سرويس محتوا سازي سورنا سرويس محتوا سازي سورنا .

سرويس محتوا سازي سورنا

دوره آموزش نقاشي براي كودكان در گرگان

آموزش نقاشي به كودكان علاوه بر بهبود حالات روحي ، عملكرد بدني كودكان را نيز تحت تأثير قرار مي دهد. نقاشي يكي از بهترين راه ها براي كشف استعداد كودكان است. دوره آموزش نقاشي براي كودكان در گرگان ، علاوه بر افزايش سطح توانايي و مهارت كودكان در زمينه نقاشي ، باعث افزايش خلاقيت ، تخيل و همچنين بهبود عملكرد مغز آنان مي شود. اگر به يادگيري هنر نقاشي كودك به درستي و زير نظر متخصصان اين حوزه فكر مي كنيد ، بايد به يك آموزشگاه معتبر و حرفه اي در اين زمينه مراجعه كنيد.

موسسه مدرسياب ليستي از بهترين آموزشگاه هاي خصوصي نقاشي كودكان در گرگان را تهيه كرده است ، تا با مراجعه به پروفايل آموزشگاه مورد نظر بتوانيد با خدمات آن ها آشنايي پيدا كرده و با مقايسه آنها با يكديگر به آموزشگاه مورد نظر خود براحتي دسترسي پيدا كنيد.

مدرس ياب يك پلتفرم جامع آموزشي است كه مدرسان و آموزشگاه ها را معرفي مي كند. يك منبع جامع كه همه ي مدرسان و آموزشگاه هاي گرگان را در يك جا جمع كرده تا مخاطبان براحتي درهر رشته ي آموزشي بتوانند مدرس و آموزشگاه مورد نظر خود را پيدا كنن و از اين خدمات استفاده كنن.(اين روش باعث صرفه جويي در زمان مي شود چرا كه براحتي به بيشترين مدرسان و آموزشگاه ها در يك مكان دسترسي داريم، و همچنين ديگر نياز نيست براي هر آموزشي جاهاي مختلف را براي پيدا كردن مدرس و آموزشگاه در رشته مورد نظر جستجو كنيم )

دوره آموزش نقاشي براي كودكان در گرگان

هدف نقاشي كودكان، ايجاد مهارت هماهنگي ميان دست و چشمان كودك است. در كلاس هاي آموزش نقاشي در گرگان ، كودكان مي آموزند چيزهايي را كه مي بينند، تجزيه و تحليل كنند، سپس آن را بكشند؛ در اصل، در اين هنر، مهارت بينايي و دقت آنها، با مهارت حركتي شان، همزمان تقويت مي شود.كودكان با نقاشي كردن، اندازه ها، اشكال، الگوها و طرح ها را مي آموزند.

اين دوره توسط اساتيد حرفه اي و با تجربه بصورت صد در صد عملي برگزار مي گردد و در صورت عدم يادگيري، امكان بازآموزي رايگان و تجديد دوره براي افراد وجود داشته و پشتيباني نامحدود از آنها صورت مي گيرد.

آموزش نقاشي به كودكان در گرگان حضوري و آنلاين

نقاشي مي تواند براي كودكاني ، نقش درماني ايفا كند. نقاشي به آنها كمك مي كند تا در خصوص احساساتي كه درونشان است و باعث اضطرابشان مي شود، حس بهتر و آرامش بخش تري پيدا كنند . نكته مهم و ضروري در انتخاب آموزشگاه براي گذراندن دوره هاي مهارتي دارا بودن مجوز از سازمان فني حرفه اي كشور مي باشد. دليل اصلي اينست كه متاسفانه برخي از اموزشگاه هايي كه غير قانوني و اصطلاحا زير پله اي هستند بدون نظارت هيچ ارگان رسمي اقدام به برگزاري دوره مي نمايند و عموما از كاراموزان كلاه برداري ميكنند چراكه اگر اين آموزشگاه ها صلاحيت و شرايط لازم را داشتند توسط سازمان فني حرفه اي كشور مورد تاييد قرار گرفته و براي آنها پروانه تاسيس صادر مي شد.

هزينه كلاس خصوصي نقاشي كودكان در گرگان

هزينه تدريس خصوصي نقاشي كودك با توجه به تجربه و سابقه مدرس ، مدرك تحصيلي ، روش تدريس  و … بستگي دارد و بهترين راه اين مي باشد كه شما از طريق شماره تماس هاي موجود در سايت با مدرسان مربوطه تماس حاصل نماييد تا آنها بعد از صحبت با شما و اطلاع از شرايط شما قيمت يا هزينه تدريس خصوصي را به شما اعلام نمايند.اما دركل با توجه به كيفيت بالاي دوره ها و كلاس هاي ما، هزينه هايي كه ما به شما اعلام مي نماييم قطعا مناسب و منصفانه خواهد بود.

شركت در كلاس هاي آموزش نقاشي براي كودكان مخصوصا در ايام تعطيلات تابستاني بسيار سرگرم كننده و مفيد خواهد بود و كودكان در عين حال كه تجربه اي لذت بخش و شاد در كنار دوستان و هم سالان خود خواهند داشت، موجب بهبود مهارت هاي عمومي كودكان نظير قدرت تمركز، خلاقيت، تصميم گيري، استقلال و… خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۰:۴۶ توسط:naghmeh موضوع:

نحوه طراحي فوتر سايت جذاب و تاثير گذار

گاهي اوقات، اين كوچكترين جزئيات است كه بزرگترين تفاوت را ايجاد مي كند. وقتي نوبت به ايجاد يك وب سايت مي رسد، طراحي فوتر سايت شما احتمالاً در بالاي ليست كارهاي شما قرار نخواهد گرفت. در حالي كه ممكن است چيزهاي زيادي براي فكر كردن داشته باشيد، به خاطر داشته باشيد كه اين محتواي اغلب ناديده گرفته مي‌شود براي بازديدكنندگان خاص مي‌تواند باعث ايجاد مشكل شود. با كمي تفكر و برنامه ريزي استراتژيك، يك فوتر خوب طراحي شده مي تواند به شما در دستيابي به اهداف تجاري خود كمك كند. فروشگاه ساز اوژن از طراحي تا اجراي كامل فروش آنلاين همراه شما خواهد بود.

اين راهنما همه چيز را از آنچه در فوتر وب سايت خود قرار دهيد تا نحوه ايجاد سايت خود را پوشش مي دهد.

فوتر وب سايت چيست؟

فوتر وب سايت نوار محتوايي است كه در پايين صفحه وب قرار دارد و اغلب در هر صفحه وب سايت تكرار مي شود. هدر وب سايت شما، از طرف ديگر، بخشي است كه در بالاي يك وب سايت ظاهر مي شود.

در حالي كه طراحي صفحه اصلي شما اغلب چيزي است كه بازديدكنندگان اولين برداشت از سايت شما را ارائه مي دهد، فوتر شما احتمالا آخرين چيزي است كه مردم مي بينند. با محتوا و طراحي مناسب، مي تواند تأثير مثبت و ماندگاري ايجاد كند، در حالي كه به شما در دستيابي به اهداف اصلي وب سايت كمك مي كند.

اين نقطه استراتژيك مكاني ايده‌آل براي افزودن يك CTA نهايي (تماس براي اقدام) است، كه بازديدكنندگان سايت را تشويق مي‌كند تا در تماس باشند يا در ليست پستي شما مشترك شوند. فوتر شما مي تواند به عنوان يك منوي وب سايت ثانويه عمل كند و مطمئن شود كه بازديدكنندگان هيچ اطلاعات مهمي را از دست نداده اند و آنها را با پيمايش واضح به صفحات مختلف شما هدايت مي كند. علاوه بر اين، مي‌توانيد عناصر خاصي را برجسته كنيد، مانند جوايزي كه برنده شده‌ايد، توصيفات يا حساب‌هاي اجتماعي خود.

در نهايت، فوتر شما مكاني سازمان يافته را در اختيار شما قرار مي دهد كه در آن اطلاعات اوليه مانند شرايط و ضوابط، سياست حفظ حريم خصوصي و ساير مسائل حقوقي را در بر مي گيرد. با قرار دادن تمام اين فرمايليت ها در يك مكان، مي توانيد بقيه سايت خود را به ايجاد يك تجربه كاربري جذاب و جذب مشتريان جديد اختصاص دهيد.

بهترين روش ها براي طراحي فوتر وب سايت

فوترها از نظر اندازه متفاوت هستند. با اين حال، اكثر آنها نسبتا كوچك هستند و فقط حاوي مرتبط ترين اطلاعات هستند.

هركسي كه قبلا يك وب سايت موبايل طراحي كرده باشد به شما خواهد گفت كه يك قطعه كوچك از آن لزوما به معناي فرآيند طراحي ساده تر نيست. فضاي محدود به اين معني است كه شما بايد اهميت هر عنصري را كه شامل مي‌شويد به دقت در نظر بگيريد تا از فضا به بهترين شكل ممكن استفاده كنيد.

در اينجا مهمترين نكاتي است كه بايد در طراحي فوتر وب سايت خود در نظر بگيريد:

1. موارد ضروري را در فوتر درج كنيد

چند مورد از اطلاعات اوليه وجود دارد كه بازديدكنندگان انتظار دارند در فوتر وب سايت شما ببينند. و همانطور كه در هر صفحه از وب سايت شما تكرار مي شود، اين جزئيات هميشه در دسترس بازديدكنندگان سايت شما خواهد بود و شما فقط يك بار بايد با آن برخورد كنيد.

به قراردادهاي طراحي پايبند باشيد و خط مشي رازداري و شرايط استفاده خود را لحاظ كنيد. اين به شما كمك مي كند تا حرفه اي و قابل اعتماد به نظر برسيد.

به غير از آن، اضافه كردن يك منوي پيمايش و جزئيات تماس، مانند ايميل كسب و كار، شماره تلفن، آدرس و كانال هاي رسانه هاي اجتماعي معمول است. همچنين مي توانيد يك فرم آنلاين كوتاه براي تماس ايجاد كنيد.

در آخر، مطمئن شويد كه سال و نماد  را اضافه كنيد. اين به شما در برابر هر كسي كه سعي در سرقت ادبي وب سايت شما دارد محافظت مي كند.

2. ناوبري واضح را ارائه دهيد

حتي اگر بازديد كنندگان سايت شما به انتهاي صفحه شما رسيده باشند، به اين معني نيست كه زمان خارج شدن آنها فرا رسيده است.

برعكس اگر آنها احساس سرگردان شدن يا بي علاقگي داشته باشند، مي‌توانيد با افزودن يك منوي پيمايش فوتر، آنها را به ادامه گشت زني در سايتتان تشويق كنيد.

بخشهاي مختلف سايت خود را ليست كرده و به آنها لينك دهيد و درك كلي از محتواي ارائه شده را به بازديد كنندگان ارائه دهيد.

علاوه بر اين، افزودن يك نوار جستجو به هر بازديد كننده نااميد كمك مي‌كند تا به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پيدا كند.

3. شخصيت خود را بيان كنيد

هر محتوايي در وب سايت شما فرصتي براي بازتاب شخصيت منحصر به فرد و هويت برند شماست. در مورد فوتر شما هم همينطور. بايد با بقيه طراحي وب شما منسجم باشد تا يك تجربه مرور صاف را ارائه دهد.

به رنگ ها و صداي برند خود پايبند باشيد. اين همچنين يك مكان عالي براي اضافه كردن يك ميكروكپي عجيب و غريب است كه توجه بازديد كنندگان شما را جلب مي كند. چه از آن‌ها دعوت كنيد تا در وبلاگ خود ثبت نام كنند يا كانال‌هاي اجتماعي خود را بررسي كنند، سعي كنيد لحن و شخصيت خود را در انتخاب كلمات خود منعكس كنيد. به هر حال، «بيا با هم دوست باشيم» يا «خيلي دوست داريم از شما بشنويم» مي‌تواند بسيار جذاب‌تر از يك «اشتراك در اينجا» ساده باشد.

4. بر روي زيبا شناسي آن تمركز كنيد

فقط به اين دليل كه در پايين وب سايت شما ظاهر مي شود، به اين معني نيست كه فوتر شما بايد جذابيت كمتري نسبت به بقيه سايت شما داشته باشد. در واقع، اين مي تواند آخرين چيزي باشد كه بازديدكنندگان شما مي بينند. اطمينان حاصل كنيد كه به اندازه خودتان به طراحي آن فكر مي كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۸:۳۸ توسط:naghmeh موضوع:

جواب تمرين صفحه ۸ عربي هفتم دورۀ اوّل متوسطه

عربي پايه هفتم از ۱۰ درس تشكيل شده است كه هركدام از درس‌ها تعدادي تمرين دارند؛ ما تمرينات عربي هفتم با جواب را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. براي دريافت جواب تمام سوال هاي كتاب عربي هفتم و يا همينطور آموزش سوالات به صورت متن يا ويدئو اپليكيشن كاخ را دانلود نماييد.

جواب تمرين صفحه 8 عربي هفتم

حل تمرينات كتاب عربي هفتم، براي انجام فعاليت كلاسي و هم‌چنين تسلط برروي مباحث هر درس حائز اهميت است. براي دريافت پاسخ كامل تمام تمرينات عربي هفتم دوره اول متوسطه اپليكيشن كاخ را دانلود نماييد تا علاوه بر دريافت پاسخ ها ، آموزش ويدئويي همان سوال را نيز دريافت نماييد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۶:۰۱ توسط:naghmeh موضوع:

آيا ميتوان فايبر سمنت برد را رنگ كرد؟

يكي از رايج ترين افسانه ها در مورد سايدينگ فايبر سمنت اين است كه نيازي به رنگ آميزي ندارد. اين يك واقعيت است كه سايدينگ فايبر سمنت ماده اي بسيار بادوام است. اما رنگ آميزي سايدينگ الياف سيماني ممكن است ضروري باشد زيرا اكثر رنگ ها عمري بين 10 تا 15 سال دارند، در حالي كه عمر فايبر سمنت تا 50 سال است.هنگامي كه فايبر سمنت برد با كيفيت بالا را انتخاب مي كنيد ، مي توانيد انتظار داشته باشيد كه چرخه رنگ در نماي بيروني شما دوام بيشتري داشته باشد، اما در نهايت، حتي زماني كه فايبر سمنت برد زير آن هنوز سالم باشد، رنگ تسليم عناصر مي شود.رنگ ها براي دوام طولاني مدت فايبر سمنت مهم هستند و لايه هايي از محافظت در برابر هوا را فراهم مي كنند.

نكاتي در مورد رنگ هاي فايبر سمنت برد

بيشتر چرخه‌هاي رنگ حدود 10 تا 15 سال است اما اگر نماي فايبر سمنت برد به طور منظم نگهداري و از نظر آسيب بررسي شود، اين بازه زماني قابل تمديد است.

در اينجا چند نكته كلي ديگر وجود دارد كه متخصصان براي رنگ آميزي فايبر سمنت برد ارائه مي دهند:

رايج ترين چالش با هر نوع پرداخت اين است كه در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب محو مي شود، به خصوص براي مناطقي از بيرون كه رو به جنوب است.

انتخاب نماي فايبر سمنت برد با روكش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش به جلوگيري از محو شدن و آسيب آفتاب بيشتر از بسياري از محصولات كمك مي كند.

استفاده از رنگ 100% اكريليك را روي نماي فايبر سمنت و كار از بالا به پايين در طول اجرا (با هر الگوي دانه اي) در نظر بگيريد.

نحوه رنگ آميزي نماي فايبر سمنت برد

رنگ خود را انتخاب كنيد، ابزارهاي خود را برداريد و آماده شروع كار هستيد. در اينجا چيزهايي است كه بايد در مورد نحوه رنگ آميزي ديوارپوش فايبر سمنت برد بدانيد

زمان مناسب براي رنگ كردن فايبر سمنت برد را مشخص كنيد؟

به عنوان يك ماده با تعمير و نگهداري كم، نماي فايبر سمنت نيازي به رنگ آميزي مكرر ندارد. اگر نماي فايبر سمنت پيش ساخته خريداري مي كنيد، لازم نيست نگران رنگ آميزي آن در زمان نصب باشيد. از طرف ديگر سبك هاي ناتمام بايد اندكي پس از نصب رنگ آميزي شوند. براي هر دو نوع، هر 10 تا 15 سال يك كار رنگ آميزي جديد انجام مي شود. البته، اين بدان معنا نيست كه اگر براي تغيير آماده هستيد يا نماي بيروني خانه شما نياز به به روز رساني دارد، نمي توانيد خانه خود را بيشتر رنگ كنيد.

نماي خود را تميز كنيد

بايد از يك واشر فشار يا يك شلنگ استاندارد باغباني براي تميز كردن نماي بيروني خانه خود استفاده كنيد. حتماً از شر كثيفي هاي قديمي و مناطق كثيف آشكار خلاص شويد. ابتدا در امتداد خط پشت بام خانه خود را تميز كنيد و سپس به سمت فونداسيون حركت كنيد.

پس از تميز كردن و آستر كردن، آماده رنگ آميزي نماي خود هستيد. فرقي نمي كند كه كدام روش را انتخاب كنيد، براي پوشاندن و آب بندي كامل نما خود بايد دو لايه رنگ بزنيد. بسته به تخصص و اندازه خانه خود، از روش هاي زير انتخاب كنيد.

قلم مو: از يك برس رنگ براي پوشاندن نواحي جدا شده اي كه نياز به توجه ويژه دارند، مانند نواحي مجاور، گوشه ها و تزئينات استفاده كنيد.

غلتك: از يك غلتك براي پوشاندن مناطق بزرگتر سايدينگ استفاده كنيد. مطمئن شويد كه مناطق بافت دار را به اندازه كافي با رنگ بپوشانيد.

سمپاش: پس از آشنايي با عملكرد و مكانيسم هاي ايمني از سمپاش براي مناطق بيروني بزرگتر استفاده كنيد. براي جلوگيري از استنشاق رنگ موجود در هوا، از ماسك استفاده كنيد.

زمان: رنگ آميزي نماي بيروني خانه شما بسته به اندازه آن معمولاً از چند روز تا بيش از يك هفته طول مي كشد. اگر توانايي پرداخت اين نوع زمان را نداريد، يك متخصص استخدام كنيد.

رنگ پذير بودن فايبرسمنت برد نقطه ضعف يا قوت ؟

براي رنگ آميزي فايبرسمنت برد، بايد پشت پنل فايبر سمنت برد با عايق مخصوص آب بندي (سيل) پوشش داده شود تا از نفوذ آب از پشت پنل و طبله كردن رنگ جلوگيري شود. بايد توجه داشت كه براي رنگ آميزي نماي سمنت برد حتما بايد از رنگهايي كه تنفس پذير هستند مانند رنگهاي پايه آب(آكريليك) مخصوص نما استفاده كرد ، قبل از رنگ آميزي بايد از پرايمر مخصوص سمنت برد براي ايجاد بستر مناسب و بدون آلودگي و گرد و غبار و براي چسبندگي بهتر رنگ به فايبر سمنت برد استفاده كرد. براي ايجاد سطح يكپارچه و بدون درز قبل از رنگ آميزي بايد از پلاستر مخصوص سمنت برد(بتونه سمنت برد) استفاد كرد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۲:۴۷ توسط:naghmeh موضوع:

كدام برنج ايراني بهتر است ؟

يكي از مهمترين مواد در سبد غذايي ما ايراني‌ها، برنج است. از اين رو انتخاب بهترين برنج ايراني از نوع باكيفيت و خوش پخت آن مي تواند تاثير زيادي در تهيه يك غذاي خوب داشته باشد. انواع برنج ايراني كه در شمال كشور كشت مي شوند داراي ويژگي هاي متمايز و منحصر بفردي هستند كه با شناسايي ويژگي هاي هر كدام مي توان بهترين انتخاب را از ميان آنها برگزيد و با قيمتي مناسب اين محصول را خريداري نمود در اين مطلب در آرتا رايس قصد داريم به بهترين مارك برنج ايراني بپردازيم. با ما همراه باشيد.

كدام برنج ايراني پخت بهتري دارد؟

برخي از انواع برنج ايراني كه داراي ويژگي هاي مناسبي به لحاظ عطر و طعم و همين طور خوش پخت بودن دارند، و در واقع بهترين برنج ايراني محسوب مي شوند، شامل

،
ادامه مطلب

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۷:۵۶ توسط:naghmeh موضوع:

لايت كوينLTC چيست؟

 

لايت كوينLTCيك ارز ديجيتال جايگزين است كه در اكتبر 2011 توسط چارلز "چارلي" لي ايجاد شد. لايت كوين از كد منبع باز بيت كوين اقتباس شده است، اما با چندين تغيير. مانند بيت كوين، لايت كوين بر اساس يك شبكه پرداخت جهاني منبع باز است كه توسط هيچ مرجع مركزي كنترل نمي شود. لايت كوين از جنبه هايي مانند نرخ توليد بلاك سريعتر و استفاده از Scrypt به عنوان يك طرح اثبات كار با بيت كوين متفاوت است. براي خريد لايت كوين مي توانيد به صرافي ارز ديجيتال موربيت مراجعه نماييد.

نكات كليدي ارز ديجيتال لايت كوين 

لايت كوين يك آلتكوين اوليه است كه توسط مهندس سابق گوگل، چارلي لي در سال 2011 ساخته شد.

آن را نقره به طلاي بيت كوين مي نامند و در اوج خود سومين ارز ديجيتال بزرگ از نظر ارزش بازار بود.

از آنجايي كه ساختار آن شبيه به بيت كوين است، به عنوان يك شبكه آزمايشي يا محل آزمايش براي بهبودهايي كه بعداً روي بيت كوين اعمال شد، استفاده شده است.

آشنايي با لايت كوينLTC

چارلي لي فارغ التحصيل موسسه فناوري ماساچوست و مهندس سابق گوگل است كه در سال 2011 به بيت كوين علاقه مند شد. به گفته لي، "در اكتبر سال 2011، من با پايگاه كد بيت كوين بازي مي كردم و حدس مي زنم كوتاهي آن باشد. اين بود كه من فقط سعي مي كردم ... فوركي از بيت كوين ايجاد كنم. اين عمدتا يك پروژه جانبي سرگرم كننده بود."

بيت كوينBTCچه تفاوتي با لايت كوينLTCدارد؟

لايت كوين با هدف "نقره" بودن "طلا" بيت كوين راه اندازي شد. مانند بيت كوين، لايت كوين يك ارز اينترنتي همتا به همتا است. اين يك شبكه پرداخت جهاني كاملاً غيرمتمركز، منبع باز و جهاني است. لي لايت كوين را با هدف بهبود كاستي هاي بيت كوين توسعه داد.

لايت كوين به گونه اي طراحي شده است كه چهار برابر بيت كوين بلاك توليد كند (1 بلاك جديد در هر 2.5 دقيقه نسبت به 10 بلاك بيت كوين)، و همچنين امكان 4 برابر محدوديت سكه را فراهم مي كند كه جذابيت اصلي آن نسبت به بيت كوين به سرعت و سهولت در دستيابي است. با اين حال، از آنجايي كه لايت كوين از Scrypt (برخلاف SHA-256 بيت كوين) به عنوان يك الگوريتم اثبات كار استفاده مي كند، استفاده از سخت افزارهاي استخراج مانند ماينرهاي ASIC يا يك ريگ ماينينگ GPU به قدرت پردازشي بسيار بيشتري نياز دارد.

لايت كوين از نظر ارزش بازار در بين 20 ارز ديجيتال برتر قرار دارد (اگرچه هنوز بسيار پايين تر از بيت كوين است) و تا سپتامبر 2021، بيش از 66 ميليون سكه در گردش داشته است.

ارزش بازار لايت كوين از 4 سپتامبر 2021، به ازاي هر CoinMarketCap.3

برنامه هاي لايت كوين LTC

لايت كوين از زمان راه‌اندازي خود چندين ويژگي را براي بهبود سرعت تراكنش بدون به خطر انداختن امنيت و يكپارچگي شبكه پياده‌سازي كرده است.

SegWit

SegWit يا Segregated Witness براي اولين بار در سال 2015 براي بيت كوين پيشنهاد شد. با "تفكيك" داده هاي سيگنال ديجيتال ("شاهد") در خارج از بلوك پايه در بلاك چين كار مي كند. SegWit براي رسيدگي به مشكل مقياس پذيري بيت كوين توسعه داده شد، اما اين پيشنهاد باعث ايجاد اختلافات عميق در جامعه بيت كوين شد.

در سال 2017، لايت‌كوين SegWit را پذيرفت و به دليل شباهت لايت‌كوين به بيت‌كوين، به‌عنوان محل آزمايش يا شبكه آزمايشي براي دوام SegWit در شبكه بزرگ‌تر بيت‌كوين عمل كرد. اين آزمايش موفقيت آميز بود و بيت كوين پس از آن SegWit را پذيرفت. برخي از مخالفان پذيرش SegWit كه از اندازه بلاك بيت كوين بزرگتر حمايت مي كردند، هارد فورك بيت كوين را ايجاد كردند كه منجر به بيت كوين كش شد.

شبكه رعد و برق

شبكه لايتنينگ يك فناوري لايه دوم براي بيت كوين است كه از كانال‌هاي پرداخت خرد براي مقياس‌بندي توانايي بلاك چين براي انجام تراكنش‌ها استفاده مي‌كند.

مشابه مثال SegWit، thاجراي شبكه لايتنينگ روي لايت كوين يك شبكه آزمايشي براي اثبات امكان نوآوري در بيت كوين بوده است. چارلي لي همچنين استدلال كرده است كه وقتي "بلاك چين بيت كوين شلوغ است و هزينه ها بالا است، استفاده از لايت كوين براي ورود به شبكه لايتنينگ آسان است."

MimbleWimble

MimbleWimble يك پروتكل حفظ حريم خصوصي است كه بر اساس تراكنش هاي محرمانه اي است كه اطلاعاتي مانند مبالغ تراكنش را رمزگذاري يا مبهم مي كند. استدلال مي شود كه MimbleWimble مي تواند اندازه بلوك را كاهش دهد و مقياس پذيري را افزايش دهد. چارلي لي در اوايل سال 2019 اعلام كرد كه لايت كوين توسعه MimbleWimble را دنبال خواهد كرد و از سال 2021، توسعه در حال انجام است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۱:۲۸ توسط:naghmeh موضوع:

شبكه لايتنينگ بيت كوين چيست و چه كاري انجام مي دهد؟

شبكه لايتنينگ بيت كوين يك راه‌حل لايه دوم (Second Layer) يا برون ‌زنجيره‌اي (Off-Chain) روي بلاك چين اصلي بيت كوين است كه به كاربران اجازه مي‌دهد بدون كارمزد يا تأخير براي يكديگر بيت كوين بفرستند. شبكه لايتنينگ، كانال‌هاي پرداختي روي شبكه اصلي ايجاد مي‌كند كه مي‌توانند مثل يك پل دوطبقه بخشي از ترافيك شبكه اصلي را بپذيرند. به اين وسيله، بلاك چين بيت كوين توانايي بيشتري براي پردازش تراكنش‌ها و شانس بيشتري براي پذيرش از سوي صاحبان كسب‌وكار به‌عنوان يك سيستم پرداخت خواهد داشت.  كاربران لايتنينگ با ايجاد «كانال پرداختي» بين يكديگر و واردكردن مقدار مشخصي بيت كوين به كانال‌ها، مي‌توانند هر تعداد تراكنش كه مايل باشند به‌صورت دو نفره (P2P)، سريع و بسيار ارزان انجام دهند و ديگر براي پرداخت‌هاي روزمره مثل خريد قهوه‌ با بيت كوين، نيازي نيست كه مدت طولاني را براي تأييد تراكنش منتظر بمانند.

اين شبكه شباهت‌هايي به سيستم تسويه فعلي مورداستفاده‌ در شبكه‌هاي پرداخت سنتي مانند ويزا (Visa) و مستركارت (MasterCard) دارد. وقتي پرداختي را از طريق لايتنينگ انجام مي‌دهيد، بلافاصله تسويه نمي‌شود. در عوض، وجوه خريدار (فرستنده) و درخواست فروشنده (گيرنده) به‌سرعت تأييد مي‌شود و چراغ انجام تراكنش سبز خواهد شد.

تراكنش‌هاي لايتنينگ بسته به نحوه توافق طرفين، ممكن است چند روز يا چند هفته بعد تسويه شوند. شبكه‌اي از گره‌ها (نودها) مسئوليت اداره‌ شبكه لايتنينگ را به‌عهده دارند كه پرداخت را اعتبارسنجي مي‌كنند.

تاريخچه شبكه لايتنينگ بيت كوين

شبكه لايتنينگ ريشه در تفكرات ساتوشي ناكاموتو، خالق بيت كوين دارد؛ اين ايده به زماني برمي‌گردد كه از «كانال‌هاي پرداختي» براي مبادله بيت كوين بين ۲ فرد صحبت مي‌شد، به طوري كه ديگر نياز نبود هيچكس از اين مبادله اطلاع پيدا كند يا تراكنش توسط ديگران تأييد شود. اما جوزف پون (Joseph Poon) و تادئوس درايا (Thaddeus Dryja) با انتشار يك وايت‌پيپر در تاريخ ۱۴ ژانويه ۲۰۱۶، به ايده لايتنينگ رسميت بخشيدند.

نويسندگان اين وايت‌پيپر ادعا كردند كه به‌جاي تغيير خودِ شبكه‌ بيت كوين براي تراكنش‌هاي بيشتر، شبكه‌اي از كانال‌هاي ريزپرداخت مي‌تواند مشكل مقياس‌پذيري بلاك چين بيت كوين را حل كند. اين ايده، دقيقاً نقطه مقابل ايده‌ افزايش سايز بلاك‌ بود كه به هاردفورك بيت كوين كش انجاميد.

لايتنينگ لبز (Lightening Labs)، يك آزمايشگاه مهندسي بلاك چين است كه در كنار افراد و شركت‌هاي ديگر ازجمله ACINQ و بلاك‌استريم (Blockstream) به اجراي نسخه‌ بتاي شبكه لايتنينگ در ماه مارس ۲۰۱۸ كمك كردند. تأمين مالي پروژه لايتنينگ با سرمايه‌گذاري كشت ايده (Seed Funding) به مبلغ ۲.۵ ميليون دلار انجام شد كه جك دورسي، مديرعامل توييتر هم در آن مشاركت داشت.

مزايا و محدوديت‌هاي شبكه لايتنينگ بيت كوين

مزاياي شبكه لايتنينگ بيت كوين :

لايتنينگ از راهكار برون‌زنجيره‌اي براي حل مشكل مقياس‌پذيري استفاده مي‌كند. در صورت موفقيت اين شبكه، احتمالاً از ترافيك تراكنش‌هاي شبكه بيت كوين كاسته مي‌شود.

لايتنينگ به وسيله كانال‌هاي پرداختي دوطرفه، امكان ارسال و دريافت (تقريباً) آني را فراهم مي‌كند.

شبكه لايتنينگ به‌دليل كاهش هزينه تراكنش‌ها، براي پرداخت‌هاي خرد مناسب است.

محدوديت‌هاي شبكه لايتنينگ بيت كوين :

برخلاف تراكنش‌هاي درون‌زنجيره‌اي، در صورتي كه دريافت‌كننده آفلاين باشد نمي‌تواند مبلغ را دريافت كند.

اعضاي شبكه بايد به طور مداوم بلاك چين بيت كوين را رصد كنند تا از خطر به سرقت رفتن بيت كوين‌هاي كانال‌هاي پرداختي در امان بمانند. البته اين كار را برخي سرورها هم مي‌توانند انجام دهند.

شبكه لايتنينگ هنوز براي مبالغ بالا مناسب نيست. از آنجا كه اين شبكه از كانال‌هاي پرداختي بين افراد ساخته شده است، امكان انتقال از طريق واسطه‌ها در صورتي كه پول كافي در كانالشان نداشته باشند، وجود ندارد.

بازكردن و بستن كانال‌هاي پرداختي، نيازمند تراكنش‌هاي درون‌زنجيره‌اي است كه براي تأييد در شبكه، به كارمزد و زمان بيشتري احتياج دارند.

لايتنينگ و نحوه استفاده از آن، هنوز هم براي برخي از كاربران تازه‌وارد بيت كوين، گنگ و پيچيده است.

شبكه لايتنينگ بيت كوين چگونه كار مي‌كند؟

شبكه لايتنينگ با دور زدن بلاك چين اصلي بيت كوين، تراكنش‌ها را سريع‌تر و هزينه آن‌ها را كم مي‌كند. لايتنينگ شبكه‌ غيرساختارمندي است كه پيرامون شبكه اصلي بيت كوين ساخته شده است.

اساس كار شبكه لايتنينگ، استفاده از «كانال‌هاي پرداختي دوطرفه» است. كانال‌هاي پرداختي همان «كيف پول‌هاي چندامضايي » با قابليت‌هاي بهبود يافته هستند. به همين خاطر زمان لازم براي انجاممبادله در شبكه لايتنينگ به اندازه ارتباط دو كيف پول با يكديگر طولمي‌كشد، نه بيشتر!

براي شروع استفاده از شبكه لايتنينگ، بايد مقداري بيت كوين در يك كانال پرداخت واريز و قفل شود. سپس تا وقتي كه كانال بسته مي‌شود، مي‌توان بيت كوين‌ها را به‌صورت برون‌زنجيره‌اي در شبكه لايتنينگ خرج كرد.

شايد عبارت «برون‌‌زنجيره‌اي» در ابتدا گيج‌كننده به نظر برسد و فكر كنيد كه بيت كوين‌هاي شما از شبكه بلاك چين خارج شده و به فضاي ديگري منتقل مي‌شوند؛ اما در واقع اين‌گونه نيست و بيت كوين‌هاي شما تا زماني كه كانال به صورت باز باقي بماند، در يك آدرس چندامضايي كه در بلاك چين ثبت شده قرار خواهند داشت.

زماني كه دو كاربر بخواهند به مبادلات بين خود خاتمه دهند با بستن كانال، تراكنشي را به بلاك چين ارسال مي‌كنند و آخرين وضعيت موجودي هر يك در بلاك چين ثبت مي‌شود. البته تراكنش ديگري هم در زمان ايجاد كانال بين دو كاربر، بر روي بلاك چين ثبت مي‌شود كه در آن مقدار واريزشده از سوي هر نفر در كانال مشخص مي‌شود.

به‌بيان ساده‌تر لايتنينگ مانند اين است كه شما و دوستتان حساب‌‌ و كتاب بين خودتان را روي كاغذي مي‌نويسيد و در دوره‌هاي زماني خاصي كه براي تسويه حساب در نظر گرفته‌ايد (مثلاً اول هر ماه)، با جمع و تفريق هزينه‌هاي صرف‌شده توسط هر طرف، مبلغ مشخصي را يا شما به دوستتان پرداخت مي‌كنيد يا او به شما پرداخت مي‌كند.

اما اين مبادلات هميشه بين شما و دوستتان (كه به او اعتماد داريد) نيست. احتمالاً در بسياري از موارد قصد مبادله با يك فرد غريبه را داشته باشيد؛ در اين مورد چگونه بايد به او اعتماد كرد؟

پاسخ اين است كه زمان ايجاد كانال، هريك از شما سپرده‌ مشخصي كه تقريباً مانند يك وثيقه عمل مي‌كند را در كانال قرار مي‌دهيد. اين سپرده بايد مساوي يا بيشتر از مقداري كه منتقل مي‌شود باشد.

از سوي ديگر، گره‌ها يا نودهايي كه پرداخت‌ها را هدايت مي‌كنند مسئوليت اداره شبكه را بر عهده دارند. نودها نيز به‌دست افراد عادي يا شركت‌ها اداره مي‌شوند. همين مورد باعث تضمين تمركززدايي شبكه لايتنينگ مي‌شود.

تراكنش‌هاي شبكه لايتنينگ بيت كوين چگونه انجام مي‌شوند؟ توضيح به‌زبان ساده

براي اينكه بهتر با شيوه انجام تراكنش‌ها در شبكه لايتنينگ آشنا شويم، مي‌توانيم با مثال كافي‌شاپ ادامه دهيم. در اين مثال، شما مي‌توانيد يك كانال پرداخت لايتنينگ بين كيف پول خودتان و كيف پول صاحب كافي‌شاپ ايجاد كنيد و هرروز بدون اينكه حتي يك ساتوشي كارمزد بپردازيد، پرداخت‌هاي خُرد انجام دهيد.

در اين حالت، شما و فروشنده تصميم مي‌گيريد كه يك كانال پرداخت لايتنينگ ايجاد كنيد. شرط اوليه براي اين منظور، دسترسي هر دو طرف به كيف پولي است كه از شبكه لايتنينگ پشتيباني مي‌كند.

اولين و مهم‌ترين شرط دسترسي به شبكه لايتنينگ براي تمام طرفين درگير در تراكنش‌هاي لايتنينگ، داشتن كيف پول شبكه لايتنينگ است كه از اين شبكه پشتيباني كند.

سپس، هر دو طرف (شما و فروشنده) بايد به‌وسيله كليدهاي عمومي خود يك آدرس چندامضايي (multi-sig) ايجاد كنيد؛ آدرس «چندامضايي» آدرسي است كه براي خرج بيت كوين‌هاي موجود در آن، بايد هم شما و هم فروشنده آن را امضاء و تأييد كرده باشيد. با واريز بيت كوين به اين آدرس، مي‌توانيد تراكنش‌هاي خود را در شبكه لايتنينگ ادامه دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۹:۰۸ توسط:naghmeh موضوع:

استخراج اتريوم چگونه است؟

استخراج اتريوم توسط الگوريتمي به نامEthashانجام مي‌شود، كارت گرافيك يكي ديگر از وسايل و سخت‌افزارهايي است كه براي اين استخراج به كار برده مي‌شود. زمان موردنياز هم برخلاف ديگر رمزارزها فقط 12 ثانيه طول مي‌كشد.

چگونه اتريوم استخراج كنيم؟

براي استخراج اتريوم مي‌بايست سيستم‌ها و تجهيزات ماينر متفاوتي داشته باشيد، انتخاب سيستمي كه بتواند از الگوريتم‌ها پشتيباني كند، مهم‌ترين و اصولي‌ترين نكته در نحوه استخراج اتريوم است، زيرا رمزارز كلاسيك اتريوم بر اساس الگوريتم EtHashفعاليت دارد.

براي استخراج كلاسيك و چگونگي انجام آن شرايط و تجهيزات ماينري موردنياز است كه ۲ روش دارد؛مي‌توانيد سيستم و قطعات موردنياز را به شكل آماده يا به تعريفي اسمبل شده تهيه كنيد يا مي‌توانيد قطعات را به شكل جدا تهيه كنيد و خود آن‌ها را اسمبل كنيد. قطعات ريگ ماينينگ مورد نياز شامل موارد زير مي‌شود:

مادربرد B250 Asus

كارت گرافيك Rx 580 Asus

كارت گرافيك P 104 – 100

رم حداقل 4 گيگابايت

پردازنده يا CPU Core I3

هارد يا حافظه 120Adata

منبع تغذيه يا پاور با حداقل ظرفيت 1000 وات

ريگ يا محفظه

تجهيزات و نرم‌افزارهاي لازم

استخراج اتريوم با ماينر

ماينرهاي سنگ‌بناهاي رمزارزها هستند يعني محاسبات استخراج اتريوم و ساير رمزارزها را انجام مي‌دهند. در واقع اثبات كار براي انجام تراكنش‌ها و استخراج اتريوم با ماينرها فراهم مي‌‎شود. غير از موارد ذكر شده ايجاد توكن‌هاي جديد توسط ماينرها صورت مي‌گيرد. هر مقدار ماينرهاي افزايش پيدا كنند زمان و قدرت لازم براي انجام محاسبات نيز بيشتر خواهد شد و همين امر سبب كم شدن پاداش ماينرها مي‌شود.

استخراج اتريوم آسان‌تر است يا بيت ‌كوين؟

زمان موردنياز براي انجام تراكنش‌ها در خريد اتريوم فقط 10 تا 12 ثانيه است، اما در رمزارز بيت كوين اين زمان، حداقل 10 دقيقه است.

ميزان سكه‌هاي اتريوم بيشتر از بيت كوين است.

اتريوم نامحدود است اما بيت كوين محدود است.

امنيتي كه براي استخراج اتريوم در نظر گرفته شده، در بيت كوين وجود ندارد.

نحوه محاسبه كارمزد در اتريوم بر اساس تراكنش‌ها است و كمترين ميزان كارمزد را نسبت به بيت‌كوين دارد.

استخراج اتريوم با گوشي امكان پذير است؟

استخراج اتريوم با گوشي يكي از مواردي است كه همه دوست دارند به آن دسترسي داشته باشند، اما وسايل موردنياز براي آن بسيار گران هستند و افراد كمي مي‌توانند به آن دست پيدا كنند، به همين دليل برخي به اين فكر مي‌كنند كه وسايل مورد نياز ماينينگ خريداري كنند و از آن طريق به استخراج اتريوم بپردازند. در ادامه اين بخش سعي داريم به استخراج اتريوم با اندرويد و همينطور چگونگي استخراج اتريوم رايگان با گوشي بپردازيم.

استخراج اتريوم با اندرويد از طريق نرم‌افزارهاي متفاوتي انجام مي‌شود، كه شما با تهيه اين نرم‌افزارها مي‌توانيد فعاليت خود را در خصوص استخراج اتريوم آغاز كنيد.صرافي ارز ديجيتال موربيت همراه شما در سرمايه گزاري در ارز ديجيتال .

نكته : در حال حاضر اين مورد براي افرادي كه گوشي اپل دارند امكان‌پذير نيست زيرا كمپاني اپل تمامي نرم‌افزارهاي موجود مربوط به استخراج ‌مرارز را به خاطر ايجاد امنيت بيشتر براي پيشگيري از حمله‌هاي هكرها به گوشي‌هاي موبايل حذف كرده و فقط كساني كه گوشي اندرويد دارند قادر به انجام اين كار توسط گوشي‌هاي خود هستند.

مزاياي استفاده از گوشي

پرداخت نكردن هزينه براي تجهيزات استخراج

روشي آسان براي استخراج

وجود نرم‌افزارهاي فراوان

معايب استفاده از گوشي

كم شدن سرعت تلفن همراه

افزايش دماي گوشي موبايل

خراب شدن گوشي موبايل

نرم‌افزار استخراج اتريوم

براي انتخاب بهترين نرم‌افزارهاي استخراج اتريوم ابتدا بايد به برخي نكات مهم توجه داشته باشيد و با توجه به آن اقدام به تهيه و نصب نرم‌افزار كنيد، اين نكات شامل موارد زير مي‌شود:

نرم‌افزار بايد متناسب با سخت‌افزار انتخاب شود

نرم‌افزار بايد با سيستم عامل همخواني داشته باشد

نرم‌افزار بايد كاربردي باشد

از جمله نرم‌افزارهايي كه مي‌توانيد براي استخراج اتريوم استفاده كنيد عبارتند از:

WinEth

Dual Miner

Minergate

Claymore

CGMiner

MinerGate

Ethminer

Geth

فرآيند استخراج اتريوم تا كي ادامه دارد؟

بر اساس يك برنامه از قبل مشخص شده اتريوم يك روز برنامه استخراج را به پايان مي‌رساند و براي جايگزين آن از روش اثبات سهام استفاده مي‌كند، البته ناگفته نماند كه پايان كار استخراج اتريوم تا يك سال آينده نيز اتفاق نخواهد افتاد. اين پايان كار موجب بيشتر شدن مقدار تراكنش‌ها و همچنين سرعت‌دهي به فرايند تراكنش است كه به جاي استفاده كردن از الگوريتم‌هاي قديمي همچون اثبات كار، الگوريتم‌هاي جديد و كاربردي‌تري به اسم اثبات سهام به كار برده مي‌شود.

الگوريتم اثبات سهام علاوه بر سرعت‌دهي و افزايش مقادير تراكنش، ارزان‌تر نيز از روش‌هاي استخراج اثبات كار خواهد بود. از ديگر ويژگي‌هاي روش جديد استخراج اتريوم دريافت كردن واحد‌هاي تازه رمزارز اتريوم و همچنين بي‌نياز شدن از نصب سخت‌افزارهاي گران‌قيمت است.

فاز جديد اتريوم در اواخر سال 2020 راه‌اندازي مي‌شود كه در آن اثبات سهام فعال مي‌شود، اما بهتر است بدانيد ماينينگ‌ها از بين نخواهند رفت و ماينينگ‌ها در فاز يك اتريوم پايان خواهند يافت كه اين فاز هنوز اجرايي نشده است و زمان آن نيز تعيين نشده است. لازم به ذكر است كه در پايان استخراج اتريوم ماينرها تمام نخواهند شد و مي‌توانند به گروه‌هاي ديگر همچون اتريوم كلاسيك، بيت‌كوين و… كه قابليت استخراج از طريق كارت گرافيك دارند تغيير مكان دهند. 

درآمد استخراج اتريوم چقدر است؟

با توجه به موارد ذكر شده در بالا مي‌توان گفت درآمد استخراج‌اتريوم به برخي شرايط از قبيل سايت انتخابي، استخر استخراج، مقدار كارمزد دريافت شده، مقدار فاصله سيستم شما با سرور استخر استخراج و ميزان كاربران يا به عبارتي ماينرهاي عضو استخر استخراج بستگي دارد.

اما با توجه به برخي آمار به دست آمده از استخراج اتريوم كلاسيك مي‌توان گفت اكنون با مقايسه هزينه برق مصرفي كه 86 دلار تخمين زده شده، با ميزان سود به دست آمده از يك ماه كه 157 دلار محاسبه شده، مقدار و نسبت سود به هزينه 181% به دست آمده است. اين يعني ميزان هزينه پايين و بازدهي عالي، كه به طور قطع يك فرصت استثنايي براي افرادي است كه به استخراج علاقه دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۳۸ توسط:naghmeh موضوع: