سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

ساخت كوره زغال با آجر

بعد از توليد زغال بريكت ،نوبت به پخت آن مي رسد.مرحله پاياني در خط توليد زغال فشرده در كوره انجام مي شود.در سال هاي اخير دو نوع كوره صنعتي و سنتي مورد استفاده قرار گرفته اند كه به جرات مي توان گفت شكست طرح كوره صنعتي بارها و بارها به اثبات رسيده است. ما فقط كوره سنتي را به مشتريان پيشنهاد ميكنيم.براي اين حرف دو دليل مهم وجود دارد.در كوره صنعتي هرگز پخت زغال كامل نمي شود و در واقع بصورت نيم پخت از كوره در مي آيد كه اين امر باعث ميشود زغال سردرد بياورد و بوي نامطبوعي روي قليان بدهد هزينه ساخت يك كوره صنعتي از ۱۰ الي ۲۰ ميليون تومان است در حاليكه ساخت كوره سنتي بسيار ارزان تر و با آجر و گل ساخته مي شود.در اين مقاله به بررسي ساخت كوره زغال با آجر مي پردازيم ، تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

ساخت كوره زغال با آجر

براي ساخت اين كوره،ابتدا مقداري از سطح زمين را كنده و سپس دور آن با آجر ساخته و تا مقداري از سطح زمين بالا مي‌آوريم.داخل كوره را از چوب هاي خشك پرنموده و آتش زده تا به ذغال تبديل شود.اين هنر سنتي كه بار ديگر احيا شده است باعث كسب درآمد نيز مي‌شود.ساخت كوره زغال با آجر براي توليد زغال يكي از روش هاي توليد زغال سنتي مي باشد كه داراي مزايايي مي باشد كه دار اد امه به آن مي پردازيم.

مزاياي كوره زغال با آجر به روش سنتي

  • خودسوز بودن كوره ها (بدون نياز به برق، گاز و گازوئيل)
  • بدون آلايندگي
  • اشغال فضاي كم براي ساخت كوره ها
  • عدم تعمير و نگهداري
  • بدون نياز به اپراتور

مقايسه كوره سنتي زغال فشرده با كوره صنعتي زغال

  • كوره هاي سنتي زغال معمولا دود زيادي توليد مي كنند و در نتيجه آسيب زيادي به محيط زيست مي رسانند . اما كوره هاي ساخته شده توسط شركت ها به دليل توليد دود كمتر با محيط زيست سازگار مي باشند ، مانند كوره صنعتي زغال يا دستگاه زغال ساز ساخته شده توسط اين مجموعه .
  • همان طور كه ذكر شد در كوره هاي سنتي براي اينكه چوب ها خشك شوند بايد در هواي آزاد رها شوند و پس از خشك شدن مي توانيد چوب ها را بسوزانيد . اما در كوره صنعتي زغال براي خشك شدن چوب ها نيازي نيست آن ها را انبار كنيد در اين كوره خشك شدن و سوزاندن چوب ها به صورت همزمان قابل انجام است .
  • زماني كه از كوره صنعتي زغال و كوره سنتي زغال استفاده مي كنيد ، در صورتي كه چوب ها را به صورت درسته در كوره قرار دهيد پس از تبديل شدن به زغال ، به منظور بسته بندي راحت تر بايد با استفاده از اره به اندازه هاي كوچك تر تبديل شوند .
  • همان طور كه ذكر شد توليد زغال چوب به روش سنتي در فضاي بسته قابل انجام است . متاسفانه توليد زغال با روش سنتي باعث توليد دود فراوان و در نتيج گازهاي سمي مي شود . در نتيجه باعث به خطر افتادن سلامت انسان و تخريب محيط زيست و منابع طبيعي خواهد شد .
  • توليد كنندگان دستگاه زغال ساز و كوره زغال بر اين باورند كه ميزان آلايندگي كوره هاي صنعتي زغال نسبت به كوره هاي سنتي بيشتر است . در كارخانه هايي كه از كوره صنعتي براي توليد زغال استفاده مي كنند از سوخت هاي فسيلي مانند نفت و بنزين و غيره استفاده مي شود كه ميزان آلايندگي بيشتري دارند . و در عين حال مزيت هاي كوره صنعتي و كوره سنتي با يكديگر قابل مقايسه نمي باشد .

كوره هاي سنتي در توليد زغال چه نقشي دارند؟

موارد استفاده از اين نوع كوره فقط براي توليد زغال مي باشد كه با پوست گردو، بادام،خاك اره، و خاك ذغال ساخته مي شود. متريال استفاده شده در اين نوع كوره ها آجر (اجر فشرده يا نسوز) و خشت (كاه و گل) مي باشد.كوره سنتي زغال كاملا خودسوز مي باشد ، براي سوختن كوره هاي سنتي زغال به مواد سوختني و مشعل نيازي نخواهيد داشت . گنجايش هر واگن كوره سنتي زغال ۵۰۰ كيلوگرم است . اما بعد از روشن شدن كوره ، در فرآيند تبديل شدن به كربن و به مرور زمان براي كربنازيسيون ، زغال ها وزن خود را از دست مي دهند و از ۵۰۰ كيلوگرم زغال حدودا ۱۴۰ كيلوگرم زغال آماده بسته بندي خواهد شد .

ابعاد و اندازه كوره سنتي چگونه مي باشد؟

در اين نوع كورهارتفاع ۱۲۰ سانتي متر، عرض۹۰ سانتي متر و عمق ۱۲۰ سانتي متر مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۲:۳۱ توسط:naghmeh موضوع:

تقسيم بندي انواع مقالات علمي

شناخت تقسيم بندي انواع مقالات علمي براي كساني كه مي خواهند به دنياي مقاله نويسي لازم است. براي شناخت انواع مقالات علمي از لحاظ ساختار، محل انتشار و نوع دسترسي يك بار براي هميشه اقدام كنيد و اين مفاهيم را در ذهن خود نگه داريد. هم چنين شناخت تقسيم بندي انواع مقالات براي چاپ مقاله علمي پژوهشي ضروري است. با شناخت اين مسائل، نگاشتن هر نوع مقاله براي شما آسان خواهد شد و در انتخاب بهترين مجله براي چاپ مقاله سردرگم نخواهيد شد.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي

انواع مقالات علمي را از جنبه هاي مختلف مي توانيم بررسي كنيم. تقسيم بندي انواع مقالات علمي براساس ساختار و محتواي نگارشي، بستر انتشار و مدل دسترسي. در ادامه با اين سه موضوع با ما همراه باشيد.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي براساس ساختار و محتواي نگارشي

در اين قسمت به تقسيم بندي انواع مقالات از نظر ساختار و محتواي نگارشي درون مقاله مي پردازيم:

  • مقاله اصيل پژوهشي(original research)

مقالات پژوهشي حاصل تحقيق و پژوهشي خود نويسنده هستند. محقق يافته ها و نتايج آزمايشات خود را در قالب مقاله بيان مي كند. در مقاله پژوهشي به موضوعاتي مي پردازيم كه قبلا در مورد آن تحقيق انجام نشده و در واقع يك سوال بي پاسخ بوده است. پژوهشگران و محققان استقبال زيادي از اين نوع مقالات دارند و به دليل جديد بودن موضوع تحقيق و نو بودن نتايج، از شانس بيشتري براي چاپ در مجلات داخلي و خارجي برخوردارند.

ساختار مقاله پژوهشي از معرفي، روش ها، نتايج و بحث تشكيل شده است. رعايت قواعد اخلاقي در نوشتن مقاله علمي بسيار اهميت دارد. هيچ گاه نبايد با بزرگ نمايي ارزش كار خود را بيشتر نشان دهيد و با با ارزش كردن تحقيقات پيشين براي خود اعتبار كسب كنيد. زيرا در صورت نبود تحقيقات پيشين، تحقيقات شما معنايي پيدا نمي كرد. در واقع اجتناب از سرقت ادبي در مقالات پژوهشي از مهم ترين بحث هاست.

سرقت ادبي يا پلاجياريسم زماني اتفاق مي افتد كه اطلاعات و داده هاي خود را از تحقيقات قبلي گرفته باشيد و به نام خودتان انتشار دهيد. در صورتي كه سنگ بناي مقالات علمي پژوهشي بر موضوعي جديد و نگاهي نو است كه پژوهشگر با تحقيقات و آزمايشات بسيار به داده هاي ارزشمندي دست پيدا مي كند.

سرقت ادبي آگاهانه و يا غير عمد صورت مي گيرد. توجه داشته باشيد كه هيچ پيشرفت علمي بدون نگاه به تحقيقات پژوهشگران قبلي ممكن نيست و هر مقاله علمي پژوهشي به دستاوردهاي پيشين حول موضوع خود احتياج دارد. اما استفاده كردن از ساير منابع بايد با ذكر نام اثر در قسمت منابع و رفرنس هاي مقاله پژوهشي صورت گيرد. حتي اگر از اين موضوع اطلاعي نداشته باشيد سرقت ادبي غيرعمد انجام داده ايد.

نگارش مقاله علمي پژوهشي نياز به توجه به اين مسئله دارد كه ساختار مقاله علمي پژوهشي بخش هايي دارد كه بايد با آشنايي با آن ها، براي چاپ مقاله علمي پژوهشي تان از اين ساختار پيروي كنيد.

ترتيب قسمت هاي مقاله اصيل پژوهشي به اين صورت است:

  • عنوان مقاله؛
  • چكيده؛
  • كلمات كليدي؛
  • مقدمه؛
  • ادبيات پژوهش؛
  • روش تحقيق؛
  • نتايج و يافته‌ها؛
  • بحث و گفت و گو؛
  • منابع.

چاپ مقاله علمي پژوهشي دستاورد مهمي در زمينه تخصصي شما است و خصوصا در رزومه شما نقش پررنگي را ايفا مي كند. اين موضوع زماني اثرگذار است كه مقاله پژوهشي خود را در مجله اي معتبر چاپ كنيد. براي مثال مقاله شما در يكي از مجلات isi چاپ شود و محققان زيادي در دنيا آن را مطالعه كنند.

  • مقاله تحليلي(Analytical article)

مقاله تحليل به اين صورت است كه نويسنده با كمك منابع تحقيقات قبلي، نظريه خود را مطرح مي كند. در اين نوع مقاله علمي محقق مي تواند نظريه هاي قبلي را با استدلال هاي محكم گسترش دهد يا به بيان ديگري به شرح و تفصيل آن ها بپردازد. در مقاله تحليلي حتي مي توان نظريه هايي كه از قبل وجود داشته است را مورد تفكر و تامل قرار داد.

  • مقاله مروري (Review Article)

مقالات مروري همان طور كه از نام ان پيداست، به مرور مقالات و تحقيقات در يك موضوع خاص مي پردازد و در نهايت خلاصه اي از موضوع را ارائه مي دهد. هدف پژوهشگر از بررسي موضوعات و چاپ مقاله مروري، تحليل پژوهش ها، تفاوت هاي موجود و مشكلاتي كه مانع پيشبرد موضوع شده است، مي باشد.

براي نوشتن مقاله مروري، تعداد كلمه اي كه بايد بنويسيد به موضوع و ژورنالي كه قصد چاپ مقاله در آن را دارد بايد توجه كنيد. اما به طور معمول تعداد كلمات آن بين ۸ تا ۴۰ هزار كلمه است. بنابراين مهم است كه پيش از نوشتن مقاله مروري از اديتور مجله مورد نظرتان اطلاعات بگيريد.

مخاطبان مقالات مروري به طور معمول دانشجويان و محققاني هستند كه در باره موضوع مقاله به دنبال اطلاعات هستند و به جاي مطالعه حجم زيادي مقاله، با مطالعه يك مقاله مروري به اطلاعات جامعي پيرامون آن موضوع دست مي يابند.

ساختار مقاله مروري به ترتيب زير است، بنابراين در نگارش مقاله مروري به اين بخش ها توجه كنيد و در اثر خود بگنجانيد.

  • عنوان؛
  • چكيده؛
  • مقدمه؛
  • روش مطالعه؛
  • يافته‌ها؛
  • نتيجه‌گيري؛
  • تقدير و تشكر؛
  • فهرست‌ها.

مقاله مروري به سه دسته كلي تقسيم مي شوند كه تفاوت شان در تعداد كلمات و نوع نگارش مقاله است.

انواع مقاله مروري

  1. مقاله مروري روايتي (Narrative Review)

مقاله مروي روايتي براي موضوعات جامع و كلي كاربرد دارد. در اين نوع مقاله زماني كه يك فرضيه واحد نداريم يا موضوع قابل جمع بندي نيست، فردي كه به نگارش مقاله مشغول است با استفاده از دانش و تجربيات خود به جمع بندي و نتيجه گيري حول آن موضوع مي پردازد. نتيجه گيري در اين نوع مقالات به صورت كيفي است.

  1. مقاله مروري نظام مند (Systematic Review)

مقاله مروري نظام مند روش انجام دقيق دارند و با يك فرضيه واحد، به كمك تجزيه و تحليل، براي ارائه پاسخ تلاش مي كنند.

  1. مرور بهترين شواهد (Best Evidence)

مقاله بهترين شواهد حد وسط دو نوع قبلي است. در اين نوع مقاله اطلاعات و داده ها از يك تحقيق ارائه مي شود تا با خواندن آن بتوان نتيجه گيري كرد.

  • گزارش‌ها يا نامه‌هاي كوتاه (short letters or reports)

مقاله گزارشي شامل يك گزارش كوتاه از مقاله اي پژوهشي است. تعداد كلمات گزارش يا نامه هاي كوتاه بسيار محدود است. ساختار اين نوع مقالات بسيار شبيه مقاله علمي پژوهشي است در نتيجه پيش از انتشار مقاله علمي پژوهشي امكان نگاشتن اين نوع مقاله نيست.

  • مطالعات موردي (case-study)

در مقالات مطالعه موردي به مورد خاصي از يك پديده اشاره داريم و عموما براي آگاه سازي از وجود يك نمونه خاص است. اين نوع مقالات معمولا در زمينه پزشكي كاربرد دارند. در مطالعات موردي پزشك با ثبت وضعيت بيمار خاص، راهكارهايي براي درمان او ارائه مي دهد.

اين نوع مطالعات بايد در باره موضوعاتي باشد كه ناشناخته هستند. به همين علت اين نوع مقالات حاصل نگارش محققان با تجربه است. مطالعات موردي در پيشبرد تحقيقات نقش پررنگي دارند. مطالعات موردي در دسته بندي تحقيقات كيفي قرار دارد.

  • مقاله نظري (opinion article)

مقاله نظري مقاله اي است كه مولف به بررسي يك تحقيق خاصي مشغول است. نويسنده اين نوع مقاله به نقاط قوت و ضعف تحقيق انجام شده مي پردازد. اين نوع مقاله كوتاه هستند و تعداد كلمات آن ها تا ۲هزار كلمه است. لذا نويسنده بايد بتواند در اين تعداد كلمات كوتاه دلايل رد يا قبول اصل موضوع را تشريح كند.

مقاله نظري از لحاظ ساختاري به شرح زير است:

  • چكيده؛
  • مسأله و موضوع پژوهش مورد بحث؛
  • هدف مقاله؛
  • منابع مورد استفاده؛
  • نتيجه‌گيري.
  • نقد كتاب (book review)

نقد كتاب مقالات كوتاهي هستند كه زمان زيادي از نويسنده صرف نمي كنند. مقالات نقد كتاب در انواع مقالات پژوهشي قابل چاپ هستند. هدف از اين نوع مقالات ارائه نظر درباره آخرين كتاب هاي انتشار يافته در حيطه يك موضوع خاص است. نگارش اين نوع مقالات براي پژوهشگران تازه كار ايده خوبي است كه در كنار آگاهي از اطلاعات در حوزه تخصصي خود، مقاله را براي رزومه خود تهيه مي كنند.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي از لحاظ محل انتشار

مقاله ژورنالي: مقاله ژورنالي با هدف چاپ در مجلات معتبر isi, isc, scopus و مجله علمي پژوهشي داخلي نوشته مي شوند. نگارش اين نوع مقالات به دقت خاصي نياز دارد. هم چنين نگارش مقاله ژورنالي اعتبار بيشتري دارد.

ساختار هر يك از انواع مقاله ژرنالي به مجله مورد نظر شما بر مي گردد و مي توانيد با مراجعه به وب سايت نشريه با ساختار نگارش آشنا شويد و يا با مطالعه آخرين مقالات چاپ شده در اين ژورنال ها به اطلاعات خوبي دست يابيد.

مقاله كنفرانسي: مقاله كنفرانسي در ارائه ها، كنفرانس ها و همايش ها مورد استفاده است. از بين مقالات كنفرانسي بهترين ها انتخاب مي شوند و براي چاپ در مجلات علمي ارسال مي شوند.

تقسيم بندي انواع مقالات علمي از لحاظ دسترسي

دسترسي مقاله به اين موضوع ارتباط دارد كه يك مجله براي چاپ مقاله هزينه اي از مولف دريافت كند يا خير.

Open access يا close access بودن مقالات هيچ ربطي به آي اس آي بودن يا نبودن آن ها ندارد. حتي ممكن است مقاله اي isi باشد و در عين حال اپن اكسس نيز باشد.

مقاله Open access : براي چاپ مقالات اپن اكسس، نويسنده بايد هزينه اي را به مجله بپردازيد اما خوانندگان اين نوع مقالات براي مطالعه مقاله هيچ پرداختي ندارند. مزيت اين نوع مقالات قرارگيري در دسترس گروه زيادي از خوانندگان است.

مقاله close access: چاپ مقاله كلوز اكسس رايگان است و مولف هزينه اي را به مجله نمي دهد اما خوانندگان براي دسترسي به محتواي مقاله بايد هزينه آن را به مجله بپردازند. اصطلاحا به اين نوع مقالات، مقالات پولي مي گويند.

انواع مقالات بين المللي

مقالات ISI

مقالات ISI يكي از مقالات بين المللي است. آي اس آي موسسه اي علمي است كه به ارائه خدمات علمي مشغول است. ايجاد پايگاهي از مجلات و كتب با استاندارد هاي سخگيرانه يكي از خدمات آي اس آي است. مجله اي كه بتواند استاندارد هاي آن را رعايت كند و در اين پايگاه نمايه شود به مجله آي اس آي شهرت مي يابد. مقالات ISI مقاله اي است كه موفق به اخذ پذيرش در اين مجله شده باشد. با چاپ مقاله ISI رزومه تان را پر بار خواهيد كرد.

مقالات اسكوپوس (SCOPUS)

ناشر هلندي الزوير (ELSEVIER) يك پايگاه اطلاعاتي مانند isi راه اندازي كرد كه با موسسه هاي علمي در تعامل است. اين مقاله تعداد استنادات مقالات علمي را ارائه مي دهد.مقاله اي كه موفق به اخذ پذيرش در اين نوع مجلات شود را به مقاله اسكوپوس مي شناسند. اهميت چاپ مقاله اسكوپوس از ساير مقالات كمتر نيست.

مقالات ISC

پايگاه اطلاعاتي isc استاندارد هاي سختگيرانه اي دارد كه مختص پژوهشگران دنياي اسلام است. هدف از ايجاد اين نوع مقاله ايجاد هماهنگي و بستري براي رشد علمي اسلامي است. مقاله آي اس سي در رتبه سوم بزرگترين پايگاه هاي اطلاعاتي در دنيا قرار دارد.

انواع مجلات علمي

مجلات معتبر علمي در كل به دو دسته مجلات علمي داخلي و مجلات عليم خارجي تقسيم بندي مي شوند. مجلات داخلي شامل مجلات علمي پژوهشي، مجلات علمي تخصصي و مجلات علمي ترويجي هستند. مجلات خارجي نيز شامل مجلات تامسون رويترز (مقالات ISI)، پايگاه اطلاعاتي جهان اسلام (Isc)، اسكوپوس (Scopus) و پاب‌مِد (Pubmed) هستند.

براي پژوهش و چاپ مقاله علمي پژوهشي نياز است كه با انواع مقالات علمي آشنايي داشته باشيد. هم چنين براي انتخاب ژورنال چاپ مقاله بايد انواع مجلات علمي داخلي و خارجي را بشناسيد تا بهتر و اصولي تر به دنياي چاپ مقاله علمي وارد شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۴۱ توسط:naghmeh موضوع:

3 نكته هنگام خريد برنج ايراني

خريد برنج ايراني و برنج شمال به ويژه برنج توليد شده در شمال كشور با همه مشكلات موجود از جمله گراني و تقلب در فروش و ... همچنان از نظر كيفيت اقتصادي است.  قيمت برنج داخلي دلايل خاصي دارد ، اگرچه انبارهاي برنج در استان هاي شمالي و ساير استان ها مملو از برنج است ، اما مشكلات موجود در تامين و سودآوري توزيع كنندگان و فروشندگان باعث شده تا اين محصول در مناطق مختلف كشورمان با قيمت هاي بالا در دسترس مردم باشد ، كه توزيع كنندگان و فروشندگان محصول را با قيمت هاي نامعقول در بازار عرضه مي كنند و محصول را در انبارهاي خود ذخيره مي كنند. مشكل ديگر هنگام خريد برنج شمال اختلاط آن است كه هنوز دلالان و سودجويان در آن دخيل هستند. شناختن مخلوط برنج براي خريداران تقريباً دشوار است و كشاورزان اغلب با مشاهده دانه هاي برنج ، همگني و عدم اختلاط برنج را تشخيص مي دهند.

انواع برنج درجه يك ايراني

 انواع مختلفي از برنج ايراني وجود دارد كه برنج طارم براي همه ايرانيان شناخته شده است. برنج طارم يكي از بهترين و با كيفيت ترين برنج ها در شمال ايران به ويژه در استان سرسبز مازندران است. اين برنج به دليل عطر ، طعم ، بو و ماندگاري بسيار خوب پس از پخت بسيار محبوب است و از بازارپذيري خوبي برخوردار است. از اين برنج در مهماني ها و مجالس استفاده مي شود.

برنج طارم چندين گونه مختلف دارد كه معروف ترين آنها برنج طارم هاشمي ، برنج طارم محلي ، برنج طارم دم سياه و صدري است.

طارم هاشمي در تمام مناطق بيش از ساير برنج هاي زراعي برنج خريداري مي كند. اين برنج بلندتر از طارم محلي است و بيشتر رسيده مي شود. راتون همچنين مي تواند از اين برنج برداشت و دوباره توليد شود. منشا اصلي اين برنج استان سرسبز مازندران است و بيشتر در شهرستانهاي بابل ، بابلسر و فريدونكنار كاشته مي شود.

برنج قديمي بخريم يا جديد ؟

يكي از مواردي كه هنگام خريد برنج بايد به آن توجه داشته باشيد قديمي يا جديد بودن برنج است. هر يك از اين برنج ها مزاياي خود را دارند. اما اگر به دنبال برنج با كيفيت بالاتر هستيد ، فروشگاه برنج ايران رايس ميل ( شاليكوبي دولت آبادي ) برنج قديمي را به شما پيشنهاد مي دهد.

برنجي كه در حدود 5 يا 6 ماه برداشت شود طبخ بهتري دارد و بهتر مي رسد. از طرف ديگر ، برنج جديد طعم و بوي بيشتري دارد ، بنابراين پس از پخت اين طعم باعث افزايش و لذت خوردن مي شود.

هنگام خريد برنج ، برنج بايد يكدست باشد و هيچ برنج ديگري نبايد با اين برنج اساسي مخلوط شود. بسياري از فروشندگان و بازرگانان براي سود بيشتر برنج هاي مختلف را با هم مخلوط مي كنند و آن را با قيمت بالاتر براي برنج مي فروشند.

به عنوان مثال ، برنج ندا و طارم تقريباً شبيه يكديگر هستند و اگر با برنج آشنا نيستيد ، مي توانيد اين دو نوع را اشتباه بگيريد. بنابراين براي خريد برنج حتما از فروشگاه هاي معتبر خريد كنيد.

تفاوت برنج قديمي و برنج جديد

 برنج تازه وقتي بو مي دهد طعم بيشتري دارد.
شفافيت و درخشش بيشتر برنج تازه نسبت به برنج قديمي است.
برنج قديمي از برنج تازه گرانتر است.
برنج قديمي كه يك بار روي دست گذاشته شود ، احساس خشكي مي كند.
برنج قديمي از كيفيت پخت بهتري برخوردار است ، بنابراين برنج تازه پس از پخت شل شده و دانه از هم جدا نمي شود و اين يكي از دلايل محبوب نبودن برنج تازه است.
برنج قديمي برخلاف برنج جديد كه ظاهري شفاف و براق دارد ، ظاهري مات و تيره دارد ، بنابراين اگر آنها را جمع كنيم كاملاً واضح است.
برنج قديمي برخلاف برنج جديد كه خيلي خوب پخته شده ، عطر و طعم خود را از دست مي دهد و اين ممكن است براي برخي از مصرف كنندگان مطلوب نباشد.
به همين دلايل ، برنج قديمي معمولاً گرانتر از برنج جديد است ، زيرا برنج جديد رطوبت را حفظ مي كند ، اما برنج قديمي كاملاً خشك است.

راتون برنج با كيفيت و برداشت دوم

انواع ديگر برنج نيز وجود دارد كه از همان رقم است كه در محصول اول كاشته مي شود ، اما قيمت بالاتري دارد. به عنوان مثال ، قيمت برنج كشت دوم يا با قيمت برنج محصول اول متفاوت است.

برنج راتن پس از برداشت اول و پس از آبياري ساقه هاي برنج جمع شده در زمين توليد مي شود كه يك برنج بسيار مرغوب است و قيمت بالاتري نسبت به برداشت اول دارد. در برداشت دوم برنج ، زمين دوباره شخم زده مي شود و مجدداً پيوند مي شود و معمولاً در برداشت دوم برنج ، از برنج بدون نام استفاده مي شود.

راتون و برنج محصول دوم از كيفيت و عطر بهتري برخوردار هستند ، زيرا در پاييز برداشت مي شوند و گرماي زيادي نمي بينند. كشور ما ايران يكي از بهترين و با كيفيت ترين برنج را توليد مي كند. برنج ايراني نه تنها از نظر كيفيت سالم و توليد برنج بلكه از نظر ارزش غذايي نيز در شرايط مطلوبي قرار دارد. بيشترين ميزان توليد برنج در 3 استان شمالي مازندران ، گيلان و گلستان است.

فروش عمده برنج

اگر قصد خريد عمده برنج را داريد ، بهتر است فضاي ذخيره سازي را فراهم كنيد. محل نگهداري برنج براي جلوگيري از آفات بايد خشك و خنك باشد. اگر برنج را در محيط مرطوب ، يا در معرض آفتاب نگه داريد ، برنج خيلي زود خراب مي شود و برنج را پوك مي كند.

يكي از اصلي ترين مزيت هاي خريد عمده برنج قيمت آن است. هنگام خريد عمده برنج مطمئناً قيمت برنج كمتر خواهد بود و صرفه جويي اقتصادي را براي خريدار فراهم مي كند. براي خريد عمده ، شما بايد از يك تامين كننده قابل اعتماد استفاده كنيد ، زيرا خريد مقادير زياد برنج كمي سخت مي شود و همه كيسه هاي برنج خريداري شده قابل بررسي نيستند. شما مي توانيد با خيال راحت از شاايكوبي دولت آّبادي مرغويترين برنج ايران را دريافت كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۲:۳۴ توسط:naghmeh موضوع:

نشانه هاي قليايي بودن بدن

بدن شما اسيدي است يا قليايي ؟ سبك زندگي شما در سلامت و سلامتي شما نقش دارد. pH بدن تحت تأثير رژيم غذايي، ورزش، سطح استرس و كيفيت هواي تنفسي شماست. يكي از بهترين راه هاي بهبود سلامتي، داشتن رژيم غذايي سالم است. غذاهايي كه مي خوريد مي توانند سطح pH شما را تغيير دهند. اين ممكن است مهم به نظر نرسد. با اين حال، اگر بدن شما بيش از حد اسيدي باشد، انواع مختلفي از بيماري ها ممكن است بر بدن شما چيره شود.  از اين رو مصرف غذاهاي قليايي و مصرف آب قليايي مي تواند به كاهش سطح اسيدي در بدن شما كمك كند.

اما بايد بدانيد كه ميزان قليايي بودن آب هاي قليايي از ماركي به مارك ديگر ممكن است متفاوت باشد. از اين رو خريد آب قليايي از فروشگاه هاي معتبر اينترنتي مانند لوكساب، پيشنهاد ما به شماست.

خصوصيات بدن قليايي

نشانه هاي قليايي بودن بردن را مي توان كاهش التهابات كه زمينه ساز بسياري از بيماري ها مباشد، دانست. كسل نبودن، خوابالو نبودن، احساس داشتن انرژي و رنج نبردن از بسياري از بيماري ها را مي توان از نشانه هاي قليايي بودن بدن دانست. با مصرف غذاها و آب قليايي، مي توان به افزايش سطح قليايي بدن كمك كرد. با اصلاح سطح PH  و كاهش اسيديته بودن بدن، مي توانيد زندگي سالم تر و بهتري داشته باشيد.

قليايي شدن بدن در طب سنتي

قليايي شدن بدن در طب سنتي را مي توان با نظر ابوعلي سينا نشان داد. ابوعلي سينا كه در طب سنتي پرچمدار است و به امير پزشكان معروف مي باشد، عامل مهم به وجود امدن امراض در بدن را از بين رفتن تعادل PH بدن مي داند. توصيه او براي قليايي شدن بدن نوشيدن آبي است كه سرشار از املاح مدني باشد. ابوعلي سينا نوشيدن از آب زمزم را نيز شفابخش مي دانسته است. حال مي دانيم كه آب چشمه زمزم در عربستان خواص قليايي دارد. از اين رو از راهكارهاي قليايي شدن بدن در طب اسلامي، به نوشيدن آب قليايي مي توان اشاره كرد. هم چنين بوعلي سينا نوشيدن آب قليايي را  براي دفع سنگ كليه موثر مي دانستند.

چگونه آب را قليايي كنيم

براي تهيه آب قليايي چند راهكار ساده و خانگي وجود دارد كه با كمترين امكانات بتوانيد براي تهيه آب قليايي اقدام كنيد. استفاده از جوش شيرين در آب معمولي با اندازه مشخص به قليايي شدن آب كمك مي كند و شما به آب قليايي مي رسيد اما ممكن است طعم جوش شيرين در آب، به مذاق شما خوش نيايد.

راهكار ديگر اضافه كردن اندكي آب ليمو به آب است كه بايد به مقدار آب ليمو دقت كنيد. برخلاف باور عموم، مصرف آب ليمو در  آب به تهيه آب قليايي كمك مي كند. براي توليد آب قليايي در خانه، روش هاي مختلفي ممكن است وجود داشته باشد كه با توجه به اينكه نيزا به داشتن صبر و حوصله است، امكان دارد ما را به نتيجه مطلوب نرساند. از اين رو پيشنهاد ما خريد آب قليايي در بسته بندي هاي بزرگ و كوچك است تا در خانه يا در بيرون از خانه، با داشتن آب قليايي در جهت حفظ سلامت بدن خود بكوشيد.

راه حل ساده براي قليايي شدن بدن ؛ خريد آب قليايي

براي قليايي شدن بدن، مي توانيد از غذاها، ميوه ها، سبزيجات و خوراكي هاي قليايي كمك بگيريد و حتي مي توانيد رژيم قليايي را براي قليايي شدن بدن برگزينيد. اما اگر از راه حل ساده براي قليايي شدن بدن بپرسيد، بايد بگوييم كه ساده ترين راه براي قليايي شدن بدن، خريد آب قليايي و نوشيدن آب قليايي است.

آب قليايي لوكساب ، از يونيزاسيون آب آشاميدني به دست مي آيد كه طي اين فرآيند، املاح معدني كه سطح كيفيت آب را بالا مي برد مانند كلسيم و منيزيم افزايش مي يابد. آب قليايي لوكساب با توجه به تغييري كه در ساختار مولكول آب پديد مي آورد، باعث جذب بالاي آب در بدن و آبرساني بدن مي شود.

خواص آب قليايي براي بدن

خواص آب قليايي براي بدن را در موارد زير مي توان خلاصه كرد:

آبرساني
بهبود سلامت پوست
كمك به كاهش وزن با افزايش سيري و تقويت متابوليسم
سم زدايي  زيرا به دفع مواد زائد اسيدي در سيستم شما كمك مي كند
ضد پيري
تعادل pH خون شما
جلوگيري از سرطان، به دليل توانايي آن در خنثي سازي راديكال هاي آزاد مضر

شايد متوجه شده باشيد كه بيشتر اين مزايا با هيدراته ماندن با نوشيدن آب معمولي در ارتباط است. با اين اوصاف، ما برخي مطالعات پيدا كرده ايم كه نشان مي دهد آب قليايي در موارد خاص مي تواند گزينه برتر باشد.

معايب آب قليايي

اين احتمال كم است، اما در صورت نوشيدن بيش از حد آب قليايي و مصرف بيش از حد بي كربنات، ممكن است آلكالوز متابوليكي ايجاد شود. آلكالوز مي تواند باعث لرزش دست، كشيدگي عضلات و حالت تهوع خفيف شود. در موارد جدي تر، مي تواند منجر به شوك يا كما شود. خوشبختانه، بسيار بعيد است كه فرد به اندازه كافي آب قليايي بنوشد تا به اين مرحله برسد.

چه مواد غذايي به قليايي شدن بدن كمك مي‌كنند؟

غذاهايي كه غني از پتاسيم، كلسيم، منيزيم، سديم و آهن هستند به قليايي شدن بدن كمك مي كنند و عناصر تشكيل دهنده  غذاهاي قليايي هستند. اين غذاها بايد در مواقعي كه بدن اسيدي است مصرف شوند.

براي قليايي كردن بدن مي توانيد از دمنوش هاي قليايي، ميوه هاي قليايي كننده خون، صبحانه قليايي، دانه‌ها و آجيل‌هاي قليايي و سبزيجات قليايي استفاده كنيد كه از مهم ترين خوراكي هاي قليايي مي توان به اسفناج، كلم پيچ، خيارها، كلم بروكلي، آووكادوها، نمك دريا، سركه سيب، جلبك دريايي، عدس، دانه كدو تنبل و ليموترش سبز اشاره كرد.

براي كمك به تعادل سطح pH بدن، هفتاد تا هشتاد درصد رژيم غذايي شما بايد غذاهاي قليايي باشد. اين بدان معني است كه بشقاب شما بايد پر از ميوه ها و سبزيجات تازه مانند سبزيجات برگ دار و سالاد باشد. قسمت باقيمانده بشقاب شما بايد پر از پروتئين و دانه هاي بدون چربي باشد. با اين كار شما يك رژيم متعادل ايجاد مي كنيد.

علاوه بر اين، شما بايد سه تا چهار ليتر آب بنوشيد تا به كليه ها كمك كند تا مواد زائد را فيلتر كرده و سطح pH را بازيابند كه مي توانيد با نوشيدن آب قليايي در هر زماني به بالارفتن سطح قليايي در بدن خود  كمك كنيد.

خريد اينترنتي آب قليايي

آب قليايي با همه ي خواصي كه در بالا به آن اشاره كرديم، مي تواند به افزايش سطح سلامتي بدن و كمك به زندگي بهتر موثر باشد. از اين رو شركت معتبر لوكساب، با توليد اندازه هاي متفاوت آب قليايي، خريد آب قليايي را براي شما آسان كرده است. از طرفي با خريد اينترنتي آب قليايي لوكساب ، مي توانيد بسته بندي آب قليايي را درب منزل خود تحويل بگيريد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۰:۲۸ توسط:naghmeh موضوع:

ماده ۱۸۵ قانون تجارت

ماده ۱۸۵ قانون تجارت
در صورتي كه مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام، افزايش سرمايهٔ شركت را از طريق تبديل مطالبات نقدي حال شده اشخاص از شركت تصويب كرده باشد سهام جديدي كه در نتيجهٔ اين گونه افزايش سرمايه صادر خواهد شد با امضاي ورقه خريد سهم توسط طلبكاراني كه مايل به پذيره‌ نويسي سهام جديد باشند انجام مي‌گيرد.

بهرام غريب آزادي ، كارشناس ارشد حقوق


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۳۲ توسط:naghmeh موضوع:

صادرات پسته به قرقيزستان

ايران و قرقيزستان به لحاظ سياسي و اقتصادي روابط پايدار و دوستانه‌اي دارند. سفير كشور قرقيزستان در بجنورد  اعلام كرد كه سال گذشته 68 درصد  كالاهاي خود را از طريق كالا‌هاي ايراني تامين كرده است. كشور قرقيزستان در همسايگي چين است ولي اين امر باعث نشده كه كالا‌هاي ايراني با وجود انبوه كالاهاي چيني بازار مصرفي خود را از دست بدهند. كالاهاي عمده صادراتى ايران به قرقيزستان شامل محصولات مواد غذايي ، كاكائو ، شيريني ، ميوه ، مركبات ، انگور ، گردو ، منسوجات ، لباس ، كفش ، چوب و اشياء چوبي ، پتو ، ملحفه و روميزي ، فرآورده‌هاى گوشت و ماهي ، خرما ، مبلمان ، لوازم آرايشى و بهداشتي ، دستگاه و ماشين‌هاى برقي ، محصولات سراميكي ، چرم ، اجاق گاز خانگى و فرآورده‌هاى خوراكى بسياري مي شود. طبق آمار صادرات و واردات ، صادرات ايران به قرقيزستان بيشتر به لباس ، فرآورده‌هاى گوشتي ، لوازم خانگى ، مواد غذايي و آرايشى و بهداشتى تعلق دارد و مي توان با اين برداشت ، اولويت عمده و نيازمندى‌ بازار قرقيزستان كه فراهم كردن كالاهاى مصرفى توسط بازرگانان ايرانى مي باشد و تجار ايرانى بايد از اين فرصت و از طريق بازاريابى ، بازارهاى قرقيزستان را براي صادرات بيشتر به دست گيرند. شركت بازرگاني صادرات كالا تجارت طلايي ايران Golden Trade مي تواند در اين زمينه با شما همكاري كند.

صادرات كشمش به قرقيزستان

اگر به دنبال صادرات كشمش به قرقيزستان هستيد مي توانيد با شركت تجارت طلايي ايران همكاري داشته باشيد. قرقيزستان از همسايه هاي شمالي كشورمان از جمله كشورهايي محسوب مي شود كه كشمش ايراني را وارد كرده و از آن استفاده مي كند.

صادرات پسته به قرقيزستان

تاجيكستان بازار بسيار مناسبي براي پسته ايران مي‌باشد. فروش پسته در قرقيزستان به سبب ارزآوري و رشد ميزان صادرات از اهميت بسياري برخوردار است.  قيمت پسته در قرقيزستان به سبب هزينه حمل ونقل كمتر (ارتباط زميني) مناسب تر مي‌باشد.

كشور قرقيزستان از روابط تجاري و سياسي مناسبي با ايران برخوردار است و حجم مبادلات تجاري قابل قبولي با ايران دارد.

صادرات مبل به قرقيزستان

يكي از محصولات بسيار خوب كه در زمينه صادرات به شدت مورد توجه است، محصولي به نام مبلمان است. مبلمان ظرفيت هاي بسيار بالايي جهت صادرات دارد. مهم ترين كشور هاي هدف صادراتي ايران براي صادر كردن مبلمان، كشورهاي عراق، آذربايجان، تركمنستان، قزاقستان، افغانستان، تاجيكستان، ارمنستان، دبي، عمان و قطر هستند. ازبكستان، افغانستان و نيز حوزه خليج فارس و اروپا از جمله كشورهايي مي باشند كه از ايران به اين كشورها مبلمان صادر مي شود.

صادرات عسل به قرقيزستان

صادرات عسل حاشيه سود بالايي دارد و يكي از بهترين كالاها براي صادرات است.اگر قصد صادرات عسل را داريد روي كيفيت و بسته بندي وسواس به خرج دهيد. ماندگاري طولاني مدت عسل، موجب كاهش ريسك صادرات عسل شده است. با استفاده از زنبور عسل محصولات متنوعي مانند عسل، موم، ژل رويال و گرده توليد مي‌شود.

صادرات گوجه فرنگي به قرقيزستان

كشور ايران هفتمين كشور دنيا در توليد و صادرات گوجه فرنگي مي باشد . در سالهاي اخير به علت وجود روش هاي نوين در كشاورزي و افزايش سرمايه گذاري در اين صنعت رتبه هاي خوبي در زمينه صادرات نصيب كشور ايران شد كه با افزايش بهره وري و بازدهي محصولات با استفاده از بذر ها و مواد اوليه مرغوب در حال پيشرفت در اين زمينه مي باشيم .
بازار گوجه ايران با هدف شناسايي بازار گوجه فرنگي در داخل و خارج از كشور اقدام به عرضه محصولات كشاورزان سراسر كشور نموده است . اين شركت شرايط خريد و فروش را براي خريداران و توليد كنندگان بسيار راحت نموده است . صادر كنندگان گوجه فرنگي هاي گلخانه اي مي توانند جهت خريد محصول با اين شركت همكاري نمايند .

صادرات ميوه خشك به قرقيزستان

ايران با توليد و صادرات انواع خشكبار باكيفيت و متنوع از جمله خرما، كشمش، توت، انجير، آلو و موارد ديگر، جايگاه خوبي در تجارت خارجي دارد.

اين امر با روي كار آمدن روش هاي جديد توليد ميوه خشك به روشي صنعتي، زمينه ي بسيار گسترده تري پيدا كرده است.

تا جايي كه تنوع بسيار خوبي را در ميان ميوه خشك هاي توليد شده شاهد هستيم، امري كه در توليد به روش سنتي و آفتاب خشك، با شديد كيفيت همراه بود.

توت فرنگي خشك، آلو شابلون اسلايس، سيب، پرتقال، كيوي، خرمالو و بسياري از ارقام متنوع ديگر، ميوه خشك هاي صنعتي توليد شده در كشور را تشكيل مي دهند.

اين محصولات در اغلب موارد به صورت اسلايس شده و حلقه شده، توليد مي گردند و به همين جهت تحت عنوان ميوه خشك اسلايس نيز شناخته مي شوند.

اما همان طور كه اشاره شد، خشكبار ايراني بازارهاي صادراتي خوبي را تجربه كرده و اينك با استفاده از فن آوري جديد خشك كردن ميوه به روش صنعتي، راه براي ارائه ي محصولاتي با كيفيت بيشتر و تنوع بالاتر همواره شده است.

صادرات زعفران به قرقيزستان

يكي از گزينه هاي پرسود براي صادرات ، تجارت زعفران است. زعفران ايران در سراسر دنيا طرفداران بسياري دارد. براي راهنمايي در صادرات زعفران تيم حرفه اي ما در خدمت شماست.

صادرات ميوه به قرقيزستان

صادرات پرتقال ، صادرات سيب ، صادرات گيلاس ، صادرات گلابي و … از عمده صادرات ميوه به ارمنستان هستند. براي صادرات ميوه به ارمنستان علاوه بر روش هاي نگهداري ، بسته بندي هم حائز اهميت است. براي اطلاع از تعرفه و جزئيات صادرات ميوه به قرقيزستان با ما همراه باشيد.

صادرات سيب زميني به قرقيزستان

صادرات محصولات زارعي، بخشي از كالاهاي صادر شده از مرز زميني به قرقيزستان است. صادرات سيب زميني جهت مصرف روزانه و همينطور براي توليد چيپس به كارخانه ها صادر مي شود . شركت تجارت طلايي ايران هم تامين كننده و صادر كننده سيب زميني به قرقيزستان مي باشد. براي راهنمايي بيشتر با ما در تماس باشيد.

صادرات خرما به قرقيزستان

در ساليان اخير صادرات خرما به قرقيزستان از جمله زمينه هاي رو به رشد در روابط اقتصادي بين ايران و قرقيزستان بوده است كه از مهم ترين دلايل آن مي توان به همسايگي دو كشور و روابط سياسي خوب را نام برد. صادرات خرما در ايران در هفت دسته ي مضافتي، استعمران، شاهاني، زاهدي، بكاب، پياورم و ساير خرما قرار دارد. از اين ميان خرماي مضافتي به صور ساده و خشك بيشترين صادرات را به خود اختصاص داده است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۵:۰۲ توسط:naghmeh موضوع:

قيمت سيني كابل

كليه ليست قيمت سيني كابل و لدر كابل ها بر حسب شاخه هاي 2متري مي باشد. سيني كابل گالوانيزه در عرض هاي بين 5 تا 60 سانت بصورت موجود و بيشتر از آن به صورت سفارشي ساخته مي شود.از نظر طول سيني كابل گالوانيزه هم بصورت نرمال در طول 2 متر موجود مي باشد و بصورت سفارشي 3 متري هم قابل توليد مي باشد.عمق سيني كابل گالوانيزه هم به طور معمول 4 سانت مي باشد و بصورت سفارشي هم در عمق هاي ديگر ساخته مي شود.ضخامت ورق سيني كابل ها از ورق 1، 1.25، 1.5و 2 ميليمتر ساخته مي شود.نوع آبكاري سيني كابل گالوانيزه بسته مكان مصرف آن در جاهاي خشك از ابكاري سرد و در مكان هاي داراي آب و هواي شرجي از آبكاري گرم استفاده مي شود.تعداد خم در سيني كابل گالوانيزه بصورت نرمال 4 خم بوده و در صورت سفارش 6 خم هم توليد مي شود.

لوازم جانبي سيني كابل گالوانيزه عبارتند از:درب سيني كابل گالوانيزه،رابط سيني كابل گالوانيزه،ساپورت سيني كابل گالوانيزه، زانو سيني كابل گالوانيزه، سه راه سيني كابل گالوانيزه، چهار راه سيني كابل گالوانيزه، تبديل سيني كابل گالوانيزه، نردبان سيني كابل گالوانيزه و … مي باشند.

كليه ليست قيمت سيني كابل ها و لدر كابل ها بر حسب شاخه هاي 2متري مي باشد

ليست قيمت سيني كابل گالوانيزه سرد (سيني كابل برق) توليد شده در سيني كابل پيشگام كه از توليدكنندگان سيني كابل گالوانيزه (cable tray)مي باشد به شرح زير است

ليست سيني كابل ورق0.70 ورق1 ورق1.25 ورق1.5 ورق2
سيني كابل عرض5 146.000 198.000 253.000 298.000 396.000
سيني كابل عرض10 227.000 305.000 390.000 457.000 610.000
سيني كابل عرض15 283.000 384.000 488.000 573.000 762.000
سيني كابل عرض20 340.000 457.000 591.000 689.000 915.000
سيني كابل عرض25 396.000 536.000 683.000 805.000 1.067.000
سيني كابل عرض30 453.000 622.000 793.000 927.000 1.220.000
سيني كابل عرض40 567.000 768.000 988.000 1.152.000 1.525.000
سيني كابل عرض50 689.000 927.000 1.183.000 1.384.000 1.830.000
سيني كابل عرض60 804.000 1.080.000 1.380.000 1.614.000 2.135.000

ليست قيمت درب سيني كابل گالوانيزه سرد(درب سيني كابل برق)

ليست درب سيني كابل ورق0.70 ورق1 ورق1.25 ورق1.5 ورق2
درب سيني كابل 5 90.000 122.000 156.000 182.000 244.000
درب سيني كابل 10 147.000 198.000 253.000 297.000 396.000
درب سيني كابل 15 204.000 274.000 351.000 411.000 549.000
درب سيني كابل 20 261.000 350.000 448.000 525.000 701.000
درب سيني كابل 25 317.000 427.000 546.000 639.000 854.000
درب سيني كابل 30 374.000 503.000 643.000 754.000 1.006.000
درب سيني كابل 40 488.000 655.000 838.000 982.000 1.311.000
درب سيني كابل 50 601.000 808.000 1.033.000 1.211.000 1.616.000
درب سيني كابل 60 715.000 960.000 1.228.000 1.439.000 1.921.000

ليست قيمت زانويي سيني كابل گالوانيزه سرد (زانويي سيني كابل برق)

قيمت زانويي سيني ورق1 ورق1.25 ورق1.5 ورق2
زانويي سيني كابل 5 99.000 126.000 149.000 198.000
زانويي سيني كابل10 152.000 195.000 228.000 305.000
زانويي سيني كابل15 192.000 244.000 286.000 381.000
زانويي سيني كابل20 228.000 295.000 344.000 457.000
زانويي سيني كابل25 268.000 341.000 402.000 533.000
زانويي سيني كابل30 311.000 396.000 463.000 610.000
زانويي سيني كابل40 460.000 592.000 691.000 915.000
زانويي سيني كابل50 556.000 709.000 830.000 1.098.000
زانويي سيني كابل60 648.000 828.000 968.000 1.281.000

ليست قيمت سه راهي سيني كابل گالوانيزه سرد (سه راهي سيني كابل برق)

قيمت سه راهي سيني ورق1 ورق1.25 ورق1.5 ورق2
سه راهي سيني كابل 5 99.000 126.000 149.000 198.000
سه راهي سيني كابل10 152.000 195.000 228.000 305.000
سه راهي سيني كابل15 192.000 244.000 286.000 381.000
سه راهي سيني كابل20 228.000 295.000 344.000 457.000
سه راهي سيني كابل25 268.000 341.000 402.000 533.000
سه راهي سيني كابل30 311.000 396.000 463.000 610.000
سه راهي سيني كابل40 460.000 592.000 691.000 915.000
سه راهي سيني كابل50 556.000 709.000 830.000 1.098.000
سه راهي سيني كابل60 648.000 828.000 968.000 1.281.000

ليست قيمت چهار راهي سيني كابل گالوانيزه سرد (چهارراهي سيني كابل برق)

قيمت چهار راهي سيني ورق1 ورق1.25 ورق1.5 ورق2
چهارراهي سيني كابل 5 118.000 151.000 178.000 237.000
چهارراهي سيني كابل10 183.000 234.000 274.000 366.000
چهارراهي سيني كابل15 230.000 292.000 343.000 457.000
چهارراهي سيني كابل20 274.000 354.000 413.000 549.000
چهارراهي سيني كابل25 321.000 409.000 483.000 640.000
چهارراهي سيني كابل30 373.000 475.000 556.000 732.000
چهارراهي سيني كابل40 537.000 691.000 806.000 1.067.000
چهارراهي سيني كابل50 648.000 828.000 968.000 1.281.000
چهارراهي سيني كابل60 756.000 966.000 1.129.000 1.494.000

ليست قيمت رابط سيني كابل گالوانيزه سرد (رابط سيني كابل برق)

ليست رابط سيني كابل ورق1 ورق1.25 ورق1.5 ورق2
رابط سيني كابل گالوانيزه5 20.000 25.000 30.000 40.000
رابط سيني كابل گالوانيزه10 30.000 39.000 46.000 61.000
رابط سيني كابل گالوانيزه15 38.000 49.000 57.000 76.000
رابط سيني كابل گالوانيزه20 46.000 59.000 69.000 91.000
رابط سيني كابل گالوانيزه25 54.000 68.000 80.000 107.000
رابط سيني كابل گالوانيزه30 62.000 79.000 93.000 122.000
رابط سيني كابل گالوانيزه40 77.000 99.000 115.000 153.000
رابط سيني كابل گالوانيزه50 93.000 118.000 138.000 183.000
رابط سيني كابل گالوانيزه60 108.000 138.000 161.000 213.000

ليست قيمت تبديل سيني كابل گالوانيزه (تبديل سيني كابل برق)

قيمت تبديل سيني ورق1 ورق1.25 ورق1.5 ورق2
تبديل سيني كابل10 152.000 195.000 228.000 305.000
تبديل سيني كابل15 192.000 244.000 286.000 381.000
تبديل سيني كابل20 228.000 295.000 344.000 457.000
تبديل سيني كابل25 268.000 341.000 402.000 533.000
تبديل سيني كابل30 311.000 396.000 463.000 610.000
تبديل سيني كابل40 460.000 592.000 691.000 915.000
تبديل سيني كابل50 556.000 709.000 830.000 1.098.000
تبديل سيني كابل60 648.000 828.000 968.000 1.281.000

ليست قيمت نردبان كابل گالوانيزه سرد(لدر كابل)

ليست قيمت نردبان كابل ورق1.5 ورق2
نردبان كابل عرض 20 773.000 1.019.000
لدر كابل عرض 25 802.000 1.086.000
نردبان كابل عرض 30 841.000 1.143.000
لدر كابل عرض 40 916.000 1.237.000
نردبان كابل عرض 50 1.019.000 1.379.000
لدر كابل عرض 60 1.124.000 1.511.000

سيني كابل پيشگام سيني كابل گالوانيزه  آبگرم

سايز سيني كابل هاي توليد شده مطابق با استاندارد سيني كابل مي باشد شكل ظاهري آنها مطابق با شكل كاتالوگ سيني كابل مي باشد.

ليست قيمت سيني كابل گالوانيزه آب گرم توليد شده

قيمت سيني كابل گالوانيزه آبگرم ورق1.5 ورق2
سيني كابل گالوانيزه گرم 5 447.000 594.000
سيني كابل گالوانيزه گرم10 685.000 915.000
سيني كابل گالوانيزه گرم15 859.000 1.143.000
سيني كابل گالوانيزه گرم20 1.033.000 1.372.000
سيني كابل گالوانيزه گرم25 1.207.000 1.600.000
سيني كابل گالوانيزه گرم30 1.390.000 1.830.000
سيني كابل گالوانيزه گرم40 1.728.000 2.287.000
سيني كابل گالوانيزه گرم50 2.076.000 2.745.000
سيني كابل گالوانيزه گرم60 2.421.000 3.202.000

ليست قيمت درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم

قيمت درب سيني كابل گالوانيزه گرم ورق1.5 ورق2
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم 5 273.000 366.000
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم10 445.000 594.000
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم15 616.000 823.000
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم20 787.000 1.051.000
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم25 958.000 1.281.000
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم30 1.131.000 1.509.000
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم40 1.473.000 1.966.000
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم50 1.816.000 2.424.000
درب سيني كابل گالوانيزه آبگرم60 2.158.000 2.881.000

ليست قيمت رابط سيني كابل گرم

قيمت رابط سيني كابل گالوانيزه گرم ورق1.5 ورق2
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم 5 45.000 60.000
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم10 69.000 92.000
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم15 86.000 114.000
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم20 103.000 137.000
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم25 121.000 160.000
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم30 139.000 183.000
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم40 173.000 229.000
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم50 208.000 275.000
رابط سيني كابل گالوانيزه گرم60 242.000 320.000

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۸:۳۸ توسط:naghmeh موضوع:

ATP چيست؟

يكي از مسئله هاي كه دانستن آن براي هر فرد بدنساز لازم و ضروريست اصل تامين انرژيست كه در طول تمرين هزينه ميشود از كجا و چگونه تامين ميشود زمانيكه اين انرژي رو به تمام است بدن انرژي لازم را از چه منبعي تامين خواهد كرد؟ منبع انرژي عضلات و كليه سلول‌هاي بدن atp مي‌باشد يا آدنوزين تري فسفات يك تركيب بيوشيميايي در بدن است كه وظيفه ذخيره انرژي در بدن را برعهده دارد . ATP  معمولاً به عنوان “واحد پول انرژي” سلول شناخته مي شود، زيرا انرژي قابل تخليه را در پيوند بين گروه هاي دوم و سوم فسفات تأمين مي كند. علاوه بر تأمين انرژي، تجزيه ATP از طريق هيدروليز طيف وسيعي از عملكردها را از جمله سيگنالينگ و سنتز DNA / RNA در سلول انجام مي دهد.

بدن يك ارگانيسم پيچيده است و به همين ترتيب براي حفظ عملكرد مناسب انرژي لازم است. آدنوزين تري فسفات (ATP) منبع انرژي براي استفاده و ذخيره سازي در سطح سلولي است. ساختار ATP نوعي نوكلئوزيد تري فسفات است كه متشكل از يك پايه نيتروژني (آدنين)، يك قند ريبوز و سه گروه فسفات پيوندي سري است.

سنتز ATP از انرژي به دست آمده از مكانيسم هاي كاتابوليك متعدد، از جمله تنفس سلولي، اكسيداسيون بتا و كتوز استفاده مي كند. اكثر سنتز ATP در تنفس سلولي درون ماتريس ميتوكندري رخ مي دهد: توليد تقريباً سي و دو مولكول ATP در هر مولكول گلوكز كهاكسيد شده ATP براي انرژي در فرآيندهايي از جمله حمل و نقل يون، انقباض عضله، انتشار تكانه هاي عصبي، فسفوريلاسيون بستر و سنتز شيميايي مصرف مي شود. اين فرايندها و همچنين فرآيندهاي ديگر، تقاضاي زيادي براي ATP ايجاد مي كنند.

Atp مخفف چيست؟

Atp  يا آدنوزين تري فسفات در هر سلول زنده بدن وجود دارد. همچنين به عنوان مكمل غذايي موجود است. آدنوزين و معادله ATPآدنوزين يك مولكول سيگنالينگ خارج سلول است كه عملكردهاي اساسي در زيست شناسي و فيزيولوژي انسان را تسهيل مي كند. از تأمين ستون فقرات براي انتقال انرژي اساسي تا نقش آن در سيگنالينگ سلول، آدنوزين اثرات گسترده اي مانند القا اتساع عروق، تنظيم فعاليت در سيستم عصبي سمپاتيك و كاهش فشار خون و ضربان قلب دارد.

چنين خواصي برخي از دلايل اجراي آدنوزين و مشتقات آن در بسياري از مناطق درماني است.آدنوزين از تجزيه آدنوزين تري فسفات (ATP)، منبع انرژي اوليه سلول ها تشكيل مي شود. از نظر شيميايي، ATP نوكلئوتيد آدنين است كه به سه فسفات متصل است. فراواني انرژي پتانسيل در پيوند بين گروه هاي دوم و سوم فسفات ذخيره مي شود.

اين انرژي را مي توان براي سوخت رساني به واكنش هاي شيميايي مهار كرد. هنگامي كه يك سلول به انرژي نياز دارد، اين پيوند را مي شكند و تشكيل آدنوزين دي فسفات (ADP) و يك مولكول فسفات آزاد مي دهد. در بعضي موارد، گروه دوم فسفات نيز مي تواند بيشتر تجزيه شود و باعث تشكيل آدنوزين مونوفسفات (AMP) شود. هنگامي كه يك سلول انرژي اضافي داشته باشد ، با تشكيل ATP از ADP و فسفات اين انرژي را ذخيره مي كند.

ATP باعث چه واكنش هايي در بدن ورزشكاران مي شود؟

بيان واكنش‌هاي دقيق و مرحله به مرحله تبديل مواد غذايي به atp و تبديل atp به انرژي رايج بدن و عضلات اندكي مشكل است و نياز به داشتن پيش زمينه‌اي در ارتباط با بيوشيمي دارد اما به هر حال مي‌توان اين تبديل را به صورت زير خلاصه نمود:به صورت شيميايي atp يك مولكول آدنين مي‌باشد كه سه پيوند فسفات دارد.روي هر كدام از اين پيوندها فسفاتي انرژي زيادي ذخيره شده است .هنگامي كه يك سلول نياز به انرژي دارد انرژي ذخيره در atp با آزاد كردن يك پيوند انرژي سلول را تأمين مي‌كند و خود به صورت adp يعني مولكول با دو پيوند فسفر در مي‌آيد.براي همه واكنش‌هاي بيوشيميايي عضلات ضروري و واجب است ( از جمله اين واكنش‌ها مي‌توان به انقباض عضلات اشاره نمود.) هنگامي كه كار عضلات زياد مي‌شود و به عبارت ديگر ما از عضلاتمان انرژي بيشتري را طلب مي‌كنيم بدن مابراي تأمين انرژي خود به سراغ سيستم‌هاي انرژي ديگر مي‌رود و جالب است بدانيد بر اساس نوع تمريناتي كه ما انجام مي‌دهيم و مدت زماني كه اين تمرينات دارد سيستم‌هاي انرژي ما نيز تغيير مي‌كند.

Atp چگونه ساخته مي شود؟

ATP نوكلئوتيدي است كه از سه ساختار اصلي تشكيل شده است: پايه نيتروژن، آدنين. شكر، ريبوز و يك زنجيره از سه گروه فسفات متصل به ريبوز. دنباله فسفات ATP منبع واقعي انرژي است كه سلول از آن استفاده مي كنند. انرژي موجود در پيوندهاي بين فسفات ها وجود دارد و با شكستن آن ها آزاد مي شود كه از طريق افزودن مولكول آب (فرآيندي به نام هيدروليز) اتفاق مي افتد. معمولاً فقط فسفات خارجي براي توليد انرژي از ATP خارج مي شود. وقتي اين اتفاق مي افتد ATP به آدنوزين دي فسفات (ADP) تبديل مي شود كه فرم نوكلئوتيد فقط دو فسفات دارد.

از سه نوع سيستم بيوشيميايي مختلف در بدن ما تأمين مي‌شود كه اين سيستم‌ها عبارتند از :

  • سيستم فسفاژن
  • سيستم گليكوژن – اسيد لاكتيك
  • سيستم هوازي

تاثيرات سيستم فسفاژن بر روي ATP

يك سلول در اطراف خود مقداري atp راذخيره مي‌كند كه مي‌تواند در موقع لزوم اين atp ذخيره شده را به سرعت مصرف كند ميزان atp ذخيره شده زياد نمي‌باشد و تنها براي حدوداً 3 ثانيه است و براي پر كردن مجدد اين atp سلول‌هاي عضلاني از يك تركيب متفاوت پر انرژي به نام كراتين فسفات استفاده مي‌كنند . فسفات موجود در تركيب كراتين فسفات توسط آنزيمي به اسم كراتين كيناس جدا شده و به مولكول adp مي‌چسبد ( adp يك مولكول آدنوزين با دو فسفات است ) در نتيجه مجدداً adp به atp ( آدنوزين تري فسفات ) يا همان انرژي رايج عضلات ما تبديل مي‌شود.
اما دامه روند تبديل و مصرف كراتين فسفات ذخيره شده باعث مي‌شود تا اين ذخاير نيز كاهش يابند . اين روش تأمين انرژي atp و كراتين فسفات را سيستم فسفاژن مي‌نامند و سيستم فسفاژن مي‌تواند انرژي رايج عضلات را تا حداكثر 10 ثانيه تأمين كند مثلاً دونده‌هاي دو سرعت ( 100 متر ) از اين سيستم استفاده مي‌كنند اما يك دونده دو ماراتن هرگز نمي‌تواند به اين سيستم تكيه كند.

تاثيرات سيستم گليكوژن – اسيدلاكتيك بر روي ATP

از طرف ديگر عضلات يك منبع ديگر به نام گليكوژن نيز دارند كه از كربوهيدرات‌ها تأمين مي‌شود. در حقيقت گليكوژن شاخه‌اي از مولكول‌هاي گلوكز مي‌باشد . يك سلول در تمرينات بي‌هوازي از اين منبع انرژي استفاده كرده و براي ساختن atp و يك محصول جديدي به نام اسيد لاكتيك از گلوكز وارد عمل مي‌شود . در حدود 12 فعاليت و واكنش شيميايي انجام مي‌شود تا از اين روش atp توليد شود . بنابراين تأمين انرژي در اين سيستم كندتر از سيستم فسفاژن مي‌باشد و اين سيستم مي‌تواند انرژي و atp مورد نيازعضلات را تا يك و نيم دقيقه تأمين نمايد . از آنجا كه اين روش براي تأمين انرژي بدن نيازي به وجود اكسيژن ندارد آن را سيستم تأمين انرژي بي‌هوازي نيز مي‌نامنداما توليد بيش از حد اسيد لاكتيك در بدن باعث كم كردن تنفس عضلات ، صدمه زدن به آن‌ها و احساس خستگي و دردناكي در عضله مي‌گردد ( يك دونده دو 400 متر از اين روش تذمين انرژي استفاده مي‌كند .)

سيستم هوازي چگونه بر ATP تاثير مي گذارد؟

سيستم هوازي يا سيستم تنفس هوازي براي تمرينات بيش از دو دقيقه مي‌باشد و انرژي خود را به كمك اكسيژن تأمين مي‌كند هنگامي كه اكسيژن وجود دارد گلوكز مي‌تواند به طور كامل شكسته شده و به دي اكسيد كربن و آب تبديل گردد و در حين اين تبديل انرژي مناسبي را نيز آزاد كند.گلوكزي كه براي تأمين انرژي عضلات مصرف مي‌گردد از سه جاي مختلف و به سه روش مختلف تأمين مي‌شود :

  • از گليكوژن ذخيره شده در عضلات كه هنوز باقي مانده‌اند.
  • از شكسته شدن گليكوژن ذخيره شده در كبد و تبديل آن به گلوكز كه اين گلوكز در خون آزاد شده و در اختيار عضلات ما قرار مي‌گيرند.
  • از طريق جذب گلوكز از غذاها كه كمك مي‌كند اين گلوكز از طريق جذب روده‌اي وارد سيستم جريان خون ما شده و در اختيار عضلات قرار مي‌گيرد .

اين سيستم انرژي مي‌تواند به جاي گلوكز اسيدهاي چربي كه از منابع چربي بدست مي‌آيند را نيز به عنوان منبع تأمين انرژي استفاده نمايد . همچنين پروتئين و منابع آن مي‌توانند به اسيدهاي آمينه تبديل شده و در توليد atp شركت كنند ( ما به طور كلي سيستم تأمين انرژي هوازي ابتدا از منابع كربوهيدراتي ، سپس از متابع چربي و درآخر از منابع پروتئيني جهت تأمين انرژي همچون دوهاي 25 دقيقه‌اي استفاده مي‌كنيم . از اين روش ابتدا تا 13 يا 14 دقيقه اول كربوهيدرات ذخيره شده در بدن ( گليكوژن ) استفاده شده و پس از آن از 15 تا 25 دقيقه چربي ‌ها به عنوان منبع انرژي مورد استفاده قرار گرفته و مي‌سوزند.

تاثير atp  بر بدن ورزشكار چيست؟

ورزشكاراني كه فرآيندهاي متابوليكي آن ها بايد هر روز در سطح مطلوبي انجام شود، به رژيم غذايي نياز دارند كه شامل ويتامين ها، مواد معدني، مواد مغذي كمياب و پروتئين هاي با كيفيت بالا باشد. مواد غذايي در حالت طبيعي و فرآوري نشده خود را مي توان به مواد مغذي بسيار قابل دسترس و بلوك هاي ساختماني تقسيم كرد.

از آنجا كه ATP براي واكنشهاي بيوشيميايي درگير در هرگونه انقباض عضله مورد نياز است، مقادير بيشتري ATP در دورههايي با نيازهاي عضلاني زياد، مانند ورزش شديد، مصرف مي شود و براي حركت عضلات بايد جايگزين شود.براي تسهيل اين روند، آدنوزين با تحريك سنتز پروستاگلاندين و اكسيد نيتريك به تنظيم جريان خون عضله اسكلتي كمك مي كند.

با تأثير بر تنظيم آنژيوژنز (فرآيند فيزيولوژيكي كه از طريق آن رگهاي خوني جديد از عروق قبلي تشكيل مي شود)، آدنوزين ممكن است تأثير مهمي در پاسخ سازگاري بدن به ورزش داشته باشد. روش هاي مختلف آموزشي رايج ، مانند دوچرخه سواري و تمرين با فاصله، ممكن است سطح آدنوزين را افزايش دهد و در نتيجه ممكن است پاسخ مكانيسم هاي سازگار تحت تأثير آدنوزين را افزايش دهد.

به نظر مي رسد آموزش دوره اي بيشترين فرصت را براي افزايش آدنوزين دارد. توليد آدنوزين به ميزان انرژي و استرس و ميزان آن بستگي داردكه از ATP استفاده مي شود. از آنجا كه اين پديده در طي دوره هاي تمريني متناوب رخ مي دهد، چنين سازگاري هاي ناشي از آدنوزين با گذشت زمان ممكن است عملكرد ورزشي را افزايش دهند.

منبع انرژي سلول چيست؟

در بيشتر سلولهاي حيواني، آدنوزين تري فسفات (ATP)، تركيبي با انرژي پتانسيل بالا، به عنوان حامل اصلي انرژي شيميايي عمل مي كند. به طور كلي، انرژي براي سنتز مولكول هاي ATP بايد از مولكول هاي سوخت پيچيده به دست آيد. بدن انسان از سه نوع مولكول براي تأمين انرژي لازم براي توليد سنتز ATP استفاده مي كند: چربي ها، پروتئين ها و كربوهيدرات ها.

ميتوكندري ها محل اصلي سنتز ATP در پستانداران هستند، اگرچه برخي از ATP ها نيز در سيتوپلاسم سنتز مي شوند. ليپيدها به اسيدهاي چرب، پروتئين ها به اسيدهاي آمينه و كربوهيدرات ها به گلوكز تجزيه مي شوند. از طريق مجموعه اي از واكنش هاي كاهش اكسيداسيون، ميتوكندري اسيدهاي چرب، اسيدهاي آمينه و پيروات (محصول نهايي تخريب گلوكز در سيتوپلاسم) را به چندين تركيب متوسط ​​تبديل مي كند.

همچنين كوآنزيم هاي حامل الكترون كاهش يافته NADH و FADH2 واسطه ها وارد چرخه تريكاربوكسيليك اسيد (TCA) مي شوند و باعث ايجاد NADH و FADH2 مي شوند. اين الكترونها را كاهش مي دهد. حامل ها از طريق زنجيره انتقال الكترون با مصرف همزمان اكسيژن و سنتز ATP اكسيد مي شوند.

اين فرآيند فسفوريلاسيون اكسيداتيو ناميده مي شود. بيش از صد مولكول ATP از اكسيداسيون كامل يك مولكول اسيد چرب سنتز مي شود و تقريباً چهل مولكول ATP از اسيد آمينه و اكسيداسيون پيروات حاصل مي شود. از طريق تبديل مولكول هاي گلوكز به پيروات، دو مولكول ATP در سيتوپلاسم سنتز مي شوند. هم دستگاه (آنزيم ها) و هم محيط فيزيكي لازم براي اكسيداسيون اين مولكول ها در ميتوكندري ها موجود است.

هيدروليز ATP چيست؟

ATP به دليل وجود گروه هاي فسفات كه از طريق پيوندهاي فسفوديستر به هم پيوند مي خورند، يك مولكول ذخيره انرژي عالي است كه به عنوان “ارز” استفاده مي شود. اين پيوندها به دليل وجود بارهاي الكتريكي منفي مرتبط با ايجاد فشار دفع بين گروههاي فسفات، انرژي بالايي دارند. مقدار قابل توجهي انرژي در پيوندهاي فسفات-فسفات ذخيره مي شود. از طريق فرآيندهاي متابوليكي، ATP به ADP يا بيشتر به AMP و به گروههاي فسفات معدني آزاد هيدروليز مي شود.

روند هيدروليز ATP به ADP از لحاظ انرژي مطلوب است و انرژي آزاد گيبس 3/7-كالوس بر مول را به وجود مي آورد. ATP بايد به طور مداوم مورد استفاده مجدد قرار گيرد تا سلول هميشه كار كند. غلظت معمول داخل سلولي ATP 1 تا 10 ميلي آمپر است.  بسياري از مكانيسم هاي بازخورد براي اطمينان از حفظ سطح سازگار ATP در سلول در دسترس هستند.

افزايش يا مهار ATP سنتاز يك مكانيسم تنظيم كننده رايج است. به عنوان مثال، ATP فسفوفروكتوكيناز -1 (PFK1) و پيروات كيناز را مهار مي كند، دو كليدآنزيم ها در گليكوليز، به طور موثر به عنوان يك حلقه بازخورد منفي براي جلوگيري از تجزيه گلوكز در هنگام وجود سلول ATP كافي عمل مي كند.

خريد آب غني شده با اكسيژن اكساب شاپ بهترين هديه براي سلامت خانواده

اكساب شاپ در حال حاضر توانايي ارسال محصول  آب غني شده با  اكسيژن اكساب به نمايندگي هاي سراسر كشور را دارد . جهت ثبت سفارش آب غني شده با اكسيژن اكساب ، تماس با اكساب شاپ در تمامي ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته امكان‌پذير مي‌باشد.

آب غني شده با اكسيژن به راحتي به شما كمك مي كند تا نيازهاي روزانه بدن خود را تأمين كنيد. يك قانون معمول در نوشيدن آب اين است كه حداقل هشت ليوان 8 اونسي (حدود 2 ليتر) در روز آب مصرف كنيد.  با توجه به اينكه بدن ما  را حدود 60٪ آب تشكيل مي دهد، آبرساني كافي براي فرآيندهاي مختلف از جمله تنظيم دما، حفظ فشار خون و عملكرد مناسب مغز مهم است. مصرف آب غني شده با اكسيژن به عنوان بخشي از مايعات مصرفي روزانه مي تواند به شما در رفع نيازهايتان كمك كند.

فروشگاه اكساب با توليد آب غني شده با اكسيژن، امكان ارسال محصول به سراسر ايران را دارد. براي خريد آب غني شده با اكسيژن، مي توانيد با تماس با اكساب شاپ در طول هفته، سفارش خود را ثبت كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۲۸ توسط:naghmeh موضوع:

همه چيز درباره فنگ شويي

فنگ شويي چيست ؟ مفهوم فنگ شويي از ابتدا با ما انسان ها  همراه بوده است. زماني را در نظر بگيريد كه انسان هاي اوليه روي كره زمين بدون داشتن خانه و مأمن زندگي مي كردند و از دست عوامل طبيعي در امان نبودند و به زندگي غارنشيني روي آوردند تا حس امنيت و آرامش را در آنجا تجربه كنند. چينيان باستان لغتي  داشتند تحت اين مفهوم كه سرت را بالا بگير و به آسمان نگاه كن و سرت را پايين بياور و به محيط اطرافت بنگر! اين مفهوم نشان مي دهد كه زندگي ما متاثر از نيروهاي آسمان و نيروهايي است كه روي زمين موجود است. اگر خواهان تغييرات بزرگ و مثبت در زندگي خود هستيد حتما از مشاوره فنگ شويي استفاده كنيد.

فنگ شويي چيست؟

اين روزها  قطعا اصطلاح فنگ شويي به گوش همه مان خورده است كه عده اي فكر مي كنند با جا به جايي اشيا و وسايل منزل ثروت به طرفشان سرازير مي شود. گاهي وارد محيطي مي شويم و حس مي كنيم هواي اتاق يا محيط گرفته است و حس ناخوشايندي به ما منتقل مي شود. اولين كاري كه دلمان مي خواهد انجام دهيم يا انجام مي دهيم اين است كه پرده هاي اتاق را بكشيم. بايد بدانيد كه اين عمل يك قدم كوچك در راستاي فنگ شويي است.

فنگ شويي در راستاي تلاش براي ايجاد تعادل در زندگي ما مفهوم پيدا مي كند.در اين بين ما  انسان ها انرژي هاي زمين و آسمان را به هم وصل مي كنيم و تعادل را به زندگي خود دعوت مي كنيم.

 با فنگ شويي كرونا را شكست دهيد!

فنگ شويي هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري روي حال خوب خودمان است. در شرايط كرونايي كه وقت بيشتري را در خانه مي گذرانيم ديوار، مبل، پرده ها و … بيشتر در ديد ما قرار دارند و از نظر روان شناسي روي روان ما تاثير خواهند گذاشت. با رعايت اصول فنگ شويي در اين ايام به حس و حال بهتر خودمان كمك مي كنيم و رخوت و افسردگي را از خودمان دور مي كنيم. در نتيجه قواي بدني ما تقويت مي شود و ميزبان مهمان ناخوانده نخواهد شد.

تاثير فنگ شويي در زندگي بشريت چيست؟!

 همه ما انسان ها در محيط زندگي و كار خود حس و حال مختلفي داريم. گاهي با ديدن دكور يك خانه حس خفگي پيدا مي كنيم يا با ديزاين دفتر كار حس مي كنيم در اينجا مي شود شكوفا شد. همه اين ها تاثير محيط و پيرامون در روان ماست. با فنگ شويي در تلاش هستيم تا تعادل  ميان همه اجزا را براي رسيدن به آرامش و زندگي بهتر حفظ كنيم.

فنگ شويي معتقد است اگر در كسب و كارمان دچار مشكل شويم اين مشكل به روحيه ما نيز صدمه وارد مي كند و اين آسيب زندگي ما را مختل مي كند و نمي توانيم با ذهني باز كار كنيم و به روال عادي زندگي كنيم. در اين صورت جامعه با يك بي تعادلي و بي نظمي رو به رو مي شود.

به همين خاطر فنگ شويي معتقد است محيط پيرامون ما آماده برقراري ارتباط با ما هستند اگر كه ما نيز آماده برقراي رابطه باشيم.

چرا فنگ شويي محبوب شده است؟

فنگ شويي نيامده است كه بگوييد سبك زندگي شما استباه است. اتفاقا فنگ شويي با احترام به سليقه شما، سعي مي كند در فضايي كه مي پسنديد به شما كمك كند بيشتر از زندگي و اطراف خود انرژي دريافت كنيد و لذت ببريد. فنگ شويي مي گويد چيدمان خانه تان را طوري بچينيدكه بالاترين حد انرژي را دريافت كنيد.

براي فنگ شويي از كجا شروع كنيم؟

وقتي وارد اتاقي با چيدمان منظم ولي شلوغ مي شويم حس خوبي به محيط نداريم اما زماني را تصور كنيد كه وارد اتاقي با دكور خلوت و نامنظم  مي شويم چه حسي داريد؟  در حالت دوم با اينكه محيط نامنظم است اما حس بهتري داريم. جالب است بدانيد مهم ترين و اولين اصل در فنگ شويي اصل خلوت كردن است. هرچقدر كه بتوانيد محيط اطراف خود را خلوت تر كنيد؛ انرژي بهتر درآن جريان دارد.

بنابراين شما از هر زمان و هر كجاي خانه يا محل كارتان كه بخواهيد مي توانيد شروع كنيد. از كشوي لباس ها كه پر است از لباس هايي كه سالي يكبار هم مورد استفاده قرار نمي گيرند. تا  ميز كارتان كه پر شده از كاغذها و خودكارهاي بي مصرف. حتي به شما پيشنهاد مي كنيم از ذهنتان شروع كنيد و نگراني ها و استرس هايي كه سالهاست بيهوده با خود همراه داريد را از ياد ببريد. قصد ما اين نيست كه دچار توهم شويد اما براي شروع نياز است اندكي با ديد مثبت به همه چيز نگاه كنيد. تمركز پيدا كنيد و روزهاي بهتري را تجربه كنيد.

چيدمان منزل با توجه به قوانين فنگ شويي

فنگ شويي به همه ابعاد زندگي مي پردازد و تاثيرش نيز در همه ابعاد زندگي قابل ديدن است. بنابر قوانين فنگ شويي بهترين حالت جريان انرژي در محيط، شكل مربعي يا مستطيلي آن است. هرچقدر خانه شما،  شكل مربعي داشته باشيد حس و حال بهتري در آن جريان خواهد داشت. در مقابل خانه هايي كه داراي راه رو هاي باريك و تاريك هستند، از نگاه قوانين نگ شويي محيط مناسبي براي دريافت انرژي هاي عالي نيستند.

8قانون فنگ شويي كه بايد رعايت كنيد!

قانون اول فنگ شويي

آب در خانه انرژي مثبت را جذب مي كند. بنابراين بهتر است تنگ ماهي، آكواريومي كوچك يا حتي گلي كه در آب رشد مي كند را در محيط خانه خود داشته باشيد تا انرژي مثبت را در محيط تان حفظ كند.

قانون دوم فنگ شويي

از قرار دادن لوازمي مثل حوله و مسواك در محيط دست شويي و حمام خودداري كنيد. زيرا انرژي هاي منفي را جذب مي كنند و شما از اين وسايل براي خشك كردن و مسواك كشيدن استفاده مي كنيد. در صورتيكه جاي مناسبي براي اين و.سايل نداريد آنها را در كمد يا محيطي بسته قرار دهيد يا از مسواك ها در پوش دار استفاده كنيد.

قانون سوم فنگ شويي

كفش هاي اعضاي خانه را پشت در و جلوي مكان ورودي قرار ندهيد. هنگامي در خانه باز مي شود هوا وارد خانه مي شود كه در صورتيكه كفش ها پشت در باشند، هواي آزاد با بوي بد كفش همراه مي شود و حس و حال رخوت را به درون خانه مي آورند.

قانون چهارم فنگشويي

از عناصر طبيعي مثل گل، چوب و سنگ در چيدمان فنگ شويي استفاده كنيد. استفاده از گياهان طبيعي انرژي زيادي را به اعضاي خانواده تزريق مي كنند اما دقت كنيد كه گل هاي مصنوعي را از چيدمان منزل خود دور كنيد چون مثل گياهان طبيعي انرژي مثبت ايجاد نمي كنند.

قانون پنجم فنگ شويي

در فنگ شويي چيدمان، جاي تلويزيون در اتاق خواب نيست. اما اگر عادت داريد قبل خواب تلويزيون ببينيد بهتر است بعد خاموش كردن تلويزيون روي آن را با پوششي پلاستيكي بپوشانيد. حتما از پوششي با جنس پلاستيك استفاده كنيد زيرا جنس هاي ديگر با چيدمان اتاق خواب مغايرت دارد.

قانون ششم فنگ شويي

به محل قرار گيري آينه ها دقت كنيد. آينه ها نبايد اجاق گاز، سرويس بهداشتي و آشپزخانه را نشان دهد. البته قرار دادن آينه بالاي ميز نهار خوري سمبل بركت است. نكته خيلي مهم اينكه از آينه كاري سقف اتاق خواب خود اجتناب كنيد.

قانون هفتم فنگ شويي

در فنگ شويي اصل بر اين است كه از قرارگيري ميزناهارخوري و سرويس بهداشتي و حمام بر حذر باشيم. استفاده از ميزهاي گرد و بيضي نيز توضيه مي شود هر چند كه ميز هاي مربع يا مستطيل شكل محبوبيت بيشتري دارند. در نهايت اگر از ميزهاي مربعي يا مستطيل شكل استفاده مي كنيد چهارگوشه آن را با ربان قرمز ببنديد تا انرژي منفي را به خود جذب كند.

قانون هشتم در فنگ شويي

نمك انرژي منفي را جذب مي كند و توصيه مي شود در كنار پنجره سرويس بهداشتي يك كاسه نمك تصفيه نشده قرار دهيد و ماهي يكبار آن را بشوريد. بهتر است سالي يكبار اين نمك را تعويض كنيد.

تمام سعي فنگ شويي بر اين است كه محيطي فراهم كند تا بتوانيم با حس و حالي بهتر و انرژي بيشتر به زندگي خود بپردازيم. تاثير قوانين فنگ شويي بر هيچ كس پوشيده نيست. اما اگر در اين مورد ترديد داريد مي توانيد با شركت در دوره با آشنايي با اصول و قوانين فنگ شويي، اطمينان حاصل كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۹:۰۶ توسط:naghmeh موضوع:

نحوه خريد زيورآلات نقره مانند حرفه اي ها

زيورآلات نقره به دليل قيمت مناسب ، تنوع طرح و دوام بسيار محبوب هستند. اگر به دنبال خريد يك قطعه نقره هستيد ، نكات ما را در مورد نحوه خريد براي چنين زيورآلات بررسي كنيد. معمولا بين محصولات نقره ، خريد نيمست نقره و انگشتر نقره طرفدرات بسياري دارد. اما براي اينكه سرتان كلاه نروند و هم مانند حرفه اي ها نقره بخريد ، ما در ادامه چند نكته ساده را به شما يادآوري ميكنم ، با فروشگاه زيورآلات استرلينگ همراه ما باشيد. براي ديدن محصولات نقره مي توانيد به صفحه فروشگاه در همين سايت مراجعه كنيد.

نحوه تعيين كيفيت نقره

نقره استرلينگ بايد با ۹۲۵ مهر شود ، يعني ۹۲٫۵٪ نقره خالص است. هر چيزي با محتواي نقره كمتر از آن ممكن است رنگ اصلي خود را حفظ نكند. با توجه به نرم بودن نسبي فلز نقره براي جلوگيري از بروز آسيب‌هاي ناخواسته زيورآلات را به‌صورت تناسبي از تركيب نقره و فلز ديگري (معمولا مس) مي‌سازند. سازندگان موظف هستند، اطلاعاتي نظير ميزان خلوص را به‌روشني روي كالا درج نمايند. بنابراين با تنها يك نگاه مي‌توان از ميزان خلوص يا ناخالصي اين فلزات اطلاعات كاملي را به دست آورد.

به‌عنوان‌مثال درصورتي‌كه روي انگشتري واژه  S925 درج ‌شده باشد، اين كالا از مقياس ۹۲۵ در ۱۰۰۰ نقره بر مبناي استرلينگ ساخته ‌شده است. به‌بيان‌ديگر هراندازه عددي كه مشاهده مي‌نماييد بزرگ‌تر باشد، خلوص نهايي نقره در آن بالاتر بوده و هراندازه عدد درج‌شده پايين‌تر باشد، خلوص كالا كاهش مي‌يابد.

قبل از خريد نقره ، بايد وقت بگذاريد و به دنبال نقص هاي قابل مشاهده باشيد.

قدرت قفل و بست گوشواره را بررسي كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه دستبندها و گردنبندهاي زنجيره اي هيچ گونه گره اي ندارند و به راحتي پاره نمي شوند.

خريد نقره متناسب با سبك شما

نقره استرلينگ به سبك هاي مختلفي ارائه مي شود. هنگام خريد جواهرات نقره  به استايلتان و هدف قطعه اي كه به دنبال آن هستيد ، فكر كنيد.

اگر به دنبال استفاده هر روز هستيد و مي خواهيد اين قطعه با همه چيز ست باشد ، ممكن است يك زنجير نقره اي ساده ، برخي گوشواره هاي حلقه اي نقره اي كلاسيك يا يك دستبند را در نظر داشته باشيد.

اگر مي خواهيد يك رنگ تند به لباس خود اضافه كنيد ، مي توانيد انگشترهاي آويز و سنگهاي قيمتي زيبا و منحصر به فرد را در اندازه هاي مختلف پيدا كنيد.

خريد زيورآلات نقره قابل تعويض

اگر بودجه كافي داريد ، مي توانيد براي جواهرات نقره قابل تعويض خريد كنيد. مجبور نيستيد براي بسياري از قطعات مختلف زياد هزينه كنيد. ممكن است شما در نظر داشته باشيد كه يك گردنبند نقره و چند پلاك خريداري كنيد كه مي توانيد هر روز آن را عوض كنيد و چندين گردنبند جذاب را خريداري كنيد.

خريد اين نوع قطعات قابل تعويض باعث صرفه جويي در هزينه شما مي شود و قابليت انعطاف پذيري در مجموعه نقره شما را افزايش مي دهد.

گزينه هاي خريد نقره

جواهرات نقره در جواهرات ، غرفه ها ، فروشگاه هاي بزرگ و توسط طراحان مستقل جواهرات به فروش مي رسد. خريدها مي توانند به صورت آنلاين نيز انجام شوند.

شما مي توانيد قطعات سفارشي دهيد كه شامل طرحهاي شخصي باشد ( مانند پلاك اسم ) و يا مي توانيد از بين مجموعه هاي موجود در دسترس انتخاب كنيد.

قبل از خريد ، در مورد سياست بازگشت سوال كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه اگر مشكلي پيش آمد ، مي توانيد پول خود را پس بگيريد.اگر جواهرات نقره اي را بصورت آنلاين خريداري مي كنيد ، تحقيق در مورد وب سايت فروشنده آن بسيار مفيد خواهد بود تا مطمئن شويد كه نمايندگي فروش معتبر است. همچنين بايد قبل از وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري ، از ايمن بودن وب سايت اطمينان حاصل كنيد.

نكاتي در مورد مراقبت از نقره

نقره مي تواند لكه دار شود. به محض يافتن و خريد زيورآلات مورد علاقه خود ، حتماً يك تميز كننده خوب براي جواهرات نقره در دست داشته باشيد تا قطعات شما زيبا به نظر برسند.

همچنين ممكن است فكر كنيد كه آنها را در يك كيسه ضد لك كوچك نگهداري كنيد تا بتوانيد خريدهاي مورد علاقه خود را ماندگار كنيد.

زيورآلات نقره را از كجا بخريم؟

فروشگاه اينترنتي زيورآلات استرلينگ يكي از فروشگاههاي معتبر در عرصه ي زيورآلات است كه علاوه بر دارا بودن نماد اعتماد (اينماد)، زيورآلات نقره و برند خود را با گارانتي كتبي و فاكتور همراه با مهر فروشگاه در اختيار شما عزيزان قرار مي دهد. تا شما عزيزان بتوانيد با خيال راحت و سهولت خريدتان را انجام دهيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۷:۰۸ توسط:naghmeh موضوع: