سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

تفاوت درگاه پرداخت واسط و مستقيم در فروشگاه اينترنتي

تفاوت انواع درگاه پرداخت‌ هاي اينترنتي (واسط و مستقيم) يكي از اصلي ترين مراحل راه اندازي فروشگاه آنلاين، انتخاب درگاه پرداخت و اتصال آن به سايت است و براي انتخاب درگاه مناسب لازم است از تفاوت هاي درگاه واسط و مستقيم آگاه باشيد

تفاوت درگاه پرداخت مستقيم و غيرمستقيم (واسط)

درگاه هاي مستقيم بانكي در اصل درگاه هاي ارائه شده توسط شركت هاي ارائه دهنده خدمات پرداخت  PSP و درگاه هاي غيرمستقيم(واسط)، پرداخت يارهاي معرفي شده توسط بانك مركزي هستند كه مجوزهاي لازم را براي ارائه غيرمستقيم ابزارهاي پرداخت دارند.

 
درگاه پرداخت مستقيم بانكي
درگاه پرداخت غيرمستقيم(واسط)
اخذ نماد اعتماد الكترونيك (e-namad)
اجباري
لازم نيست
مدت زمان دريافت درگاه پرداخت
حداقل ۲ تا ۳ هفته
يك روز كاري
ساختار گرافيكي
نامناسب
جذاب و كاربرپسند
امكان پيگيري آني تراكنش ها
ندارد
دارد
سيستم هاي اطلاع رساني لحظه اي (پيامك و … )
ندارد
دارد
افزونه (پلاگين) درگاه پرداخت
ندارد
دارد
پشتيباني آنلاين
ندارد
دارد
كارمزد
ندارد
دارد
پنل گزارشات تحليلي آنلاين
ندارد
دارد
امكانات جانبي ( كيف پول، تسهيم و … )
ندارد
دارد
مسيردهي هوشمند ( سوييچينگ )
ندارد
دارد

تفاوت انواع درگاه پرداخت هاي اينترنتي

نماد اعتماد الكترونيك ( اي نماد )

براي دريافت درگاه پرداخت مستقيم حتما بايد نماد اعتماد الكترونيك (e-namad )  داشته باشيد اما براي دريافت درگاه پرداخت اينترنتي واسط نيازي به “اي نماد” نداريد.

تفاوت مدت زمان دريافت درگاه پرداخت واسط و مستقيم

درگاه هاي پرداخت واسط در كمتر از ۱ روزه كاري فعال مي شوند اما درگاه هاي پرداخت مستقيم نياز به بررسي مدارك و مجوزها توسط بانك و PSP ها دارند به همين دليل حداقل ۲ تا ۳ هفته تاخير دارند و لزوما به تمامي كسب و كارها، درگاه پرداخت داده نمي شود

تفاوت ساختار گرافيكي درگاه واسط و مستقيم

درگاه هاي واسط مورد پسند كاربران و بسيار راحت و كاربردي طراحي مي شوند اما درگاه هاي مستقيم ساختار راحت، جذاب و كارآمدي ندارند.

تفاوت پيگيري تراكنش ها در درگاه واسط و مستقيم

امكان پيگيري تراكنش ها در درگاه هاي مستقيم حداقل تا ۲۴ ساعت پس از انجام تراكنش وجود ندارد اما درگاه هاي واسط روش هاي پيگيري آني و متفاوتي را براي بررسي تراكنش ها در اختيار كاربران خود قرار مي دهند.

سيستم هاي اعلان لحظه اي

درگاه هاي مستقيم سرويسي براي اطلاع رساني لحظه اي تراكنش ها و تسويه ها ندارند درصورتيكه درگاه هاي واسط براي اطلاع رساني جزييات تراكنش ها و پرداخت ها از سرويس هاي اعلان متفاوتي مانند پيامك، بات تلگرام، اپليكيشن و استفاده مي‌كنند.

كارمزد

درحال حاضر درگاه هاي پرداخت مستقيم رايگان هستند اما درگاه هاي پرداخت واسط درصدي از مبلغ تراكنش را تا سقف مشخصي دريافت مي كنند كه اين مبلغ در مقابل خدمات جانبي ارائه شده توسط آنها بسيار ناچيز است.

البته درگاه هاي واسط اين امكان را دارند تا پذيرندگان درگاه بتوانند كارمزد تراكنش را از مشتريان خود دريافت كنند.

گزارش گيري

درگاه هاي پرداخت واسط پنل هاي گزارش گيري پيشرفته كه تراكنش ها و فروش كسب و كار شما را در قالب نمودارهاي تحليل بررسي مي كند، در اختيار شما قرار مي دهند

نصب راحت

براي نصب درگاه پرداخت مستقيم بايد دانش فني كافي داشته باشيد اما براي نصب درگاه پرداخت واسط مي توانيد از مستندات ارائه شده و يا افزونه ها استفاده كنيد و به راحتي درگاه پرداخت خود را نصب كنيد.

پشتيباني قدرتمند

از تفاوت هاي مهم درگاه پرداخت واسط و مستقيم، پشتيباني درگاه ها است.

ارتباط با پشتيباني درگاه مستقيم فقط از طريق تماس تلفني با تاخير زياد امكان پذير است در صورتيكه درگاه هاي واسط پشتيباني آنلاين دارند و در تمامي ساعات با سرعت و كيفيت بالا پاسخگو هستند.

امكانات جانبي

درگاه هاي پرداخت واسط امكانات جانبي مفيدي را در اختيار كاربران خود قرار مي دهند.

سرويس جذاب ديگر درگاه پرداخت هاي واسط، مسيردهي هوشمند(سوييچينگ) مي باشد.

اين سرويس با بررسي لحظه اي درگاه هاي مختلف، مشتريان شما را در هرلحظه به بهترين و سريع ترين درگاه پرداخت متصل ميكند و تراكنش ها با نرخ موفقيت بسيار بالا انجام ميشوند.

درگاه واسط يا درگاه مستقيم  كدام بهتر است؟

اگر به دنبال ابزار پرداخت براي كسب و كارتان هستيد و بيشتر از يك صفحه پرداخت آنلاين نياز داريد، پيشنهاد ما به شما استفاده از درگاه پرداخت اينترنتي واسط است.

شايد در نگاه اول رايگان بودن درگاه پرداخت مستقيم جذاب باشد اما ساير تفاوت هاي درگاه واسط و مستقيم ازجمله پشتيباني ضعيف، مدارك و مجوزهاي موردنياز و مدت زمان لازم براي تاييد مدارك اين جذابيت را از بين مي‌برد و علاوه بر اين امكانات جانبي درگاه هاي واسط مي‌توانند بسياري از نيازهاي پرداختي كسب و كارتان را به راحتي برطرف كنند


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۰:۲۵ توسط:naghmeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :