سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

كم آبي چگونه روي موهاي شما تأثير مي گذارد؟

همه آنچه كه بايد در مورد موهاي سالم، پيشگيري از ريزش مو، ترميم مو، راه حل ها، راه حل ها و مراقبت از مو، از پزشكان مو تا ملت بدانيد. آب. راه نجات ما . همه مي دانيم كه آب چقدر براي ما، براي سلامتي و تندرستي ما اهميت دارد. اما چند نفر از ما ميزان آبي كه در روز مي نوشيم را پيگيري مي كنيم؟ چگونه بفهميم كه كافي است؟

شايد اگر به وضوح مي فهميديم كمبود آب، بلكه كمبود آن چه تاثيري بر ما مي گذارد،  8-10 ليوان آب را حتما مي نوشيديم؟!

كم آبي بدن مي تواند تاثيرات منفي زيادي بر بدن ما داشته باشد. جدا از اينكه براي سلامت كلي ما كليدي است، سلامت مو و پوست ما ارتباط زيادي با مصرف آب دارد.

اكنون به طور خاص، آيا مي دانستيد كه نوشيدن آب ناكافي مي تواند تأثير مستقيمي روي موهاي شما داشته باشد؟

كم‌آبي مي‌تواند منجر به خشكي، وز شدن مو، شكافتن انتهاي مو، شكستن آسان و توقف رشد مو شود!

امروز، ما اين موضوع را بررسي مي كنيم تا بفهميم آب چگونه بر سلامت موهاي شما تأثير مي گذارد. ما به اين خواهيم پرداخت كه چگونه كم آبي واقعاً مي تواند باعث ريزش مو شود و چرا اينقدر مهم است كه خود را هيدراته نگه داريد.

كم آبي چه تاثيري بر مو دارد؟

مو به همراه پوست و ناخن ها بخش مهمي از بدن ما هستند. ريشه مو در داخل پوست سر قرار دارد، بنابراين براي زنده ماندن نياز به تغذيه مناسب دارد. آب يك ماده مغذي كليدي براي بدن و مو است.

موها در داخل و خارج نياز به روغن كاري دارند. آب بدن ما را هيدراته مي كند، سيستم گردش خون ما را تنظيم مي كند و فوليكول هاي مو را روان مي كند. (آب منبع كليدي مواد معدني است كه مهمترين مواد مغذي براي مو هستند.) اين به نوبه خود رشد مو را تحريك مي كند.

اگر آب كافي به فوليكول‌ها وجود نداشته باشد، موها كدر، بي‌جان، خشك، خشن و شكننده مي‌شوند و به راحتي مي‌شكنند. بنابراين، يكي از عوارض جانبي اصلي كم آبي روي مو، در نهايت ريزش مو است. اجازه دهيد اين را بيشتر درك كنيم.

ريزش مو به دليل كم آبي

مو بعد از مغز استخوان دومين عضوي است كه سريع‌ترين رشد را دارد. طول عمر آن 4 تا 6 سال است. چرخه زندگي خود را دارد - رشد مي كند، استراحت مي كند و سپس سقوط مي كند. ريزش مو به دو صورت ممكن است اتفاق بيفتد، ريزش مو يا شكستگي. مو از ريشه مي ريزد و در هر نقطه از تار مو مي شكند. كم آبي مي تواند باعث اين ريزش و شكستگي با سرعتي سريع شود كه مي تواند بر طول و ضخامت مو تأثير بگذارد.

هر ساقه مو از ¼ آب تشكيل شده است و زماني كه فرد به اندازه كافي آب ننوشد، ساقه مو ضعيف و شكننده مي شود. منجر به شكاف و شكستگي مي شود. و همانطور كه در بالا ذكر شد، در نهايت، ريزش مو.

اگر آب مصرفي شما به شدت ناكافي باشد، حتي با كوچكترين تماسي متوجه بيرون آمدن كل تارهاي مو خواهيد شد. شما عملا متوجه نوك سفيد در پايه مو خواهيد شد.

زماني كه فردي از كم آبي رنج مي برد، ميزان آبي كه به ريشه مو مي رسد بسيار كم است. بدن خواهد شد

سعي كنيد آب بيشتري به قسمت هاي حياتي بدن مانند مغز و قلب برسانيد. اين امر منجر به ريزش بيش از حد مو مي شود زيرا موها از تشنگي مي ميرند و رشد مو كاهش مي يابد زيرا ريشه ها به اندازه كافي مرطوب نشده اند تا رشد موهاي جديد را تحريك كنند.

به دليل كم آبي، گردش خون در پوست سر كاهش مي يابد و به سختي آب به ريشه مو مي رسد. حتي اگر بدن سعي كند در مصرف آب صرفه جويي كند، قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد شيميايي و باد، آب حياتي را از مو دور مي كند. سپس مو از داخل به بيرون خشك مي شود. ريزش مو ناگهاني و شديد به نظر مي رسد. در صورت عدم مراقبت، ممكن است در نهايت منجر به طاسي شود.

مواجه شدن با مشكل ريزش مو يك انتخاب نيست، اما ارائه يك راه حل دائمي براي آن در واقع يك انتخاب است - انتخاب شما. براي اينكه حداكثر استفاده از آب را ببريد بهتر است از آب قليايي هم براي نوشيدن و هم براي استحمام استفاده كنيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۹:۱۶ توسط:naghmeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :