سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

نحوه نگارش مقدمه موثر براي مقالات علمي پژوهشي

چگونه مي توان يك مقدمه موثر بر مقالات علمي پژوهشي نوشت؟ هدف اصلي از معرفي در آثار علمي اين است كه به خوانندگان تصويري واضح از موضوع اصلي مقاله شما بدهد و آن ها را متقاعد كند كه بقيه آثار را بخوانند و تأثير مثبتي بر جاي بگذارند . از اين نظر ، اين شامل زمينه اصلي مقاله شما و طرح كلي بحث شما است . در اين مطالعه ، ما سعي مي كنيم عناصر اصلي نگارش مقدمه  موثر براي مقالات علمي را شامل شود . براي اينكه در چاپ مقاله علمي پژوهشي و همينطور چاپ مقاله isi موفق باشيد تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد :

چگونه مي توان يك مقدمه موثر بر مقالات علمي نوشت ؟

مقدمه يكي از مهمترين بخش هاي مطالعات علمي محسوب مي شود ، زيرا لحن و سبك كلي مقاله را تعيين مي كند . نوشتن يك مقدمه موثر ، فراتر از پيروي از قوانين نگارش علمي است . وقتي در اينترنت جستجو مي كنيد ، مي توانيد قوانين و مقررات كليشه اي را بيابيد . با اين حال ، نبايد فراموش كرد كه خلاقيت نويسنده و توانايي درك موضوع در نوشتن يك مقدمه موثر بسيار مهم است .

هدف اصلي از معرفي در آثار علمي اين است كه به خوانندگان خود ايده روشني از موضوع اصلي مقاله شما بدهد و آنها را متقاعد كند كه بقيه آثار را بخوانند و تأثير مثبتي از خود برجاي بگذارند . از اين نظر ، اين شامل زمينه اصلي مقاله شما و طرح كلي بحث شما است . در اين مطالعه ، ما سعي مي كنيم عناصر اصلي نگارش مقدمه موثر براي مقالات علمي را شامل شود .

همانطور كه در بالا اشاره كرديم ، نوشتن يك مقدمه موثر فقط پيروي از قوانين نگارش علمي نيست . علاوه بر اين ، خلاقيت نويسنده و توانايي درك موضوع نيز در نوشتن يك مقدمه موثر بسيار مهم است . در اينجا چند نكته مفيد براي نوشتن يك مقدمه موثر وجود دارد

۱ – با تأكيد بر هدف و محدوده مطالعه شروع كنيد .

با توجه به اين واقعيت كه نمي توان همه چيز را در مقاله خود در مقدمه گنجاند ، تأكيد بر مهمترين بخشهاي مطالعه كافي است . بدون شك مهمترين آنها ارائه روشني از هدف و محدوده كاري شماست .

۲ – اطلاعات پيش زمينه و زمينه مطالعه را در مقدمه لحاظ كنيد .

يك فصل مقدماتي خوب با معرفي ايده پيش زمينه موضوع شما آغاز مي شود . اين به مخاطبان شما كمك مي كند تا تصور روشني از موضوع اصلي مورد بحث داشته باشند . با اين حال ، شما بايد از طولاني كردن اين قسمت با احتياط اجتناب كنيد و بعداً در مورد جزئيات صحبت كنيد .

۳ – مقاله را به صورت كلي بيان كنيد .

در مقدمه ، شما بايد ساختار كلي مقاله را به وضوح بيان كنيد . به طور كلي ، از شما انتظار مي رود كه بحث كوچكي در مورد مقاله خود – در صورت وجود موارد موردي – و اينكه مطالعه عمدتاً از چه بخشهايي تشكيل شده است و چه نوع چارچوبي ارائه مي شود ، توضيح  دهيد .

۴ – گروه هدف خوانندگان خود را بشناسيد و انتظارات احتمالي آنها را در نظر بگيريد .

هنگام نوشتن ، به ياد داشته باشيد كه شما فقط براي خودتان نمي نويسيد . بنابراين ، بدون شك يكي از مهمترين نكاتي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه در نظر بگيريد مخاطبين مورد نظر شما از مقاله شما چه انتظاري دارند . سعي كنيد تا جاي ممكن واضح باشيد ، به جاي استفاده از اصطلاحات و مفاهيم پيچيده سادگي را انتخاب كنيد كه مخاطب راحت تر جلب مقاله ي شما شود .

۵ – فراموش نكنيد كه يك گشايش موثر داشته باشيد .

همانطور كه در بالا اشاره كرديم ، هدف اصلي از معرفي مطالعات علمي اين است كه خوانندگان در مورد موضوع اصلي مقاله شما تصور روشني داشته باشند و با ايجاد تأثير مثبت آنها را ترغيب به خواندن بقيه آثار كنند . در اين زمينه ، توجه به اين نكته ضروري است كه شامل زمينه اصلي مقاله شما و طرح كلي بحث شما و همچنين يك معرفي موثر  و تأثير مثبت بر خوانندگان است تا اطمينان حاصل شود كه آنها بقيه مطالعه را مي خوانند .

۶ – از زمينه اصلي دور نشويد .

در مقدمه ، ما بيان كرديم كه شما بايد هدف و پيشينه اصلي مطالعه را فاش كنيد . با اين حال ، ديده مي شود كه گاهي اوقات محققان يا دانشجويان هنگام بحث در مورد اين مسائل از زمينه اصلي فاصله مي گيرند . نوشتن مقدمه آموزنده و جامع بسيار مهم است ، اما از اغراق بپرهيزيد . به ياد داشته باشيد كه هدف اصلي مقدمه معرفي و ارائه موضوع اصلي است .

۷ – مقاله خود را توسط زبان شناس يا ويراستار مجرب بررسي كنيد .

سرانجام ، بازرسي و بازبيني شخص  سوم هميشه راهي بسيار مفيد براي انجام آخرين بررسي ها پس از اتمام نگارش مقاله شما است . ممكن است به اين فكر كنيد كه چرا به تعميرات و باز بيني  نياز دارم ؟ دلايل زيادي براي اين امر وجود دارد . با اين حال ، كار با يك تصحيح كننده مجرب اطمينان مي دهد كه مقاله شما از نظر گرامر و محتواي دانشگاهي كامل است .

علاوه بر اين ، نويسندگان و دانشگاهيان هنگام مطالعه بر روي هر موضوعي عمدتا بر موضوعاتي كه محتوا را تشكيل مي دهند تمركز مي كنند ، اما ممكن است هر از گاهي برخي اشتباهات دستوري و ديگر املايي را ناديده بگيرند . اهميت ويرايش (املا و بررسي محتوا) و خدمات تصحيح (املا) در اين مرحله اهميت پيدا مي كند . پس از دريافت چنين سرويسي ، شگفت زده خواهيد شد كه خواهيد ديد پس از دريافت اصلاحات در نسخه بازنگري شده كار خود ، چقدر خطاها را ناديده گرفته بوديد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۲:۵۱ توسط:naghmeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :