سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

دستگاه خشك كن خاك اره براي توليد زغال فشرده يا زغال چيني

زغال چيني يكي از محصولاتي است كه ساليان طولاني از آن استفاده و توليد مي شود به خصوص اين زغال كه با نام زغال فشرده نيز از آن ياد مي شود از نظر زيستي بودن و قطع نشدن هيچ گونه درخت در فرايند توليد در چند سال اخير بسيار طرفدار پيدا كرده است. يكي از مراحل مهم در توليد زغال خود دستگاه زغال  است. در اين مقاله بيشتر در مورد دستگاه ذغال  صحبت خواهيم كرد.

دستگاه خشك كن خاك اره

اين دستگاه زغال براي توليد موارد زير استفاده مي شود :

۱٫ خاك اره

۲٫ پوسته شالي

۳٫ هر گونه مواد زيستي كه با استفاده از برنده هاي تيز چكشي آسياب و خورد شده اند.

رطوبت وارد شده در اين دستگاه زغال چقدر بايد باشد:

درصد رطوبت بايد ميان ۳۵ درصد تا ۶۵ درصد باشد.

رطوبت خارج شده در اين دستگاه زغال  :

درصد رطوبت بايد ميان ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

اندازه ي قطعاتي كه مي توان وارد دستگاه زغال كرد :

اندازه ي قطعات بايد حداقل ۵ ميلي متر باشد.

معرفي دستگاه هاي توليد زغال با توضيحات مختصر :

۱٫ معرفي دستگاه خشك كن دوار  

غالبا از اين دستگاه با نام دستگاه خشك كن خاك اره ياد مي شود ولي در اين دستگاه با توجه به ساختار و كارايي بالاي آن مي توان براي خشك كردن مواد زيستي مختلف مانند خاك اره ،  پوسته ي برنج ، كود، چوب  و حتي شن استفاده كرد.

يعني اين دستگاه كاربرد هاي مختلفي دارد و در صنعت توليد زغال فشرده  و يا  توليد زغال چيني بسيار كار آمد و در هزينه و مكان بسيار صرفه جويي مي كند.

با توجه به ساختار و مهندسي شكل گرفته شده در اين دستگاه ، اين مدل به دو دسته ي دستگاه تك سيلندر و سه سيلند تقسيم مي شود.

از اين دستگاه مخصوصاً براي فرآوري مواد معدني ، مصالح ساختماني ، متالورژي و صنايع شيميايي و غيره كه در آنها كه نياز به درجه رطوبت مشخص و اندازه ي ذرات مهم است استفاده ي فراوان مي شود.

يكي از مزيت هاي اين دستگاه اين است كه توجه به نوع ماده بسيار خوب و راحت مي تواند كار كند و شما با اصمينان كامل مي توانيد محصول با دوام و خوبي دريافت كنيد.

اين خشك كن به طور عمده از قطعات بشكه ، غلتك هاي جلو و عقب ، قطعات ورودي و خروجي ، قطعات انتقال و پوشش دنده تشكيل شده است .

۲٫ دستگاه خشك كن خاك اره  سه طبقه اي :

يكي دستگاه هاي ايده آل و عالي براي خشك كردن خاك اره ،  دستگاه خشك كن خاك اره سه طبقه است كه براي شركت و توليدي هاي زغال به شدت توسيه مي كنيم اين دستگاه در كنار كم مصرف و بهينه بودن به شما فرصت مي دهد در زمان كمتر نتيجه ي بيشتر ببينيد.

اين دستگاه از طرف يكي از شركت هاي خارجي قدر و نام دار طراحي و به بازار آورده شده است و طي چند سال اخير به دليل  رغبتي كه براي اين محصول وجود داره باعث شده تغييرات و بهينه سازي در آن به وجود بيايد.

يكي از مزيت هاي اين دستگاه ومهندسي است كه در آن وجود دارد در ايت دستگاه خشك كن خاك اره هر سه طبقه توسط يك كوره داغ مي شود و حرارت و گرما مستقيما به  لوله اي حركت مي كند كه در حال چرخش است.

در نتيجه ميان لوله ي دوار و كوره بخش قيف مانندي وجود دارد كه از آن مي توان مواد اوليه ي خود جهت خشك كردن وارد كرد. از طرفي در اين دستگاه فن نيز وجود دارد كه نقش كليدي دارد. انرژي بادي كه از طرف فن فرستاده مي شود باعث مي شود حرارت به سمت لوله ي دوار حركت كند و بخش هاي چرخنده راحت تر و بدون وقفه راحت حركت كند.

اين كار دو نتيجه ي طلايي حاصل مي كند اول از همه باعث مي شود حرارت به سمت مواد رفته و خاك اره يا هر محصول ديگر زودتر خشك بشود و زود تر رطوبت تخليه شود.

مواد اوليه اي كه وارد كرده بوديم در اين دستگاه به دو دسته ي محصولا ت خشك شده و محصولات نم دار تقسيم مي شود يا توجه به مهندسي و سيستم موجود مواد خشك شده به سمت لوله ي جمع آوري هدايت مي شوند و محصولات خيس درون دستگاه مي مانند تا براي داشتن ذغال چيني با كيفيت كامل خشك شوند.

يك نكته ي مثبتي كه در اين دستگاه وجود دارد اين است كه طول و عرض اين دستگاه با توجه به خواسته ي مشتري طراحي و توليد مي شود.

دليل اينكه اين دستگاه سه طبقه اي طراحي شده اين است كه نيازي به افزايش طول و عرض دستگاه نداشته باشد و شما در يك مكان كوچك هم بازده اي بالايي داشته باشد.

يكي ديگر از مزيت هاي اين دستگاه صرفه جويي در انرژي است همان طور كه در ابتدا هم گفته شد ذغال چيني  زغال دوست دار محيط زيست است و در فرايند توليد آن به هر گونه موجود زيستي به ويژه درختان آسيب وارد نمي شود ولي نه تنها مواد اوليه ي اين زغال بلكه تمام پروسه ي توليد آن نيز دوست دار محيط زيست است به دليل سه طبقه بودن اين دستگاه در پخش شدن انرژي بسيار موثر است و از اتلاف انرژِ جلوگيري مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۱:۱۳ توسط:naghmeh موضوع:

راهنماي خريد جاروبرقي

تمامي لوازم برقي هاي پر فروش طرفدارهاي زيادي دارد و بازار فروش آن بسيار داغ مي باشد و اين موضوع سبب شد جارو برقي در شكل ها و ابعاد و تنوع بسيار در اختيار بشر قرار گيرد. هر چند كار همه ي جارو برقي ها مكش زباله به درون خود مي باشد اما مواردي وجود دارد كه سبب تمايز ميان جارو برقي ها مي شود. و باعث مي شود بعضي از جارو برقي ها در نوع خود بهترين باشند.بنابراين به منظورِ اين كه بتوانيد بهترين و كاربردي ترين جارو برقي را از ميان انواع و اقسام آن برگزينيد و آن را خريداري كنيد ، بايستي برخي از ويژگي هاي يك جاروبرقي خوب را بدانيد تا هنگام خريد به مشكل برنخوريد و بتوانيد بهترين جارو برقي را انتخاب كنيد.

جارو برقي ها از حيث ظاهري : از جمله روش هايي كه در تقسيم بندي لوازم برقي مرسوم مي باشد ، دسته بندي بر اساس شكل ظاهري آن ها است . با توجه به اين موضوع جارو برقي ها چند نوع تقسيم مي شوند.

جارو برقي هاي ايستاده

جارو برقي هاي خوابيده

جارو برقي ايستاده ( عصايي )

اين مدل از جارو برقي ها كه به جارو هاي عصايي نيز معروف هستند، در حقيقت اين گونه از جارو برقي ها كم و بيش قديمي تر از جارو برقي هاي خوابيده هستند. از ويژگي هاي ظاهري آن ها مي توان گفت كه ، موتور ، مخزن زباله ، پارويي و دست گيره تمام اين قطعات در يك بدنه گنجانده شده اند و اساسي ترين ويژگي آن اين است كه اين جارو ها بدون خرطومي هستند . لازم به ذكر است كه اين جارو برقي ها از همان اول شهرت و طرفدار چنداني در ميان خانواده هاي ايراني نداشته اند . با وجود اين ، اين مدل از جارو برقي ها هم با گذر زمان شاهد تغييرات و دگرگوني هايي در قسمت هاي موتور و مخزن خود بوده است اما شكل ظاهري و كلي آن هاي تغييرات زيادي نكرده است.

معايب جارو برقي ايستاده

اندازه ي كوچك مخزن زباله كه باعث مي شود ،  از اين دستگاه نتوانيم در مكان هاي بزرگ استفاده نماييم  ۲- نداشتن قسمتي كه بتوان به كمك آن سيم جارو برقي را جمع كرد و شما را وادار مي كند كه سيم جارو برقي را خودتان دستي جمع نماييد ، كه امكان دارد براي بعضي مقبول نباشد. گفتني است كه در طرح هاي توسعه يافته اين جارو برقي ها ، بخش موتور جارو برقي به شكلي ساخته شده است كه به شما اين توانايي را مي دهد ، آن را از تنه جارو برقي سوا كرده و به شكل جاروي دستي استفاده كنيم

جارو برقي خوابيده

اين جارو برقي ها همان جارو هايي هستند كه با شنيدن اسم جارو برقي در ذهن شما شكل مي گيرند. در اين جارو برقي ها عموما مخزن ، موتور و مجموعه ي برق دهي آن در يك محفظه جدا جاسازي شده است و مكش آن از راه يك خرطومي به دسته ي جارو برقي انتقال مي يابد اين جارو برقي ها همان جارو هايي هستند كه در خانه بيشتر خانوار هاي ايران وجود دارد و شما بدون شك شمار بسياري  از آن ها را ، در شكل هاي متفاوت ديده ايد و يا از آن ها استفاده كرده ايد. در حقيقت ويژگي اساسي اين جارو برقي ها خرطومي و لوله ي فلزي و ابعاد كوچك آن ها است.

جارو برقي ها از حيث كاربرد : جارو برقي ها از جهت كاربردي به ۴ گونه ي قسمت مي شوند. در اين بخش به نوع جارو برقي هاي مي پردازيم .

جاروبرقي صنعتي

جاروبرقي نيمه صنعتي

جاروبرقي خانگي

جاروبرقي سطلي

جاروبرقي صنعتي

قوي ترين نوع جارو برقي ها ، جارو هاي صنعتي مي باشند كه با در نظر گرفتن به ويژگي هاي كارخانه هاي صنعتي و زباله ها و آلودگي هاي كه قرار است در درون آن ها مكش شوند طراحي و ساخته و توليد شده اند. در حقيقت جارو برقي صنعتي دستگاهي مي باشد كه همه ي كثيفي ها و زباله ها را در محل هاي صنعتي يا نيمه صنعتي پاك و تميز مي كند. جارو برقي هاي صنعتي در قياس با جارو برقي هاي خانگي، قطعا مغايرت هايي دارد به اين جهت كه آلودگي كه در خانه ها وجود دارد با آلودگي هايي كه در كارخانه ها و مكان هاي صنعتي وجود دارد بسيار فرق دارد بنابراين بايستي جاروبرقي هايي كه در هر مكان يعني خانه و كارخانه استفاده مي شود با هم فرق داشته باشند.

جارو برقي نيمه صنعتي

اين جارو برقي ها عموما شامل موتوري پرقدرت بوده است و از مخزن هاي بزرگي برخوردار است . و اين توانايي را دارد بدون وجود هيچ گونه مساله اي و موضوعي براي زمان زيادي روشن باشد. اين جارو برقي ها به دليل چگونگي كاركرد شان از بعضي لوازم بي احتياج هستند. براي نمونه لوله هاي فلزي جارو برقي هاي نيمه صنعتي تلسكوپي نيست و قالبا داراي انداره ي تغيير ناپذير مي باشد.و نيز بيشتر اين جارو برقي ها شامل پارويي ساده و بدون مجموعه ي سيم جمع كن است. همچنين تجهيزات ذكر شده عموما از ظاهري بسيار ساده و مدل مخزن آن به شكل سطلي مي باشد.

جارو برقي هاي خانگي

اين جارو برقي ها در حقيقت ، همان جارو برقي هايي است كه ما اكنون ميخواهيم در مورد آن بحث كنيم و مورد بحث ما است . كه براي جانشيني جارو هاي دستي قديمي و به خاطر راحتي و آسودگي بشر ساخته و گسترش يافت است . از اين سو ابزار هاي زيادي روي آن ها قرار گرفته است و شامل مدل هاي زيبا و كوچك هستند تا در منازل كوچك هم بتوان از آن ها استفاده كنيم و جاي زيادي را در خانه اشغال نكند. لازم به ذكر مي باشد كه اين دسته از جارو برقي ها به دو گروه دسته بندي مي شوند

جارو برقي هاي كيسه اي

جارو برقي هاي بدون كيسه يا مخزني

همان گونه كه از اسم آن ها معلوم مي باشد ، اختلاف مهم و اساسي آن ها در قسمت مخزن نگه دارنده زباله است.

جارو برقي پاكت دار

 جارو برقي هاي كيسه اي ، همان گونه كه از اسم آن ها معلوم است ، شامل كيسه هايي هستند كه زباله و گرد و غبار جمع شده را در خود نگه مي دارند . اغلب جنس اين كيسه ها از پليمر ، كاغذ ، يا پارچه هستند. بعضي از اين مدل جارو برقي ها اين امكان را دارند كه از چند مدل پاكت جاروبرقي در آن ها استفاده شود. و مي شود در آن ها يا از كيسه ي دائم يا كيسه ي كاغذي و يك بار مصرف استفاده كرد. و بايستي ب اين موضوع نيز اشاره كرد كه خريد كيسه هاي جارو برقي كار مشكلي نبوده و معمولا در همه ي فروشگاه هاي سطح شهر سوپر ماركت ها وجود دارد و مي توان آن ها را از اين مراكز خريد نماييد. اما اين موضوع با اين شرط مي باشد كه كيسه اي كه شما در جارو برقي خود استفاده مي كنيد ويژگي خاصي نداشته باشد و ساده باشد. و اگرنه شما بايستي كيسه را طبق شرايطي كه كارخانه سازنده جارو برقي براي شما مشخص كرده خريداري كنيد. خوب است اين مطلب را نيز بدانيد كه هر كدام از كيسه هاي جارو برقي در دسته بندي خاصي كه هر دسته اختصاص به يك يا چند نوع جارو برقي مي باشد قرار دارند نمونه اي از جارو برقي كيسه اي ايراني و با كيفيت ، جاروبرقي تيوا مي باشد . جارو برقي تيوا از ظاهري زيبا و قدرت مكش زيادي برخوردار مي باشد ، اكنون به برخي از ويژگي هاي اين جارو برقي مي پردازيم . كيسه اين جارو برقي قابل شستشو است ، سيم جمع كن خودكار ، لوله تلسكوپي ، لوله استيل قابل كوچك و بزرگ شدن ، مكش بالاي جارو برقي ، و توانايي تنظيم قدرت مكش جارو برقي از روي دسته آن و سه مرحله فيلتر و بسياري ويژگي ديگر

 جارو برقي سطلي مخزني

جارو برقي بدون كيسه يا مخزني ، از يك مخزن پلاستيكي به جاي كيسه ي پارچه اي يا كاغذي براي جمع كردن گرد و خاك و زباله به كمك موتور استفاده شده است. اين محفظه ها معمولا شفاف مي باشند و در جارو برقي هاي مخرني پيشرفته تر عموما اين توانايي را دارند كه گرد و خاك جمع شده در مخزن را فشرده كنند . و بايستي به اين مطلب اشاره كنيم كه اين فشرده كردن زباله و گرد و غبار مزيت هايي را به همراه دارد از جمله اين مزيت ها ميتوان :

به خالي كردن راحت زباله ها از مخزن اشاره كرد كه نسبت به كيسه هاي دائمي راحت تر است.

اين فشرده سازي باعث مي شود كه كه بازده جارو برقي تان بيشتر شود .

از مزيت هاي ديگر اين جارو برقي ها مي شود به اندازه ي كوچكتر شان به نسبت جارو ي كيسه اي اشاره نمود

جاروبرقي هاي خانگي و خصوصيات و امكانات آن :

با در نظر گرفتن مطالب بالا پي به اين موضوع ميبريم با توجه به اين كه همه ي جارو برقي ها كار يكساني دارند ولي ممكن است هر يك از آن ها خصوصيات و امكانات بيشتري نسبت به نوع ديگر داشته باشد كه سبب برتري آن ها نسبت به رقيبان خود شوند . به‌ طور يقين داشتن اين خصوصيات براي يك جارو برقي الزامي نيست اما بدون شك نبود هر يك از اين لوازم بر بازدهي و كار دستگاه جارو برقي تاثير بد گذاشته است و اين امر سبب مي شود از راحتي استفاده دستگاه بكاهد . در هر صورت آشنايي با امكانات جارو برقي سبب خواهد شد شما بتوانيد انتخاب درست و عاقلانه اي به نسبت پولي را كه هزينه كرده ايد داشته باشيد . از اين جهت در پايين توضيح كوتاهي را در رابطه با بعضي از اين امكانات داده ايم و اميدواريم مورد استفاده شما براي انتخاب يك جارو برقي خوب قرار بگيرد :

لوله هاي تلسكوپي

به اين لوله ها ، لوله ي تلسكوپي ميگويند زيرا اين لوله ها از جنس فلز است و متناسب با قد فرد استفاده كننده تنظيم مي شود كه در اين كار از مكانيسمي معروف به مكانيسم تلسكوپي استفاده مي شود اين مكانيسم به شكلي است كه دو لوله در داخل هم قرار مي گيرد و روي هم مي لغزند . اين مكانيسم به اين گونه است كه در روي لوله پايين فرو رفتگي هايي ايجاد شده است كه هنگامي كه مي خواهيم اين لوله را به اندازه ي مطلوب در آوريم اين فرو رفتگي ها باعث مي شود كه لوله ي بالايي روي آن ها ثابت بايستد و اندازه لوله كم و زياد نشود و در اندازه ي ايجاد شده ثابت بماند اين كار به كمك يه دكمه كه بر روي لوله ي تلسكوپي ايجاد شده است انجام مي گيرد به اين صورت كه دكمه را به سمت دلخواه ميكشيم و گيره تلسكوپي آزاد ميشود و اندازه لوله تغيير مي كند.

لوله خرطومي

لوله هاي خرطومي به طور عمده ساختماني انعطاف پذير دارند. اين خاصيت به اين خاطر است كه راحت تر بتوانيم لوله خرطومي را به راست و چپ حركت دهيم و در حين حالت قطع يا تا نشوند . لوله‌ها خرطومي عموما از جنس پلاستيك مي باشند . در لوله هاي خرطومي گران چين ها به چشم نمي خورند . زيرا در اين مدل از لوله ها ، لوله ي خرطومي توسط يك روكش پليمري احاطه شده است كه از ديده شدن چين ها جلو گيري مي كند. شايان به ذكر مي باشد كه عمر لوله ها با روكش پليمري زياد تر است اما پيدا و تهيه كردن دوباره ي آن كاري است دشوار و همراه با هزينه اي زياد. طول لوله هاي خرطومي بايستي استاندارد و مناسب باشد كه حداكثر طول در نظر گرفته شده براي اين لوله ها دو متر مي باشد كه قابل افزايش است اين طول حد معمول آن مي باشد و بلندي زياد از حد يا كوتاه بودن بيش از حد ، هر دو باعث به وجود آمدن مشكلاتي در هنگام استفاده از جارو برقي مي شوند . علاوه بر اين بلند بودن طول لوله ي خرطومي در جارو برقي سبب كاهش قدت مانور و مكش آن مي شود . بنابراين گول اندازه بلند لوله ي خرطومي كه در بعضي تبليغ ها به آن اشاره مي شود نخوريد .

نقطه ي متصل شدن لوله خرطومي به بدنه جارو برقي

در بعضي از جارو برقي هاي كيسه اي ، به طور معمول مكان متصل شدن لوله خرطومي به بدنه جارو به گونه اي ساخته شده است كه شما مي توانيد به آساني آن ها را از هم جدا نماييد . اين شيوه افزون بر اين كه باعث مي شود در تميز كردن جارو برقي و يا در عوض كردن راحت لوله خرطومي در هنگام خرابي آن مفيد باشد ، همچنين باعث مي شود كه لوله به جهت هاي باب طبع تان بچرخد و سبب اين مي شود كه شما از حركات بيشتري در زمان تميز كردن خانه با جارو برقي بهره ببريد . اين موضوع در جارو برقي هاي مخزني به دليل شيوه ساخت و روش كاركردشان ، به كار گرفته نشده است و بيشتر اين جارو برقي از اين مزيت محرومند

دستگيره جارو برقي :

به نظر عده زيادي از افراد دستگيره شايد اهميت چنداني نداشته باشد ولي در حقيقت از بخش هاي با اهميت جارو برقي است . زيرا كه بخش از قسمت هايي مي باشد كه به طور مستقيم با شخص در ارتباط است . از اين جهت ساخت غلط آن جابه جايي جارو با مشكل رو به رو مي كند . در طرح هاي قيمت مناسب عموما دستگيره جارو برقي منحني مي باشد و با يك خم كم لوله ي خرطومي را به لوله ي فلزي وصل مي كند . اما در طرح هاي قيمتي تر آن ، عموما در ساخت دستگيره توجه زياد تري شده است و دستگيره هاي جارو برقي از ارگونومي زيادتري استفاده شده است كه نيروي كمتري را به دست مصرف كننده وارد مي كند.

كنترل روي دسته :

از جمله موردهايي كه عملاً در برگزيدن جاروبرقي براي اشخاص اهميت دارد و در تعيين آن اثر بسياري دارد بودن كنترل قدرت موتور و كليد روشن و خاموش بر روي دسته جارو است. در جاروبرقي هايي كه اين آپشن وجود ندارد فرد مورد نظر براي خاموش و روشن كردن عوض كردن قدرت موتور يا قدرت مكش به اجبار خم مي شود و بر روي بدنه جاروبرقي اين عمل را اجرا ميكند. پس اگر چه شما از كهولت سن و نيز از درد كمر رنج مي بريد كه نمي توانيد دولا يا خم شويد و اذيت مي شويد توصيه مي كنم كه قطعاً از اين مدل جاروبرقي ها كه داراي اين آپشن است استفاده كرده و نهايت لذت را ببريد.

سري هاي گوناگون جاروبرقي :

سري ها در حقيقت قطعه هاي كوچكي مي باشند كه به طور معمول با جارو برقي به خريدار عرضه مي شوند و اغلب در داخل جارو برقي جاي گرفته اند . به طور مثال در جارو برقي هاي كيسه اي بيشتر در زير دربي كه كيسه در آن قرار گرفته اين قطعات جاي گرفته اند . اين سري ها هر كدام طرح مخصوصي دارند و براي انجام دادن و با هدف خاصي برنامه ريزي و توليد شده‌اند. از گونه سري هايي كه كاربرد بسياري در نظافت دارد مي توان به سري برسي و سري هايي كه براي گوشه هاي خانه و كناره ها استفاده مي شود نام برد . نكته جالب آن است كه بعضي از سازندگان اين سري ها با يك راهكار مبتكرانه به گونه اي اين سري ها را متصل به هم ساخته اند كه تمامي سري ها به فرم يك قطعه در دسترس مصرف كننده ها قرار گرفته و نگه داشتن و بهره گيري از آن ها آسان تر شده است از جمله مواردي كه از اين سري ها در نظافت آن ها كمك گرفته مي شود.

1- پرده هايي با ضخامت زياد ۲- بين بالشتك هاي مبل و ميان كوسن هاي آن ۳- تميز كردن قرنيزها اشاره نمود.

پارويي جارو برقي :

به بخشي از از جارو برقي كه بر روي زمين گذاشته مي شود و مكش به وسيله آن صورت مي پذيرد پارويي ميگويند اين بخش به اين خاطر پارويي نام گرفته شده است كه صورت آن كمي شباهت به مدل پارو كشي فرش ها در شيوه شستن قديمي فرش ها است در مورد اين بخش واجب است كه نكته را به شما بگويم كه در خيلي از جاروهاي ساخته شده كه در بازار موجود است از پارويي هاي ساده استفاده ميكنند كه فقط با زدن يك كليد پدالي بر روي آن ، برسي كه از قبل در آن آماده كرده‌اند خارج مي شود تا بدين وسيله موكت ها و فرش ها خيلي آسانتر جارو شود. ولي بعضي جارو ها با يك عدد پارو هاي ويژه براي فعاليت هاي مخصوص ساخت و صادر ميشود در واقعيت مي شود گفت كه بيشتر از يك پارويي دارند ليكن بسياري از زمان ها اين پارويي هاي گوناگون فقط باعث فروش بيشتر و تبليغات ميشود و حتي مي شود گفت كه از آنها بهره اي نمي برند ولي با همين شرايط بعضي برندها با عوض كردن شكل و بسته بندي پارويي هاي ابتدايي و گذشته كاركرد آن را و نيز ميزان كارايي آن را افزايش و ارتقا مي دهند كه اين عمل باعث مي شود آنها مورد استفاده مردم قرار گيرد خالي از لطف نيست كه گفته شود اين پارويي ها با استفاده از دگرگوني هايي كه در اشكال و بسته بندي آن صورت گرفته شكل خطي و نوك تيز و همچنين به وجود آوردن مجاري هاي گوناگون و هوشمند در زير پارويي ها قرار گرفته است همچنين ايجاد چرخ هاي گوناگون و سودمند در بعضي بخش‌هاي چرخان و … باعث اين گرديده است كه كارايي پارويي هاي سنتي و ابتدايي افزايش و بهبود فراواني كند

نشانگر پر بودن مخزن جارو برقي

به احتمال خيلي زياد اين نشانگر هيچ گاه در جارو برقي هاي مخزني به كار گرفته نمي شود . زيرا تمامي اين جارو برقي ها مخزن شفافي دارند كه حجم زباله هايي را كه درون مخزن روي هم شده است از بيرون آن نمايان مي شود .و اما نشانگر پر بودن كيسه در جارو برقي هاي كيسه اي استفاده ي زيادي دارد اين نشانگر به شكل يك خط قرمز يا چراغ روشن مي شود و به مصرف كننده و كسي را كه از جارو استفاده مي كند نشان مي دهد كه كيسه ي درون جا رو برقي پر شده است ، تا كاربر كيسه را خالي يا عوض كند.

سيم برق و سيستم جمع كننده سيم

اين توانايي معمولا در همه جارو برقي هايي كه در منازل مي باشد وجود دارد و كار آن جمع كردن و نگه داشتن سيم جارو برقي است ، در هنگامي كه دكمه ي روي جارو برقي را فشار مي دهيم و سيم به درون جارو برقي به شكل منظم رفته و به دور قرقره مي پيچد . طول سيم هاي جارو برقي معمولا بين شش تا نه متر مي باشد كه به اندازه ي نياز مي توان آن را از درون دستگاه بيرون كشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۹:۱۸ توسط:naghmeh موضوع:

نحوه تنظيم دوربين تفنگ بادي

استفاده حداكثري از توان دوربين زماني حاصل مي‌شود كه دوربين دقيقا منطبق بر ميدان ديد چشم شما باشد. اين كار باعث مي شود تا بهترين حالت تصوير در عدسي دوربين مشخص شود. اگر در عدسي دوربين تنها يك تصوير كوچك با حاشيه مشكي را مشاهده كنيد بدين معني است كه چشم با فاصله مناسبي است از عدسي قرار نگرفته است. كافي است تا دوربين را عقب جلو كنيد تا بهترين و بزرگترين تصوير از هدف برايتان مشخص شود. تنظيم ميدان ديد تاثير مهمي در كاهش خطاي پارالكس دارد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد. بهترين محل براي حصول ديد حداكثري، قرار گرفتن چشم در پد گونه قنداق سلاح است. البته گاهي نياز است تا پايه دوربين نيز جابجا شود تا ديد حداكثري بدست آيد.

تنظيم دوربين تفنگ بادي فوكوس دوربين

زماني كه از دوربين به هدف نگاه مي كنيد متوجه دو خط عمود بر هم مي شويد كه به آن شبكيه دوربين يا رتيكل گفته مي شود. تنظيمات فوكوس در واقع تنظيم عدسي براي ايجاد ديد شفاف تر نسبت به شبكيه دوربين است و منجر به هدف‌ گيري كارآمد نمي شود. اين كار براي اصلاح كردن خطاي ديد چشم است به طوري كه حتي تيرانداز بتواند بدون استفاده از عينك ديد خود را اصلاح كند.

براي تنظيم به دوربين نگاه كنيد، عدسي هاي دوربين در دو جهت مثبت و منفي قابليت چرخش دارند، حلقه عدسي را تا جايي بچرخانيد كه يك ديد شفاف از رتيكل دوربين به دست آيد.

تنظيم دوربين تفنگ بادي تنظيم پارالكس

خطاي پارالكس باعث مي شود تا  ابعاد جسم و مسافت دقيق تا هدف به طور كاذب ديده شود. رفع اين خطا در تيراندازي بسيار مهم است. به همين دليل در اكثر دوربين ها براي تنظيم پارالكس يك حلقه تنظيم روي عدسي جلو قرار گرفته است.

زماني كه شما به دوربين نگاه مي كنيد دو تصوير از هدف را مي بينيد، در اين حالت مكانيسم تنظيم پارالكس بدين صورت است كه با چرخاندن حلقهT اين دو تصوير به هم نزديك شده و روي هم منطبق مي شود و يك نماي شفاف از هدف بدست مي آيد

پايه دوربين

پايه دوربين در انواع مختلفي طراحي و توليد مي شود. در مورد تفنگ بادي پي سي پي پيشنهاد مي‌شود تا از پايه هاي دو تكه و براي تفنگهاي بادي فنري از پايه‌هاي يك تكه و آنتي شوك استفاده شود. در تفنگهاي پي سي پي از آنجايي كه محل خشاب گذاري در مجاورت محل قرارگيري دوربين است امكان استفاده از پايه ها يك تكه وجود ندارد و در مورد تفنگهاي بادي فنري نيز استفاده از آنتي شوك به خنثي كردن لگد سلاح كمك ميكند.

صفر كردن دوربين

در هنگام صفر كردن تنظيمات دوربين به نكات زير توجه كنيد:

همواره از يك ساچمه مشخص و با گرين ثابت استفاده كنيد. زيرا تغيير وزن ساچمه باعث برهم خوردن تنظيمات دوربين مي شود.

تنظيمات دوربين را در فضاي سربسته انجام دهيد، زيرا وزش باد باعث تكان خوردن هدف و جلوگيري از تنظيمات صحيح مي شود.

تنظيمات دوربين را بر روي پايه يا رست انجام دهيد تا در هنگام تنظيم، تفنگ كاملا ثابت بوده و تكان نخورد.

اگر از مهارت كافي در تيراندازي برخوردار نيستيد، تنظيمات آن را به يك فرد ماهر واگذار كنيد.

 در هنگام تنظيمات نيز بهتر است كه هدف كاملا ثابت باشد و از هدف هاي آويزان نيز استفاده نكنيد.

 بهترين محل قرار گيري هدف در فاصله ۱۵ تا ۲۰ متري است.

تنظيم دوربين تفنگ بادي طبلك ها

روي دوربين دو طبلك براي جابجا كردن محل اصابت ساچمه وجود دارد. يك طبلك براي بالا و پايين كردن و طبلك ديگر براي چپ و راست كردن كاربرد دارد. پس از شليك به هدف در صورتي كه محل اصابت در بالا و سمت راست هدف قرار گرفته باشد، بايستي با كليك كردن طبلك ها محل اصابت ساچمه را به سمت چپ و پايين هدايت كنيد.

تنظيم دوربين تفنگ بادي شيم گذاري

گاهي صفر كردن دوربين حتي با استفاده از طبلك ها ها نيز ميسر نمي شود. دليل اين مسئله فاصله دوربين و لوله تفنگ بادي است كه در اين حالت توصيه مي شود تا با قرار دادن تكه مقوا روي پايه عقبي، شيب كوچكي بين دوربين و لوله ايجاد شود

قلق گيري

بعد از يادگيري كليه مراحل تنظيمات دوربين تفنگ بادي، با پيشرفت در تيراندازي به مرحله اي مي رسيد كه براي شليك كردن به فواصل دورتر بايستي از مهارت و تجربه خود كمك بگيريد. بدين معني كه به مرور زمان متوجه مي شويد كه براي مثال در فاصله ۵۰ متري بايستي دوربين خود را چند ميل بالاتر بگيريد تا ساچمه دقيقاً به هدف برخورد كند.

نتيجه گيري

تنظيم دوربين تفنگ بادي نقش مهمي در كيفيت تيراندازي و در نتيجه لذت شما از تفريح شكار دارد. بهتر است كه پس از تهيه تفنگ بادي اين تنظيمات را به صورت دقيق و اصولي از افراد ماهر فرا بگيريد. در ادامه كار با پيشرفت مهارت شما در حرفه تيراندازي قلق هدف گيري دستتان مي آيد.

 اگر شما هم علاقه مند به استفاده از تفنگ هاي بادي دوربين دار هستيد، مي توانيد مدل هاي مختلف و با كيفيت از اين نوع اسلحه شكاري را در فروشگاه تجهيزات شاهشكار بيابيد. اين فروشگاه مركز تخصصي عرضه كننده انواع تجهيزات تفنگ شكاري ، تفنگ بادي، لوازم كمپ و لوازم ماهيگيري است. براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي درج شده در سايت تماس حاصل فرماييد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۴:۴۹ توسط:naghmeh موضوع:

طراحي نماي ساختمان و روش هاي نوين طراحي

نما يكي از مهمترين عناصر بيروني در عملكرد ساختمان است . در حالي كه نما جزء زيبايي است كه به تعريف زيبايي معماري منحصر به فرد ساختمان كمك مي كند ، نقش مهمي در عملكرد انرژي و عملكرد داخلي ساختمان نيز ايفا مي كند . طراحي نماي ساختمان نه تنها براي كساني كه در آن زندگي مي كنند ، بلكه براي محيط نيز بسيار مهم است . با توجه به محدوديت هاي فضايي  و كنترل بودجه ، به عنوان معمار ، ما به گزينه هاي طراحي آرام تر براي طراحي نما و استفاده از عنصر هاي روز مره روي مي آوريم تا بتوان ساختمان را با جو اطراف سازگار كرد . با توجه به اين كه در چند سال اخير جهاني شدن بيش تر شده  و ارتباطات در جاي جاي جهان افزايش پيدا كرده ساختمان هايي با اجراي نماي شيشه اي فريم لس يا هر نماي جديدي نسبت به ساختمان با نماي بتني بيش تر مورد توجه قرار گرفته ايند .

با وجود اين كه ساختمان ها از نظر ظاهري نزديك به هم شده اند و گويا كپي يك ديگر هستند ولي اگر باز هم عميق تر فكر كنيم مي توانيم ايده هاي جديدي براي نماي ساختمان پيدا كنيم .

شركت پيمانكار نماي آراز زرين ماندگار اجراي نما در تمام سبك هاي زير از قبيل :

اجراي نماي كرتين وال

اجراي نماي سراميك

نماسازي ساختمان

اجراي نماي شيشه اي فريم لس

اجراي كلدينگ پله برقي

اجراي نماي اسپايدر

اجراي يوچنل

اجراي هندريل

و…….

در اين مقاله ما چند مدل نماي ساختمان را براي شما ارائه داده ايم .

مدل ۱ ) پنل هاي خورشيدي :

استفاده از صفحات خورشيدي براي نما ممكن است يك ايده ي تازه و جديد  به نظر برسد ، اما بسياري در مورد آن فكر كردند . و تعداد كمي از آن ها ،  آن را به زيبايي اجرا كرده اند .

سيستم نماي پنل هاي خورشيدي پرتو هاي خورشيد را به انرژي تبديل مي كند و بيش تر نماي ساختمان را مي توان براي روكش خورشيدي استفاده كرد . فناوري نماي خورشيدي تهويه شده مزاياي بسياري مانند توليد برق ، عايق نما ، خواص حرارتي اضافي ، كاهش سر و صدا ، مدرن سازي و حذف نماي قديمي را ارائه مي دهد .

مي توان گفت با اجراي اين مدل نما شما با يك تير چندين نشان را مي زنيد علاوه بر زيبايي و تفاوت در ميان ساختمان هاي ديگر شما مي توانيد انرژي هم توليد و مصرف كنيد و هزينه هاي ساختمان كاهش پيدا كند .

مدل ۲ ) ديوار نويسي :

گرافيتي يا ديوارنويسي به عنوان ابزاري براي تغيير اجتماعي ، اعتراض يا ابراز تمايل جامعه مورد استفاده قرار گرفته است . به نظر مي رسد نويسندگان خياباني يا هنرمندان گرافيتي مي خواهند ايده مالكيت ( نماد ساختمان ها ) را با استفاده از ساختمان ها به عنوان وسيله نشان دهند . مبارزه با اصل مالكيت به طور مستقيم با بيان آزادي ارتباط دارد ، مخصوصاً براي آثار نقاشي ديواري يا عباراتي كه سوء استفاده از قدرت و تبعيض را محكوم مي كنند .

مدل ۳ ) نماي نورپردازي :

نور پردازي هاي ساختمان ها نه تنها باعث مي شود كه بناي شما در ميان بنا هاي ديگر بيش تر به چشم بيايد بلكه از نظر معماري نيز ارزش زيادي دارد .

مدل ۴ ) تقارن زيستي

طبيعت سيستم هايي را توسعه داده است كه مي توان از آن ها براي حل مشكلات طراحي و ايجاد آينده اي پايدار تر تقليد كرد . وقتي طبيعت مشكلي دارد ، تكامل آن چه را كه كار نمي كند شناسايي مي كند و موثر ترين سازگاري ها را انتخاب مي كند . مردم همچنين مي توانند با بررسي راه حل هاي طبيعت و بكارگيري آن ها در طرح هاي انساني ، با استفاده از زيست تقليد به مسائل زيست محيطي بپردازند .

مدل ۵ ) نماي سبز :

در اين مدل طراحي از گياهان استفاده مي شود در هنگام رشد به سمت بالا صعود كند و كل نما را در بر بگيرد .

نماي سبز مي تواند يك اقليم خنك تر را بلافاصله در مجاورت ساختمان ايجاد كند ، كه اين كار توسط برگ ها انجام مي شود كه با ايجاد سايه باعث كاهش دما مي شود و نكته ي دوم ديگر كه باعث خنك تر شدن اطراف ساختمانمي شود تبخير آن از برگ ها است  .

مدل ۶ ) نماي پويا :

نماي پويا به عنوان نماي واكنش گرا نيز شناخته مي شو د. آن ها توانايي درك و يادگيري محيط خود و تنظيم رفتار خود را بر اين اساس نشان مي دهند . نما بي اثر نيست ، بلكه به صورت پويا تغيير مي كند و محيط داخلي را تنظيم مي كند و نياز به يك نيرو  را كاهش مي دهد . در حالت ايده آل ، شامل روش هايي براي توليد انرژي است .

مدل ۷ ) نماي نور روز كنترل شده  :

از نور روز مي توان براي ايجاد تعادل در استفاده از روشنايي الكتريكي استفاده كرد و نه تنها بر بهره وري افرادي كه در داخل زندگي مي كنند ، بلكه بر روحيه آن ها نيز تأثير مثبت گذاشت . بر اساس مطالعات انجام شده ، در صورت عدم كنترل مناسب خورشيدي ، ساكنان تمايل دارند كه پرده ها را ببندند . پرده ها به احتمال زياد براي مدتي بسته مي مانند و در وهله اول مزاياي احتمالي داشتن پنجره را نفي مي كنند . ولي اين سيستم چون نور خورشيد را كنترل شده وارد بنا مي كند هيچ منافاتي ندارد .

علاوه بر روش هاي نوآورانه طراحي نما كه در بالا ذكر شد :

نماي دو جداره :

نماي دو جداره  ، سيستمي است كه از دو نما تشكيل شده است به گونه اي كه هوا در فضاي مياني دولايه قرار دارد و در بناي  ساختمان جريان مي يابد . تهويه فضا مي تواند به صورت طبيعي ، به كمك فن يا مكانيكي باشد .

HVAC

جداگانه ، هواي تازه را به ساختمان مي رساند .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۲:۵۴ توسط:naghmeh موضوع:

آب چند كالري دارد ؟

آيا باعث افزايش وزن مي شود ؟ 65 درصد بدن ما آب است . بنابراين چند كالري در آب آشاميدني وجود دارد ؟ آب ، يكي از اجزاي سازنده ي سياره ما ، جزء مهمي است كه عناصر ضروري زندگي را در ميليون ها سال ماجراجويي خود شامل مي شود . آب ، كه در آن اولين نشانه هاي حيات در پرتو داده هاي علمي ظاهر مي شود ، هنوز منحصر به فرد خود را به عنوان پرطرفدار ترين مورد در تمام مطالعات فضايي حفظ مي كند.

75 در صد  جهان را آب پوشانده است. 97 درصد از اين ميزان آب نمك است و 1 درصد از 3 درصد باقي مانده آب قابل آشاميدن است . آب ، كه همه موجودات زنده به آن نيازمند هستند براي زيست شناسي انسان نيز حياتي است . به طور متوسط ​​65 درصد بدن انسان را آب تشكيل مي دهد .

آب چند كالري است ؟

مطالعات علمي زيادي وجود دارد كه ذهن شما را در مورد ميزان كالري موجود در آب و اين كه آيا آب باعث افزايش وزن مي شود روشن مي كند .

اول از همه ، اگر كسي بپرسد چند كالري در آب وجود دارد ، مي توان گفت كه آب ارزش كالري ندارد . بنابراين مقدار كالري آب صفر است .

بدن براي حفظ نظم آناتوميكي خود و ادامه حيات خود به روشي سالم ، نياز به دريافت مقدار معيني آب هر روز دارد . اين مقدار به طور متوسط ​​2 ليتر تعيين مي شود ، به ويژه اگر باعث كم شدن هوشياري در اثر مصرف آب نشود .

اين سوال غالبا براي كساني هست كه در وزن و اندام و يا سلامتي خود بسيار حساس هستند مطرح است كه آب كالري دارد يا نه ؟ آيا آب باعث لاغري مي شود يا نه ؟

پاسخ به چنين سوالات سال ها در زمره ي موضوعات تحقيقاتي متخصصان بوده است . نتايج مطالعات به دانشمندان نشان داده است كه ؛ اگر چه آب نمي تواند از نظر كاهش وزن به طور مستقيم در بدن دخيل باشد ، اما با هدايت و تغيير رويه ها و احساسات بدن به كاهش وزن كمك مي كند .

آيا آب شما را لاغر مي كند ؟  با آب چقدر كالري ميسوزاند ؟

متخصصان تغذيه در تحقيقات خود براي پاسخ به اين سوال قديمي كه با  يك ليوان آب چند كالري از دست مي دهد ، مشخص كرده اند كه آب نوشيده شده قبل از غذا در واقع باعث كاهش ميزان غذاي مصرفي مي شود و احساس سيري را بيشتر مي كند .

يكي ديگر از مزاياي نوشيدن مقدار منظم و مناسب آب اين است كه ميزان اكسيژن ورودي به بدن را افزايش مي دهد . بنابراين ، افزايش ميزان اكسيژن در بدن ، ميزان چربي سوزانده شده را افزايش داده و دفع آن را تسريع مي كند .

در يك مطالعه علمي ديگر مشخص شد كه مردم اغلب گرسنگي را با تشنگي اشتباه مي گيرند . بر اين اساس ، مشخص شده است افرادي كه عادت به نوشيدن منظم آب ندارند در نتيجه غذاهايي كه بدون نياز و به موقع مي خورند ، با وجود اين كه تشنه هستند ، وزن خود را افزايش مي دهند .

مزاياي نوشيدن منظم آب چيست ؟

مانند همه موجودات زنده ، زندگي انسان ها نيز به آب بستگي دارد . در حالي كه حد مرگ ناشي از گرسنگي به طور متوسط ​​40 روز تعيين مي شود ، اين ميزان هنگام محاسبه تشنگي تقريباً 7 روز است .

مزاياي آب آشاميدني منظم كه توسط متخصصان براي حفظ كيفيت زندگي ما توصيه مي شود چيست ؟

  • بدن انسان به طور متوسط ​​به 2 ليتر آب در روز نياز دارد ، كه بايد با آن تامين شود .
  • نوشيدن مقدار مشخصي از آب به طور منظم هر روز در توليد همه مايعات مورد نياز بدن مهم است .
  • آب مهم ترين نقش را در حفظ هماهنگي بين اندام ها سالم دارد
  • در حفظ  ، توسعه  ، رشد و تقويت همه تعادل بدن موثر است

ارزش PH آب چقدر است ؟

اينكه كيفيت آب آشاميدني شما چه قدر است و اينكه چه تاثيري روي سلامت شما دارد به ميزان قلياDي آن بستگي دارد .

اين نسبت را مقدار PH آب مي نامند . اين عدد روي بطري ها يا شيشه هاي آبي كه خريداري مي كنيد مي تواند تفاوت باشد .

نكته ي مهم اينجاست كه PH آبي كه مي نوشيد بايد چقدر باشد تا بتوانيد ميزان قليايي بودن آن را درك كنيد .

از نظر علمي ، آب  با پي هاش 7 خنثي در نظر گرفته مي شود . اين واقعيت كه مقدار PH آب بيشتر از اين مقدار است نشان دهنده ميزان قليايي آن است . به همين دليل بايد در مصرف آب آشاميدني خود بسيار مراقب باشيد .

مقدار پPH ايده آل آب كه نياز روزانه شما را برآورده مي كند بايد بين 7.2 تا 8.5 باشد . آب با پي هاش زير 7 را از نظر علمي اسيدي مي نامند . هرچه اين مقدار كمتر باشد ، اثر خورندگي آب بيشتر مي شود . آب با مقدار PH پايين ، كه باعث آسيب هاي زيادي از ساختار سلولي به بافت هاي اندام مي شود ، به عنوان دشمن سلامت محسوب مي شود .

خريد آب غني شده از اكسيژن

قبل از خريد آب غني شده از اكسيژن بايد بدانيد كه آب غني شده از اكسيژن چيست و چه مزيت هايي دارد؟

آب غني شده از اكسيژن يك محصول آب نسبتاً جديد است كه در طي فرآيند كنسرو سازي يا بطري سازي به آن اكسيژن اضافه مي شود. اكسيژن اضافه شده براي سلامتي فوايدي دارد از جمله كمك به بهبود انرژي بدن در حين ورزش، دفع سموم از كليه و  بدن. آب غني شده از اكسيژن كم كالري است.

از فوايد مهمي كه براي آب غني شده از اكسيژن مي توان نام برد، كمك به بهبود ترشحات لاكتات است. سوالتان اين است كه چگونه به اين ترشحات در حين ورزش كمك مي كند؟ جالب است بدانيد كه در طول ورزش كوتاه تا مدت طولاني كه بيش از 10 دقيقه ادامه داشته باشد، بدن شما براي توليد انرژي، لاكتات توليد مي كند.

با تجمع لاكتات در عضلات شما، اسيديته عضلاني نيز به همان نسبت افزايش مي يابد و در صورت كنترل نشدن ترشح لاكتات، باعث خستگي عضلات مي شود. بنابراين، پاكسازي لاكتات و اسيديته عضله در طول ورزش مداوم يك امر مهم است.بنابراين اگر برنامه ورزش كردن در روتين زندگي تان وجود دارد، نوشيدن آب غني شده از اكسيژن مي تواند براي تان مفيد باشد.

بنابراين با خريد آب غني شده از اكسيژن اكساب شاپ از طريق اينترنت و به صورت آنلاين، علاوه بر راحت بودن فرآيند خريد، مي توانيد از برندهاي معتبر فروشنده آب غني شده از اكسيزن با اطمينان خاطر، خريد كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۹:۲۸ توسط:naghmeh موضوع:

طراحي و بازسازي داخلي اتاق نشيمن

دكوراسيون يكي از بهترين روش ها براي شخصي سازي هر اتاق با سليقه شما است ، اما اگر نمي دانيد از كجا شروع كنيد ، اسپرلوس دكور مي تواند به شما كمك كند از ايده هاي موجود براي خانه خود الهام بگيريد. طراحي و بازسازي اتاق نشيمن بسيار هيجان انگيز است ، اما مي تواند كمي طاقت فرسا نيز باشد. از كجا بايد شروع كرد؟ چقدر مي توانيد هزينه كنيد؟ از كجا مي دانيد كه آيا پيمانكاري كه انتخاب كرده ايد مناسب است يا خير؟  ما اينجا هستيم تا كار را براي شما ساده كنيم. با ما براي بازسازي منزل خود همراه شويد و آماده بازگشت به اتاق نشيمن جديد شويد كه با نيازها ، سبك و بودجه شما مطابقت دارد.

يكي از كليدهاي بازسازي موفق اتاق نشيمن ، پيش بيني ، دانش و اطلاعات فراوان است - مخصوصاً اگر در حال ايجاد تغييرات ساختاري هستيد يا با چندين متخصص و بودجه زياد كار مي كنيد. قبل از شروع وقت خود را براي برنامه ريزي اختصاص دهيد ، به طوري كه با اتمام كار كمتر پشيمان شويد.

طراحي و بازسازي داخلي اتاق نشيمن

امروز طراحي و بازسازي دكوراسيون داخلي از اتاق نشيمن گرفته تا طراحي داخلي و بازسازي آشپزخانه و سرويس بهداشتي، به يك نياز تبديل شده است. سابقا يك شركت طراحي داخلي با يك دانش ابتدايي مي‌توانست نياز بسياري از مخاطبان را برآورده نمايد. اما امروز با توجه به دسترسي بالاي مخاطبان به شبكه‌هاي اجتماعي، ميزان درك آنها از دكوراسيون داخلي فضاهاي مختلف خانه افزايش پيدا كرد. امروزه شركت‌ هاي طراحي دكوراسيون داخلي زيادي هستند كه به صورت تخصصي فقط در يك يا چند زمينه به خصوص فعاليت مي‌كنند.

از اين رو مهم است كه دانش طراحي داخلي دستور كار يك شركت دكوراسيون داخلي باشد. به نحوي كه بتواند نياز مخاطب را شناسايي و بر اساس كاربري آن، اقدام به طراحي دكوارسيون داخلي نمايد.

طراحي و بازسازي اتاق نشيمن خود را به اسپرلوس دكور بسپاريد

اگر قصد تغيير دكوراسيون داخلي اتاق نشيمن و يا بازسازي آشپزخانه و حتي طراحي و بازسازي سرويس بهداشتي خود را داريد و به دنبال متخصصين حرفه اي در اين زمينه هستيد و يا مي خواهيد آنچه در ذهن و روياهايتان داريد را به واقعيت تبديل كنيد ، كافيست با اسپرلوس دكور تماس بگيريد.

طراحي دكوراسيون داخلي و بازسازي منزل امري تخصصي است و بايد توسط كارشناسان و متخصصين اين امر انجام گيرد . ما در اسپرلوس دكور ، بعنوان يك مجموعه طراحي دكوراسيون داخلي ، بر اين باوريم كه بايد بسته به نياز مخاطب، به او ارائه خدمت كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۸:۰۱ توسط:naghmeh موضوع:

10 كلبه چوبي رويايي در شمال

قبل از اجاره كلبه چوبي در شمال بد نيست يك سري نكات رو بدونيم و سعي كنيم رعايت كنيم، چون اكثر كلبه‌هاي چوبي نزديك جنگل هستند، سعي كنيم از شكستن شاخه‌هاي درخت براي برپايي آتش استفاده نكنيم و به دليل چوبي بودن كلبه‌ها، بهتره كه در فاصله نزديك كلبه آتش روشن نكنيم. از اونجايي كه اكثر كلبه‌ها در منطقه‌اي دنج و خلوت قرار دارند، بهتره قبل از سفر، مخصوصا در فصول سرد درباره سيستم گرمايش با ميزبان هماهنگ كنيم.

شما مي‌تونيد با اجاره كلبه چوبي در شمال يه اقامت به يادموندني داشته باشيد و از معجزه آرامش عطر و بوي چوب لذت ببريد. ما تو اين مطلب قصد داريم چند تا از بهترين كلبه‌هاي چوبي رو بهتون معرفي كنيم.

كلبه چوبي در تنكابن با ويو دريا

رو تراس اين كلبه چوبي بشينيد و از چشم انداز بي‌نظير كوهستان، جلگه و دريا لذت ببريد و به طبيعت سبز اطراف چشم بدوزيد.

اين كلبه چوبي با تراسي باصفا در ارتفاعات تنكابن قرار داره. در محوطه اين ويلا علاوه بر اين كلبه چوبي، يه خونه كاهگلي با ۳ تا اتاق قرار داره كه هر كدوم رو به طور جداگانه مي‌تونيد رزرو كنيد و اگه به صورت گروهي و يا همراه تور گردشگري سفر مي‌كنيد، اين خونه روستايي انتخاب خوبيه و مي‌تونيد اين اقامتگاه‌ها رو باهم اجاره كنيد.

تو اين كلبه چوبي زيبا، شب رو با صداي لالايي طبيعت بخوابيد و صبح چشم هاتون رو با ويو جنگل و دريا باز كنيد و روزتون رو با صبحونه محلي رايگان شروع كنيد.

از دو مسير مي‌تونيد به اين كلبه جنگلي دسترسي داشته باشيد، اوليش مسير شيرود كه  فاصلش ۱۲ كيلومتره و دوميش مسير تنكابن كه ۲۲ كيلومتر فاصله داره. تو اين كلبه با فاصله ۳ كيلومتري به سوپرماركت و نونوايي دسترسي داريد و براي تهيه مايحتاج به مشكل نمي‌خوريد. و سرويس بهداشتي فرنگي، ايراني و حمام در حياط محوطه و با فاصله از كلبه قرار داره.

اجاره كلبه چوبي در ييلاقات تالش

تصور كن! ۵ تا كلبه چوبي مشابه كنار هم تو يه منطقه ييلاقي پاي كوه با منظره‌اي بي‌نظير از دشت سرسبز. حتي تصورش هم مي‌تونه رويايي باشه .

اين مجموعه اقامتي در منطقه ييلاقي گاودول و در فاصله حدود ۴۰ كيلومتري از ميدان نمازي تالش واقع شده كه بعد از طي مسيري كوهستاني و زيبا، به اين منطقه بكر و زيبا مي‌رسيد. ييلاق گاودول در فاصله حدود ۶ كيلومتري از مريان قرار داره كه حدود ۴ كيلومتر انتهايي جاده خاكيه كه البته با ماشين سواري معمولي هم قابل تردده.

تو اين كلبه هاي چوبي مي‌تونيد حس آرامش واقعي از لمس چوب و ديدن منظره‌اي بكر رو بچشيد. البته اگه تمايل داشته باشيد، مي‌تونيد انواع غذاها و نان محلي رو با هماهنگي قبلي سفارش بديد. همچنين در۵۰ متري كلبه، بقالي خود ميزبان قرار داره و براي تامين نيازهاي اوليه به مشكل نمي‌خوريد.
تو اين منطقه ييلاقي آنتن دهي براي موبايل كامله البته اينترنت همراه اول فعاله، ولي ايرانسل فعلا اينترنت نداره.

رزرو كلبه چوبي در رامسر

چي بهتر از اقامت تو يه كلبه چوبي دوبلكس با بالكني رو باز كه ويوي فوق العاده‌اي به جنگل و دريا و باغ‌هاي پرتغال اطراف داره. قول مي‌دم اينقدر عاشق اين چشم انداز مي‌شيد كه دلتون نمي‌خواد از كلبه بيرون بريد.

كلبه چوبي  در رامسر

كلبه چوبي آناناس رامسر واقع در 10 كيلومتري رامسر شهر نياسته مي باشد. اين كلبه مساحت 65 متري دارد كه يك فضاي دنج و دلنشين براي يك تعطيلات و خلوت هاي عاشقانه مي باشد. اقامت در اين كلبه براي 2 الي 3 نفر مهيا ميباشد. در اين كلبه چوبي جذاب شما امكاناتي نظير تختخواب دو نفره ، يك دست رختخواب سنتي ، بالكن ، اجاق گاز ، لوازم آشپزي و سرويس بهداشتي ايراني داراي مي باشد. براي گرمايش كلبه شما مي توانيد از شوفاژ استفاده كنيد و براي سرمايش كولر تعبيه شده است.

كلبه چوبي در رشت

ميشه تو رشت باشي اما حس قدم زدن تو سوئيس رو داشته باشي و اقامت تو كلبه‌هاي چوبي سوئيسي رو تجربه كني. اين سوئيت 75 متر مساحت دارد و براي اقامت چهار تا دوازده نفر مناسب است. اين واحد تماما چوبي و مثلثي‌شكل است. براي استراحت ميهمانان اين اقامتگاه، دو تخت دونفره و چهار رختخواب سنتي در اختيارشان قرار مي‌گيرد. از ديگر امكانات آن هم مي‌توان به مبل، بالكن، ميز ناهارخوري، اجاق گاز، يخچال، حمام، سرويس بهداشتي فرنگي، كولر گازي، شوفاژ و تلويزيون اشاره كرد.

كلبه چوبي در اولسبلنگاه ماسال

فكرش رو بكنيد به جاي اينكه آخرهفته، توي خونه از خواب بيدار بشيد، در چوبي اين كلبه رو باز مي‌كنيد و مي‌بينيد وارد يه دنياي مه آلود شديد و انگار در حال قدم زدن رو ابرها هستيد. اين كلبه چوبي خوش ساخت به همراه آشپزخانه نقلي ، سرويس بهداشتي و يك حال بزرگ مي باشد. همانطور كه در تصاوير مشاهده مي كنيد اين كلبه در منطقه بكر و ييلاقي قرار گرفته است و داراي آب و هواي كوهستاني مي باشد.

اجاره كلبه چوبي در ماسال

3 تا كلبه چوبي يك خوابه، با فاصله ۵۰ تا ۶۰ متري از هم، تو يه محوطه ۳۰۰۰ متري قرار گرفته. اين كلبه‌هاي چوبي و جنگلي در مسير ييلاق اولسبلنگاه و سوئه چاله و در روستاي سياه دول قرار داره و فاصله‌ش از ماسال هم ۷ كيلومتره. تو اين كلبه‌هاي چوبي صبح‌ها با صداي دلنشين پرندگان از خواب بيدار مي‌شيد و مي‌تونيد تو جنگل هاي اطراف قدم بزنيد و از هواي مطبوع جنگل لذت ببريد.

همچنين مي‌تونيد غذاهاي خوشمزه محلي مثل ميرزاقاسمي، باقالي قاتوق و مرغ شكم پر و يا صبحونه‌ي لذيذ و تكميل همراه با سرشير و عسل محلي سفارش بديد كه درب كلبه براتون سرو مي‌شه. اين كلبه گاز شهري نداره و گاز اون توسط كپسول تامين مي‌شه.

از لحاظ دسترسي و موقعيت مكاني كلبه هم خيالتون راحت باشه، از سوپرماركت و نونوايي ۶۰۰ متر فاصله داره و تا پمپ بنزين ۷۰۰ متر فاصلست. همچنين به ساحل گيسوم، قلعه رودخان، ماسوله، آبشار ويسادار و از همه مهم‌تر جنگل ابر و ييلاقات ماسال دسترسي آسان و راحتي داره.

كلبه جنگلي عمو وجي

كلبه جنگلي عمو وجي در روستاي خوش آب و هواي خليندره از توابع شهرستان علي آباد كتول در استان گلستان واقع شده و دنج است به طوري كه فاصله نزديكترين خانه تا كلبه 100 متر مي‌باشد. بنابراين كلبه براي كساني كه ميخواهند دور از فضاي شهري استراحت كنند و وقتي را در طبيعت بگذرانند، مناسب است.

كلبه جنگلي عمو وجي سبكي روستايي دارد و طبقه اول كه يك سوئيت بدون اتاق است و تراس بزرگ طبقه دوم به طور دربست باهم اجاره داده مي‌شوند. امكانات كلبه شامل آشپزخانه با وسايل، شومينه هيزمي، بخاري، ميزغذاخوري، سرويس ايراني و حمام اختصاصي است.

اجاره كلبه جنگلي در سوادكوه

كلبه هاي جنگلي دنيز يكي از بهترين مجموعه هايگردشگري در سوادكوه است كه مي توانيد يك تعطيلات عالي داشته باشيد. اين كلبه ها به صورت 4 ، 6 و 9 نفره ميباشد و تمامي امكانات لازمه براي اقامت مهيا مي باشد.

اجاره كلبه در فيلبند

اين اقامتگاه در فيلبند مازندران است كه در دو طبقه با پاركينگ و ورودي مجزا ميباشد. اقامتگاه داراي اتاق خواب بهمراه يك تخت دونفره و شش دست تشك و رختخواب سنتي ميباشد. و همچنين امكاناتي مانند يخچال،سرويس فرنگي و ايراني و يك تراس با ويوي فوق العاده و بي نظير
آب و هواي فيلبند بسيار عالي و دلنشين ميباشد كه ميتواند خاطرات بسيار زيبايي را برايتان رقم بزند. اقامتگاه خانه چوبي داراي منظره ايي بسيار زيبا و آرامش بخش ميباشد. پيشنهاد گلستاني ها براي يك سفر رويايي و تجربه اقامت در كلبه فيلبند اين اقامتگاه مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۵:۴۳ توسط:naghmeh موضوع:

چگونه بازديد و تماس را بعد از درج آگهي رايگان فروش آپارتمان افزايش دهيم؟

انواع سرويسها وجود دارند كه اين امكان را به شما مي‌دهد كه حتي بدون هيچ هزينه ‌اي مي توانيد خدمات و يا املاكتان را آگهي و تبليغ كرده و از اين طريق آپارتمان و يا محصولاتتان را معرفي نماييد. اما نبايستي فراموش نماييد كه آگهي و تبليغات حتي از نوع رايگان آن نيز آسان نبوده و شما بايد عوامل مختلفي را كنار يكديگر بگذاريد تا به مقصودتان دست يابيد. تعداد سرويسهاي مختلف تبليغات اينترنتي بصورت رايگان روز به ‌روز در حال فزوني است و سبد انتخابي بيشتري را در برابرتان قرار ميدهد. ولي آيا همه آنها براي درج آگهي و تبليغ مناسبند؟ در پاسخ بايد گفت بله اما به شرط اينكه در دسته بندي درستي قرار گرفته باشد. به طور مثال درج آگهي رايگان خانه ويلايي در قسمت پيش فروش آپارتمان صحيح نمي باشد. آگهي و تبليغات جزو جدايي ناپذير هر نوع از بازاريابي است. حال اگر عوامل تأثير گذار در تبليغاتي خوب و موفق، براي خدمات و يا كالا انجام دهيم، اين خود همان تبليغات و بازاريابي خوب و مناسب براي كسب سود فراوان است.

چگونه درج آگهي رايگان آپارتمان براي اجاره و خريد و فروش داشته باشيم؟

حال شما با ثبت ‌نام در سايت درج آگهي رايگان چانچو ميتوانيد اقدام به درج آگهي اينترنتي كنيد. عموماً درج آگهي در صفحه اي بصورت عادي در آن وبسايت براي بازديد كنندگان به نمايش درآمده و قابل مشاهده است. بازديد كنندگان اين نوع ‌سايتها به راحتي ميتوانند از هر جا وارد شده و آگهي مورد نظرشان را ببينند. موتورهاي جستجو يكي از مهمترين نقاط ورود بازديد كنندگان به اين سايتها هستند. و يكي از مهمترين كساني كه ميتوان آنان را جزو مشتريان بالقوه ‌حساب نمود، افرادي هستند كه در موتورهاي جستجو براي پيدا كردن خدمات و يا كالاي مورد نظرشان در جستجو هستند. هيچگاه اين افراد را دست كم نگيريد و از پتانسيل بسيار خوب موجود در اين موتور‌هاي جستجو جهت جذب نمودن مخاطبانتان غافل نگرديد.

مزاياي درج آگهي در سايت چانچو

در چانچو به راحتي مي توان با چند كليك يك فروشگاه آنلاين براي كسب و كارهاي مختلف با نام اختصاري ( نام برند ) براي كسب كار خود ايجاد كرد ، نتايج اين فروشگاه:

  1. برندينگ محصول و كسب و كار
  2. دسته بندي كردن و نمايش دسته جمعي آگهي در قسمت فروشگاه

در چانچو مي توان به همراه عكس از ارسال فيلم براي درج آگهي و معذفي محصول و كسب و كار استفاده كرد.

مزاياي ارسال فيلم در چانچو ، باعث مي شود كه ديگر نياز به درج توضيحات در آگهي نباشد.

راهنماي درج آگهي رايگان ملك اداري و تجاري در سايت براي فروش سريعتر

توضيحات براي هر ملك زير 250 كلمه تنظيم شود. (بيش از آن خواننده را خسته مي‌كند)

براي جذب خريداران به آگهي خود از يك سايت و صفحه جذاب جهت نمايش املاك بايد استفاده شود.

بايد دقت شود مطلب حاوي توصيف دفتر كاري باشد كه خريدار به دنبال آن است. (خود را جاي مشتري گذاشت)

كلمات توصيفي را فراتر از چيزي كه ملك داراست به كار نبرد و هميشه به مخاطب آگهي خود احترام گذاشت.

ويژگي‌هاي منحصر به فرد و امكانات خانه را در توصيف خود برجسته كرد.

بهترين عبارت تبليغي براي درج آگهي ملك در سايت هاي درج آگهي

با استفاده از كلمات مناسب در زمان نوشتن متن توصيف املاك و يا خانه مورد نظر مي‌توان خريداران بيشتري را جذب كرد كه منجر به افزايش ارزش خانه نيز خواهد شد.

لوكس:آگهي‌هايي كه از اين كلمه در متن توصيفي خود استفاده مي‌كند معمولا بدون تخفيف و يا كمي بالاتر از قيمت پشنهادي خود معامله مي‌كند. اليته در نظر داشت كه اين خانه‌ها  بايد واقعا لوكس باشند نه اينكه صرفا در آگهي قيد شود.

جذاب:تاثير اين عبارت كمتر از گزينه اول است اما طبق تحقيقات ما منجر به افزايش فروش خواهد شد. وقتي صحبت از يك منظره جذاب و يا يك دكوراسيون داخلي جذاب به ميان آيد حتما به آگهي دقت بيشتري خواهد شد.

برخي ديگر از اين كلمات:ضد آب، تمام سنگ، تمام شيشه، چشم انداز، بازسازي شده، تعويض شده، رنگ آميزي شده، به انتخاب مشتري، بي عيب و نقص و...

براي درج آگهي ملك قيمت بزاريم يا نه؟ كدام بهتره ؟

معمولا نوشتن قيمت ملك در ملك كار صحيحي نيست، زيرا يكي از فرصت‌هاي ايجاد سوال در ذهن مخاطب را از دست مي‌دهيد. با اين كار زنگ‌ خور آگهي خودتان را كاهش مي‌دهيد. از طرفي شايد يك مشتري بودجه خريد ملك شما را با تخفيف داشته باشد ولي چون قيمت آگهي چاپ ‌شده را مي‌بيند و با بودجه ‌اش مطابقت ندارد، با شما تماس نمي‌گيرد. اگر تماس مي ‌گرفت شما مي‌توانستيد با مقداري تخفيف، او را براي بازديد دعوت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۸:۲۲ توسط:naghmeh موضوع:

رنگ پذير بودن فايبرسمنت برد!مزيت يا ضعف؟

همانطور كه مي دانيد ظاهر فايبرسمنت برد به طور كلي خام است و تقريباً رنگ سيمان مورد استفاده در تركيب آن است. البته مي توان فايبرسمنت بردهايي كه در تركيب آنها دانه بندي رنگي مانند Eternit وجود دارد را از اين دسته جدا دانست. فايبرسمنت برد به طور كلي مانند سيمان عمل مي كند و با رطوبت ناشي از بارندگي يا بخار در هوا ، مشكلي براي آن ايجاد نمي شود و سالها دوام مي آورد. با توجه به اين موضوع كه اين روزها در طراحي و اجراي نماي ساختمانها از طرح هاي مدرن و رنگي يكدست يا تناليته مختلف به عنوان متريالي جذاب و كارا براي ايجاد نماي مدرن استفاده مي شود نياز به رنگ آميزي سمنت برد بسيار احساس مي شود.

رنگ پذير بودن فايبرسمنت برد!مزيت يا ضعف؟

براي رنگ آميزي فايبرسمنت برد، بايد پشت پنل فايبر سمنت برد با عايق مخصوص آب بندي (سيل) پوشش داده شود تا از نفوذ آب از پشت پنل و طبله كردن رنگ جلوگيري شود. بايد توجه داشت كه براي رنگ آميزي نماي سمنت برد حتما بايد از رنگهايي كه تنفس پذير هستند مانند رنگهاي پايه آب(آكريليك) مخصوص نما استفاده كرد ، قبل از رنگ آميزي بايد از پرايمر مخصوص سمنت برد براي ايجاد بستر مناسب و بدون آلودگي و گرد و غبار و براي چسبندگي بهتر رنگ به فايبر سمنت برد استفاده كرد. براي ايجاد سطح يكپارچه و بدون درز قبل از رنگ آميزي بايد از پلاستر مخصوص سمنت برد(بتونه سمنت برد) استفاد كرد.

چگونگي اعمال رنگ روي فايبرسمنت برد

براي اعمال رنگ روي فايبرسمنت برد ، ابتدا بايد سطح نما را از گرد و غبار يا احتمالاً لكه هاي گچ و سيمان تميز كنيد. پس از تميز كردن سطح ، اتصالات و تقاطع گوشه هاي بيروني و داخلي و اطراف پنجره ها و محل تلاقي فلاشينگ ها بايد با چسب پلي اورتان آب بندي شود. همچنين چسب بايد در مفاصل بين دو پنل كه به صورت مفصل انبساطي قرار گرفته اند تزريق شود. همچنين ، در روكش هايي كه از فايبرسمنت برد ساده استفاده مي شود ، بايد از عمليات بتونه كاري روي پيچ ها استفاده كرد.

اجراي طرح هاي متنوع و زيبا بر روي فايبرسمنت برد با استفاده از رنگ

اجراي طرح هاي مختلف ، متنوع و زيبا بر روي فايبرسمنت برد با استفاده از رنگ هاي پتينه از گزينه هاي ديگري است كه مي توان از آنها در داخل بنا و يا در نما از آن استفاده نمود . فايبر سمنت برد طرح بتن ، اجراي طرح كهنه كاري و طرح هاي سنتي مي تواند مانند تابلو هاي نقاشي با ابعاد بزرگ نقش موثري در خلق فضاي داخلي داشته باشد .

مدرن سازان راديس با كادري مجرب و متخصص سعي در اجراي تخصصي و صحيح اين نما و از بين بردن مشكلات ناشي از پس از نصب اين نما دارد. تيم مهندسي مدرن سازان راديس طرح دلخواه شما را با رعايت كامل اصول و استانداردهاي ساز و كار خشك فايبر سمنت برد و كي پلاس اجرا مي كنند. تيم فروش مدرن سازان راديس با بروزترين قيمت ها و تخفيف هاي ويژه پاسخگوي شما در تمام ساعات شبانه روز هستند.

شركت مدرن سازان راديس اين اطمينان را به شما مي دهد كه فايبر سمنت، نماي خانه شما را متحول خواهد كرد. اين محصول، يك سرمايه‌گذاري هوشمندانه در نماي ساختمان است.  شما مي توانيد براي كسب اطلاعات مربوط به شروع كار با فايبرسمنت با شركت مدرن سازان راديس كه نماينده انحصاري فروش و اجراي فايبرسمنت و توليد كننده فايبرسمنت برد در ايران مي باشد در ارتباط باشيد . همين امروز با ما تماس بگيريد و از مشاوه هاي رايگان مجموعه راديس بهره مند شويد ، كارشناسان ما در تمامي ساعات شبانه روز پاسخ گوي شما عزيزان هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۶:۱۰ توسط:naghmeh موضوع:

پرسشنامه نگرش‏هاي خوردن

نسخه اوليه پرسشنامه نگرشهاي خوردن يا EAT در سال 1979 توسط كارنر و همكاران با 40 عبارت تهيه شد. در مطالعات بعدي به دليل طولاني بودن آزمون، اعتبار و روايي آن در سال 1989 نسخه 26 ماده‏ايي (پيوست 1) آن با اعتبار و روايي نسبتاً خوب توسط مولفان آماده شد. EAT-26 پركاربردترين ابزار استانداردي است كه براي سنجش نشانگان اختلالات تغذيه‏اي به كار مي‏رود. و كارآمدي آن در شناسايي بي‏اشتهايي و پراشتهايي عصبي ثابت شده است.نوبخت و دژكام در تحقيق خود اعتبار محتوا و پايايي EAT را مورد بررسي قرار داده و همبستگي نمره‏هاي حاصل از اجراي دو مرحله پرسشنامه را 91% به دست آوردندكه پايايي مطلوبي را نشان مي‏دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۲۶ توسط:naghmeh موضوع: