سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

اجراي نماي فايبر سمنت برد ساختمان اداري شركت سايپا

اجراي نماي فايبر سمنت برد ساختمان اداري شركت سايپا

پروژه : ساختمان اداري شركت سايپا

فعاليت : اجراي نماي فايبر سمنت برد

متراژ كل : 4600 مترمربع

موقعيت مكاني : اتوبان تهران كرج كارخانه خودرو سازي سايپا

مدت زمان اجرا : 8 ماه

توضيحات تكميلي پروژه اجراي نماي فايبر سمنت برد ساختمان اداري شركت سايپا : پروزه ساختمان اداري سايپا  يكي از ساختمان هاي اداري داخل كارخانه مي باشد ، گروه اجرايي شركت نيل سازه در اين پروژه اقدام به نصب حدود 5000 مترمربع نماي فايبر سمنت برد در چهارجبهه نماي اين ساختمان كرده و پس از اجراي كامل زيرسازي پانل هاي فايبر سمنت برد را نصب و اجرا كرده و اقدام به رنگ آميزي طبق طرح موجود نمود.

مزاياي استفاده از نماي فايبر سمنت برد در ساختمان

فايبر سمنت برد واقعاً يكي از بهترين مصالح ساختماني موجود در بازار امروز است كه با استانداردهاي هركس تأييد فوق العاده اي را ارائه مي دهد. استفاده از فايبر سمنت برد در سال 1901 زماني شروع شد كه مخترع اتريشي فايبر سمنت برد تقويت شده را ثبت كرد ، به معني ماده اي جاودانه كه مي تواند در برابر هر آنچه در طبيعت اتفاق مي افتد از قبيل صاعقه ، آتش سوزي و باد مقاومت كند. فايبر سمنت برد در دهه 1980 در آمريكا محبوب شد. معماران ، سازندگان و صاحبان خانه ها به سرعت متوجه شدند كه محصولات سمنت برد داراي مزاياي بسيار زيادي هستند و عملاً هيچ معايبي ندارند

فايبر سمنت برد از چه چيزي ساخته شده است؟

سيمان پرتلند : پودري بر پايه سنگ آهك كه معمولاً در تمام توليدات بتن استفاده مي شود

خمير چوب : ضايعات و الياف چوب نرم بازيافت شده با پودر سيمان مخلوط شده و به آن استحكام و انعطاف مي بخشد

خاكستر بادي يا ماسه سيليس : مواد اتصال دهنده و پركننده كه باعث افزايش دوام و افزودن حجم مي شوند

آب: خمير چوب را نرم كرده و پودر سيمان را فعال مي كند تا يك محصول سخت و دائمي ايجاد كند

سيمان پرتلند ، الياف چوب ، خاكستر بادي يا سيليس و آب منابع بي اثر و تجديدپذير هستند. آنها سازگار با محيط زيست هستند و ثابت شده است كه مواد سالم و ايمن هستند. با اين حال ، هنگامي كه توليد كنندگان براي اولين بار پانل فايبر سمنت برد توليد كردند ، الياف آزبست كشنده را در اين تركيب قرار دادند. آزبست در آن زمان با افزايش قدرت و انعطاف پذيري و كاهش وزن و افزودن خواص مقاوم در برابر آتش ، ماده اي شگفت انگيز به نظر مي رسيد.

مزاياي فايبر سمنت برد

دوام : محصولات فايبر سمنت برد بسيار بادوام هستند. آنها در برابر نيروهايي كه ساير مواد جانبي مانند آلومينيوم ، گچ و وينيل نمي توانند تحمل كنند ، مقاومت مي كنند.

طول عمر: با استفاده از سمنت برد ، عمر فوق العاده اي خواهيد داشت. محصولات فايبر سمنت برد معمولا داراي 30 سال ضمانت هستند.

ظاهر: خانه هايي با نماي بيروني فايبر سمنت برد داراي جذابيت برجسته اي هستند. مي توانيد از نماي كلاسيك را بازسازي كنيد يا يك موضوع كاملاً مدرن بسازيد.

نگهداري كم : نگهداري بسيار كمي از محصولات فايبر سمنت برد مورد نياز است. شما زمان بيشتري براي استراحت و لذت بردن از زندگي خواهيد داشت تا ترميم و حفظ جانبداري.

بازدهي بالا : مواد جانبي فايبر سمت برد به خانه شما ارزش مي بخشد. هنگامي كه با محصولات فايبر سمنت برد استفاده كنيد ، سرمايه گذاري بالايي خواهيد داشت.

مقاوم در برابر آتش : فايبر سمنت برد قابل احتراق نيست. فايبر سمنت برد در مناطقي كه توسط آتش سوزي تهديد مي شود ، انتخاب كاملي است.

مقاوم در برابر طوفان : بادهاي شديد ناشي از طوفان يا گردباد كمتر تهديد كننده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۳:۴۳ توسط:naghmeh موضوع:

برنج معطر چيست؟

برنج معطر، برنجي با تركيبات شيميايي طبيعي است كه رايحه اي متمايز به آن مي بخشد. گونه هاي متعدد برنج معطر هستند، از برنج عنبربو معروف تا برنج فجر كه كمتر شناخته شده است. مي توان از آن درست مانند برنج معمولي براي پخت و پز استفاده كرد، اما بعد جديدي از طعم و عطر را به غذاها اضافه مي كند. در دهه 1380، برنج معطر شروع به انفجار در بازار عمومي كرد، كه منجر به افزايش تقاضاي مصرف كنندگان و توسعه ارقام خاص متعدد با طعم ها و رايحه هاي منحصر به فرد شد.

برنج يك اصطلاح چتر براي علف هاي آبزي در جنس Oryza است. دو گونه از اين گياه به عنوان محصول اوليه غلات در سراسر جهان كشت مي شود. آسيا، آفريقا، اروپا و ايالات متحده همگي مزارع برنج قابل توجهي دارند و برنج بخش مهمي از رژيم غذايي بسياري از مردم در سراسر جهان را تشكيل مي دهد. اكثر مصرف كنندگان با مفهوم برنج دانه بلند و كوتاه و همچنين برنج سفيد و قهوه اي آشنا هستند. در برخي مناطق، مقادير محدودي برنج معطر در دسترس است، اما تعداد كمي از مصرف كنندگان از تعداد گونه هاي آن و كاربردهاي بي شمار آن آگاه هستند.

برنج باسماتي يكي از شناخته شده ترين گونه هاي برنج معطر است. اين گياه در هندوستان به همراه چينور، شاكارچيني و كالانماك در ميان گونه هاي متعدد ديگر كشت مي شود. عليرغم اين واقعيت كه برداشت آن دشوار است و عملكرد نسبي آن در هر هكتار پايين است، برنج باسماتي به يك صادرات محبوب هند تبديل شده است. Texmati، يك نژاد آمريكايي، با تلاقي باسماتي با برنج دانه بلند آمريكايي ايجاد شد.

برنج ياس از چين و برنج عنبر بو از ايران يكي ديگر از انواع برنج معطر معروف است. برنج ياس، برنجي با دانه دراز و كركي است كه بوي و مزه ضعيفي از ياس مي دهد. در برخي از مناطق آسيا، برنج ياس را به عنوان يك غذاي لذيذ غيرعادي به رنگ سبز برداشت مي كنند.

در ايالات متحده، چندين شركت ارقام خاصي از برنج معطر، از جمله برنج اسپند وحشي و برنج وهاني را پرورش داده اند. اسپند وحشي طعم و عطري سرشار از مغز دارد، در حالي كه وهاني دانه اي به رنگ رسي است كه در حين پختن شكافته مي شود و بويي شبيه ذرت بو داده و گاهي شبيه آن نيز مي شود. اين ارقام در پاسخ به افزايش تقاضاي مصرف كنندگان براي اين برنج توسعه يافتند.

در بيشتر موارد، برنج معطر زماني بهترين طعم را دارد كه تازه باشد. برخي از برنج‌ها مانند باسماتي براي شدت كهنه مي‌شوند، اما در غير اين صورت بايد برنج را در يخچال نگهداري كرد و ظرف مدت شش ماه استفاده كرد.

برنج معطر (برنج معطر) چيست؟

برنج معطر به هر نوع برنج معطر با عطر، طعم و مزه مشخص گفته مي شود. به آن برنج معطر نيز مي گويند.

گونه هاي معطر عمدتاً گونه هاي برنج با دانه متوسط ​​تا بلند هستند كه طول دانه هاي آن بسيار بيشتر از چاق شدن آنها در هنگام پخت است. (حداقل 3 تا 5 برابر بيشتر از عرض). آنها عطر و طعم متفاوتي دارند، گاهي اوقات، با رايحه اي تند و آجيلي.

ارقام شناخته شده يا برنج معطر عبارتند از: برنج ايراني ، برنج عنبربو ، برنج طارم دم سياه ، برنج ياسمين، باسماتي، پاتنا، برنج معطر ويتنامي و يك رقم هيبريدي از آمريكا كه با نام تجاري Texmati به فروش مي رسد. هم باسماتي و هم تكسماتي عطر و طعم ملايمي شبيه ذرت بو داده يا آجيل بو داده دارند.

چه چيزي به برنج معطر طعم و عطر مي دهد؟

عطر و طعم برنج معطر به دليل وجود تركيب شيميايي 2-استيل-1-پيرولين با فرمول شيميايي C6H9NO (Punchem ncbi) است. اين در درجات مختلفي در همه برنج هاي معطر وجود دارد، بنابراين شدت عطر بسته به سطح استي-1-پيرولين در هر گونه متفاوت است.

2-استيل-1-پيرولين همچنين مسئول رايحه «پاپ كورن» در انواع زيادي از غلات و محصولات غذايي و بوي كراكر در پوسته نان تازه پخته شده است كه در طول پخت ايجاد مي شود. (Punchem ncbi). البته بوي مطبوع نان تازه پخته را به خاطر داريد… دليل اينكه من خودم نان خودم را مي پزم!!!

2- استيل-1-پيرولين همچنين مسئول عطر موجود در ادويه، پاندان (Pandanus amaryllifolius) و گل هاي درختچه اي به نام گل نان (Vallaris glabra) است كه گل هاي سفيد آن به شدت با پاندان يا برنج سوخته معطر مي شوند. -مانند عطر (والاريس گلابرا)

برنج معطر را از كجا بخريم ؟

برنج معطر (معطر) را مي توان در اكثر فروشگاه هاي مواد غذايي، فروشگاه هاي انبار فله يا فروشگاه هاي تخصصي يافت. اما فروشگاه اينترنتي برنج آرتا رحيمي به صورت اختصاصي اقدام به فروش برنج عطري ايراني نموده است. قيمت برنج عنبربو  به نسبت ساير ارقام برنج ايراني قيمت مناسب تري دارد. اگر قصد خريد برنج ايراني داريد حتما از تخفيفات ويژه ما در سايت برنج آرتا رحيمي بهرمند شويد. قيمت برنج شمال هميشه از ساير محصولات برنج به دليل كيفيت و عطر و طعم بهتر بالاتر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۲:۰۳ توسط:naghmeh موضوع:

قيمت اجاره ويلا در سوادكوه

شهرستان سوادكوه كه مركز شهرستان پل سپيد است، در استان مازندران واقع شده و از آن به عنوان يكي از از شهرستان هاي شمال مرز و بوم ياد مي شود. از نظر جغرافيايي همين شهرستان در حيطه البرز مركزي و در مجاورت استان سمنان واقع شده است. شهرستان سوادكوه از سمت شمال جغرافيايي به سوادكوه شمالي، از سمت جنوب به فيروزكوه و ارفه كوه، از سمت غرب به بابل و از شرق به ساري و ارتفاعات دودانگه محدود مي شود.

سوادكوه در واقع در يك دره طولاني قرار گرفته مي باشد و به دليل همجواري همين ناحيه با جلگه هاي جنوبي و درياي خزر شاهد آب و هواي خاصي در اين حيطه هستيم. عمده بارش هاي اين حوزه‌ در نواحي ناچيز ارتفاع شمالي و به شكل باران بوده و به عامل همجواري همين حوزه‌ اساسي رشته كوه هاي البرز، شاهد آب و هواي سرد سيري در بخش هاي جنوبي سوادكوه هستيم. مراتع شهرستان سوادكوه يك عدد از بهترين و غني ترين مراتع در مرحله ميهن به حساب مي آيند. در واقع همين مراتع سرسبز و يگانه سرانجام آب و هواي فوق العاده حوزه‌ سوادكوه است. به جهت هجرت و اجاره ويلا در سوادكوه حتما قبل از هجرت آب وهوا را محاسبه نماييد چون سوادكوه در پاييز و زمستان غالبا باراني است.

گويش مردمان سوادكوه

اگر بخواهيم نگاهي به زبان مردم همين شهرستان انداخته و آن ها را از نظر لهجه تكلم و زبان باز‌نگري كنيم، بايستي گفت كه بوميان همين منطقه به زبان مازندراني صحبت كرده و شاهد آن هستيم كه كلمه و واژه هاي بسيار متعددي از گويش طبري در زبان مردم حوزه‌ سوادكوه وجود دارد.

ويژگي بسيار حياتي منطقه سوادكوه از لحاظ گويش، آن هست كه اين حيطه به نسبت ديگر نقاط كشور ايران كاهش تحت نفوذ گويش و فرهنگ وتمدن بيگانه قرار گرفته ميباشد و بخش اعظمي از مردمان همين منطقه كماكان كليدي گويش و گويش كهن خود صحبت مي كنند.

جاذبه هاي گردشگري سوادكوه

منطقه سواد كوه مملو از جاذب ه هاي گردشگري هيجان انگيز و فوق العاده ميباشد و همين موضوع سبب ساز شده تا گردشگران فراوان متعددي در طول سال به همين حيطه مهاجرت كرده و از آن تماشا داشته باشند. در ادامه شما را مهم اهميت ترين كشش هاي سوادكوه آشنا خواهيم كرد.

درياچه لفور سوادكوه

درياچه لفور كه در شيرگاه واقع شده يكي از گيرايي  هاي گردشگري فوق العاده شهرستان سوادكوه به حساب مي آيد. شما مي توانيد در اطراف همين درياچه فضاي سبز زيبا، آب و هواي متعادل و پوشش گياهي انبوه را بازديد كنيد. اجاره ويلا در لفور در بين بيشه و دامنه كوه از تفريحات دائمي تهراني ها محسوب مي شود.

آبي كه در درياچه لفور در طي سال عده مي شود منشاء اصلي تامين آب مناطق دوچندان زيادي نظير بابل، بابلسر، قائم شهر، خزر شهر، فريدون كنار، جويبار و… است.

اگر دلداده عكاسي مي باشيد و دوست داريد بهترين تصاوير را از طبيعت جمهوري اسلامي ايران تصويب كرده و آن را اصلي ديگران به اشتراك بگذاريد، به شما سفارش مي كنيم كه حتما در ماه  هاي ارديبهشت تا شهريور سري به درياچه لفور زده و از همين حوزه‌ ديدني و ديدني مشاهده داشته باشيد.

براي دسترسي به همين ناحيه صرفا به اندازه هست به استان مازندران رفته، در شهرستان سوادكوه وارد شهر شيرگاه شده و در ناحيه دهستان لفور اين درياچه زيبا و مختص را پيدا كنيد. نا گفته نماند اجاره كلبه در شيرگاه نيز مضاعف لذت بخش و مختص است.

غار زنگيان

براي كساني كه دلداده غارنوردي ميباشند و يا به صورت فن ‌اي به همين عمل سرگرم هستند، غار زنگيان در حيطه سوادكوه مورد فوق العاده اي براي تفريح است. همين غار كه در روستاي زنگيان در حيطه زيرآب واقع شده است، يكي از زيباترين غارهاي حيطه سوادكوه به حساب مي آيد.

در همين غار، دو مسير اهميت سازه هاي آهكي به منظور پيمايش در غار وجود داراست كه مي توانيد آن ها را پيدا كنيد. چنانچه عشق مند ميباشيد تا از يك غار قشنگ و يگانه آهكي در حيطه شمال مملكت بازديد كنيد، به شما سفارش مي دهيم تا حتماً سري به غار زنگيان در حيطه سوادكوه بزنيد.

پل ورسك

بدون هيچ شك وترديد و ترديدي اگر بخواهيم يك عدد از مهم ترين پل هاي مرزوبوم را اسم ببريم، بايستي به شمال كشور آمده و به پل زيباي ورسك اشاره كنيم. در واقع اين پل نقش بسيار مهمي در برد متفقين در جنگ جهاني دوم داشت و نيروهاي فراوان زيادي از متفقين اساسي استفاده از خط روش آهن و عبور از پل ورسك خود را به مناطق جنگي رساندند.

فرآيند ايجاد پل ورسك در سال ۱۳۱۳ آغاز شد و فقط پس از گذشت دو سال در ارديبهشت ماه ۱۳۱۵ توليد همين پل به نقطه نهايي رسيد. يكي از اهميت ترين ويژگي هاي پل ورسك، زيبايي مهندسي و طراحي آن ميباشد كه سبب شده تا اين پل تبديل به يك عدد از جذاب ترين و خاص ترين پل هاي ايران، حتي خاورميانه لقب بگيرد.

اگر به استان مازندران سري زديد و وارد منطقه سوادكوه شديد، به شما پيشنهاد مي نماييم تا حتماً به روستاي ورسك رفته و از پل ورسك مشاهده داشته باشيد و مشاهده كنيد كه چگونه يك پل حياتي پيشين بيش از ۸۰ سال از ايجاد آن، كماكان كليدي اقتدار و مقاوم به فعاليت خويش ادامه مي دهد.

جنگل راش

جنگل راش هم يكي از مشهور ترين و فوق العاده ترين جاذبه هاي سوادكوه به حساب مي آيد. در واقع در همين جنگل ها شاهد نوع هاي كميابي از درختان راش هستيم. زيبايي اين حيطه و جلوه فوق العاده آن، منجر شده تا كساني كه شيدا درختان و كمپينگ در دل بيشه ها هستند، به سوادكوه آمده و از همين جنگل قشنگ بازديد داشته باشند. بهترين زمانه براي بازديد از جنگل راش سوادكوه، در اواسط بهار تا اوايل زمستان است، اما درصورتيكه عاشق فصل پاييز هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه در همين زمانه سري به بيشه راش اين منطقه زده و برگ ريزان طبيعت اين جنگل را حساس شروع فصل پاييز به نظاره نشينيد. بيشه راش در حيطه سوادكوه، ۵۰ كيلومتري شيرگاه و در روستاي سنگده واقع شده است

ارفه كوه

يكي از جاذبه هاي سرسبز سوادكوه، ناحيه جنگلي خوش آب و هوا به اسم ارفه كوه هست كه در منطقه البرز واقع شده است، البته از توابع استان مازندران و شهرستان سوادكوه به حساب مي آيد. ارفه كوه چشم انداز فوق العاده اي داراست و همين مكان به اكثري از قله هاي پر اسم و رسم منظره دارد. شما مي توانيد به راحتي در حيطه ارفه كوه تنوع مضاعف متعددي از حيوانات را مشاهده كنيد. گراز، گرگ پلنگ و خرس تنها قسمتي از گونه هاي جانوري ميباشند كه در حوزه‌ ارفه كوه مي اقتدار آن ها را يافت. درصورتيكه علاقه مند مي‌باشيد تا يك كمپينگ فوق العاده در ناحيه سوادكوه داشته باشيد، به شما پيشنهاد مي كنيم تا در فاصله ۹۰ كيلومتري ساري وارد منطقه ارفه كوه شده و از اين گيرايي فوق العاده تماشا داشته باشيد. اما حتماً تجهيزات ضروري و اضطراري را به همپا خويش بياوريد تا در ارتفاع كمپينگ در گير خلل نشده و بتوانيد كمپ زياد خوبي در حوزه‌ ارفه كوه داشته باشيد.

سوغات سوادكوه

مطمئنا هنگامي كه به يك شهر هجرت مي كنيد، يكي از از هيجان انگيز ترين فعاليت هايي كه مي توانيد انجام دهيد، خريد سوغاتي هاي آن شهر است. خريد كردن سوغاتي به جهت عزيزان و آشنايان همين مزيت را دارد كه به آن ها نشان مي بدهيد كه در طول سفر خويش به يادشان بوده‌ ايد. منطقه سوادكوه حساس سوغاتي هاي متفاوتي مي باشد كه مي توانيد آن ها را خريداري كرده و براي دوستان عزيز و آشنايان تان به شهرهاي خود ببريد.

از حياتي ترين سوغاتي هاي سوادكوه مي قدرت به گياهان دارويي مانند گل گاوزبان، لاري، تشي گز و سبزي هاي محلي اشاره كرد. از سوي ديگر چنانچه قصد داريد تا سوغاتي هاي خوشمزه منطقه سوادكوه را خريداري كنيد، به شما سفارش مي كنيم تا به سراغ خوراكي هايي مثل پشت زيك، قماق، حرفه به رشته و آغوزنون رفته و همين شيريني هاي محلي فوق العاده را خريداري كنيد. اگر هر يك از همين شيريني ها را ميل كنيد، متوجه مي گرديد كه در ناحيه سوادكوه چه شيريني هاي خوشمزه و فوق العاده اي توسط مردم همين شهرستان پخته مي شود.

از ديگر سوغاتي هايي كه مي توانيد در منطقه سوادكوه خريداري كنيد، مي توان به صنعت هاي دستي اشاره كرد. صنايع چوبي دست، بافته هاي ابريشمي، نمدمالي، گليم بافي، پارچه هاي دليجي و جاجيم بافي از كليدي ترين صنعت هاي دستي سوادكوه به حساب مي آيد كه مي توانيد آن ها را به تيتر سوغاتي به جهت دوستان خوب و آشنايان تان خريداري كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۲۲ توسط:naghmeh موضوع:

اجاره ويلا زيارت گرگان ، ويلاهاي مجلل و اقتصادي

روستاي زيارت گرگان از ديدني‌هاي زيباي استان گلستان است. هواي خوب، درختان جذاب و اثراتي تاريخي كه از هزاران سال پيش باقي مانده‌اند، در اين مكان ريز قرار دارند. مگر مي‌شود كه اين‌همه جذابيت را ناديده گرفت؟ درصورتيكه اهل هجرت به شمال كشور ايران مي باشيد و از پياده‌روي و كوه‌پيمايي لذت مي‌بريد، سفر به روستاي زيارت را از دست ندهيد. حتي چنانچه مهم خانواده راهي مهاجرت هستيد، از رفتن به اين ده پيشمان نمي‌شويد. اين روستا آن‌قدر زيباست كه ما هم سازه داريم به‌عنوان يكي از جاهاي ديدني گلستان به‌ آن سري بزنيم. همراه ما باشيد تا اساسي كشش هاي گردشگري زيارت آشنا شويد. براي اجاره ويلا زيارت گرگان مي توانيد به حساس شماره 09114481870 تماس بگيريد يا ويلاي آيتم حيث خود را در سايت گلستاني ها رزرو كنيد.

روستاي زيارت كجاست؟

قبل از هر چيز اذن دهيد برايتان بگوييم كه روستاي زيارت كجاست. زيارت در يكي از دهستان‌هاي بخش مركزي گرگان قرار گرفته است. اين دهستان، استرآباد جنوبي نام دارااست و در ادامه جاده داراي اسمو رسم ناهارخوران است. ناهارخوران همان جنگل جذابي است كه در ۴كيلومتري گرگان قرار دارد. به جهت وصال به روستاي زيارت بايد ۱۰ كيلومتر از جنگل ناهارخوران جلوتر برويد. زيارت روستاي بزرگي نيست؛ البته ديدني‌هاي متعددي داراست كه حيف است، اهل شمال‌گردي و سفر باشيد و ديدن آن را در برنامه‌هاي مسافرتي‌تان جاي ندهيد. اجاره ويلا استخردار در زيارت گرگان از مورد هاي محبوب مسافران به شمار مي آيد.

حتماً اسم «گالش‌نشين» به گوشتان خورده است. چنانچه تا درحال حاضر اين كلمه را نشنيده‌ايد مي بايست بگوييم به مردمان كوه‌نشين مازندراني كه در دامنه‌هاي البرز زندگي مي‌كنند، گالش‌نشين گفته مي‌شود. اين اشخاص اكثر به گله‌داري از جور سنتي مشغول‌اند؛ به اين معني كه به همان سبك و سياق گذشته‌ها، دام‌ها را در كوه و صحرا مي‌چرانند و خبري از تجهيزات اتوماتيك و روش‌هاي علمي به جهت رسيدگي به دام‌هاي‌شان نيست. هرچند روستاي زيارت نيز گالش‌نشين است؛ اما اين روزها، همه‌چيز در جهان تغيير‌و تحول كرده است. فناوري پايش به همه‌جا باز شده و انسان‌ها را با شتاب از روش‌هاي سنتي و كلاسيك در هر زمينه‌اي بدور مي‌كند. گالش‌نشين‌هاي روستاي زيارت نيز ديگر به دامداري دل نمي‌دهند و ترجيحشان همين ميباشد كه بخش اعظم به كشاورزي و ساخت‌وساز برسند.

ريشه نام زيارت

وجود امامزاده‌هاي متفاوت منجر شده است كه اسم اين آبادي زيارت باشد؛ البته ممكن هست پشت اسم همين روستا داستان‌ها و حكايات متمايز باشد كه نياز به تحليل تاريخي و باستاني نيز دارد. در نهايت نام همين ده هرچه كه باشد، نمي‌توان از زيبايي‌هايش بگذريم. زيبايي‌هاي اين قريه بوي شيرين اصالتي سابق و چندين‌ هزارساله از استان گلستان را مي‌دهند. راه‌رفتن در كوچه‌هاي پرپيچ‌وخم به‌خصوص وقتي كه بوي خوش نان محلي به مشام مي‌رسد، اهميت هيچ‌چيز قابل‌تعويض نيست.

جاهاي جذاب روستاي زيارت

روستاي زيارت ريز و زيبا، ديدني‌هاي فراواني دارد. آب‌وهواي آن خوش و خنك ميباشد و وضعيت شرجي متداول شمال ايران را ندارد. همين موضوع، از همين روستا، مكاني جالب به جهت تفريح و مهاجرت مي‌سازد. در سفر به زيارت جاهاي جذاب زير را از دست ندهيد:

چشمه آب‌ گرم؛

آبشارهاي متنوع؛

بافت كهن روستا؛

كوه‌هاي زيبا و سرسبز؛

امامزاده‌هايي به جهت زيارت؛

جنگل‌هايي زيبا، سابق و ارزشمند.

چشمه آب گرم زيارت

چشمه آب گرم از آن ديدني‌هايي هست كه به‌ندرت در فضاي سبز چشم مي‌شود، يعني هرجايي و هر مقصدي، همين پديده طبيعي ديدني را ندارد. پس درصورتيكه به مكاني هجرت مي‌كنيد كه چشمه آب گرم در آن وجود دارد، براي بازديد از آن لحظه‌اي هم شك وترديد نكنيد. چشمه آب گرم روستاي زيارت «چشمه زيارت» نام دارد. چشمه زيارت در شرق رودخانه خاصه‌رود قرار گرفته مي باشد و گرماي ملايمي دارااست كه تجربه‌كردنش خوشايند است. چشمه‌هاي آب گرم طبق معمول خاصيت درماني زيادي دارند. چشمه زيارت هم همين‌طور است. اهالي قريه از آب شفاف، زلال و گرم آن به جهت درمان بيماري‌هاي پوستي و مفاصل ياري مي‌گيرند.

آبشارهاي متنوع

روستاي زيارت چند آبشار دارد. اوليه آبشاري كه از آن برايتان مي‌گوييم، آبشاري دوقلوست كه در ۵كيلومتري جنوب ده قرار دارد. به جهت ديدن اين آبشار دوقلو بايد يه خرده پياده‌روي كنيد. درصورتيكه اهل پياده‌روي نيستيد هم مشاهده از همين آبشار را از دست ندهيد كه حساس نديدن آن كلاه بزرگي به سرتان خواهد رفت. اين آبشار از انشعابات خاصه رود سرچشمه مي‌گيرد و بسيار زيباست. آبشارهاي دوقلو دست‌ در دست نيز از ارتفاعي ۱۵متري به زمين مي‌ريزند و حوضچه‌اي ايجاد مي‌كنند كه نشستن در كنارش لذت‌بخش است. تابستاني گرم يا بهاري سبز در كنار همين آبشار، لحظه‌هاي نابي از ملاقات با درختان برايتان مي‌سازد. قبول داريد؟

به جز آبشار دوقلو، آبشارهاي ديگري نيز در روستاي زيارت وجود دارند؛ آبشارهاي ريز و بزرگي كه طول مختلفي دارند. كمترين ارتفاع آن مثلاً در حدود ۲ متر است. بزرگ‌ترينِ اين آبشارها نيز بيش از ۱۰ متر طول دارد. به همين مجموعه آبشارها، آبشارهاي دره تل‌انبار مي‌گويند. مي‌توانيد تعداد آبشارهاي دره تل‌انبار را حدس بزنيد؟ اين‌ها حدود ۵۰ آبشار ريز و پهناور ميباشند كه ديدنشان خالي از خوبي نيست. اما در صورتي كه فكر مي‌كنيد كه ماجراي آبشارهاي روستاي زيارت در خطوط پيشين به پايان رسيد، سخت در اشتباهيد. زيرا هنوز يكي ديگر باقي باقيمانده كه مي بايست شما را اهميت آن آشنا كنيمآبشار خال درهاين آبشار هم در در ميان دره‌اي خرم قرار گرفته و به جهت ديدنش بايستي به شرق روستا برويد.

 كوه‌هاي قشنگ و سرسبز زيارت

روستاي زيارت در ارتفاعات قرار گرفته مي باشد و دور و اطرافش پر از كوه‌هاي سرسبز و زيباست. يكي از از دلايلي كه هواي آن در فصل‌هاي متفاوت خنك مي‌ماند هم همين مرتفع‌بودن موقعيت مكاني‌اش است. از كوه‌هاي زيارت مي‌توان به گزينه‌هاي تحت اشاره كرد:

تاله يا اين كه تالو در جنوب غربي روستا؛

كليچال در شرق روستا؛

كلاه‌گردان در شمال شرقي؛

سردانسر در جنوب غربي؛

زارمنجي در شمال؛

سفيدآب در شمال غربي؛

پيرزن چكل در شمال غربي.

جنگل‌هايي زيبا، كهن و ارزشمند

در به دور و اطراف روستاي زيارت جنگل‌هاي هيركاني وجود دارند. اين جنگل‌ها از خاص‌ترين و قديمي‌ترين جنگل‌هاي روي كره زمين هستند. به اين خاطر، هم از لحاظ تاريخي حياتي هستند، نيز از حيث طبيعت‌گردي. همين جنگل‌ها از دوره‌‌هاي ديرين زمين باقي مانده‌اند و بايد براي حفظ و نگهداريشان تلاش كرد. درصورتيكه به روستاي زيارت مي‌رويد و به هيركاني‌ها هم سري مي‌زنيد، حواستان به گوشه و كنار زيست باشد و از كارهايي نظير رها‌كردن آتش در درختان يا اين كه آسيب‌زدن به فضاي سبز و گياهان جداً دوري كنيد.

اطراف روستاي زيارت سومين ذخيره‌گاه درخت سرخ‌دار هم هست. سرخ‌دار نوعي درخت هميشه‌سبز است كه برگ‌هايي سوزني دارد. داخل چوب همين درخت سرخ است و احتمالاً به خاطر اين رنگ هم هست كه نامش را سرخ‌دار گذاشته‌اند. طبيعت جنگل‌ها و حوالي روستاي زيارت بلند و قديمي هستند و در هر فصلي، آن‌قدر خوشگل مي‌شوند كه بايد تصاويرشان را در عمق قلب و ذهنتان حك كنيد.

زيارتِ امامزاده هاي زيارت

مگر مي‌شود كه روستايي زيارت ناميده شود و خبري از امامزاده‌ها و زيارت‌كردن در آن نباشد. در حوالي چشمه آب گرم زيارت، امامزاده‌اي به نام «امامزاده عبدالله» وجود دارد. امامزاده عبدالله از نوادگان امام موسي‌بن‌جعفر(ع) است. در بدور و اطراف همين امامزاده طبيعتي سبز و اما گورستاني كهن وجود دارد. گويا قدمت اين گورستان به هزار سال نيز مي‌رسد. امامزاده ديگر روستا، امامزاده «عظيم حسيني» است. اين امامزاده هم در دل طبيعتي سبز قرار گرفته و افرادي كه به جهت زيارت آن مي‌روند، در فضاي بكري از طبيعتي سبز روحشان را نو مي‌كنند. تلفيق معنويت و فضاي سبز محشر است، نيست؟ كوه‌نورداني كه براي قله‌نوردي و كوه‌نوردي راهي كوه‌هاي روستا مي‌شوند هم در پناه همين امامزاده استراحت مي‌كنند.

امامزاده‌هاي ديگري نيز در روستاي زيارت وجود دارد كه يكي «امامزاده صالح» است و در وسط آبادي قرار داراست و ديگري در ۱كيلومتري روستا واقع شده و نامش «كله‌يزيد» است. در بالاي مقبره كله‌يزيد، درخت بلوط كهني قرار گرفته كه عمر آن هم به هزار سال مي‌رسد. تا اينجا يكسري نشانه و نشانه از عمر هزارساله روستاي زيارت را نام برديم. ديدن چنين مكان سابق و كهني با ارزش نيست؟

باوجود اطلاعاتي كه از ده به شما داديم، دستتان براي تعيين تفريحات متفاوت كاملاً باز است؛ ولي به‌طور اجمالي مي‌توان تفريحات ممكن در اين آبادي را به اين‌صورت نام برد:

جنگل‌نوردي و تفرج در طبيعت؛

كوه‌نوردي و ديدن زيارتگاه‌هاي روي كوه و تپه؛

استراحت در خانه‌هاي محلي و لذت‌بردن از هواي پاك و معماري جالب روستا.

اگر تابستان راهي ده مي‌شويد، قدم‌زدن در بيشه و چيدن ميوه‌هايي نظير توت‌فرنگي را فراموش نكنيد. ازگيل‌هاي جنگلي در پاييز هم آيتم جالب ديگري ميباشند كه در طي جنگل‌نوردي بايد نگاهي به آن‌ها داشته باشيد. جنگل‌هاي گرگان و روستاهايش در كليه فصل‌ها زيبا هستند. فرقي ندارد كه پاييز به آن‌ها سر مي‌زنيد يا اين كه بهار، همه روزهاي سال جذابيت‌هاي خودشان را دارند.

بافت و معماري قديم روستاي زيارت

معماري و بافت كهن روستاي زيارت به عبارتي چيزي است كه در عكس‌ها و كارت‌پستال‌ها مي‌توان ديد؛ همان كوچه‌هاي نخ نما و پرپيچ‌وخمي كه صفاي فوق‌العاده‌اي دارند. خانه‌هاي روستاي زيارت به شكل پلكاني ساخته شده‌اند و انگار بر روي نيز اهميت طراحي و معماري ظريف چيده شده‌اند. مراد چيست؟‌ يعني هيچ خانه‌اي حياطي منقطع ندارد. سقف يكي، تراس ديگري است؛ چيزي مشابه معماري خانه‌ها در ماسوله استان گيلان. قديمي‌بودن و معماري جذاب خانه‌هاي روستايي به آن جلوه‌اي جذاب داده است. احتمالا برايتان جذاب باشد كه برخي از اين خانه‌ها قدمتي در حد دوره قاجار و پهلوي دارند. روستاييان معتقدند كه زيارت در نخست يك شهر پهناور بوده؛ ولي رفته‌رفته ريز شده و به يك روستا تنزل پيدا كرده است. ما نمي‌توانيم همين گفته را تأييد يا اين كه تكذيب كنيم. اين چيزي مي باشد كه روستايي‌ها مي‌گويند.

داخل آبادي محوطه‌هايي تاريخي هم وجود دارد. سه محوطه تاريخي به نام‌هاي «كفتر خوسه»، «شهربت» و «پشتلام» در زيارت چشم مي‌شود. به خاطر اين محوطه‌هاي تاريخي هست كه روستاي زيارت در في مابين آثار ملي قرار دارد. شنيده‌ها و گفته‌ها درباره اين محوطه‌هاي تاريخي هم جالب است. مثلاً گفته مي‌شود كه محوطه شهربت از مكان‌هايي بوده كه در مقابل سپاه اسلام مقاومت زيادي كرده است. مردمان همين منطقه تسليم سپاه اسلام نمي‌شده‌اند و دوست نداشته‌اند كه آيين خويش را كه زرتشتي بوده، تغيير بدهند و به اسلام بر روي بياورند. به همين‌خاطر نيز مردمانش طلسم شده بوده‌اند. بايستي ديد كه چه واقعيت‌هاي تاريخي و فرهنگي منجر ترويج چنين داستان‌هايي است. در واقع، اين كه روايت از چه قرار بوده، به مطالعه تاريخي گسترده نياز دارد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۴۳ توسط:naghmeh موضوع:

آب معدني يا آب لوله كشي؟

با افزايش آگاهي از اثرات زيست محيطي بطري هاي پلاستيكي، افراد بيشتري در حال حاضر مزاياي آب لوله كشي را نسبت به آب بطري زير سوال مي برند. برخي از مردم ممكن است تعجب كنند كه كدام گزينه امن تر است يا كدام طعم بهتر است. با اين حال، طيف وسيعي از عوامل ديگر نيز وجود دارد كه بايد هنگام خريد آب معدني و آب لوله كشي در نظر بگيريد.

مزايا و معايب آب لوله كشي

عواملي كه بايد هنگام انتخاب بين آب لوله كشي و آب معدني در نظر گرفته شوند عبارتند از: ايمني آب، طعم آن، هزينه و در دسترس بودن، و تأثير آن بر محيط زيست.

بخش هاي زير برخي از مزايا و معايب آب لوله كشي را فهرست مي كند.

ايمني آب آشاميدني لوله كشي

به گفته منبع مورد اعتماد مركز كنترل و پيشگيري از بيماري CDC آب آشاميدني در ايالات متحده يكي از ايمن ترين آب ها در جهان است.

استانداردها در خريد آب آشاميدني سالم تعيين شده است. اگر نگراني ايمني در مورد آب لوله كشي وجود دارد، قانون فدرال حكم مي كند كه شركت هاي آب بايد به مردم اطلاع دهند.

براي بهبود ايمني آب لوله كشي فعلي خود، فرد مي تواند آن را با فيلترهاي كربني يا يك سيستم اسمز معكوس موثرتر فيلتر كند.

طعم آب لوله كشي

تست‌هاي چشايي به طور مداوم نشان مي‌دهند كه اكثر مردم نمي‌توانند بين آب لوله كشي و آب بطري تفاوت قائل شوند.

به عنوان مثال، يك مطالعه در سال 2010 منبع معتبر در مجله مطالعات حسي نشان داد كه اكثر شركت كنندگان نمي توانند تفاوت بين آب معدني مختلف بطري شده و آب لوله كشي شهري را در زماني كه آب لوله كشي فاقد كلر است تشخيص دهند.

حتي اگر برخي از آب‌هاي لوله‌كشي مانند آب‌هاي بطري‌شده طعم مطبوعي نداشته باشند، به اين معنا نيست كه آب لوله‌كشي بي كيفيت است. ممكن است صرفاً به دليل كلر زني يا محتواي مواد معدني بالاتر باشد.

يكي از گزينه هاي بهبود طعم آب لوله كشي استفاده از فيلتر است. گزينه ديگر اضافه كردن يخ و يك تكه ليمو به هر ليوان است.

هزينه و راحتي

نوشيدن آب لوله كشي راحت و ارزان است. براي دريافت آب آشاميدني سالم و خنك كافي است يك شير آب را باز كنيد.

آب لوله كشي نيز در رستوران ها و فواره هاي عمومي به صورت رايگان در دسترس است.

اثرات زيست محيطي

براي جلوگيري از آلودگي، شركت هاي آب با استفاده از طيف وسيعي از فرآيندها، آب آشاميدني عمومي را با مواد شيميايي تصفيه مي كنند. سپس آب را به مخازن نگهدارنده پمپ مي كنند.

همچنين، زماني كه فردي يك ليوان آب مي‌نوشد، احتمالاً ليوان را با دست يا در ماشين ظرفشويي مي‌شويد.

همه اين مراحل شامل استفاده از مواد شيميايي و انرژي است كه بر محيط زيست تأثير مي گذارد.

بر اساس گزارشي كه در وب سايت اداره منابع آب ماساچوست منتشر شده است، با اين حال، تأثير زيست محيطي آب آشاميدني آب بسيار كمتر از آب بطري است.

شايد مهم‌تر از همه، هيچ بسته‌بندي يكبار مصرفي وجود ندارد كه در نهايت به محل دفن زباله يا مركز بازيافت ختم شود.

مزايا و معايب آب معدني

بخش هاي زير برخي از مزايا و معايب آب بطري را فهرست مي كنند.

ايمني آب معدني

منبع مورد اعتماد سازمان غذا و داروFDA استانداردهايي را براي آب بطري تعيين كرده است. آنها از توليدكنندگان مي خواهند كه آب بطري شده را تحت شرايط بهداشتي پردازش و حمل كنند و از فرآيندهايي استفاده كنند كه ايمني آب را تضمين مي كند.

اين بدان معني است كه به طور كلي، خريد آب معدني براي نوشيدن بي خطر است. با اين حال، در موارد بسيار نادر، آب بطري شده به دليل آلودگي به ياد مي‌آيد.

يكي از دلايل نگراني وجود پلاستيك در بطري آب است. تحقيقات نشان مي دهد كه بيشتر آب هاي بطري حاوي ميكروپلاستيك هستند كه ممكن است خطراتي براي سلامتي داشته باشند.

به عنوان مثال، يك منبع مورد اعتماد در سال 2018، 11 برند جهاني آب بطري شده را از 9 كشور مختلف آزمايش كرد. محققان دريافتند كه 93 درصد از بطري‌ها نشانه‌هايي از آلودگي ميكروپلاستيك را نشان مي‌دهند و دو برابر ميزان موجود در آب لوله‌كشي در آنها وجود دارد.

اين يافته ها نشان مي دهد كه آلودگي حداقل تا حدي به دليل خود فرآيند بسته بندي است. اكنون محققان شروع به بررسي تاثير اين ميكروپلاستيك ها بر سلامت انسان كرده اند.

طعم و منبع آب معدني

برخي از افراد ممكن است طعم آب معدني را ترجيح دهند. با اين حال، همانطور كه در بالا ذكر شد، مطالعات نشان مي دهد كه اكثر مردم نمي توانند تفاوت بين آب لوله كشي و بطري را تشخيص دهند.

هنگام خريد آب بطري، مردم ممكن است بخواهند منبع را در نظر بگيرند. بسياري از آب هاي بطري شده به سادگي آب لوله كشي تصفيه شده است.

آبي كه از يك منبع زيرزميني يا چشمه‌هاي تازه مي‌آيد، يكي از برچسب‌هاي تاييد شده توسط FDA زير را به همراه دارد.

آب چاه آرتزين

آب معدني

آب چشمه

آب چاه

اگر مردم آب طعم دار يا گازدار را ترجيح مي دهند، ممكن است بخواهند آب بطري را انتخاب كنند. به عنوان مثال، بسياري از برندهاي آب، آب با طعم مركبات يا توت را مي فروشند. آب گازدار جايگزين محبوبي براي آب گازدار است.

هزينه و راحتي آب معدني

بر اساس برخي برآوردها، آب بطري شده تقريبا 2000 برابر قيمت آب لوله كشي است، با يك گالن – كه از تركيب بطري هاي آب يك بار مصرف به دست مي آيد – تقريباً سه برابر ميانگين ملي براي يك گالن شير هزينه دارد.

اين جالب است، با توجه به اينكه آب بطري شده اغلب به سادگي آب لوله كشي فيلتر شده است.

يكي از دلايلي كه مردم با وجود تفاوت هزينه، بطري را به جاي آب لوله كشي انتخاب مي كنند، ممكن است اين باشد كه در هنگام بيرون رفتن، بطري در اختيار شما قرار گيرد – به خصوص اگر دسترسي به شير آب وجود نداشته باشد.

اثرات زيست محيطي

تحقيقات نشان مي‌دهد كه فرآيندهاي بسته‌بندي، تبريد و حمل و نقل مرتبط با آب، و همچنين دور ريختن بطري‌هاي پلاستيكي پس از استفاده، باعث ايجاد طيف گسترده‌اي از اثرات نامطلوب زيست‌محيطي بسيار بيشتر از آب لوله‌كشي مي‌شود.

به عنوان مثال، در سال 2016، در بطري آب در ايالات متحده، 4 ميليارد پوند پلاستيك استفاده شد. اين فرآيند نياز به انرژي تخميني معادل تقريباً 64 ميليون بشكه نفت داشت.

طبق گزارش موسسه غيرانتفاعي Container Recycling Institute، مردم هر روز در ايالات متحده بيش از 60 ميليون بطري پلاستيكي آب را دور مي اندازند. اكثر اين بطري‌ها به محل‌هاي دفن زباله و آبراه‌ها راه پيدا مي‌كنند يا خيابان‌ها را پر از زباله مي‌كنند.

اين بطري‌هاي پلاستيكي با تجزيه مواد سمي نيز ترشح مي‌كنند.

برخي از افراد سعي مي كنند از بطري هاي پلاستيكي آب استفاده مجدد كنند تا برخي از اثرات زيست محيطي را جبران كنند. با اين حال، اين ممكن است در دراز مدت خطراتي را به همراه داشته باشد، از جمله خطر رشد باكتري ها و خطر ترشح سموم از بطري.

كدام بهتر است آب معدني يا آب آشاميدني لوله كشي ؟

به طور كلي، به نظر مي رسد كه آب لوله كشي در اكثر موارد گزينه بهتري است. اين راحت، رايگان يا ارزان است و تأثير زيست محيطي بسيار كمتري نسبت به آب بطري دارد.

آب لوله كشي نيز به اندازه آب بطري ايمن است و بيشتر مردم نمي توانند تفاوت طعم را تشخيص دهند.

گاهي اوقات، آب بطري ممكن است راحت تر يا راحت تر از آب لوله كشي در دسترس باشد. براي رفع اين مشكل، مردم مي توانند يك بطري آب لوله كشي قابل استفاده مجدد را با خود حمل كنند و در صورت لزوم آن را از تأسيسات آب آشاميدني عمومي پر كنند.

كساني كه طعم آب بطري را ترجيح مي دهند ممكن است بخواهند فيلتر آب را امتحان كنند. به هر حال، بسياري از آب هاي بطري شده در واقع فقط آب لوله كشي فيلتر شده هستند. يا، افراد مي توانند سعي كنند يخ و تكه هاي ميوه را به آب لوله كشي خود اضافه كنند تا طعم آن بهبود يابد.

برخي از افراد بايد اقدامات احتياطي بيشتري را در مورد آب آشاميدني خود انجام دهند، به خصوص اگر سيستم ايمني ضعيف تري دارند، باردار هستند يا مسن تر هستند.

اين افراد بايد نگراني هاي خود را با يك پزشك در ميان بگذارند، كه ممكن است به آنها توصيه كند كه آب هاي بطري خاصي بنوشند يا آب لوله كشي خود را قبل از مصرف بجوشانند.

خلاصه

هم براي آب بطري و هم آب لوله كشي مزايا و معايبي وجود دارد.

نوع آبي كه يك فرد انتخاب مي كند به عوامل زيادي از جمله ترجيحات و نگراني هاي او بستگي دارد.

با اين حال، به طور كلي، به نظر مي رسد كه مصرف آب لوله كشي براي محيط زيست بسيار بهتر است، خطرات سلامتي كمتري را به همراه دارد و طعم بسيار شبيه به آب بطري – به خصوص اگر فيلتر شده باشد.

علاوه بر اين، يافته هاي يك مطالعه كوچكتر منبع معتبر نشان مي دهد كه افراد مبتلا به بيماري ريفلاكس اسيد ممكن است از نوشيدن آب قليايي با pH 8.8 بهره مند شوند. محققان دريافتند كه به نظر مي رسد آب قليايي به طور دائم آنزيمي را كه در سوزش سر دل نقش دارد غيرفعال مي كند كه ممكن است علائم را كاهش دهد.

محققان همچنين دريافته اند كه نوشيدن آب با pH 8.5-10 منبع معتبر ممكن است براي افراد مبتلا به سندرم روده تحريك پذير (IBS) كه علامت اوليه آنها اسهال است، مفيد باشد. افرادي كه با الف آب مي نوشيدند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۷:۰۲ توسط:naghmeh موضوع:

زغال فشرد چيست و چگونه توليد مي شود؟

امروزه زغال فشرده به ماده اي جدانشدني در زندگي بسياري از مردم به ويژه در كشور ما ايران تبديل شده است. بنابراين از زغال براي تهيه بسياري از چيزها مانند استفاده از قليان يا ساخت سيخ استفاده مي شود. كار با فر زغالي زياد پيچيده نيست و بسيار آسان است و روش هاي مختلفي براي ساخت زغال با كيفيت و بسيار مفيد وجود دارد.

زغال چيني چيست و چند نوع زغال دارد؟

در يك تعريف ساده و علمي از زغال چيني مي توان گفت كه پسماند سياهي از مواد كربن است، مثلاً چوب و كاغذ كه پس از سوزاندن آب آن يا به طور كلي ماده اي است كه تبخير مي شود. از آن و بقيه سياه مي ماند كه همان زغال سنگ است و در زندگي كاربردهاي فراواني دارد.

نكته بسيار مهمي كه مي توانيم بر آن تاكيد كنيم اين است كه زغال با زغال بسيار متفاوت است و مردم نبايد آن را به عنوان يك ماده تصور كنند. زغال چوبي كه ما استفاده مي كنيم ساخته دست بشر است و طي فرآيندي ساخته مي شود، اما زغال چوب ماده اي است كه به طور كاملا طبيعي در طول زمان ساخته مي شود و به عنوان سنگ استخراج مي شود.

زغالي كه مردم استفاده مي كنند را مي توان از هر نوع و از آژانس هاي شركتي و همچنين فروشگاه هاي زنجيره اي خريداري كرد. يكي از پرفروش ترين زغال ها زغال چيني نام دارد. زغال هاي ديگر كبابي، ريخته گري، ليمو يا قليان، نارگيل، سكه و بامبو هستند و هر كدام كاربرد خاص خود را دارند.

در مورد مدل هاي كباب هم بايد گفت كه همانطور كه از اسمش پيداست براي تهيه كباب بسيار مناسب است و در انيميشن هاي ما قابل استفاده است. زغال ليمو يا قليان نيز براي مصرف قليان بسيار مناسب است و به شكل و اندازه بسيار زيبا به افراد ارائه مي شود. اين دو نوع زغال كه معرفي شده اند از شناخته شده ترين و پرفروش ترين زغال ها هستند.

توليد زغال فشرده چگونه است؟

از گذشته تا كنون تفاوت ها و پيشرفت هاي زيادي در نحوه توليد زغال فشرده وجود داشته است. در گذشته مردم زغال فشرده را به روش سنتي و قديم تهيه مي كردند و تهيه آن كار سختي نبود، به گونه اي كه مردم چوب را مي سوزانند و مقدار مورد نياز خود را از آن تهيه مي كردند و به كار خود مي رسيدند. آغاز شده.

استفاده از اين روش براي تهيه مواد فوق روش سنتي ناميده مي شود كه در چاله هاي چوبي بزرگ و كوچك ريخته مي شود و سپس چوب هاي گودال ها را با مواد قابل اشتعال مي سوزانند. تهيه اين ماده امروزه توصيه نمي شود زيرا وقت گير است و همچنين باعث آلودگي زيادي مي شود كه باعث آسيب به محيط زيست مي شود.

امروزه با پيشرفت علم و فناوري، توليد زغال سنگ در كوره هاي زغال سنگ صنعتي ادامه دارد. به اين ترتيب انواع اجاق هاي زغالي پيشرفته براي توليد مواد فوق ايجاد شده است كه علاوه بر زمان بر نبودن اين امكان را به ما مي دهد كه تا حد زيادي از آلودگي محيط زيست بكاهيم و كيفيت زغال سنگ توليد شده در نوع خود را افزايش دهيم. بسيار جالب.

ويژگي هاي زغال كبابي و زغال قليان

خواص بسيار زياد و شگفت انگيز اين ماده ارزان قيمت باعث شده تا در بين انسان ها به خصوص در ايران محبوبيت زيادي پيدا كند. اولين چيزي كه در مورد خواص اين ماده مي توان گفت اين است كه دماي حرارت بسيار بالايي توليد مي كند كه در نوع خود بسيار جالب و بسيار كاربردي است.

علاوه بر اين، زغال فشرده هنگام سوختن دود خاصي از خود خارج نمي كند و دماي بسيار بالايي توليد مي كند. برخلاف سياه و خاكستري، اين كاملاً درست است و مردم حتي مي توانند آن را به روشي بسيار راحت امتحان كنند و ببينند كه آيا زغال سوخته دود مي كند يا نه. پاسخ قطعا خير است.

نكته بسيار مهم بعدي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه مواد فوق بدون شعله مي سوزند و نيازي به شعله ندارند. همين مورد و همچنين موارد ذكر شده در بالا و همچنين بر اساس اعتقادات و گفته هاي مردم باعث مي شود كه تهيه انواع غذاها مانند كباب با استفاده از اين ماده فوق طعم فوق العاده اي داشته باشد كه با استفاده از دستگاه هاي مختلف مي توان به آن دست يافت. بودن.

آخرين چيزي كه در مورد ويژگي هاي زغال فشرده مي توان گفت قيمت آن است. اين ماده را مي توان در سراسر كشور تهيه كرد و به راحتي و با قيمت بسيار پايين يافت مي شود كه توسط نمايندگي هاي مختلف و همچنين فروشگاه هاي زنجيره اي و سوپرماركت ها به فروش مي رسد و افراد مي توانند زغال مورد نياز خود را در مراكز ذكر شده تهيه كنند.

زغال فعال در كوره ذغالي چگونه ساخته مي شود؟

دو نوع زغال در كوره وجود دارد، اولي كوره زغالي سنتي و دومي كوره زغالي صنعتي است. در روش اول كه در گذشته بيشتر مورد استفاده قرار مي گرفت، براي سوزاندن چوب در گودال هاي از پيش ساخته شده اي كه چوب در آن قرار مي گرفت، به مواد شيميايي نياز بود. استفاده از اين روش بسيار زمان بر است زيرا امروزه بسيار نادر است.

علاوه بر اين، ساخت زغال در اجاق‌هاي سنتي علاوه بر زمان‌بر بودن، آسيب‌هاي زيست محيطي را نيز به همراه دارد و در اثر سوختن چوب آلودگي‌هاي زيادي ايجاد مي‌كند. به علاوه حجم توليد زغال چوب به دست آمده در اين روش بسيار كمتر است و حدود يك چهارم مقدار چوب سوخته شده را زغال چوب تشكيل مي دهد كه در مقايسه با كوره هاي صنعتي مقدار كمي است.

اما توليد زغال چيني در كوره‌هاي صنعتي با روش‌ها و روش‌هاي بسيار جديدتر و پيشرفته‌تر انجام مي‌شود كه علاوه بر هزينه‌هاي بسيار پايين مي‌تواند باعث رونق كسب و كار، افزايش بهره‌وري و افزايش درآمد شود. اين فرها در مدل هاي مختلف و بسته به نياز شما در نمايندگي مربوطه موجود مي باشد.

يكي از كوره هاي زغالي صنعتي كه زغال را به خوبي مي سازد مخصوص زغال سازي مي باشد و اين مدل زغال به خوبي و با كيفيت عالي در كمترين زمان و در حجم هاي مختلف براي شما ساخته شده است. . اين مدل ها معمولاً بسيار پرطرفدار هستند و بايد از حجم بسيار زياد تهيه شوند كه با استفاده از اجاق گاز ذغالي صنعتي به راحتي مي توان آن را ارضا كرد.

يكي ديگر از فرهايي كه امروزه در بازار وجود دارد و افراد مي توانند از آن براي رونق كسب و كار خود و همچنين جلب رضايت مشتريان خود استفاده كنند، فر توليد كننده ذغال ليمو يا زغال قليان است. امروزه استفاده از قليان در داخل كشور و قهوه خانه ها و جاهاي ديگر رواج زيادي پيدا كرده است و همين امر باعث شده تا نياز مبرم و شديدي به چنين مدل زغالي وجود داشته باشد و با استفاده از كوره صنعتي به زغال مي توان توليد بسيار خوبي داشت. و محصولات مناسب.به اندازه نياز داشت.

اما نوع بسيار خاصي از فر ذغالي نيز وجود دارد كه مي تواند هم زغال قليان و هم زغال باربيكيو را با توجه به نياز شما در حجم ها و اندازه هاي مختلف و در اشكال بسيار دقيق توليد كند. اجاق‌هاي زغالي معمولاً براي كساني كه مشاغل نسبتاً بزرگي دارند مناسب هستند و مي‌توانند از آن براي رفع نيازهاي بازار استفاده كنند.

در مقايسه با كوره‌هاي سنتي، كوره‌هاي زغال‌سنگ صنعتي نيازي به نيروي كار پرزحمت ندارند و مي‌توانند با كمترين زحمت براي شما كار كنند و رونق كسب‌وكارتان را به همراه داشته باشند و درآمد شما را بسيار افزايش دهند. همچنين كمترين آلودگي را براي محيط زيست دارد و مي تواند دود اگزوز را بازيافت كند كه مي تواند كمك زيادي به جلوگيري از آلودگي محيط زيست كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۲۱ توسط:naghmeh موضوع:

رابطه آب آشاميدني و سلامتي شما

رابطه آب آشاميدني و سلامتي شما : چرا آب براي سلامتي مهم است؟ چقدر آب بنوشم؟ آيا آب بطري سالم تر از آب لوله كشي است؟ چگونه مي توانم هيدراته بمانم؟ وقتي به اندازه كافي آب ننوشيد چه اتفاقي مي افتد؟ آيا نوشيدن آب زياد ممكن است؟ آيا خريد آب بطري شده مي تواند مواد معدني لازم بدن را تامين كنيد؟ نوشيدن مقدار زيادي آب در روز براي سلامتي ضروري است. آب آشاميدني سالم بهترين انتخاب براي هيدراته ماندن است.

چرا آب براي سلامتي مهم است؟

آب يك بخش ضروري از يك رژيم غذايي متعادل سالم است زيرا بدن براي عملكرد صحيح به آن متكي است. بين 50 تا 80 درصد بدن انسان از آب تشكيل شده است. تمام فرآيندهاي شيميايي بدن در آب انجام مي شود. ما براي هضم، جذب مواد مغذي، كمك به حركت، دفع مواد زائد و تنظيم دماي بدن به آب نياز داريم.

اگر بدن آب كافي نداشته باشد (كه به عنوان كم آبي شناخته مي شود)، به خوبي عمل نمي كند. افرادي كه هر روز به اندازه كافي آب نمي نوشند بيشتر در معرض خطر سنگ كليه، مشكلات دريچه هاي قلب و برخي انواع سرطان هستند. حتي كم آبي جزئي مي تواند بر عملكرد فيزيكي و ذهني تأثير بگذارد.

نوشيدن آب نيز براي سلامت دهان ضروري است. آب آشاميدني در اكثر مناطق حاوي فلورايد است كه به محافظت در برابر پوسيدگي دندان كمك مي كند. آب براي توليد بزاق نيز براي بدن لازم است كه براي شستن غذا از دندان ها و كمك به جويدن، چشيدن، قورت دادن و هضم غذا بسيار مهم است. خريد آب آشاميدني سالم هميشه مي تواند شما را از آسيب هاي جدي در امان نگه دارد.

بسياري از عملكردهاي بدن انسان براي عملكرد صحيح به آب متكي هستند.

چقدر آب بنوشم؟

مقدار آبي كه يك فرد بايد بنوشد از فردي به فرد ديگر بسيار متفاوت است. اين بستگي به نحوه عملكرد متابوليسم فردي شما، درجه حرارت، آنچه مي خوريد، سن شما و اينكه آيا شما يك بيماري پزشكي داريد يا خير، دارد. نوشيدن آب كافي براي كودكان و افراد مسن بسيار مهم است.

ما حدود يك پنجم آب مورد نياز خود را از غذا و بقيه را از نوشيدن مايعات دريافت مي كنيم. بدن در طول روز از طريق تنفس و تعريق و همچنين با رفتن به توالت از شر آب خلاص مي شود.

به عنوان يك قاعده كلي، مردان به حدود 10 فنجان مايعات در روز و زنان به حدود 8 فنجان مايعات نياز دارند (اگر باردار هستيد يا در دوران شيردهي يك فنجان ديگر در روز اضافه كنيد). نوزادان به 0.7 تا 0.8 ليتر مايعات در روز از شير مادر يا شير خشك نياز دارند، در حالي كه كودكان بين 4 فنجان (براي كودكان 1 ساله) تا 6 تا 8 فنجان در روز (براي نوجوانان) نياز دارند.

شما مي توانيد آب را از هر مايعي دريافت كنيد – از جمله چاي و قهوه، آب ميوه و نوشابه. اما مراقب باشيد كه چه مقدار از اينها را مي نوشيد زيرا مي توانند شما را چاق كنند، به دندان هاي شما آسيب برسانند و اثر محرك ناخواسته اي داشته باشند.

آيا آب بطري سالم تر از آب لوله كشي است؟

آب بطري بيشتر از آب لوله كشي فوايدي براي سلامتي ندارد. آب لوله كشي به همان اندازه براي نوشيدن بي خطر است، مگر اينكه حادثه اي در منطقه رخ داده باشد كه بر كيفيت آب تأثير بگذارد، مانند سيل يا كشف باكتري در منبع. فلورايد موجود در آب لوله كشي نيز براي سلامت دندان ها مهم است. در اين صورت ما خريد آب معدني را به شما پيشنهاد مي دهيم.

بسياري از مردم معتقدند آب بطري سالم تر است زيرا حاوي مواد معدني اضافه شده است. با اين حال، مطالعات نشان داده است كه آب بطري مي تواند منيزيم، پتاسيم و كلسيم كمتري نسبت به آب لوله كشي داشته باشد. برخي از انواع همچنين مي توانند حاوي سطوح بالاتري از مواد بالقوه مضر از جمله كلر، نيترات و مواد شيميايي آزاد شده از پلاستيك مانند بيسفنول A (BPA) باشند.

آب بطري داراي كنترل كيفيت پايين تري نسبت به آب آشاميدني شير است، در حالي كه بطري هاي پلاستيكي براي محيط زيست خوب نيستند.

چگونه مي توانم هيدراته بمانم؟

براي هيدراته ماندن، مهم است كه قبل از احساس تشنگي آب بنوشيد. اگر ورزش مي كنيد يا اگر روز گرمي است، اين امر به ويژه مهم است. حتي اگر تشنه نيستيد، سعي كنيد در طول روز به طور منظم آب بنوشيد.

با رنگ ادرار مي توانيد متوجه شويد كه به خوبي هيدراته شده ايد يا خير. اگر زرد كم رنگ يا كاهي رنگ است، احتمالا هيدراته شده ايد. اگر تيره تر است، بايد آب بيشتري بنوشيد.

شما مي توانيد رنگ ادرار خود را در اين نمودار رنگ ادرار ببينيد – اما به ياد داشته باشيد كه مصرف برخي داروها يا مكمل هاي ويتامين مي تواند رنگ ادرار شما را براي چند ساعت تغيير دهد.

4 روش كه شما را هيدراته نگه ميدارد :

هميشه يك بطري آب با خود حمل كنيد

نگهداري آب سرد در يخچال در روزهاي گرم

براي طعم دادن به آب با ليمو، توت فرنگي يا نعناع طعم دار كنيد

هميشه هنگام غذا خوردن آب روي ميز داشته باشيد

وقتي به اندازه كافي آب ننوشيد چه اتفاقي مي افتد؟

ننوشيدن آب كافي مي تواند شما را بسيار بيمار كند. كم آبي شديد مي تواند منجر به سرگيجه و فروپاشي شود. اگر علائمي از كم آبي نشان داديد، فوراً مقداري آب بنوشيد و اگر باز هم احساس بهتري نداشتيد به دنبال مشاوره پزشكي باشيد.

افراد مسن بيشتر در معرض خطر كم آبي هستند زيرا به طور طبيعي احساس كمتري دارندتشنه هستند و ممكن است كليه آنها نيز كار نكند. مشكلات حافظه، مصرف برخي داروها مانند ديورتيك ها و ملين ها و ناتواني در حركت براي نوشيدن نوشيدني، همگي هيدراته ماندن را سخت تر مي كنند.

براي افراد مسن، ننوشيدن آب كافي در طولاني مدت مي تواند منجر به مشكلات جدي مانند يبوست، كاهش حافظه، ناتواني در عملكرد، افتادن و سكته شود.

مواردي كه نشان مي دهد بايد آب بيشتري بنوشيد:

ادرار تيره

سر سبك

خستگي

تحريك پذيري

احساس تشنگي

از دست دادن اشتها

غش كردن

آيا نوشيدن آب زياد ممكن است؟

در برخي افراد، نوشيدن بيش از حد آب مي تواند منجر به يك وضعيت خطرناك به نام هيپوناترمي شود كه در آن سطح سديم در خون بسيار رقيق مي شود. گاهي اوقات ممكن است اين اتفاق براي افرادي بيفتد كه در حين انجام فعاليت بدني شديد، مانند دويدن ماراتن، بيش از حد الكل مي‌نوشند. اگر شير خشك آنها خيلي رقيق شده باشد، نوزادان نيز مي توانند آب زيادي مصرف كنند.

افراد مبتلا به بيماري مزمن كليوي، نارسايي قلبي يا بيماري كبدي كه نمي توانند به طور موثر از شر آب بدن خلاص شوند، بايد با پزشك خود در مورد ميزان مصرف آب صحبت كنند. اگر برخي از بيماري هاي طولاني مدت پزشكي ديگر داريد، همچنين ايده خوبي است كه عادات مصرف آب خود را با پزشك در ميان بگذاريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۳:۳۷ توسط:naghmeh موضوع:

مزاياي آب برنج براي موهاي شما

زنان در چين، ژاپن و آسياي جنوب شرقي قرن ها از آب برنج به عنوان درمان مو استفاده مي كنند. اما آيا آب برنج داراي مزاياي زيبايي اثبات شده علمي است؟ آب برنج همان آب نشاسته اي است كه پس از پختن برنج يا خيساندن برنج باقي مي ماند. تصور مي شود كه موها را صاف و براق مي كند و همچنين به رشد سريعتر آن كمك مي كند. آيا فرقي در آب برنج خارجي با خريد برنج ايراني وجود دارد؟ آيا بهتر است از برنج شمال استفاده كنيم يا برنج جنوب ايران ؟ با ما همراه باشيد:

اين مقاله به فوايد زيبايي درمان‌هاي مو با آب برنج و اينكه آيا تحقيقات علمي نتايج ادعا شده را تأييد مي‌كند، مي‌پردازد.

استفاده از آب برنج براي مو

آب برنج ممكن است درخشندگي مو را افزايش داده، آن را قوي تر كند و گره مو را باز كند.

دانه هاي برنج حاوي 75 تا 80 درصد نشاسته است.

آب برنج همان آب نشاسته اي است كه پس از خيساندن يا پختن برنج باقي مي ماند.

تصور مي شود آب برنج حاوي بسياري از ويتامين ها و مواد معدني موجود در برنج است. اين شامل:

آمينو اسيد

ويتامين هاي گروه B

ويتامين E

مواد معدني

آنتي اكسيدان ها

به گفته محققان، زنان در دوره هيان (794 تا 1185 پس از ميلاد) در ژاپن موهاي بلندي داشتند كه با حمام كردن آنها در آب برنج، آنها را سالم نگه مي‌داشتند.

معادل امروزي اين داستان را مي توان در چين يافت. زنان يائو كه در روستايي به نام Huangluo در چين زندگي مي كنند، به داشتن موهايي با طول متوسط ​​6 فوت مشهور هستند.

علاوه بر طول باورنكردني، موهاي زنان يائو براي مدت طولاني تري رنگ خود را حفظ مي كنند، زيرا موهايشان تا دهه 80 سالگي سفيد نمي شود. معمولا با خريد عمده برنج مي توانيد بخشي از سبوس برنج و برنج نيمه را مي توانيد به تقويت موهاي خود اختصاص دهيد.

زنان يائو، بلندي و رنگ موهاي خود را به اين دليل مي دانند كه آنها را در آب برنج حمام مي كنند.

در سال‌هاي اخير، وب‌سايت‌هاي مشاوره زيبايي و توسعه‌دهندگان محصولات به اين سنت پي برده‌اند. اكنون روند استفاده از آب برنج در حال گسترش است.

فوايد آب برنج براي مو

طرفداران استفاده از آب برنج براي مو معتقدند:

موها را باز مي كند

موها را صاف تر مي كند

درخشش را افزايش مي دهد

مو را قوي تر مي كند

به بلند شدن مو كمك مي كند

با افزايش محبوبيت استفاده از آب برنج براي مو، شواهد رو به رشدي در مورد فوايد آن وجود دارد. اما آيا اين ادعاها از نظر علمي ثابت شده است؟

در نگاه اول، يك منبع معتبر در سال 2010 نشان مي‌دهد كه ممكن است چنين باشند. نويسندگان خاطرنشان مي كنند كه آب برنج ممكن است اصطكاك سطحي را كاهش داده و خاصيت ارتجاعي مو را افزايش دهد. با اين حال، اين مطالعه بر نمونه هاي تاريخي براي نتيجه گيري هاي بدون پشتوانه تكيه دارد.

در جاي ديگر، يك مركز تحقيقاتي در ژاپن تكنيك تصويربرداري را توسعه داده است كه اثر تقويت كننده اينوزيتول را بر روي مو به تصوير مي كشد. اينوزيتول در آب برنج موجود است.

ذكر اين نكته حائز اهميت است كه اين تحقيق مستقيماً توسط تأسيساتي منتشر مي شود كه ممكن است داراي منافع تجاري باشد.

تا به امروز، فوايد آب برنج براي مو ثابت نشده است. تحقيقات بيشتري براي حمايت از شواهد حكايتي در مورد فوايد آب برنج براي مو مورد نياز است. سوالي كه مطرح مي شو اين است كه آيا آب برنج دودي هم داراي همان فايده است يا خير ؟ قيمت برنج دودي درجه يك با توجه به سبك دودي كردن آن براي استفاده در پوست و مو مناسب نيست.

طرز تهيه آب برنج مناسب مو

چندين روش مختلف براي تهيه آب برنج وجود دارد، از جمله

خيساندن

شستن كامل برنج بخشي از فرآيند خيساندن است.

خيساندن سريعترين راه براي تهيه آب برنج است.

براي استفاده از اين روش:

½ فنجان برنج نپخته مصرف كنيد

كاملا آبكشي كنيد

برنج را با 2 تا 3 فنجان آب در يك كاسه قرار دهيد

بگذاريد 30 دقيقه خيس بخورد

آب برنج را در يك كاسه تميز صاف كنيد

برنج تخمير شده در مقابل آب برنج ساده

برخي از طرفداران آب برنج ادعا مي كنند كه آب برنج تخميري فوايد بيشتري نسبت به آب برنج ساده دارد.

طبق يك مطالعه در سال 2012، مواد تخمير شده داراي مقدار بيشتري آنتي اكسيدان هستند. آنتي اكسيدان ها ممكن است با آسيب سلولي مو و پوست مبارزه كنند، به همين دليل است كه آنها مواد اوليه محصولات زيبايي هستند.

براي تخمير آب برنج، مراحل 1 تا 4 روش خيساندن را دنبال كنيد. قبل از صاف كردن، آب برنج را تا 2 روز در دماي اتاق بگذاريد و اجازه دهيد تا تخمير شود. آب برنج را قبل از استفاده در يك كاسه تميز صاف كنيد.

روش ديگر براي تهيه آب برنج، جوشاندن برنج است.

½ فنجان برنج را با دو برابر آبي كه معمولاً براي پخت و پز استفاده مي شود بپوشانيد. برنج را در آب جوش بپزيد و آب برنج را قبل از استفاده در يك كاسه تميز صاف كنيد.

نحوه استفاده از آب برنج براي موها

آب برنج مي تواند جايگزين يك نرم كننده تجاري شود. براي انجام اين كار، شخص بايد:

موها را با شامپو بشوييد

به طور كامل با آب از شير آب بشوييد

آب برنج را روي موهايشان بريزيد

آب برنج را به مو و پوست سر ماساژ دهيد

تا 20 دقيقه بماند

موها را با آب گرم شير آب به طور كامل آبكشي كنيد

دانش قدرت است. خبرنامه روزانه رايگان ما را دريافت كنيد.

به موضوعات بهداشتي كه بيشتر به آنها اهميت مي دهيد عميق تر بپردازيد. امروز در اولين خبرنامه حقايق ما مشترك شويد.

حريم خصوصي شما براي ما مهم است. هرگونه اطلاعاتي كه از طريق اين وب سايت در اختيار ما قرار مي دهيد ممكن است توسط ما در سرورهاي واقع در كشورهاي خارج از اتحاديه اروپا قرار گيرد. اگر با چنين قرارگيري موافق نيستيد، اطلاعات را ارائه ندهيد.

فوايد پوستي آب برنج

علاوه بر فوايد زيبايي بالقوه براي مو، آب برنج ممكن است براي موها نيز مفيد باشد.

يك مطالعه در سال 2002 نشان داد كه نشاسته موجود در آب برنج به بهبود پوست آسيب ديده افراد مبتلا به درماتيت كمك مي كند.

شستشوي مو در آب برنج يك درمان زيبايي سنتي است كه در بسياري از مناطق آسيا محبوبيت دارد.

با جلب توجه آنلاين، اين درمان زيبايي جايگزين اكنون در سراسر جهان محبوب است.

بسياري از مردم آب برنج را يك درمان مفيد براي مو مي دانند. نمونه هاي تاريخي و شواهد حكايتي نشان مي دهد كه آب برنج ممكن است استحكام، بافت و رشد مو را بهبود بخشد.

بيشتر شواهد علمي در مورد درمان قطعي نيستند، بنابراين تحقيقات بيشتري براي اثبات فوايد استفاده از آب برنج مورد نياز است.

در حالي كه مزاياي آن براي مو ثابت نشده است، استفاده از آبكشي مو با آب برنج در خانه بي خطر است و ممكن است براي پوست نيز استفاده شود. مشخص شده است كه سلامت پوست را در افراد مبتلا به درماتيت تقويت مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۱:۵۳ توسط:naghmeh موضوع:

آيا خوردن برنج مي تواند بر ديابت تأثير بگذارد؟

ابتلا به ديابت مستلزم اين است كه مراقب رژيم غذايي و عادات ورزشي خود باشيد. شما بايد مراقب آنچه مي خوريد هر روز باشيد تا مطمئن شويد كه قند خون شما به سطح ناسالم افزايش نمي يابد. نظارت بر تعداد كربوهيدرات ها و شاخص گليسمي (GI) غذاهايي كه مي خوريد مي تواند كنترل ديابت شما را آسان تر كند. GI غذاها را بر اساس تأثير آنها بر قند خون رتبه بندي مي كند. اگر رژيم غذايي خود را دنبال نكنيد، ديابت مي تواند مشكلات جدي تري براي سلامتي ايجاد كند. اين شامل بيماري هاي قلبي عروقي، آسيب كليه، يا عفونت پا مي شود. بهترين برنج ايراني براي ديابت كدام است؟

برنج سرشار از كربوهيدرات است و مي تواند نمره GI بالايي داشته باشد. اگر ديابت داريد، ممكن است فكر كنيد كه بايد آن را در وعده شام ​​حذف كنيد، اما هميشه اينطور نيست. اگر ديابت داريد همچنان مي توانيد برنج بخوريد. با اين حال، بايد از خوردن آن در وعده هاي بزرگ يا زياد خودداري كنيد. انواع زيادي برنج وجود دارد و برخي از انواع آن سالم تر از سايرين هستند.

آنچه تحقيقات درباره برنج ديابتي ها مي گويد

وجود برنج بيش از حد در رژيم غذايي خطراتي دارد. يك مطالعه معتبر در مجله پزشكي بريتانيا نشان داد افرادي كه سطوح بالاي برنج سفيد مي خورند ممكن است خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را افزايش دهند. اين به اين معني است كه اگر به پيش ديابت مبتلا هستيد، بايد در مورد مصرف برنج خود احتياط كنيد. اگر قصد خريد برنج عمده داريد ، سعي كنيد بخشي از آن را از برنج قهوه اي تهيه كنيد.

اگر قبلاً ديابت براي شما تشخيص داده شده است، به طور كلي براي شما بي خطر است كه از برنج در حد اعتدال لذت ببريد. مطمئن شويد كه از تعداد كربوهيدرات ها و نمره GI براي نوع برنجي كه مي خواهيد بخوريد آگاه هستيد. شما بايد بين 45 تا 60 گرم كربوهيدرات در هر وعده غذايي مصرف كنيد. برخي از انواع برنج داراي نمره GI پايين تري نسبت به سايرين هستند.

روش Create Your Plate كه توسط وزارت كشاورزي ايالات متحده استفاده مي شود، راه خوبي براي اطمينان از اينكه وعده هاي غذايي شما به خوبي تقسيم مي شود، است. بشقاب شام شما بايد 25 درصد پروتئين، 25 درصد غلات و غذاهاي نشاسته اي و 50 درصد سبزيجات غير نشاسته اي داشته باشد. همچنين مي‌توانيد يك وعده ميوه يا لبنيات را در كنار هم قرار دهيد، اما اگر كربوهيدرات‌ها را مي‌شماريد، بايد آن‌ها را در وعده غذايي خود لحاظ كنيد.

چه نوع برنجي براي خوردن مناسب است؟

ايمن براي خوردن:

برنج باسماتي
برنج قهوه اي

نوع برنج هنگام انتخاب غذا مهم است. بهتر است برنجي بخوريد كه داراي مواد مغذي باشد. برنج قهوه اي،  برنج وحشي و برنج سفيد دانه بلند حاوي فيبر، مواد مغذي و ويتامين بيشتري نسبت به برنج سفيد دانه كوتاه هستند. همچنين بايد نمره GI انتخابي خود را بررسي كنيد.

برنج سفيد دانه كوتاه داراي GI بالايي است، به اين معني كه 70 يا بالاتر است، بنابراين در صورت امكان از مصرف آن اجتناب كنيد. در مقايسه با ساير اشكال برنج و نشاسته، ارزش غذايي كمي دارد.

برنج باسماتي، قهوه اي و وحشي داراي امتياز GI در محدوده متوسط ​​هستند. آنها GI 56 تا 69 دارند. معمولاً خوردن آنها در حد اعتدال مناسب است. زمان پخت مي تواند امتياز GI را تغيير دهد، بنابراين مراقب باشيد كه برنج خود را زياد نپزيد.

مي توانيد انتخاب خود را با غذاهاي با GI پايين، از جمله پروتئين و سبزيجات غير نشاسته اي متعادل كنيد. همچنين بايد مطمئن شويد كه فقط مقدار كمي برنج مي خوريد. فقط 1/2 فنجان برنج 15 گرم كربوهيدرات دارد. كوكوي برنج يكي از غذاهايي است كه ديابتي ها مي توانند استفاده كنند.

چه غلاتي را جايگزين برنج كنيم؟

به جاي تكيه بر برنج به عنوان يك غذاي اصلي، با انواع ديگر غلات آزمايش كنيد. آنها مي توانند به شما در مديريت ديابت و رعايت رژيم غذايي سالم كمك كنند. بيشتر آنها داراي محتواي غذايي اضافي نيز هستند. اينها ممكن است مدت بيشتري نسبت به نشاسته هاي فرآوري شده بيشتر شما را سير كنند.

اين دانه ها داراي نمره GI پاييني هستند:

جو دوسر نورد و برش فولادي
جو
بلغور
كينوا
بلغور
گندم سياه

افراد مبتلا به هر نوع ديابت مي توانند برنج را در مقادير كم مصرف كنند. حفظ يك رژيم غذايي متعادل كليدي است. اگر پيش ديابت داريد، بايد مراقب مصرف برنج نيز باشيد و سعي كنيد يك رژيم غذايي سالم داشته باشيد و به طور منظم ورزش كنيد.

آيا افراد مبتلا به ديابت مي توانند برنج قهوه اي بخورند؟

برنج قهوه اي يك غلات كامل است كه اغلب به عنوان يك غذاي سالم در نظر گرفته مي شود.

بر خلاف برنج سفيد كه فقط حاوي آندوسپرم نشاسته اي است، برنج قهوه اي لايه هاي جوانه و سبوس غني از مواد مغذي دانه را حفظ مي كند. تنها قسمتي كه برداشته شده بدنه سخت بيروني است.

با اين حال، در حالي كه برنج قهوه اي از نظر چندين ماده مغذي بيشتر از برنج سفيد است، همچنان سرشار از كربوهيدرات است. در نتيجه، ممكن است تعجب كنيد كه آيا براي افراد مبتلا به ديابت بي خطر است يا خير.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۱۳ توسط:naghmeh موضوع:

نحوه پخت برنج با تكنيك جديد

اطلاعات زيادي در مورد نحوه پخت برنج وجود دارد – شايد به اين دليل كه يك غذاي اصلي ساده و ارزان است. اما پشت بسته برنج يك چيز در مورد طرز پخت آن مي گويد و سرآشپز مورد علاقه شما چيز ديگري مي گويد. ما شما را با تمام روش‌هاي مختلف براي پخت انواع مختلف برنج آشنا مي‌كنيم و مطمئن مي‌شويم كه هرگز كته، سفت يا سوخته نمي‌شود. مطمئنا اگر نسبت به خريد عمده برنج اقدام كرده باشيد ، روي كيسه و بسته بندي چيزي به عنوان دستور پخت درج نشده است، پس براي آگاهي از تكنيك هاي پخت برنج با ما همراه باشيد.

اول و مهمتر از همه: هميشه برنج را قبل از پختن بشوييد

مهم نيست كه چگونه برنج خود را مي پزيد (يا كدام نوع را درست مي كنيد)، مهم است كه آن دانه ها را بشوييد. انجام اين كار نشاسته اضافي را از بين مي برد. نشاسته كه روي برنج باقي مي ماند، نتايج نامطلوب و صمغي ايجاد مي كند. برخي از دستور العمل ها به شما مي گويد كه برنج را در يك كاسه قرار دهيد و آب آن را چندين بار عوض كنيد، اما ما فكر مي كنيم ساده ترين روش اين است كه آن را در يك صافي مشبك آبكشي كنيد. دانه ها را در حالي كه آب روي آن ها مي ريزيد با دست هم بزنيد تا به طور يكنواخت آبگيري شوند. وقتي آب شفاف شد، آبكشي تمام شده است. آيا در تشخيص واضح بودن يا نبودن آن مشكل داريد؟ يك كاسه شفاف زير آب تخليه برنج قرار دهيد، اجازه دهيد حباب‌هاي آن ته نشين شود و سپس نگاهي بيندازيد.

برشته كردن برنج را در نظر بگيريد

اين مرحله ضروري نيست. اما اگر وقت داشته باشيد، طعم طبيعي برنج را افزايش مي دهد. به سادگي يك قاشق چاي خوري كره يا روغن زيتون را روي حرارت متوسط ​​در قابلمه اي كه قرار است برنج را در آن بپزيد گرم كنيد. برنج را اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا بوي مغزي به مشام برسد – كمي شبيه پاپ كورن. اگر برنج سفيد را برشته مي‌كنيد، مي‌بينيد كه رنگ آن برنزه مي‌شود.

طعم دادن به آب را فراموش نكنيد

اضافه كردن مقدار زيادي نمك به آب پخت و پز كمك زيادي به متعادل كردن طعم برنج تمام شده شما مي كند. اگر بعد از پخت برنج را فراموش كرده و مزه دار كنيد، متوجه طعم ناخوشايند نمك خواهيد شد.

پخت برنج به روش كلاسيك

وقتي به درست كردن برنج فكر مي كنيد، اين تكنيكي است كه احتمالاً به ذهنتان خطور مي كند زيرا كلاسيك ترين است. با بهترين برنج ايراني دانه بلند معمولي فوق العاده عمل مي كند. اگر با چيزي مانند برنج دانه كوتاه روبرو هستيد، هميشه مي‌توانيد دستورالعمل‌هاي بسته را براي نحوه تطبيق اين تكنيك با انواع مختلف بررسي كنيد.

برنج را آبكشي كنيد.

از نسبت مناسب آب استفاده كنيد. 2 قسمت آب و 1 قسمت برنج را به يك قابلمه بزرگ اضافه كنيد. براي برنج كمي سفت تر، از 1 قسمت مايع تا 2/3 قسمت برنج استفاده كنيد.

آب رو بزاريد جوش بياد. پس از جوش آمدن، كمي نمك به آن اضافه كنيد.

جوشيدن را حفظ كنيد. حرارت را كم كنيد، در قابلمه را با يك درب محكم بپوشانيد و به آرامي بجوشد.

بدون هم زدن بپزيد. حدود 18 دقيقه بپزيد تا آب جذب شود. سعي كنيد تا پايان زمان پخت هم نزنيد تا بخار آن خارج نشود. هر كاري كه انجام مي دهيد، در حين پختن برنج را با هم مخلوط نكنيد – اين كار باعث ايجاد برنج چسبناك مي شود.

اجازه دهيد برنج با دمكني استراحت كند. شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد برنج به مدت 10 دقيقه روي آن بماند. در طول اين مدت، برنج براي قد كشيئن بيشتر بخار مي شود.

پخت برنج به روش پاستا

با كمال تعجب، مي توانيد برنج را مانند ماكاروني در مقدار نامحدود آب بپزيد. اين يك تكنيك عالي براي انواع برنج مانند برنج قهوه‌اي و برنج شمال است كه پختن آن زمان طولاني مي‌گيرد. همچنين اين يك روش هوشمندانه براي پخت يك مقدار بزرگ از هر نوع برنج بدون پلوپز است. پختن مقدار زياد برنج پخته شده با استفاده از روش كلاسيك ممكن است مشكل باشد، زيرا آب بسيار بيشتري وجود دارد كه بايد به طور مداوم بجوشد. به جاي آن چه بايد كرد.

برنج را آبكشي كنيد.

آب را به جوش بياوريد، سپس برنج را اضافه كنيد. قابلمه را با آب پر كنيد (نيازي به اندازه گيري نيست) و نمك بزنيد – درست مثل آب ماكاروني. آن را به جوش بياوريد و سپس با دقت به مقدار دلخواه برنج اضافه كنيد.

جوش را حفظ كنيد. بدون درپوش و بدون هم زدن بجوشانيد تا زماني كه برنج نرم شود .

برنج را آبكش كنيد. برنج را از طريق يك صافي توري ريز آبكش كنيد.

طرز تهيه برنج رستوراني بدون ته ديگ

هنگامي كه در حال پختن انواع معطر برنج مانند باسماتي و ياس هستيد، چند تكنيك هوشمند وجود دارد كه مي توانيد در اين روش براي تقويت طعم طبيعي آجيلي آنها استفاده كنيد.

برنج را آبكشي كنيد.

برنج را برشته كنيد تا مغز آجيل را تكميل كنيد. ما عاشق برشته كردن انواع برنج هستيم، اما وقتي برنج معطر را برشته مي‌كنيد، نتيجه مي‌شود به صورت تصاعدي خاموش مي شود. 1 قسمت برنج را با مقداري روغن يا كره به قابلمه اضافه كنيد و 2 تا 3 دقيقه روي متوسط ​​بپزيد تا برشته به نظر برسد و بوي آجيل بدهد.

قبل از اضافه كردن آب به برنج، آن را به جوش بياوريد. در همين حين 2 قسمت آب را به جوش بياوريد. ريختن آب در حال جوش روي برنج به كنترل مقدار دقيق آبي كه اضافه مي‌كنيد كمك مي‌كند، چيزي كه براي برنج باسماتي و برنج ايراني مهم است زيرا روي برنج نشاسته‌اي هستند و مي‌توانند در نهايت چسبناك شوند. هدف شما رسيدن به دانه هاي جداگانه است.

برنج را بجوشانيد. حرارت را كم كنيد، درب آن را ببنديد و بجوشانيد تا مايع جذب شود، حدود 18 دقيقه.

اجازه دهيد برنج با پوشش استراحت كند. شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد برنج به مدت 10 دقيقه بماند تا دم بكشد.

پخت برنج با پلوپز

پلوپزها با كاهش فشار هوا در بالاي مايع به سرعت كار مي كنند و آن را به جوشيدن سريع تر كمك مي كنند.

برنج را آبكشي كنيد.

از نسبت آب به برنج 1:1 استفاده كنيد. اين نسبت براي دسته هاي بزرگتر نيز صدق مي كند. در حالي كه مي توان آن را با مقادير كمتري استفاده كرد، آب با سرعت يكساني جذب نمي شود، كه مي تواند بر نتيجه نهايي شما تأثير بگذارد. شما بايد كمي با اجاق گاز بازي كنيد، با استفاده از دستورالعمل هاي كتابچه راهنماي خود، تا ببينيد چه چيزي با دستور العمل هاي مختلف و براي نيازهاي فردي شما بهترين كار را دارد.

بگذاريد پلوپز همه كارها را براي شما انجام دهد. دكمه “روشن” را فشار دهيد تا اجاق گاز زمان پخت را كنترل كند.

اجازه دهيد برنج با پوشش استراحت كند. اجازه دهيد حدود 10 دقيقه روي آن را بپوشانيد تا پف كند.

نحوه پخت برنج در مايكروفر

اين تكنيك براي برنج دانه بلند، متوسط ​​و كوتاه كار مي كند. اين سريع است و نتايج خوبي ايجاد مي كند.

برنج را آبكشي كنيد.

از يك ظرف بزرگ مقاوم در برابر حرارت استفاده كنيد. يك ظرف پخت مربعي كاسه بزرگ كاملاً كار مي كند. به خاطر داشته باشيد كه برنج با پخته شدن منبسط مي شود.

از 2 قسمت برنج به 3 1/2 قسمت آب استفاده كنيد.

اول مايكروويو روي بالا بدون پوشش. در مايكروويو قرار دهيد تا زماني كه سوراخ هاي بخار ظاهر شود و مقدار زيادي آب از بين برود. اگر از 2 فنجان برنج استفاده مي كنيد، اين مدت حدود 10 دقيقه خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۸:۳۱ توسط:naghmeh موضوع: