد؟

يكي از متريال هايي كه امروزه براي ساخت ساز در مناطق ساحلي بسيار طرفدار پيدا كرده است و مورد استفاده قرار مي گيرد فايبرسمنت است. فايبر سمنت برد يكي از مصالح نوين مي باشد كه كاربري و استفاده هنگفتي در انواع ويلا سازي و ساختمان سازي ساحلي با هر شرايط اقليمي را فراهم ساخته است و علاوه بر زيبايي ساختمان و ويلا، سرعت انجام كار نيز افزايش پيدا كرده است. صفحات سيماني سمنت برد (فايبر سمنت برد)، يكي از بهترين و زيباترين پوشش ‌هاي نما براي ساختمان‌ هاي مختلف هستند. اين فناوري جزء فناوري ‌هاي تأييد شده مركز تحقيقات ساختمان و مسكن وزارت راه و شهرسازي است. به لحاظ خواص و تركيبات، كناميت تركيبي از سيمان، الياف سلولز، آب و هوا است كه با استاندارهاي جهاني تهيه شده است. با ما همراه باشيد تا بدانيم چرا از فايبر سمنت برد براي نما و ساخت ساز در مناطق ساحلي استفاده مي كنند؟

دلايل استفاده از فايبر سمنت برد براي ساخت ساز در مناطق ساحلي چيست؟

استفاده از فايبر سمنت برد با توجه به مزاياي آن و به عنوان يك مصالح نوين در ساخت ويلا و ساختمان هاي ساحلي در تمامي سواحل كشور مورد پسند قرار گرفته است و يك انتخاب معقول و منطقي مي باشد. از لحاظ زيبايي فايبر سمنت، عايق بودن، جنس با كيفيت فايبر سمنت، قابليت رنگ پذيري پانل سيماني اليافدار، فايبر سمنت تشكيل شده از الياف كاملا گياهي و دوست دار محيط زيست مي باشد، از مزاياي استفاده در ساخت سازهاي ساحلي از فايبر سمنت مي توان به  ضد حريق، ضد رطوبت، ضد آب مي باشد، طول عمر بسيار بالا، قيمت مقرون به صرفه، تهيه و اجراي آسان آن اشاره كرد و همين مزاياي اين محصول سبب كاربردي شدن بسيار بالاي آن در ساخت ساز هاي ساحلي شده و باعث شده تا اين محصول در مقايسه با ديگر مصالح ساخت و ساز خشك و سنتي  موفق به كسب رتبه برتر در ساخت و سازهاي ساحلي باشد. به اين دلايل است كه نماي فايبر سمنت برد در مناطق ساحلي محبوبيت بالايي دارد.

چرا مهندسان و معماران فايبر سمنت برد را براي مناطق ساحلي پيشنهاد مي دهند؟

 امروزه صنعت ساختمان سازي رو به پيشرفت است و معماران و طراحان در ساخت خانه ها در مناطق ساحلي به دنبال مصالحي هستند كه مستحكم و در مقابل شرايط محيطي مثل رطوبت  و گرما مقاوم باشد. فايبر سمنت يكي از مصالح نويني مي باشد كه د در ساخت و ساز هاي ساحلي  با توجه به كاربري و مزاياي زيادي كه دارد مورد استقبال قرار گرفته است. به دليل ساحلي بودن ساختمان ها امكان شوره زدن روي تمام نماها از جمله سنگ نيز وجود دارد و فايبر سمنت برد از اين مورد مستثني است . فايبر سمنت برد يك محصول با كاربري بالا و تنوع در طرح مي باشد و شما مي توانيد از آن در هر شرايط آب و هوايي استفاده كنيد.

موارد استفاده از فايبر سمنت برد در مناطق ساحلي

از فايبر سمنت برد ميتوان  در مناطق ساحلي مي توان براي اجراي نما ساختمان ها و همچنين در كف، سقف، ديوار داخلي و خارجي، ديوار نما و… با انواع سليقه و طراحي مورد نظر به صورت دكوراتيو استفاده نمود. امروزه افراد به دنبال سرعت بخشيدن به انجام اموراتشان مي باشند و علاقه اي ندارند كه مدت زيادي را صرف كاري كنند.روش نصب سريع و آسان فايبر سمنت اين امكان را به سازننده هاي در مناطق ساحلس مي دهد كه به سرعت ساختمان خود را ساخته و از حاصل كار خويش رضايت كامل را داشته باشند.

اجراي نماي خانه هاي ساحلي با فايبر سمنت

اغلب افرادي كه در همه‌ ي امور استفاده از روش ‌هاي جديد را به روش ‌هاي قديمي و سنتي ترجيح مي ‌دهند، در اين خصوص نيز از طرفداران ساخت و ساز با فايبر سمنت هستند. زيرا اين افراد خوب مي‌ دانند كه در روش هاي جديد اجراي نما، بسياري از معايب اجراي نما با ملات برطرف شده است. همچنين طراحان و افرادي كه ايده‌هاي خلاقانه‌ اي براي طراحي نما دارند نيز از ديگر طرفداران اجراي نما فايبر سمنت برد مي ‌باشند. چرا كه آن ‌ها از اين طريق آزادي عمل بيشتري دارند و به راحتي مي‌ توانند ايده‌ هاي خود را اجرا كنند.

هزينه ساخت و ساز با فايبر سمنت در مناطق ساحلي چقدر است؟

با توجه به نوسانات موجود در بازار و جهش و افزايش نرخ محصولات توليد فايبر سمنت نيز از اين امر مستثني نمي باشد. براي اطلاع دقيق از هزينه هاي ساخت و ساز با فايبر سمنت برد در مناطق ساحلي مي توانيد با كارشناسان ما در اين حوزه مشاوره بگريد . كارشناسان ما ضمن  بازگو كردن قيمت استفاده از اين محصول شما را براي ساخت و سازتلن راهنمايي مي كنند. با توجه به اين مواردي كه گفته شد هزينه ساخت و ساز با فايبر سمنت برد در مناطق ساحلي داراي عوامل كلي مي باشد كه ما در قسمت ذيل اين مقاله به ذكر آن پرداخته ايم. از جمله مهم‌ ترين عوامل تاثير گذار بر هزينه  ساخت و ساز با فايبر سمنت در مناطق ساحلي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • سيستم نصب فايبر سمنت: نوع قرارگيري اتصالات مورد استفاده در فايبر سمنت با روش‌ هاي نصب مختلفي امكان ‌پذير است كه بر روي قيمت اجراي ساخت و ساز شما در مناطق ساحلي اثر دارد.
  • ابعاد ساختمان: ميزان برشكاري مصالح بر روي هزينه اجراي ساخت و ساز اثرگذار است. از طرفي هر چقدر كه ابعاد مصالح بزرگتر باشد، به دليل كاهش مصالح زيرسازي، هزينه‌ي تمام شده نيز كاهش مي‌ يابد.
  • جزئيات و طراحي ساختمان ها ي ساحلي: فرم و حجم ساختمان و حتي تعداد و اندازه بازشو ها در سطح نما بر روي ميزان مصرف مصالح زيرسازي و در نتيجه هزينه تمام شده اثرگذار مي ‌باشند.
  • مساحت نما: تعداد طبقات و بزرگي بر ساختمان نيز بدون شك از جمله عوامل تاثير گذار بر روي ساخت و ساز با فايبر سمنت در مناطق ساحلي هستند.

برچسب: فايبر سمنت برد دكوراتيو، فايبر سمنت برد طرح چوب، فايبرسمنت، فايبرسمنت ايراني، قيمت فايبر سمنت برد، قيمت نماي فايبر سمنت برد، نحوه تميز كردن فايبر سمنت برد، نحوه نصب فايبر سمنت برد، هزينه نصب فايبر سمنت برد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۱:۰۱ توسط:naghmeh موضوع: