سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

مقدار آب مورد نياز براي هيدراته كردن بدن

اگر آب براي زندگي ضروري است، پس هيدراتاسيون مناسب براي زندگي خوب ضروري است. از آنجايي كه بدن ما از حدود 60 درصد آب تشكيل شده است، بدن هيدراته بدن سالم تري است*. و اگرچه گزينه هاي نوشيدني ممكن است فراوان باشد، اما اتفاقاً طبيعت بهترين گزينه هيدراتاسيون – آب ساده – را به وفور در اختيار ما قرار مي دهد. آب نه تنها گزينه نوشيدني سالم‌تر است، بلكه بهترين شكل آبرساني است زيرا بدون افزودن‌هاي اضافي و غير ضروري مانند شكر، بدن را هيدراته مي‌كند. همه در تمام مراحل زندگي به آب نياز دارند، اما مقدار مناسب براي هيدراته نگه داشتن شما مي تواند متفاوت باشد. به توصيه‌هاي مربوط به مقدار آبي كه بايد روزانه بنوشيد، بر اساس سن، جنسيت يا در طول دوران بارداري نگاهي بيندازيد. با مصرف و خريد آب سالم خود را در مقابل بيماري ها ايمن نگه داريد.

* كارشناسان سازمان ايمني غذاي اروپا (EFSA) تاييد كرده اند كه آب به حفظ عملكردهاي فيزيكي و شناختي طبيعي كمك مي كند (حداقل 2.0 ليتر آب از همه منابع بايد در روز مصرف شود)

در طول روز چقدر به آب آشاميدني نياز داريم؟

هر كاري كه انجام مي دهيم – از باز كردن چشمان خود در صبح تا دويدن ماراتن – به بدن ما نياز دارد كه كار كند، و از آنجا كه آب يكي از مهمترين چيزهايي است كه بدن ما براي سوخت رساني به آن كار به آن نياز دارد، در طول روز حدود 2.8 ليتر آب از دست مي دهيم. در طول يك روز معمولي و در حالي كه 2٪ ممكن است زياد به نظر نرسد، اين آب بايد جايگزين شود تا ما احساس كنيم و بهترين عملكرد خود را داشته باشيم.

تقريباً نيمي – 49 درصد از همه بزرگسالان – به اندازه كافي آب نمي نوشند تا جايگزين آنچه كه به طور طبيعي از دست رفته است را بگيرد و مي تواند از مصرف بيشتر آب در روز سود زيادي ببرد. عدم آبرساني كافي مي تواند منجر به كم آبي بدن شود و حتي كم آبي خفيف مي تواند عوارض جانبي ناخوشايندي ايجاد كند:

– عملكرد بدني ضعيف

– عملكرد ضعيف مغز يا حافظه

– سردرد، خستگي يا بدخلقي

تنها راه براي جلوگيري از كم آبي بدن نوشيدن آب است.

آبرساني براي خلق و خو

يك سبك زندگي سالم تنها با بدن شروع نمي شود و به پايان نمي رسد، به همان اندازه مهم است كه مراقب ذهن و سلامت روان خود باشيم. درست مانند بدن ما، مغز ما زماني كه به خوبي هيدراته شود بهترين عملكرد خود را دارد. حتي كم آبي جزئي (فقدان كمتر از 2 درصد از آب بدن) مي تواند بر خلق و خو و عملكرد مغز ما تأثير بگذارد. نوشيدن حداقل 2 ليتر آب در روز نه تنها مي تواند به ما كمك كند تا بهترين احساس را داشته باشيم، بلكه تمركز و هوشياري را بهبود مي بخشد و از خستگي يا سردرد جلوگيري مي كند.

آبرساني براي فعاليت بدني

همه افراد منحصر به فرد هستند، اما همه بدن – جوان يا پير، بزرگ يا كوچك – براي سلامتي مطلوب بايد فعال بمانند و براي اينكه بدن ما در طول اين فعاليت ها بهترين عملكرد را داشته باشد، بايد دماي بدن خود را تنظيم كنيم، كه وقتي به درستي هيدراته شده باشيم راحت تر است. ماهيچه هاي ما به تنهايي از 76 درصد آب تشكيل شده اند، بنابراين مهم است كه قبل، حين و بعد از فعاليت بدني به خوبي آب بدن را تامين كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۶:۱۷ توسط:naghmeh موضوع:

اجاره ويلا در جهان نما

بهترين خانه هاي روستايي با چشم اندازي فوق العاده و طبيعت بكر و براي اقامت به دنبال اجاره ويلا در جهان نما را در گلستانيها جستجوكنيد. جهان نما روستايي ديدني بر فراز ابرها كه شما مي توانيد در ميان ابرها قدم بزنيد. اين روستا به دليل قرار گيري در ارتفاعات امكانات زيادي ندارد و شما نمي توانيد براي اقامت در جهان نما به دنبال ويلاي لوكس باشيد. در روستاي جهان نما شما با امكانات شهري بايد خداحافظي كنيد و براي اجاره خانه در روستاي جهان نما بايد به دنبال خانه هاي روستايي باشيد. به قدري اين خانه ساده و با نظم خاصي در كنار يكديگر قرار گرفته است كه شما فكر مي كنيد وارد يه ماكت از خانه هاي روستايي شده ايد. حتما برنامه سفر به جهان نما را داشته باشيد چراكه رويايي بي نظير است.

ييلاق جهان نما گرگان كجاست؟

گلستان خطه سرسبزي است كه شما براي اينكه بتوانيد تمام مناطق گردشگري آن را ببينيد بايد ماه ها بار سفر را ببنيد و امروزمي خواهيم شما را با دهكده جهان نما اشنا كنيم. جهان نما يكي از مناطقي بسيار زيبا و بكر مي باشد كه داراي جنگل هاي انبوه است. مساحت ۳۰ هزار و ۶۵۰ هكتار كه در شرقي‌ترين قسمت رشته كوه البرز قرار دارد. ارتفاع آن در حدود ۳ هزار و ۸۶ متر است و از فراز مرتفع‌ترين قسمتهايش مي‌توان چشم‌اندازهاي زيباي كردكوي، گرگان و بندر تركمن را تماشا كرد. دهكده ييلاقي جهان‌نما در مركز اين جنگل مرتفع قرار دارد؛ روستانشينان منطقه از اواسط بهار تا اوايل پاييز براي چراندن گوسفندان و بر پا كردن كندوهاي عسلشان به آنجا مي‌روند و در خانه هاي روستايي خود سكني مي‌گيرند.

در اين روستا شما هيچ يك از امكانانت شهري را نخواهيد ديد و بايد خودتان را براي زند گي روستايي چند روزه آماده كنيد. در اين روستا برق ، آب لوله كشي و حمام به صورت خصوصي ندارد و شما بايد ظرف هاي خودتان را جمع كنيد و بساط شستشو را به داخل حياط بياريد و از تانكرهاي آب لوله كشي استفاده كنيد.

اجاره ويلا در روستاي جهان نما

جهان نما يكي از روستاهاي ييلاقي مي باشد كه به دليل بكر بودن و به دور از امكانات شهري بسيار معروف است. طبيعت بكر و بي نظير آن و همچنين ديدن اقيانوس ابرها بر فراز قله شور زندگي را در شما به جريان مي اندازد. ويلاهاي اجاره اي در روستاي جهان نما امكانات بسيار زيادي ندارد اگر شما به دنبال اجاره خانه در جهان نما هستيد مي توانيد براي اقامت از ويلاهاي گلستاني ها  استفاده كنيد.

اجاره كلبه در جهان نما

كلبه هاي اين روستا بسيار ساده و بدون زرق و برق شهري مي باشد و شما مي توانيد حس زندگي روستايي و طبيعت شگفت انگيز را در اين خانه ها تجربه كنيد. در ابن خانه هاي روستايي شما فقط يك اتاق ، بخاري براي گرمايش و لوازم اوليه براي پخت و پز داريد. البته ناگفته نماند شما مي توانيد براي لذت بردن از غذاهاي محلي منطقه حتما سفارش پخت غذا بديد و از خوردن آن در فضاي دنج روستا لذت ببريد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۷:۰۱ توسط:naghmeh موضوع:

آموزش بتونه كاري و درزگيري كناف

كناف يك شركت چندمليتي و خانوادگي مستقر در ايفوفن آلمان است كه در سال ۱۹۳۲ تأسيس شد. اين شركت توليد كننده مصالح ساختماني و سيستم هاي ساختماني براي ساخت و ساز ديوار خشك، گچ تخته، تخته هاي سيماني، تخته هاي آكوستيك فيبر معدني و عايق. اگر براي بتونه كاري و درزگيري كناف به آموزش نياز داريد حتما تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد .

چرا بتونه كاري و درزگيري كناف اهميت دارد

بتونه كاري و درزگيري كناف به اين دليل داراي اهميت است كه اگر درست و استاندارد اجرا نشود بعد از يك مدت تمام فواصل دو سطح كه بين آن را بتونه درزگير كناف پر كرده‌ايم تركهاي موي ايجاد مي شود و ظاهر كار به كلي خراب مي شود اگر نتوانيم سطح را به صورت يكنواخت و يكپارچه آماده كنيم با تابش نور به صورت مايل تمام عيب ها و پستي و بلندي ها سطح نمايان مي شود و عيب‌هاي كار ظاهر بدي به كار ما مي‌دهد.

طرز تهيه بتونه درزگير كناف

در ابتدا در مورد جنس و روش درست كردن بتونه كناف مطلبي را بيان مي كنيم كه جنس بتونه كناف به چه شكلي است.جنس بتونه كناف از گچ و زماني كه شما در حال درست كردن گچ هستيد يعني گچ رو با آب مخلوط كردين اگر يك مقدار چسب چوب سرشك و يا رنگ پلاستيك به آن اضافه كنيد زمان گيرش (سفت شدن) طولاني‌تر ميشه و شما اين فرصت را داريد كه از اون به عنوان بتونه استفاده كنيد.

معمولاً نقاش ها به اين روش درست كردن بتونه بتونه گچي مي‌گويند حالا بتونه كناف شكل استانداردتري از همين موضوع است كه به صورت پودري دربسته‌هاي ۵ كيلويي و ۲۰ كيلويي در بازار موجود و شما مي‌توانيد آن را از فروشگاه‌هاي رنگ و ابزار تهيه كنيد وقتي شما به فروشگاه براي خريد بتونه كناف مراجعه مي‌كنيد فروشنده دو نوع بتونه به‌عنوان بتونه كناف معرفي مي‌كنند.

  1. بتونه ماستيك
  2. بتونه درزگير

بتونه درزگير كناف

براي پر كردن شكاف‌ها و ترك‌هاي كناف است و به خاطر اينكه چسب بيشتري دارد و استقامت آن بيشتري دارد.

بتونه ماستيك كناف

به خاطر اينكه نرم‌تر هستش و قالب پذير تر و سنباده راحت‌تر مي‌خورد به عنوان لايه دوم بتونه استفاده مي‌شود.

اين دو مرحله‌اي بودن بتونه كاري و درزگيري كناف به اين خاطر است كه بتونه كناف زماني كه عمق سوراخ و شكاف ما بيشتر از ۳ ميلي‌متر باشد فروكش مي‌كند و ما بايد در دو مرحله بتونه كاري را انجام بديم.

حال شما ميتونيد لايه اول درزها و شكاف‌ها و لايه دوم از بتونه درزگير استفاده كنيد ولي به‌هيچ‌وجه درزها و شكاف‌ها را از بتونه ماستيك پر نكنيد چون استقامت كمتري داره و باعث ميشه درزها و تركها باز شود.

طرز تهيه بتونه كناف

درست كردن بتونه كناف خيلي راحته مقداري آب داخل ظرف مي‌ريزيم و بعد پودر بتونه را به آرامي روي آن مي‌پاشيم تا به هم‌سطح آب برسد دقت كنيد كه اگر پودر بتونه را به‌صورت يكجا بريزيد بتونه شما گلوله گلوله ميشود و سفت ميشه و نميتونيد با كار كنيد توجه داشته باشيد كه بتونه كناف را نبايد زياد به هم بزنيد چون زود سفت ميشه نمي‌توپيم با اون كار كنيد سعي كنيد از يك كنار برداريد و استفاده كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۴:۳۰ توسط:naghmeh موضوع:

نحوه توليد فايبر سمنت برد

امروزه گونه هاي الياف براي تقويت انواع مواد ( نظير پليمر ها ، سراميك ها و مواد سيماني ) به كار مي روند. كامپوزيت هاي سيماني از پاراگراف فايبر سمنت برد ( تركيبات سيماني تقويت شده با الياف هستند كه حاوي سيمان و الياف كوتاه يا بلند مي باشند ( سواي سنگدانه ) . ساخت فايبر سمنت موفقيت ها بر اساس طريق ايجاد به دو نحوه Fllow On و Hatschek انجام مي شود . اصلي اعتنا به اساسي طرز هات تحليل و به كار گيري از آن به تيتر بهترين طرز ساخت فايبر سمنت پيروزي به شرح اين روش ايجاد مي پردازيم . در اين نوشته به شيوه ايجاد فايبر سمنت پيروزي صفر تا صد مي پردازيم همپا ما باشيد.

مراحل ايجاد صفحه ها سيماني الياف دار در فرآيند هات چك

فرايند توليد بر اساس توليد يك دوغاب سيمان، الياف مي‎باشد. پس از آن يك لايه نخ نما دوغاب بر روي ورقه نمدي نشسته و به امداد پمپ‎ها مكنده آبكشي مي‎شوند. ‎اين لايه‎ها به يك غلتك تبارك (مندرل) انتقال يافته و پس از يك‌سري دور برداشت لايه‎ها بر بر روي يكديگر و وصال به ضخامت آيتم نظراز غلظك قطع مي‎شود. درصورتي كه نياز به ايجاد لوله باشد ارتفاع مندرل و قطر آن متفاوت بوده و تعداد برداشت دوغاب دوچندان بخش اعظم خواهد بود. حالا لايه انقطاع شده به هر شكل دلخواه (طرح دار، چين دار، مسطح و…) مي‎تواند در‎آيد. سطح پاياني فعاليت كار آوري هست كه در دماي گوشه و كنار و يا حرارت دهي(اتوكلاو) مي‎تواند رخ گيرد. در ادامه به توضيح تمام طرز ايجاد فايبر سمنت موفقيت صفر تا صد خواهيم پرداخت .

نحوه ساخت فايبرسمنت برد صفر تا صد

1-آماده سازي الياف :الياف سلولوز به طور معمول به صورت رول هاي كاغذ وارد خط ايجاد ميشونداين تراز الياف وزن شده در حجم مشخصي از آب خيس شده و به ياري پرده‎هايي پخش مي‎شوند و از طرز لوله‎هايي به ميكسر كليدي منتقل مي‎شوند.

2-تهيه دوغاب سيماني :در ‎اين سطح سيمان وزن شده به ميكسر داراي منتقل شد و حساس دوغاب الياف و آب مخلوط مي‎شود. ‎اين عمل تا زماني كه دوغابي يكنواخت رخ گيرد رخ مي‎گيرد.

3- رخ گيري لايه فيلم بر بر روي سيلندرهاي مخصوص: ‎اين سيلندرها مشبك غربال بوده و در هم اكنون چرخش در داخل دوغاب، يك لايه از دوغاب را برداشت كرده و در عين اكنون آب اضافي را از باطن خويش به مجرايي براي بازيافت انتقال مي‎دهند.

4- انتقال لايه برداشت شده به وسيله غربال به نمد يكپارچه خشك : در‎اين حالت، نمد آغشته به دوغاب بوسيله غلتك‎هايي كليدي ياري پمپ‎هاي مكنده، آبگيري نسبي شده و به مندرل منتقل مي‎شوند. برداشت چندين لايه فيلم از روي نمد تا وصال به ضخامت دلخواه و بعد از آن قطع نمودن برگه از روي مندرل پرس نمودن كاغذ ها به جهت ارتقا مقاومت و وصال به ضخامت هاي مناسب . در همين مرحله صفحه ها فلزي ما در بين برگه ها قرار ديتا شده و تعداد مشخصي از آن‌ها حساس هم پايين فشار قرار گرفته و بعد از پرس بيرون شده وصفحات فلزي از مابين برگه ها بر داشته مي شود .

5- مرحله اخير توليد هم فعاليت آوري مي باشد كه در دماي گوشه و كنار يا اين كه در تونلي كه در آن رطوبت محيط محافظت مي‎شود و يا اين كه دما بالاست , انجام مي‎شود تا فرآيند عمل آوري سريعتر انجام گيرد. طريق ديگر فعاليت آوري به امداد اتوكلاو مي باشد كه در‎اين حالت، قسمتي از سيمان با ميكروسيليس جايگزين مي‎شود. ولي براي كاهش هزينه سيستم،برخي زمان ها قسمتي از سيمان ممكن است اهميت خاكستر بادي (Flyash ) نيز جايگزين شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۲:۱۱ توسط:naghmeh موضوع:

عواملي كه در هنگام خريد برنج از بازار بايد در نظر گرفت

برنج يك غذاي اصلي در ايران است. در بسياري از شهر ها برنج به روش هاي مختلف مصرف مي شود. انواع برنج هاي متنوعي را در بازار خواهيد داشت. بسته به نوع، كيفيت برنج نيز با يكديگر متفاوت است. بنابراين، هنگام خريد برنج از بازار محلي بايد انتخابي بود. اما تنوع زياد اغلب خريداران را گيج مي كند و به همين دليل است كه در اين مقاله نكاتي را دريافت خواهيد كرد. خريد برنج شمال و خريد برنج ايراني درجه يك در صدر بازار خريدوفروش برنج ايران قرار دارد.

به گفته تامين كنندگان برنج ، در حالي كه قصد خريد برنج را داريد، هدف شما خريد برنج سالم خواهد بود. غلات سالم براي مصرف بي خطر هستند. بنابراين بايد چند فاكتور را در نظر بگيريد.

عواملي كه بايد در برنج شمال نظر گرفته شوند

توجه به رنگ

انواع دانه هاي برنج رنگ هاي مختلفي دارند و به همين دليل است كه بايد رنگ را به عنوان يك عامل در نظر بگيريد. هنگام خريد برنج ايراني، بايد رنگ دانه را بررسي كنيد. رنگ تضمين مي كند كه برنج بدون تقلب مي خريد. زيرا با تقلبي رنگ دانه هاي متفاوتي خواهيد يافت.

برنج سالم خيلي سفيد نخواهد بود. اگر متوجه شديد كه دانه هاي برنج خيلي سفيد است، بايد بدانيد كه ماده سفيد كننده مخلوط شده است.

بافت دانه ها

هنگام خريد برنج بايد به بافت دانه ها توجه كنيد. با كمك بافت مي توانيد متوجه شويد كه آيا آنها از صيقل گذشتند يا خير. دانه كامل برنج صاف نمي شود. در زمان بررسي بافت، بايد يك مشت دانه برداريد و با دست ديگر فشار دهيد. اين موارد در تشخيص بهترين برنج ايراني موثر است.

اگر دانه ها به راحتي مي شكند، بايد بدانيد كه برنج براي مصرف مناسب نيست. بنابراين، شما بايد دانه هايي را انتخاب كنيد كه محكم باشند و مستعد شكستگي نباشند. از طرف ديگر، بايد مشتي دانه در دستتان را فشار دهيد. اگر دانه ها به هم بچسبند ارزش مصرف ندارند.

غلات بدون شپش

هنگام خريد برنج از فروشگاه، بايد ظرف را بررسي كنيد. مي توانيد از مغازه دار بخواهيد كه دانه ها را هم بزنيد تا بررسي كند كه آيا شپش وجود ندارد. اگر دانه ها تحت تأثير شپش قرار گيرند، مصرف آن سالم نخواهد بود. و دانه هاي قديمي معمولاً آلوده به شپش مي شوند.

اندازه و بو

همانطور كه قبلاً گفته شد دانه هاي برنج انواع مختلفي دارند. و اندازه آن نيز با يكديگر متفاوت است. دانه هاي برنج با اندازه هاي مختلف براي پخت و پز متفاوت استفاده مي شود. بنابراين بايد بدانيد كه قرار است چه چيزي بپزيد. بسته به هدفي كه براي خريد دانه برنج نياز داريد.

دانه هاي برنج نيز بو دارند و در هر پخت و پز نيازي به دانه هاي معطر نيست. بنابراين، هنگام خريد بايد دانه هاي برنج را بو كنيد.

اينها عواملي هستند كه بايد هنگام خريد برنج از فروشگاه هاي محلي در نظر بگيريد. اگر يك فروشگاه قابل اعتماد پيدا كنيد، مي توانيد دانه هاي برنج با كيفيت بالا تهيه كنيد. يك فروشگاه مطمئن نيز قيمت منصفانه را درخواست مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۰:۰۴ توسط:naghmeh موضوع:

برنج طارم سنگي فريدونكنار

برنج طارم سنگي از بهترين و مرغوب ترين ارقام برنج از حيث ميزان مرغوب بودن محسوب مي شود و از حيث عطر و طعم در حق تقدم برنج هاي اهل ايران قرار دارد. رنگ همين جنس سپيد كدر متمايل به نباتي رنگ ميباشد و اهميت ميزان مرغوب بودن پخت خوب و طعم عالي مي باشد و از نظر صورت ظاهري نسبت به طارم (هاشمي، دمسياه)ريز قلم خيس مي باشد. برنج طارم سنگي به دو نوع طبع گرم و سرد تقسيم مي شود. معدن برنج طارم هاشمي شهرستان فريدونكنار مي باشد، كشاورزان فريدونكناري اساسي ميكس نمودن يا اين كه ادغام كردن برنج طارم و برنج هاشمي در دوران پاشيدن بذر در بانك از اين برنج بهره برداري مي كنند. برنج طارم هاشمي جزو پرطرفدارترين برنج در استان مازندران مي باشد.

معرفي برنج طارم سنگي فريدونكنار سكو يك 10 كيلوگرمي

برنج طارم هاشمي اهميت ظواهر دانه بلند و چاق و رنگ آن سفيد متمايل به كرم است از برنج طارم هاشمي در كشت دوم (چين دوم) مي توان برداشت كرد، برنج طارم هاشمي كشت دوم از ميزان مرغوب بودن زياد بالايي برخوردار ميشود. علاوه بر فريدونكنار بخش اعظم كشاورزان شهر هاي همجوار فريدونكنار اقدام به كشت اين نوع برنج ميكنند. خصوصيت ظاهري برنج طارم سنگي فريدونكنار رتبه يك 10 كيلوگرمي اين برنج عطري بعد از پخت، نرم بوده و شكل ظاهري آن مطلوب و از حيث مزه، دوچندان خوش طعم محسوب مي شود. رنگ دانه آن سپيد مايل به كرم مي باشد و طول دانه خام برنج دمسياه 7.5 ميلي متر، طول دانه پخته آن 12.15 ميلي متر و عرض دانه نپخته آن 1.87 ميلي متر است. عطر برنج هاشمي ممتاز مي باشد و از عطر فوق العاده اي برخوردار است. اين گونه برنج حتي بعد از گرم نمودن دوباره ميزان مرغوب بودن اوليه خود را دارد. برنج طارم هاشمي كشت اول كليدي شروع سال جديد يعني اوايل فروردين ماه كشاورزان آغاز به فراهم نمودن بذر، آماده نمودن خزانه، مهيا نمودن شاليزار، پاشيدن بذر ها در خزانه، كاشت متاع (نشا)، وجين كردن (از بين بردن علف هاي هرز)، سم پاشي و در اخير مبادرت به برداشت برنج مي كنند.

بهترين طرز پخت برنج سنگي فريدونكنار پخت و ري نمودن برنج طارم سنگي بي نظير است همچنين عطر و بوي فوق العاده آن هر آشپزي را به طبخ برنج طارم هاشمي علاقمند ميكند. برنج طارم هاشمي را ميتواند به رخ آبكش و كته پخت كنيد. شيوه آبكش: برنج را يك تا دو ساعت در آب ولرم (و خير سرد) و پاره اي نمك قراردهيد. آن گاه آب برنج را تخليه كرده و برنج خيس خورده را درون آب در درحال حاضر جوش بريزيد. پس از نيم پز شدن برنج، آن را داخل آبكش ريخته و يك جام آب سرد بر روي برنج بريزيد. پس از اين‌كه آب برنج تماما كشيده شد و به موقعيت نسبتاً خشك درآمد، برنج را درون قابلمه بريزيد و آن را بر روي شعله قليل قرار دهيد. پس از حدود ۳۰ دقيقه برنج شما حاضر خواهد بود. روش كته: ابتدا برنج را يك و نيم تا دو ساعت در آب ولرم (و خير سرد) و يه خرده نمك قراردهيد. به ازاي هر پيمانه برنج كهنه، يك و نيم پيمانه آب و به ازاي هر پيمانه برنج نو، يك پيمانه آب بريزيد. برنج را روي شعله فراوان قرار ديتا و پاره اي روغن اضافه كنيد. حرارت مضاعف تا هنگامي ادامه مي يابد كه آب برنج كاملا تبخير شود (اين مدت زمان حدود پانزده دقيقه پس از جوش داخل شدن آب است). بعد شعله گاز را اندك نماييد تا برنج كاملا دم بكشد. حدود سي دقيقه (بدون ته ديگ) و حدود چهل دقيقه (با ته ديگ)


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۷:۴۳ توسط:naghmeh موضوع: