سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

تفاوت بين برنج ايراني و برنج باسماتي كدام بهتر است؟

برنج باسماتي نوعي برنج دانه بلند است كه از كوهپايه هاي هيماليا سرچشمه مي گيرد و به طور سنتي در غذاهاي هندي و ساير غذاهاي آسياي جنوبي سرو مي شود. برنج باسماتي كه اغلب در كنار انواع غذاها ، گوشت هاي دم كرده يا بو داده يا به عنوان عنصر اصلي در برياني كلاسيك سرو مي شود ، گاهي اوقات به صورت ساده سرو مي شود اما اغلب با زردچوبه يا زعفران مزه دار مي شود ، كه هر دو رنگ زرد مشخصي را به همراه دارد. برنج باسماتي وقتي پخته مي شود كمي نرمتر از برنج ايراني است ، در حالي كه برنج ايراني مغذي تر است.براي خريد برنج ايراني درجه يك مستقيم از كارخانه به صفحه فروشگاه اينترنتي ايران رايس ميل مراجعه كنيد.

برنج باسماتي چيست؟

مانند همه برنج ها ، برنج باسماتي در رنگهاي قهوه اي و سفيد موجود است ، نوع سفيد آن با حذف سبوس (كه پوست بيروني يا پوشش هر دانه است) از نسخه قهوه اي و همچنين جوانه ، كه دانه اي است توليد مي شود. باعث رشد گياه برنج مي شود و قسمت نشاسته اي سفيد باقي مي ماند.

از نظر ساختاري ، برنج باسماتي طولاني ترين دانه ها را در بين برنج ها دارد و به دليل طولاني شدن در حين پخت معروف است. همچنين بسيار باريك است ، داراي انتهاي نوك تيز است و نه انتهاي گرد يا كدر.

دانه هاي باسماتي : سبك و كركي

برخي از دستور العمل ها نياز به خيساندن برنج باسماتي قبل از پختن آن دارند ، اما اين كاملا اشتباه است. برنج باسماتي با كيفيت بالا طي دو سال فرآيند نگهداري را به طور خاص انجام مي دهد تا آن را تا حد ممكن خشك كند ، كه به نوبه خود طعم ها و عطرهاي متمايز آن را متمركز مي كند.

خيساندن آن همه اينها را از بين مي برد ، در عين حال برنج را چسبناك تر مي كند ، كه برعكس چيزي است كه يك باسماتي مناسب بايد تهيه شود. در واقع ، برنج باسماتي بخاطر قوام سبك و كركي آن بسيار ارزشمند است و دانه ها جدا از اينكه به هم چسبيده باشند ، جدا از هم باقي مي مانند.

از طرف ديگر ، شستشوي آن قبل از پخت و پز ايده خوبي است ، زيرا به حذف نشاسته از سطح دانه ها كمك مي كند كه برنج پخته را محكم مي كند.

نحوه پخت برنج باسماتي

با توجه به تأكيد بر كركي و نه چسبندگي ، تعجب آور نيست كه برنج باسماتي معمولاً با استفاده از روش پخت تهيه مي شود كه بدون در نظر گرفتن تنوع ، پفكي ترين و كم چسب ترين برنج را توليد مي كند ، و اين از طريق كته است.

البته مي توانيد معمولاً برنج باسماتي را از طريق جوشاندن يا پختن در پلوپز تهيه كنيد ، اما اگر مي خواهيد آن را در تمام شكوه معطر خود تجربه كنيد ، روش كته تنها راه پيش رو است.

خوشبختانه روش كته به اندازه كافي ساده است ، اگرچه به يك يا دو مرحله اضافي نياز دارد. برنج پخته شده را در روغن ، همراه با پيازهاي ريز خرد شده و ساير معطرها برمي گردانيم ، سپس آب گوشت يا آبگوشت داغ را اضافه مي كنيم و كل قابلمه را كه محكم پوشانده شده به فر منتقل كرده و آن را مي پزيم تا تمام مايع جذب شود.

در غذاهاي سنتي هندي مانند برياني كلاسيك ، پلو را با افزودن ادويه جات ترشي جات مانند فلفل دلمه اي ، انيسون ستاره اي ، غلاف هل كامل و چوب دارچين به همراه عصاره قبل از انتقال به فر طعم دار مي كنند.

نحوه خريد و نگهداري برنج باسماتي

در حالي كه شكل سنتي باسماتي در هند و پاكستان رشد مي كند ، چند هيبريد توليد شده در ايالات متحده وجود دارد كه با نام هايي مانند Texmati و Calmati شناخته مي شوند. همچنين ، تركيبي از برنج باسماتي و ياسمن معروف به ياسمتي ، كه دانه نرم باسماتي را با طعم مغذي تر ياسمن تركيب مي كند ، نيز يافت مي شود.

همه اين انواع در رنگهاي سفيد و قهوه اي موجود است. چه نوع سنتي و چه يكي از انواع دورگه را انتخاب كنيد ، پخت انواع برنج قهوه اي بيشتر طول مي كشد. و در مورد ذخيره آن ، عمر مفيد نسخه هاي سفيد به طور قابل توجهي طولاني تر است ، زيرا اسيدهاي چرب موجود در سبوس برنج مي توانند در نهايت فاسد شده و خراب شوند.

از طعم دلپذير و عطري برنج ايراني لذت ببريد

ايران با مساحت 620 هزار هكتار از سطح زير كشت برنج ، يكي از قطب هاي توليد برنج در سراسر جهان است. برنج ايراني غذاي مورد علاقه ايرانيان است و آنها از آن به عنوان عنصري در بسياري از غذاها استفاده مي كنند. در حقيقت ، ايرانيان به برنج توليدي خود بسيار افتخار مي كنند و معتقدند كه برنج كشت شده در ساير كشورها با برنج ايراني مطابقت ندارد. پختن برنج يكي از ويژگي هاي اساسي يك آشپز خوب در فرهنگ ايراني است. اساساً پخت برنج به گونه اي كه نه خيلي آبكي باشد و نه خيلي خشك ، دغدغه اصلي سرآشپزهاي ايراني است.

ويژگي هاي برنج ايراني خوب پخته شده

در فرهنگ ايراني ، برنج خوب پخته با نرمي نسبي و انبساط كامل مشخص مي شود. در واقع ، هر دانه برنج بايد بدون وجود چسبندگي از ساير دانه ها متمايز باشد. براي داشتن يك ظرف برنج خوب پخته ، كارهايي بايد انجام شود. ابتدا آشپز بايد به خوبي از ميزان آب و روغن اضافه شده به برنج مطلع باشد. در مرحله بعد ، آشپز بايد از حرارت كافي كه براي پخت برنج استفاده مي كنند مطلع باشد. آشپزها همچنين بايد درب قابلمه را با درب مناسب بپوشانند. سرانجام ، آشپزها بايد بدانند چه زماني قابلمه را از فر خارج كرده تا خنك شود.

برنج ايراني در بسياري از غذاها مورد استفاده قرار مي گيرد

با اين حال ، قبل از رفتن به آشپزي ، سرآشپزها بايد از خواص برنجي كه مي خرند آگاه باشند. برنج تقريباً در تمام شهرهاي كشاورزي ايران كشت مي شود. اگرچه دانه هاي برنج كشت شده در سراسر كشور يكسان است ، اما همه برنج هاي ايراني طعم و عطر يكساني ندارند. در واقع آب و خاكي كه كشاورزان براي كشت برنج استفاده مي كنند و همچنين شرايط آب و هوايي منطقه كشت مي تواند بر طعم ، طعم و روش پخت برنج تأثير بگذارد. بنابراين ، قبل از يادگيري نحوه پخت برنج ايراني ، ايرانيان بايد ويژگي هاي برنج درجه يك را بدانند.

برنج شمال بهترين برنج ايراني

انواع ارقام برنج در ايران وجود دارد ، اما برنج كشت شده در شمال ايران يكي از بهترين آنها است. ايرانيان مي دانند كه برنج تازه برداشت شده قبل از يك سالگي درجه يك محسوب نمي شود. در حقيقت ، برنج هاي قديمي تر ، بهتر و خوشمزه تر هستند. برنج بي كيفيت با مقدار آب مورد استفاده در پخت مشخص مي شود. به عبارت ديگر ، برنج با كيفيت پايين به مقدار كمتري آب نياز دارد در حالي كه برنج با كيفيت بالا به مقدار بيشتري در طول پخت نياز دارد.

روشهاي پخت برنج در ايران

در ايران برنج به سه روش مختلف تهيه مي شود: كته ، چلو و پخته (در پلوپز). در كته ، مقدار آب و نمك بستگي به كيفيت برنج دارد. پس از ريختن آب در قابلمه و افزودن مقداري نمك ، قابلمه را روي اجاق مي گذاريم تا آب بخار شود. در مرحله بعد ، اجاق گاز را كم كرديم و اجازه داديم برنج به آرامي بپزد. در روش پخت چلو ، ما ابتدا برنج را براي چند ساعت در آب و نمك خيس مي كنيم. سپس برنج را چند دقيقه در آب جوش ريخته و بعد آبكش مي كنيم. در نهايت برنج آبكش شده را با آب سرد آبكشي مي كنيم.

نحوه سرو برنج ايراني

پخت و پز و برنج بخشي اساسي از فرهنگ غذايي ايرانيان را تشكيل مي دهد. مارك هاي رستوران ممتاز با برنج ايراني كه سرو مي كنند مشخص مي شود. به طور مشابه ، ميزبان برنج با كيفيت بالا يا خانواده ها در مهماني ها سرو مي كنند ، نشانه مهمان نوازي آنها است. به همين دليل است كه وقتي ايراني ها شخصي را به آنجا دعوت مي كنند ، معمولاً برنج ضروري است.

در ايران ، زعفران هنگام افزودن پلو نيز يك افزودني ضروري است. ايرانيان بيشتر هنگام افزودن مهمان يا رفتن به رستوران براي صرف غذا از اين افزودني استفاده مي كنند. در هر مورد ، زعفران از نظر ميزبان يا صاحب رستوران جزء ضروري محسوب مي شود.

برنج معمولاً يك تكه كره به همراه دارد ، مخصوصاً وقتي كباب آن را همراهي مي كند.

نكته ديگر درباره فرهنگ مصرف برنج اين است كه ايرانيان برنج را به روش هاي مختلف سرو مي كردند. به عنوان مثال ، زرده تخم مرغ را به برنج اضافه كرده و قبل از سرو خوب مخلوط مي كنيم. اما امروزه به ندرت مي توانيد كسي را مشاهده كنيد كه برنج خود را با زرده تخم مرغ ميل كند. در عوض ، كره ذوب شده هنوز به عنوان يك افزودني در غذاهاي برنجي محبوب است. به همين دليل برنج در اكثر رستوران هاي ايراني معمولاً يك تكه كره دارد ، مخصوصاً وقتي كباب آن را همراهي مي كند

نظر گردشگران و توريست ها درباره برنج ايراني.

شما ، به عنوان يك گردشگر ، قطعاً در كشور خود برنج داشته ايداما برنج ايراني قطعاً به عنوان بهترين برنجي كه در طول زندگي خود داشته ايد در حافظه شما ماندگار شده است. برنج ممتاز ايراني به دليل كيفيت بالاي آن است معمولاً بسيار گران است و به همين دليل است كه بسياري برنج ايراني را با برنج هندي جايگزين مي كنند كه نه خوشمزه است و نه سالم

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۰:۰۴ توسط:naghmeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :